Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2019

Αντί χριστουγεννιάτικων ασκήσεων!

 Τα τελευταία χρόνια συνηθίζω να μην δίνω ασκήσεις κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων και του Πάσχα, αλλά μια "λίστα" με πραγματάκια που "μπορούν" να κάνουν. Φέτος που έχω τα μικρούλια της Β΄τάξης σκέφτηκα να το κάνω πιο παιχνιδιάρικο! 
  Σήμερα λοιπόν τους ζήτησα να μου γράψουν ένα σημείωμα για το αν θέλουν ή όχι ασκήσεις τα Χριστούγεννα. Απαραίτητη προϋπόθεση να γράψουν το όνομά μου, το σύντομο κειμενάκι τους και το όνομά τους. 
 Έπειτα αφού τα διάβασα, έγραψα στον πίνακα πόσα παιδιά ήθελαν ασκήσεις και πόσα όχι. Ζήτησα από τρία παιδιά, που έγραψαν ότι δεν ήθελαν ασκήσεις, να επιχειρηματολογήσουν και να εξηγήσουν την απόφασή τους. Τι υπέροχα επιχειρήματα που ακούστηκαν! "Κύριε είναι διακοπές, δεν πρέπει να έχουμε ασκήσεις" και "Τα Χριστούγεννα παίζουμε με τους φίλους και τα ξαδέρφια μας! Γιατί να κλειστούμε μέσα και να κάνουμε ασκήσεις;". 
  Έπειτα ζήτησα το ίδιο και από τα παιδιά που ήθελαν ασκήσεις! Με χαρά άκουσα ενδιαφέροντα επιχειρήματα του τύπου "Μα κύριε, κάποιες φορές έχει άσχημο καιρό και δεν μπορούμε να βγούμε βόλτα ή να παίξουμε με τους φίλους μας, κάποιες ασκήσεις μας βοηθάνε να μην βαριόμαστε!" ή "Κύριε, οι γονείς μου δουλεύουν και η μεγάλη αδελφή μου δεν με παίζει. Επίσης δεν μπορώ να πηγαίνω πάντα βόλτα ή να παίζω με τους φίλους μου! Άρα με λίγες ασκήσεις, περνάει η ώρα μου".
 Στη συνέχεια ζήτησα από όλους να σκεφτούν, αν θέλουν να αλλάξουν γνώμη για τις ασκήσεις. Πράγματι, δύο παιδιά άλλαξαν γνώμη και είπαν ότι οι συμμαθητές τους, τους έπεισαν! 
  Τότε τους ανακοίνωσα ότι δεν θα είχαν τις κλασικές ασκήσεις σε Γλώσσα και Μαθηματικά, αλλά κάποιες αποστολές μια και σκοπεύω να τους μετατρέψω σε μυστικούς πράκτορες των Χριστουγέννων!
  Κάθε αποστολή έχει κάποιους πόντους ανταμοιβής. Ανάλογα με τους πόντους που θα συγκεντρώσουν, θα καταταγούν σε μια κατηγορία επιβράβευσης ως "απλός πράκτορας", "καλός πράκτορας", "super πράκτορας" και "αρχηγός των πρακτόρων"! 
 ΥΓ. Ένας παιχνιδιάρικος τρόπος να κάνεις επανάληψη στα σημειώματα, να εισάγεις τα παιδιά στον επιχειρηματολογικό λόγο και τώρα που το σκέφτομαι και στην στατιστική με τη δημιουργία ενός εικονογράμματος! Επίσης και ένα χειροπιαστό μάθημα δημοκρατίας και σεβασμού στην τάξη για τη διαφορετική άποψη και το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης! Το καλύτερο είναι πως νομίζουν ότι δεν κάνουν μάθημα!!!!    

4 σχόλια: