Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2016

Διαφορές καιρού και κλίματος


Περισσότερο υλικό εδώ

Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2016

Δομή της Ύλης


Πηγή: Πανεπιστήμιο Κολοράντο
http://alteredqualia.com/canvasmol/#LSD
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην ιστοσελίδα)
 Τo Canvas Mol  είναι μια ιστοσελίδα που παρέχει 3D, διαδραστικά, περιστρεφόμενα μοντέλα των απλών και σύνθετων μορίων. Υπάρχουν περισσότερα από πενήντα μοντέλα σχετικά κοινά μορίων όπως η γλυκόζη, φρουκτόζη και η μορφίνη. Κάθε μοντέλο μπορεί να τροποποιηθεί για να δείξει τα μεμονωμένα άτομα και να περιστρέφεται στο Χ, Υ ή Ζ άξονα.

Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2016

Η δραστηριότητα "Τι νέα σήμερα;" συνεχίζεται!

  Όπως σας είχαμε ενημερώσει σε προηγούμενη ανάρτησή μας, φέτος έχουμε εντάξει στον πρόγραμμά μας τη δραστηριότητα "Τι νέα σήμερα;" από τις τεχνικές του Γάλλου παιδαγωγού Φρενέ. 
  Την προηγούμενη Δευτέρα τρεις συμμαθήτριές μας μάς παρουσίασαν τα θέματα που τους ενδιέφεραν! Ξεκινήσαμε με ένα θέμα έκπληξη, τα ζώδια! Το θέμα ήταν αρκετά ενδιαφέρον, αλλά η αγαπητή φίλη μας ξεπέρασε το χρόνο που είχε στη διάθεσή της και αναγκαστήκαμε να την διακόψουμε. Συμφωνήσαμε όμως η εργασία της να μπει στη βιβλιοθήκη της τάξης, ώστε να τη διαβάσει όποιος θέλει!
 Στη συνέχεια τη σκυτάλη πήραν ακόμα δύο συμμαθήτριές μας, που μας παρουσίασαν στιγμές από τη ζωή ενός σκύλου. Τα δύο κορίτσια έφεραν το tablet τους στην τάξη και μας παρουσίασαν το βιντεάκι που είχαν προετοιμάσει!
  Την Παρασκευή η δραστηριότητα είχε αρκετά απρόοπτα, καθώς τα παιδιά που είχαν αναλάβει να μας παρουσιάσουν κάτι, δεν είχαν προετοιμαστεί! Τελικά την τελευταία ώρα η μια ομάδα μάς μίλησε για τα κατοικίδια ζώα!
Σήμερα το πρωί δύο αγόρια μάς παρουσίασαν την πορεία της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου στο Euro 2014 και στα προκριματικά του Mundial 2018.
 Ενώ στη συνέχεια δύο παιδιά μάς μίλησαν για τους Κλίβελαντ Καβαλίερς, την αγαπημένη τους ομάδα μπάσκετ στο ΝΒΑ.
  Όλα τα παιδιά, μόλις ολοκλήρωναν την παρουσίαση του θέματός τους, απαντούσαν στις ερωτήσεις των συμμαθητών τους! Περισσότερα νέα από τη δραστηριότητα "Τι νέα σήμερα;" την επόμενη εβδομάδα! 

Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2016

Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2016

Μια σπουδαία δωρεά!

  Πριν από μερικές εβδομάδες ο Κώστας και η Λίνα, συνταξιούχοι πλέον εκπαιδευτικοί, προσέφεραν στο σχολείο μας 130 βιβλία για την ενίσχυση της σχολικής μας βιβλιοθήκης!
  Μετά και από αυτή τη δωρεά υπάρχουν στη βιβλιοθήκη καταγεγραμμένα 973 βιβλία και είναι πλέον θέμα χρόνου να ξεπεράσουμε τους 1.000 τόμους! Κώστα και Λίνα, σας ευχαριστούμε πολύ για την ευγενική σας προσφορά!

Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2016

Συμμετέχουμε στον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο!

  Φέτος η τάξη μας συμμετέχει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο με τίτλο «Ήρωες και ηρωίδες του χθες και του σήμερα».
http://www.metaixmio.gr/6-marathonios-anagnosis/
   (Πάτησε στην εικόνα για περισσότερες πληροφορίες)
  Τα παιδιά της Ε΄ Δημοτικού έχουν ως αποστολή να διαβάσουν τρία βιβλία με ήρωες και ηρωίδες της καθημερινότητας. Συγκεκριμένα τα:
1. Human net της Κατερίνας Ζωντανού
2. Μπάλα μπαλαρίνα της Αλεξάνδρας Μητσιάλη
3. Όταν το σύμπαν συνωμοτεί της Λίνας Σωτηροπούλου

  Για εμένα προσωπικά είναι η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά που μαθητές μου παίρνουν μέρος σε αυτό το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, αλλά η πρώτη που τα ίδια τα παιδιά το ζήτησαν και το αποφάσισαν χωρίς δική μου παρότρυνση!

Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2016

Η θέση της Ελλάδας



Ο Όγκος

View more presentations or Upload your own.

Δομή της ύλης

View more presentations or Upload your own.

Mια νέα πρωτεύουσα, η Κωνσταντινούπολη


Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2016

Πέτρινοι Γίγαντες

Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2016

Πρωινό στην τάξη!

  Την Παρασκευή, που μας πέρασε, ξεφύγαμε λίγο από τα καθιερωμένα και πρωτοτυπήσαμε, καθώς φάγαμε πρωινό στο σχολείο! Φέραμε από το σπίτι γάλα, βούτυρο, μαρμελάδα, μέλι και άλλα καλούδια, στίψαμε πορτοκάλια, καθαρίσαμε φρούτα και απολαύσαμε το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, που συνήθως παραμελούμε! 
  Μόλις ολοκληρώσαμε το πρωινό μας, συγυρίσαμε την αίθουσα και κατεβήκαμε στις τουαλέτες όπου πλύναμε τα δόντια μας!
  Εκείνη την ημέρα περάσαμε τόσο καλά, που τα παιδιά ζήτησαν να πραγματοποιηθεί ξανά στο μέλλον. Κάποια μάλιστα το έθεσαν και ως αίτημα στο συμβούλιο της τάξης, οπότε στο επόμενο θα το συζητήσουμε και θα πάρουμε την ανάλογη απόφαση!
  Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν με αφορμή την ενότητα της Φυσικής "Το Πεπτικό σύστημα" και της Παγκόσμιας Ημέρας Υγιεινής Διατροφής που φέτος ορίστηκε η 16η Οκτώβρη. 
Υ.Γ. Ευχαριστώ θερμά την καλή συνάδελφο Τούλα Παναγιωτοπούλου για τις συμβουλές της! Άλλωστε από εκείνην πήρα την ιδέα για το πρωινό στην τάξη!

Επίσκεψη στο νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών!

 Η σημερινή ημέρα ήταν ξεχωριστή για εμάς, μια και επισκεφθήκαμε το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών του οποίου τα εγκαίνια έγιναν το καλοκαίρι με κάθε επισημότητα!
  Αφού ξεναγηθήκαμε στους χώρους του και θαυμάσαμε τα εκθέματα που εκτείνονται από την Παλαιολιθική εποχή μέχρι τα Οθωμανικά χρόνια, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής κάνοντας πρώτα μια στάση για ξεκούραση σε κοντινά γηπεδάκια 5χ5.
   Περισσότερες πληροφορίες για το νέο Μουσείο μπορείτε να αντλήσετε από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, ενώ για εκθέματα μπορείτε να διαβάσετε ένα e-book από το Κοινωφελές Ίδρυμα Λάτση.

Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2016

Σάββατο, 15 Οκτωβρίου 2016

Ομάδες καθαριότητας!

  Σε ένα από τα συμβούλια της τάξης αποφασίστηκε να δημιουργηθούν ομάδες, οι οποίες θα αναλαμβάνουν κάθε εβδομάδα την καθαριότητα της αίθουσας. Ορίστηκαν δύο παιδιά που συγκρότησαν τις ομάδες, συγκεντρώθηκαν τα απαραίτητα καθαριστικά και την εβδομάδα που μας πέρασε η πρώτη ομάδα έπιασε δουλειά!
  Αν και στην αρχή παρατηρήθηκαν κάποια προβλήματα, στη συνέχεια τα ξεπεράσαμε και πιστεύω ότι όσο περνάει ο καιρός τα πράγματα θα πηγαίνουν καλύτερα. 
  Τέλος, ευχαριστούμε θερμά την οικογένεια συμμαθήτριάς μας, που προσέφερε τα καθαριστικά!

Περί βαμβακιού ο λόγος!

  Την Πέμπτη ξεκλέψαμε λίγο χρόνο από τα μαθήματά μας και μιλήσαμε για το βαμβάκι! Την αφορμή μάς την έδωσε η κ. Κατερίνα της Β΄ τάξης, που έφερε στο σχολείο κλαδιά από το φυτό! 

Τι νέα σήμερα;

 Ξεκινήσαμε δειλά δειλά τη νέα μας δραστηριότητα με τίτλο "Τι νέα σήμερα;", όπου τα παιδιά κάθε Δευτέρα και Παρασκευή θα παρουσιάζουν στην τάξη κάτι που θεωρούν ενδιαφέρον και ξεχωριστό γι' αυτά! 
  Η επίσημη αρχή έγινε την Παρασκευή με δύο παιδιά να μας παρουσιάζουν τα θέματα "Τα δελτία των ειδήσεων" και "Ο Ολυμπιακός".
 Το κάθε παιδί είχε στη διάθεσή του δυόμισι λεπτά για να παρουσιάσει το θέμα του και άλλα τόσα για να απαντήσει στις ερωτήσεις των συμμαθητών του. 

Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2016

Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2016

Τα ονόματα είναι κάτι περισσότερο από λέξεις...

  Το όνομα και το επώνυμό σου, ο τόπος γέννησής σου και ο Δήμος που είσαι γραμμένος, σού δίνουν το δικαίωμα να αποκτήσεις την ιθαγένεια μιας χώρας, δηλαδή να γίνεις πολίτης, αυτής της χώρας!
Την ιθαγένεια συνήθως την αποκτούμε με την γέννησή μας!
 Την ιθαγένεια στην Ελλάδα κάποια παιδιά μπορεί να την αποκτήσουν με την υιοθεσία τους.
Υπήκοοι άλλων χωρών μπορούν να αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια με την πολιτογράφηση.
Τι συμβαίνει με τα παιδιά των μεταναστών ή των προσφύγων;
  Τα παιδιά των μεταναστών ή των προσφύγων, που συχνά είναι και συμμαθητές μας μπορούν με κάποιες προϋποθέσεις να αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια.
Βασικοί όροι:
  Ο ένας από τους δύο γονείς, όταν γεννηθεί στην Ελλάδα το παιδί, να διαμένει νόμιμα στη χώρα μας 5 χρόνια και να γράψει το παιδί του στο σχολείο.
 Εναλλακτικά ένα παιδί μπορεί να αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια όταν φοιτήσει 9 χρόνια στην υποχρεωτική εκπαίδευση ή 6 χρόνια στη δευτεροβάθμια. 
  Τέλος οι ενήλικοι που έχουν φοιτήσει σε ελληνικό σχολείο, έχουν εισαχθεί σε ελληνικό πανεπιστήμιο και έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία τις σπουδές τους, έχουν το δικαίωμα να αποκτήσουν την ελληινκή ιθαγένεια.
   Αν τώρα εσάς όλα αυτά σας φαίνονται λογικά, σας πληροφορώ ότι μέχρι πριν από λίγα χρόνια πολλά παιδιά μετά τα 18 αντιμετώπιζαν διάφορα προβλήματα με την παραμονή τους στη χώρα μας.  
  Μάλιστα είχε ξεκινήσει μια τεράστια εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης γι' αυτό το θέμα.




 Πηγή: Η ανάρτηση έγινε με πληροφορίες από την εφημερίδα Καθημερινή 
και το φιλικό εκπαιδευτικό ιστολόγιο ΠΟΔήΛΑΤΟ

Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2016

Περί κεραυνών ο λόγος!!!

  Την Παρασκευή το βράδυ είχαμε έντονα καιρικά φαινόμενα σε όλη σχεδόν την Ελλάδα. Σε πολλές περιοχές σημειώθηκαν βροχοπτώσεις, που συνοδεύονταν από δυνατούς ανέμους και κεραυνούς! Το εντυπωσιακό είναι ότι εκείνη την ημέρα σημειώθηκαν 106.932 ηλεκτρικές εκκενώσεις!
  Για το εντυπωσιακό αυτό νούμερο μάς ενημέρωσε ο κ. Τάσος Παλαμίδας σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης απ' όπου και η παραπάνω φωτογραφία!
  Αν τώρα μείνατε άναυδοι από αυτήν την πληροφορία, υπάρχει ακόμα ένα γεγονός που νομίζω ότι θα σας εντυπωσιάσει περισσότερο! Ο κ. Τσούρας Παναγιώτης μάς ενημέρωσε ότι πέρα από τους κανονικούς κεραυνούς, αυτούς δηλαδή που "πέφτουν" από τον ουρανό,  υπάρχουν και οι ανάποδοι, που ξεκινούν από το έδαφος (κεραίες, ψηλά δέντρα κτλ) με κατεύθυνση τον ουρανό! Αν ρίξετε μια ματιά στις παρακάτω φωτογραφίες, που έχει τραβηξει ο κ. Τσούρας στα μέρη μας, θα τους εντοπίσετε!


  Σας υπενθυμίζω ότι την προηγούμενη χρονιά ο κ. Παλαμίδας και ο κ. Τσούρας μάς βοήθησαν με την εγκατάσταση του μετεωρολογικού σταθμού στο σχολείο μας!  

Γρηγόρης Πολυχρονίδης

  Ο Γρηγόρης Πολυχρονίδης είναι Έλληνας παραολυμπιονίκης στο αγώνισμα μπότσια. Γεννήθηκε στις 13 Αυγούστου του 1981 στο Μπατούμι της Γεωργίας και το 1989 ήρθε με την οικογένειά του στην Ελλάδα. Πάσχει από νωτιαία μυϊκή ατροφία. 
  Τελείωσε με άριστα το 12o Λύκειο Περιστερίου το 2001 και σπούδασε στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Άρχισε να ασχολείται με το μπότσια το 2002. Προπονητής του είναι ο Γεώργιος Τζήμας.
 Ήταν ο σημαιοφόρος της ελληνικής αποστολής στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Ρίου και κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο στο ατομικό και το χάλκινο στο ομαδικό αγώνισμα. Λίγο πριν φύγει για το Ρίο, έδωσε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Lifo. 
  Ανάμεσα στα όσα είπε, δήλωσε και το εξής: "Το μεγαλύτερο λάθος είναι να εγκαταλείπεις". Αλήθεια πώς συνδέεται αυτό με το μάθημα των Θρησκευτικών μας, "Αγωνιζόμαστε με χαρούμενη διάθεση;"
Ο Γρηγόρης γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1981 στο Βατούμι της Γεωργίας και το 1989 επέστρεψε μόνιμα με την οικογένειά του στην Ελλάδα. Σπούδασε στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και εργάζεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Με τον αθλητισμό δεν είχε καμία σχέση, ήταν ένας συστηματικός θεατής. Το 2001 ήταν το έτος που αποφάσισε να ασχοληθεί πιο ενεργά. «Το άθλημα στο οποίο αγωνίζομαι σήμερα, το Μπότσια, δεν το γνώριζα καν. Μου το έμαθε ο προπονητής μου, ο Γιώργος Τζήμας ο οποίος με κινητοποίησε με σκοπό να συμμετάσχουμε στους Παραολυμπιακούς του 2004. Για μένα ήταν ένα μεγάλο όνειρο και όταν μου έγινε η πρόταση, δεν το σκέφτηκα καθόλου. Τελικά, τα καταφέραμε και πήρα την έκτη θέση, ενώ έναν χρόνο πριν, το 2003 στο Παγκόσμιο, ήμουν 37ος. Η επιτυχία στην Αθήνα, το 2004, μου έδειξε ότι ίσως κάτι μπορώ να καταφέρω. Όταν από την 37η θέση βρέθηκα στην 6η, κάτι σήμαινε αυτό, ίσως ότι η πρωτιά δεν ήταν μακριά. Έτσι, το 2005 σταμάτησα τις μεταπτυχιακές σπουδές και το 2006, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μπότσια, πήρα το πρώτο διεθνές μετάλλιο, ασημένιο, και, τι σύμπτωση, πάλι στο Ρίο ντε Τζανέιρο» τονίζει. «Ο πρωταθλητισμός χρειάζεται αφοσίωση. Για να επιτύχεις πρέπει να κάνεις το άθλημά σου καθημερινότητα. Ανταγωνίζεσαι όλο τον κόσμο: ο Αμερικανός, ο Ρώσος, ο Κορεάτης, δεν συμμετέχουν για να χάσουν, απεναντίας προετοιμάζονται γι' αυτήν τη μοναδική μέρα που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια» θα προσθέσει. Πηγή: www.lifo.gr

Σάββατο, 8 Οκτωβρίου 2016

Επανάληψη στην 1η εν. της Γεωγραφίας: Οι χάρτες"


Περισσότερο υλικό εδώ

Παιχνίδι προσανατολισμού...

  Ο Έρικ ναυάγησε σε κάποιο νησί που κατοικείται από ανθρώπους που μιλούν μια... περίεργη γλώσσα.
  Μπορείς να τον βοηθήσεις να περάσει μέσα από το λαβύρινθο του νησιού, να φτάσει στο αεροπλάνο και να επιστρέψει στην πατρίδα του;
  Οδήγησέ τον στα σωστά μονοπάτια, πάρε μαζί σου τα αντικείμενα ή κλειδιά που θα βρεις στη διαδρομή (προσοχή: μπορείς να κουβαλάς μόνο ένα αντικείμενο τη φορά) και φτάσε στον πιλότο.
   Σε πόσο χρόνο μπορείς να τα καταφέρεις;
ια να μεταβείς στο παιχνίδι κάνε κλικ στην εικόνα )
Πηγή: Κοσμάς Αθανασιάδης

Η κλίμακα στην πράξη!!!

 Η έννοια της κλίμακας συνήθως δυσκολεύει μικρούς και μεγάλους. Αφού κάναμε το ομώνυμο μάθημα της Γεωγραφίας στην τάξη και ψιλομπερδευτήκαμε, είπαμε να το κάνουμε λίγο πιο βιωματικό μπας και το καταλάβουμε!!!
  Πήραμε λοιπόν την μετροταινία, μετρήσαμε τις διαστάσεις της τάξης και την σχεδιάσαμε υπό κλίμακα στο τετράδιο εργασιών.
 Έπειτα κατεβήκαμε στο προαύλιο, μετρήσαμε τις διαστάσεις του γηπέδου χάντμπολ και το σχεδιάσαμε υπό κλίμακα στο έδαφος!

  Αυτή τη φορά τα πήγαμε καλύτερα με την κλίμακα!!!

Προσανατολιζόμαστε!

  Την Παρασκευή το πρωί δεν προλάβαμε να ανέβουμε στην τάξη και κατεβήκαμε στο προαύλιο για να κάνουμε Γεωγραφία! Ναι, καλά διαβάσατε! Κάναμε μάθημα έξω από την αίθουσα! Δεν ήταν η πρώτη φορά ούτε και η τελευταία, αλλά σίγουρα θα μας μείνει αξέχαστη! Το μάθημα αφορούσε τον προσανατολισμό και είπαμε να του δώσουμε μια πιο βιωματική προσέγγιση!
   Αρχικά με τη βοήθεια δύο συμμαθητών μας προσπαθήσαμε να προσανατολιστούμε σε σχέση με την μπασκέτα! Πανικός! "Μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά" ο καθένας υποστήριζε την άποψή του! Χαμός σας λέω!
  Βέβαια αυτό επιδίωκα, να καταλάβουν τα παιδιά πόσο δύσκολο είναι να προσανατολιστούμε χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο σημείο. Συζητώντας λοιπόν, κάποιος ανέφερε  τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Επόμενο βήμα ήταν να τα εντοπίσουμε και να προσανατολιστούμε με τη βοήθεια του ήλιου!
 Έπειτα ανεβήκαμε στην ταξη και προσπαθήσαμε να προσανατολιστούμε πιο "επαγγελματικά" με τη βοήθεια αυτή τη φορά της πυξίδας!

Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2016

Προσανατολισμός


Περισσότερο υλικό εδώ.

Τα λουλούδια που φυτρώνουν στο τσιμέντο

Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2016

Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2016

Όνειρα για ταξίδια στ’ αστέρια

Πηγή: Σουδίας Γιάννης
http://users.sch.gr/silegga/glossa/mellontikoi-xronoi.htm
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην άσκηση)
Πηγή: silegga.blogspot.gr

 Πηγή: 43ο Δημ. Σχ. Ηρακλείου
Ώρα για παιχνίδι
http://www.nasa.gov/kidsclub/flash/games/level3/Roving_On_Mars.html#.VM_jbdKsXBe
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στο παιχνίδι)
Πηγή: ΝΑSA 

Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2016

Τροφές και ενέργεια

Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός
Μια ενδιαφέρουσα εφαρμογή 
από το πανεπιστήμιο του Κολοράντο
http://phet.colorado.edu/sims/eating-and-exercise/eating-and-exercise_el.jnlp
(Για να κατεβάσεις την εφαρμογή πάτησε στην εικόνα)

