Κυριακή, 18 Ιανουαρίου 2015

Λίγα σχόλια για την έρευνα του Ι.Ε.Π για τα βιβλία του Δημοτικού

  Την προηγούμενη εβδομάδα έγιναν γνωστά τα αποτελέσματα της έρευνας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) για τα βιβλία του Δημοτικού Σχολείου. Τα αποτελέσματα προέκυψαν από 285 ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. 
  Από το ιστολόγιο του 8ου Δημοτικού Σχολείου 
Ελευθερίου - Κορδελιού αντιγράφω:
  Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η πλειονότητα των Συμβούλων θεωρεί ότι τα Μαθηματικά της Ε΄ Δημοτικού, η Ιστορία της Στ΄ Δημοτικού και τα Μαθηματικά της Β΄ Δημοτικού παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες όσον αφορά:
α) στον όγκο του διδακτικού περιεχομένου σε σχέση με τον πραγματικό διδακτικό χρόνο
β) στις δυσκολίες που συναντούν οι εκπαιδευτικοί στη διδασκαλία του διδακτικού περιεχομένου τους
γ) στη συμβολή της οργάνωσης των περιεχομένων τους στη διδασκαλία
δ) στις έννοιες που περιέχουν όσον αφορά στην κατανόησή τους από πλευράς των μαθητών
ε) στην ανεπάρκεια του προγραμματισμένου  διδακτικού χρόνου
στ) στην υπερβολική αύξηση των απαιτήσεων του γνωστικού αντικειμένου και του αντίστοιχου βιβλίου σε σχέση με την προηγούμενη τάξη.
 Μαθήματα όπου ο όγκος του διδακτικού περιεχομένου είναι μεγάλος 
σε σχέση με τον πραγματικό διδακτικό χρόνο.
  Οι ερωτώμενοι στην πλειονότητά τους θεωρούν ότι απαιτείται περαιτέρω επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη μεθοδολογία του διδακτικού εγχειριδίων των Μαθηματικών της Ε΄ Δημοτικού, των Φυσικών Επιστημών (Φυσικά) της Ε΄ και της Στ΄ Δημοτικού και των Μαθηματικών της Β΄ Δημοτικού και της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού.
Ας μου επιτρέψετε τώρα,
 να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις.
α) Η έρευνα είναι καλοδεχούμενη, αλλά θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια. Θυμίζω ότι τα διδακτικά εγχειρίδια του Δημοτικού Σχολείου εισήχθησαν στην εκπαίδευση περίπου πριν από δέκα χρόνια!
β) Οι Σχολικοί Σύμβουλοι κατέληξαν στις ίδιες επισημάνσεις με τους εκπαιδευτικούς. Εδώ και χρόνια όλοι οι συνάδελφοι παραπονιόμαστε για τα βιβλία, ενημερώνουμε τους διευθυντές μας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, αυτοί με τη σειρά τους ενημερώνουν τους παροϊσταμένους τους, οι Σχολικοί Σύμβουλοι κάνουν σεμινάρια, αλλά το πρόβλημα παραμένει... 
γ)  Τα προβλήματα αν και είναι γνωστά στο Υπουργείο, αυτό αδιαφορεί και κινητοποιείται μόνο όταν κάτι πάρει διαστάσεις στα κανάλια. Θυμίζω το προηγούμενο βιβλίο της Ιστορίας, την εικόνα με το μπλέντερ στη Φυσική της Ε΄ τάξης και το βιβλίο "Ιστορία της Τέχνης" στο Λύκειο.
δ) Δυστυχώς, οι προτάσεις των Σχολικών Συμβούλων καταλήγουν μόνο στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και όχι στην απόσυρση των βιβλίων εκείνων που έχουν κριθεί ανεπαρκέστατα από το σύνολο των εκπαιδευτικών. Μιλάω κυρίως για τα Μαθηματικά της Έ τάξης, που είναι απαράδεκτα. Αν δεν αλλάξει το βιβλίο και αν δεν μειωθεί ο όγκος της ύλης, όσο και να επιμορφωθούμε τα προβλήματα θα παραμείνουν. Η επιμόρφωση είναι αναγκαία, κανείς δεν το αρνείται, αλλά το Υπουργείο ποτέ δεν φρόντισε να το κάνει οργανωμένα. Δουλεύω στην Δημόσια Εκπαίδευση κοντά στη δεκαετία και ποτέ δεν θυμάμαι να έγινε κάτι συντονισμένα... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου