Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2011

Εμβαδόν και μονάδες μέτρησης.

                                                            
Πηγή: Εκπαιδευτική Τηλεόραση

Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2011

Μαθαίνω τις λίμνες της χώρας μου.

  Παρατηρώ προσεκτικά το χάρτη με τις λίμνες της  Ελλάδας και μετά κάνω κλικ στο χάρτη με τα κυκλάκια για να εξασκηθώ. Προσοχή γιατί ο χρόνος τρέχει!!!
(Κάνοντας κλικ πάνω στο χάρτη αυτός ανοίγει και φαίνονται καλύτερα οι πληροφορίες.) 
Παιχνίδι 
(Για να μεταβείς στο παιχνίδι κάνε κλικ στην εικόνα και μετά πάτησε το κουμπί που γράφει start. )

Εντοπίζω στο χάρτη τις πεδιάδες της Έλλαδας.

Εντοπίζω γρήγορα και με ακρίβεια τις πεδιάδες της χώρας μου. Προσοχή όμως, γιατί ο χρόνος τρέχει!
(Για να μεταβείς στο παιχνίδι κάνε κλικ στην εικόνα και μετά πάτησε το κουμπί που γράφει start. )
Πηγή: geopap25168

Τα αγαπημένα τραγούδια των παιδιών του Ε2 (VΙΙ).

"Not afraid" από τον Eminen και "Party in the USA" από τη Miley Cipus αγαπημένα τραγούδια της μαθήτριας Εύας Π.




"Ο γλάρος" από τους Lokomodo αγαπημένο τραγούδι του Άγγελου Γ.

Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2011

Παίζω και μαθαίνω για το εμβαδόν των σχημάτων.

(Πατήστε στην εικόνα για μπείτε στην εφαρμογή.)
  Επιλέξτε το μπλε ορθογώνιο παραλληλόγραμμο για να ξεκινήσετε την εφαρμογή για το εμβαδόν και ακολουθήστε τις οδηγίες που είναι στα Αγγλικα.

Παίζω και μαθαίνω για την περίμετρο των σχημάτων.

(Πατήστε στην εικόνα για μπείτε στην εφαρμογή.)
  Επιλέξτε το κόκκινο ορθογώνιο παραλληλόγραμμο για να ξεκινήσετε την εφαρμογή για την περίμετρο και ακολουθήστε τις οδηγίες που είναι στα Αγγλικα.

"Η κοπέλα με το δίαυλο".

   Μια κοπέλα, η Έρικα, είχε βγει βόλτα κοντά σε ένα ρυάκι. Καθόταν σε μια πέτρα και απολάμβανε την ηλιόλουστη μέρα, όταν ξαφνικά την πλησίασε ένας γέροντας που κρατούσε στα χέρια του σφιχτά έναν σκονισμένο δίαυλο.
  Αυτός ο γέροντας ένιωθε μέσα του πως ήρθε πια η ώρα να αφήσει τη ζωή του και είπε στην Έρικα να κρατήσει το δίαυλο για να τον θυμάται.
  Η Έρικα δεν ήξερε να παίζει κανένα μουσικό όργανο, μα μέσα της ήξερε ότι μπορούσε να μάθει και το ήθελε πολύ. 
   Γύρισε αμέσως στο σπίτι της στεναχωρημένη. Όταν ξεσκόνισε το μουσικό όργανο είδε πάνω την εικόνα του γέροντα, όταν εκείνος ήταν μικρός. Πάνω του ήταν χαραγμένο το όνομα του, τον έλεγαν Δίαυλο και αποφάσισε να ονομάσει το μουσικό όργανο Δίαυλο.
  Όταν η κοπέλα έγινε πια μεγάλη, πραγματοποίησε το όνειρο του γέροντα και έμαθε στα παιδιά και στα εγγόνια της να παίζουν δίαυλο.
Από τις μαθήτριες Αστερούλα Κ. και Κωνσταντίνα Κ.

"Η τέχνη"

   Μια φορά και έναν καιρό σε μια ήσυχη και όμορφη πόλη ζούσε ένας άνθρωπος. Μια μέρα αποφάσισε να πάει στη θάλασσα.
  Εκεί που περπατούσε είδε ξαφνικά έναν ολόλευκο πελαργό. Ο άνθρωπος έτρεξε γρήγορα στο αμάξι του, πήρε τα σύνεργα ζωγραφικής που είχε πάντα μαζί του και άρχισε να τον ζωγραφίζει. Μόλις τελείωσε τον πίνακα ο πελαργός έφυγε πετώντας μακριά και ο άνθρωπος στεναχωρήθηκε πολύ.
  Την άλλη μέρα όμως ο πελαργός εμφανίστηκε στο παράθυρο του σπιτιού του ανθρώπου. ΄Εκείνος από τη χαρά του τον άφησε να μπει μέσα αλλά ξαφνικά τον έχασε από τα ματιά του. Έψαξε παντού και τελικά τον βρήκε μέσα στον πίνακά του.
Από τους μαθητές Δημήτρη Σ., Παναγιώτη Π. και Νικόλα Π.

Η ερμηνεία της κοπέλας.

  Στην πλατεία, όταν πάω, περνάω πολύ όμορφα. Εκεί υπάρχουν καφενεία και πάρα πολλά μαγαζιά. Είναι  η μεγαλύτερη πλατεία της Αθήνας.
   Κάθε φορά που πάω βλέπω μια φτωχή κοπέλα να παίζει άρπα για να μαζέψει χρήματα. Παίζει πολύ καλά. Κάθεται κάτω παίζοντας άρπα και έχει ένα κουτάκι για να τις ρίχνουμε χρήματα.
  Πολλοί άνθρωποι κάθονται δίπλα της για ώρες και ξεχνούν τα πάντα! 
  Με την ερμηνεία της γεμίζει όλη την πλατεία με όμορφη μουσική! Πόσο μου αρέσει να την ακούω! Θα ήθελα κι εγώ να ξέρω να παίζω άρπα!
   Έχει μαζέψει πολλά χρήματα! Δε κρύβω ότι πιο πολύ πάω στην πλατεία για να την ακούσω και όχι για να παίξω. Ό,τι ώρα και να πας είναι εκεί!
Από τους μαθητές Μαρία Π., Δημήτρη Α., Νατάσα Ζ. και Βασιλική Μ.

Σύγχρονη μαντινάδα


Ο Ben Ten είναι στην πρώτη την εικόνα men,
θέλει να τραγουδεί και να τον χειροκροτούν.
Από το μαθητή Άγγελο Γ.

Ποίημα: "Οι τρεις πίνακες μαζί".

 

Με άρπα, κιθάρα και βιολιά
τρεις μουσικοί μαζί 
μ' ένα παιδί 
που παίζει μουσική.

Κοίτα εκεί πέρα μακριά
δυο μαναχά παιδιά 
με κίτρινα βιολιά
που παίζουν χαρωπά μουσική
και τα πουλιά τιτιβίζουν μουσικά
μαζί με τα παιδιά.

Λίγα μέτρα μακριά
μια γυναίκα μοναχά
με τα μαγικά βιολιά
που παίζουν χαρωπά.


Από τους μαθητές  
Γιώργο Π. - Νίκο Χ.

Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου 2011

Ποίημα: "Οι μουσικοί".

Τρεις άνθρωποι κοιτάζουν
και κάτι κρατούν.

Μάλλον είναι μουσικοί,
μα με παλιάτσους μοιάζουν.

Μάσκες φορούνε όλοι τους
και όργανα κρατάνε.

Ο ένας παίζει το βιολί,
ο άλλος την κιθάρα.

Ο τρίτος παίζει φλάουτο
και μουσική σκορπίζει.

Τρεις μουσικοί
με φλάουτο, κιθάρα και βιολί.

Από τις μαθήτριες Εύα Π. και Παναγιώτα Χ.

Ποίημα: "Οι τρεις μουσικοί".

Τρεις μουσικοί μπήκαν στη σκηνή 
και αρχίσαν τη μουσική.

Παίζουν κιθάρα, πιάνο και βιολί
και ο κόσμος τους χειροκροτεί.

Μα ποιοι είναι αυτοί,
αναρωτιούνται όλοι αυτοί,
που παίζουν τόσο καλή μουσική;  

Από τις μαθήτριες Αστερία Λ. και Ισιδώρα Σ.

Robert Doisneau: Ένας φωτογράφος περιπλανιέται στους δρόμους του Παρισιού.

    Γεννημένος στις 14 Απριλίου 1912 στο προάστιο του Παρισιού Gentilly, o Robert Doisneau δεν διέπρεψε στο σχολείο και προτίμησε να μεταγραφεί σε επαγγελματικό σχολείο στην ηλικία των 13 ετών. Εκεί έρχεται σε επαφή με τις τέχνες για πρώτη φορά. Το σχολείο του πρόσφερε ελάχιστη καλλιτεχνική εκπαίδευση, την οποία συμπλήρωνε παρακολουθώντας νυχτερινά μαθήματα ζωγραφικής.
   Το ενδιαφέρον του για τη φωτογραφία πρωτοεκδηλώθηκε το 1929, ενώ η επαγγελματική καριέρα ξεκίνησε το 1934. Τελικά, το 1939 αποφάσισε να γίνει ανεξάρτητος φωτορεπόρτερ, ενώ 10 χρόνια αργότερα υπέγραψε συμβόλαιο με το περιοδικό Vogue, όπου εργάστηκε μέχρι το 1952. Έκτοτε, επέλεξε να εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας μέχρι και το θάνατό του το 1994.
  Οι φωτογραφίες του Doisneau απεικονίζουν καθημερινούς ανθρώπους, σε καθημερινές καταστάσεις. Του άρεσε να περιφέρεται στους δρόμους των προαστίων του Παρισιού και να τραβάει φωτογραφίες. Η διασημότερη φωτογραφία του "Φιλί του Ξενοδοχείου de Ville" αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του έργου του. Προτιμούσε να φωτογραφίζει βάση της διαίσθησής του και όχι της επιστήμης του.


Πηγή: www.tvxs.gr

Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011

Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με Βούλγαρους και Ρώσους.




Επίσκεψη στο Διαδραστικό Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα Αττικής.

  Το Διαδραστικό Λαογραφικό Μουσείο στεγάζεται σε ένα δίπατο πέτρινο κτίσμα του 19ου αιώνα. Μπορείτε να περιηγηθείτε στο δωμάτιο του αργαλειού, στο κατώι, να να δείτε τον εξωτερικό φούρνο και την  αυλή. 
  Το διαδραστικό στοιχείο του μουσείου στηρίζεται στα 42 εκπαιδευτικά βιωματικά προ- γράμματα για μαθητές και ενήλικες όπως τα ακόλουθα: η καλλιέργεια της γης και του ψωμιού, ο τρύγος, λιομάζωμα, η εκμάθηση παραδοσιακού αργαλειού, περιβαλλοντικά μονοπάτια, καλλιέργεια λαχανικών, παραδοσιακά παραμύθια, ανακύκλωση, περιβαλλοντική εκπαίδευση και πολλά άλλα.
  Την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011, αν όλα πάνε καλά, θα επισκεφτούμε το καταπληκτικό αυτό μουσείο. Η Ε΄ Δημοτικού θα ασχοληθεί με το πρόγραμμα "Διατροφή και Υγεία" το οποίο περιλαμβάνει τα εξής:
   Οι μαθητές γνωρίζουν τις θρεπτικές αξίες της μεσογειακής διατροφής, έρχονται σε επαφή με τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια και κατασκευάζουν με αυτά κούκλες. Παίζουν με κρυπτόλεξο, δημιουργούν το μεσημεριανό τους γεύμα με θερμιδική αξία, συνδυάζοντας τροφές ανάλογα με τις θρεπτικές αξίες και τις βιταμίνες. Τέλος, γίνεται δραματοποίηση του τραγουδιού "Το χοντρό μπιζέλι".
   Επιλέξαμε αυτό το θέμα, γιατί συνδέεται άμεσα με το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας "Γεννιόμαστε με το γάλα, μεγαλώνουμε με το ψωμί"  που υλοποιούμε φέτος στη τάξη μας την ώρα της Εύελικτης Ζώνης.
     Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες για το Διαδραστικό Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα, πατήστε εδώ

Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου 2011

Το Τάγκραμ.

  Το Τάνγκραμ είναι ένα κινέζικο παζλ. Στα κινέζικα σημαίνει "εφτά κομμάτια για επιδέξιους". Τι λέτε; Πόσο επιδέξιοι είστε με το Τάγκραμ εσείς; Πατήστε πάνω στην εικόνα και προσπαθήστε να φτιάξετε τα σχήματα του Τάγκραμ ή άλλα δικά σας.
(Για να μεταβείς στην εφαρμογή κάνε κλικ στην εικόνα)

  Αν χρειαστείτε βοήθεια για τα σχήματα του Τάγκραμ, δείτε τα παρακάτω βίντεο.

Πηγή: e τάξη μας

Μετρώντας τη θερμοκρασία.

Θερμαίνοντας και ψύχοντας τα στερεά.

  Μια και σήμερα στη Φυσική δεν μπορέσαμε να κάνουμε το πείραμα του μαθήματος, ας παρακολουθήσουμε την εκτέλεση του πειράματος από μια μαθήτρια του 5ου Δημοτικού Σχολείου της Ρόδου.
Πατώντας πάνω στην παρακάτω εικόνα παίζω με τη συστολή και διαστολή των στερεών, υγρών και αερίων.
Πηγή: www.skoool.gr

Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

Χειροτεχνίες για μικρά παιδιά.

                                                                                                                                  
Για να διαβάσετε ευκολότερα το βιβλίο επιλέξτε Fullscreen. 
Αν θέλετε να εκτυπώσετε χειροτεχνίες επιλέξτε Print.
Πηγή: Atargatis

Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου 2011

Βιβλιοπαρουσίαση: Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί.

«Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί», της Βασιλικής Κάργα, σε εικονο- γράφηση Νίκου Κουμαριά, Εκδόσεις Επόμενος Σταθμός. 
Περιγραφή:
   Το βιβλίο αυτό, το τυραννούσε, δυστυχώς, μια έμμονη ιδέα. Κάθε μέρα που περνούσε,ζούσε με την αγωνία μην τυχόν και το διαλέξει κάποιος και το πάρει στο σπίτι του.
  Δεν ήθελε να διαβαστεί ποτέ του από κανέναν άνθρωπο, ούτε μεγάλο, ούτε μικρό. Δεν ήθελε καν να το αγγίζουν, ούτε να το μυρίζουν.
  Στην πραγματικότητα, δε γνώριζε ούτε τον τίτλο που ήταν γραμμένος με χρυσά καλλιγραφικά γράμματα στο εξώφυλλο του. Ούτε το περιεχόμενο των καλοδεμένων και πεντακάθαρων σελίδων του.  Με λίγα λόγια, δε γνώριζε την ίδια του την ιστορία. Κάθε μέρα προσπαθούσε να χώνεται όσο πιο βαθιά μπορούσε στο ράφι, για να περνάει απαρατήρητο από τα χέρια που ψαχούλευαν από 'δώ κι από 'κει.
   Οι μέρες που η βιβλιοθηκονόμος η κυρία Αμαλία, ξεσκόνιζε με το μεγάλο πολύχρωμο φτερό, ήταν οι χειρότερες του, μιας και φοβόταν μήπως το ανακαλύψει και το βάλει σε καμιά περίοπτη θέση  και κινδυνέψει να φύγει για μέρη μακρινά.
(Για να διαβάσω το βιβλίο κάνω κλικ στην εικόνα.)

Τα αγαπημένα τραγούδια των παιδιών του Ε2 (VΙ).

"Εξαιρέσεις" από το Γιώργο Ρους, "Πάνω απ' όλα" του Μύρωνα Στρατή, "Χέρια ψηλά" του Μιχάλη Χατζηγιάννη και "Farytale" του Alexander Rybak αγαπημένα τραγούδια του μαθητή Γιώργου Π.






Κυριακή, 23 Ιανουαρίου 2011

Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011

Παραγωγή γραπτού λόγου στο εργαστήριο πληροφορικής.