Ισορροπημένη διατροφή

Τοποθέτησε τις τροφές στο σωστό χρώμα διατροφής
http://anoixtosxoleio.weebly.com/uploads/8/4/5/6/8456554/piato_diatrofis.swf
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

Διάλεξε ένα από τα δύο παιδιά και 
ετοίμασέ του τα γεύματα της ημέρας!
http://anoixtosxoleio.weebly.com/uploads/8/4/5/6/8456554/alisha_ronie.swf
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: 8ο Δημ. Σχ. Νάουσας

Τα δόντια μας (εξάσκηση)

Τοποθέτησε τα δόντια στη σωστή τους θέση
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
(Incisors: κοπτήρες - Camines: κυνόδοντες - Molars: γομφίοι - Upper jaw: επάνω σιαγόνα - Lower jaw: κάτω σιαγόνα)
Πηγή: Αναδημοσίευση από 8ο Δημ. Σχ. Νάουσας

Τα δόντια μας
http://anoixtosxoleio.s3.amazonaws.com/Articulate/%CE%A4%CE%B1%20%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B1%20%CE%BC%CE%B1%CF%82%20-%20%CE%A0%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B9/story.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Αναδημοσίευση από 8ο Δημ. Σχ. Νάουσας

Η πέψη



Ώρα για παιχνίδι
http://anoixtosxoleio.weebly.com/uploads/8/4/5/6/8456554/digestion.swf
(Για να μεταφερθείς στην εφαρμογή, πάτησε στην εικόνα) 
Πηγή: kitses.com

Το ταξίδι της τροφής συνεχίζεται... (εξάσκηση)

Εντοπίζω τα όργανα του πεπτικού συστήματος.
http://www.purposegames.com/game/6b210ff162
(Πάτησε στην εικόνα και μετά την ένδειξη start για να παίξεις)

http://stintaxi.s3.amazonaws.com/E-taxi/fysiki/games/peptiko%20%28CD%29/index.html
(Πάτησε στην εικόνα  για να παίξεις)
Πηγή: Παύλος Κώτσης

http://anoixtosxoleio.weebly.com/uploads/8/4/5/6/8456554/body.swf
(Πάτησε στην εικόνα  για να παίξεις) 
Πηγή: Αμπράζη Ζωή 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

 Πραγματοποιήθηκαν σήμερα στο σχολείο μας οι δραστηριότητες, που είχαμε προγραμματίσει για την 3η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Ας τα πάρουμε από την αρχή!
  Το πρώτο δίωρο μόλις μπήκαμε στην τάξη, ζήτησα από τα παιδιά να γράψουν σε χαρτάκια post-it τη γνώμη τους για τα συνθήματα "Αθλητισμός, δικαίωμα για όλους" και "Η χαρά της άθλησης χωρίς άγχος για τη νίκη και φόβο για την αποτυχία" και να τα κολλήσουν στον πίνακα.
   Αμέσως μετά συζητήσαμε για τον Παύλο Μάμαλο, τον Σπύρο Γιαννιώτη, το μετάλλιο Πιερ Ντε Κουμπερτέν και είδαμε τις μικρού μήκους ταινίες "Never Give Up" και "The Last Pick – Jeremy Lin".
  Το επόμενο δίωρο μαζί με τα παιδιά της Δ΄ Δημοτικού πήραμε μέρος σε αθλοπαιδιές, που διοργανώθηκαν σε συνεργασία με τον γυμναστή του σχολείου μας, κ. Παναγιώτη και τις δασκάλες των τμημάτων, κα Ειρήνη και κα Γραμματή.


  Την πέμπτη ώρα παρακολουθήσαμε για λίγο τα παιδιά της Α΄ και Β΄ τάξης που πήραν μέρος σε αγωνίσματα στίβου και έπειτα ανεβήκαμε στην τάξη, όπου παρακολουθήσαμε ένα επεισόδιο από τον "Μικρό Νικόλα".

  Την τελευταία ώρα έγραψα για δεύτερη φορά στον πίνακα το λογότυπο της σημερινής ημέρας, «Νιώσε τη  χαρά  της  άθλησης  χωρίς το άγχος της  νίκης και το φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός- Δικαίωμα για όλους» και ζήτησα από τα παιδιά να εκφράσουν πάλι τη γνώμη τους σε post-it. Η αλλαγή από το πρωί ήταν εντυπωσιακή!
 Ολοκληρώνοντας τις δραστηριότητες ζωγραφίσαμε σελιδοδείκτες και το μόνο που απομένει είναι να τους πλαστικοποιήσουμε, ώστε να αρχίσουμε να τους χρησιμοποιούμε!

Ετικέτα ποιότητας για το eTwinning έργο "Free of Nature"

  Την περσινή χρονιά η τάξη μας συμμετείχε στο eTwinning έργο "Free of Nature" μαζί με σχολεία από την Ελλάδα, την Τουρκία, την Ιταλία και την Ισπανία. Συνοδοιπόρος μας στο υπέροχο αυτό ταξίδι ήταν η κ. Ελένη Αργυρίου, η τότε καθηγήτρια Αγγλικών στο σχολείο μας! Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε από την Ελληνική Επιτροπή eTwinning ότι το έργο μας βραβεύτηκε με ετικέτα ποιότητας και πλέον είναι υποψήφιο και για Ευρωπαϊκή ετικέτα.
   Μετά από δύο χρόνια επιτυχημένων έργων eTwinning (Active Detective, Free of Nature), κλείνει προσωρινά ο κύκλος, μια και στις άμεσες δραστηριότητες της τάξης δεν υπάρχει ενδιαφέρον για κάτι ανάλογο!

Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2016

The Last Pick – Jeremy Lin

  Ένας μικρός που θέλει να παίξει μπάσκετ, συναντάει την άρνηση των μεγαλύτερων στο σχολείο που τον θεωρούν… κοντό. Κάποιος όμως άγνωστος που θα γνωρίσει θα τον βοηθήσει να δώσει ένα καλό μάθημα σε όσους τον σνομπάρουν.
Πηγή: Πλαστελίνη

Never Give Up

  «Ποτέ μην εγκαταλείπεις» είναι μία κινητήρια, ταινία μικρού μήκους που εστιάζει σ’έναν άνθρωπο ο οποίος υποφέρει με μερική αναπηρία στα πόδια του. Η ταινία αποκαλύπτει τον αγώνα του και την ικανότητά του να αντιμετωπίσει τους περιορισμούς του.
Πηγή: Πλαστελίνη

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού - Μετάλλιο Πιερ ντε Κουμπερτέν

  Το μετάλλιο Πιερ ντε Κουμπερτέν αποτελεί ειδική διάκριση που απονέμεται από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή σε εν ενεργεία αλλά και σε πρώην αθλητές, που με τη συμπεριφορά τους αποτέλεσαν παραδείγματα του ευ αγωνίζεσθαι κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων ή που προσέφεραν σημαντικές υπηρεσίες στο λεγόμενο Ολυμπιακό κίνημα.
  Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίου απονεμήθηκε στις αθλήτριες του στίβου των 5.000 μέτρων Nikki Ηamblin από τη Νέα Ζηλανδία και τη Abbey D`Agostino από την Αμερική, που βοήθησαν η μια την άλλη να τερματίσουν, ύστερα από μια σύγκρουση που είχαν στο μέσο της διαδρομής.
  Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τους Αγώνες του Ρίου είχαν δωθεί μόλις 17 μετάλλια «Πιερ ντε Κουμπερτέν»!
Πέρα από τα χρυσά, ασημένια, χάλκινα μετάλλια, υπάρχει και ένα ακόμα μετάλλιο, που έχει απονεμηθεί μόλις 17 φορές στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων. Πρόκειται για το μετάλλιο Πιερ ντε Κουμπερτέν, που πήρε το όνομα του από τον «πατέρα» των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων και απονέμεται στους αθλητές που δείχνουν στοιχεία ευγενούς άμιλλας και αποθεώνουν το πνεύμα του Ολυμπισμού. Ποιοι ήταν οι τυχεροί που έλαβαν το βράδυ του περασμένου Σαββάτου αυτή τη σπάνια διάκριση; Είναι η Nikki Ηamblin από τη Νέα Ζηλανδία και η Abbey D`Agostino από την Αμερική, δυο αθλήτριες του στίβου των 5.000 μέτρων, που βοήθησαν η μια την άλλη να τερματίσουν, ύστερα από μια σύγκρουση που είχαν στο μέσο της διαδρομής.

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.tilestwra.com/spanio-metallio-pier-nte-koumperten-piran-athlitries-pou-voithisan-mia-tin-alli-na-termatisoun/