   Την Τρίτη 11/01/2011 χωριστήκαμε σε ομάδες των 2-3 ατόμων  και προσπαθήσαμε να γράψουμε ένα μικρό κείμενο με τη βοήθεια του κειμενογράφου Word. Για να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, κάθε ομάδα πρότεινε κάποιες λέξες που θα πρέπει να έχουν απαραίτητα τα κείμενα που θα γράφαμε. Κατά γενική ομολογία η δραστηριότητα ήταν διασκεδαστική και θα το επαναλάβουμε σύντομα! 







Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

«Μια πυρκαγιά ξεσπάει και απειλεί το δάσος που βρίσκεται κοντά στην πόλη μας»

   Συχνά τα καλοκαίρια τα δάση πιάνουν φωτιές. Αυτή όμως η πυρκαγιά που έπιασε φέτος ήταν πολύ μεγάλη.
   Τα φυτά και τα δέντρα κάηκαν, τα φυτοφάγα ζώα δεν είχαν τι να φάνε και έτσι χαλούσε η τροφική αλυσίδα. Τα δέντρα μάς δίνουν οξυγόνο και αυτό εμείς οι άνθρωποι πρέπει να το εκτιμάμε και να μη βάζουμε φωτιές είτε κατά λάθος είτε επίτηδες. Δεν έχουμε το δικαίωμα να καταστρέφουμε ένα φυσικό πλούτο όπου ζουν πολλά ζώα και φυτά. Τα δάση χαρίζουν ομορφιά στη χώρα μας και όταν βλέπουμε ένα δάσος μας φτιάχνει η διάθεση. 
   Επίσης, τα δέντρα με τις ρίζες τους συγκρατούν τα νερά των βροχών και έτσι δεν έχουμε πλημμύρες. Το νερό που συγκρατούν τα δέντρα μπορεί να περάσει από τις υπόγειες δεξαμενές και να γίνει πόσιμο. Αν καίγονται τα δέντρα έχουμε έλλειψη ξυλείας και έλλειψη χαρτιού αφού από τα δέντρα φτιάχνεται το χαρτί. Το δάσος είναι πηγή ομορφιάς, πλούτου και οξυγόνου.
   Τα ζώα στο δάσος ήταν προβληματισμένα, ήταν σαν να είχε καταστραφεί το σπίτι τους. Είχαν μαζευτεί όλοι μαζί σε ένα συνέδριο για να δουν τι θα κάνουν. Αλλά κανένας δεν μπορούσε να σκεφτεί τη λύση. Ήταν όλα πολύ θυμωμένα με τους ανθρώπους. Ακόμα και αν οι άνθρωποι έβαλαν κατά λάθος φωτιά, τα ζώα δεν θα τους συγχωρούσαν! Ένιωθαν ότι είχαν βάλει φωτιά στο σπίτι τους, το δάσος.
  Μετά από λίγο πετάχτηκε ο λαγός και είπε: «Εμείς δεν έχουμε κάνει τίποτα στους ανθρώπους. Είμαι πολύ θυμωμένος. Έχω μια ιδέα, να επαναστατήσουμε όλοι εναντίον τους!». Και μετά είπε το σκιουράκι : «Μμμ…. και πώς θα το κάνουμε αυτό; Είναι πολύ δύσκολο!». Και μετά ξαναείπε ο λαγός:  «Μα, είμαστε παρά πολλοί». «Ναι, αλλά οι άνθρωποι είναι πιο ισχυροί», είπε η αλεπού. «Σωστά, συμφωνώ» είπε το σκιουράκι. Συζητούσαν, συζητούσαν αλλά λύση δεν έβρισκαν. Και ούτε βρήκαν ποτέ!
    Δεν είναι κρίμα; Για να ξαναφυτρώσουν τα δέντρα και τα φυτά στο δάσος χρειάζονται χρόνια, ενώ για να καταστραφούν μόνο λίγα δευτερόλεπτα!
Από τη μαθήτρια Μαρία Π.

Η ιστορία ενός ανεμόμυλου...

   Ένας ανεμόμυλος υπάρχει από παλιά στην  Τήνο. Στέκεται εκεί, εδώ και χρόνια. Περνάν τα χρόνια, αλλάζουν οι εποχές, αλλά  αυτός στέκεται εκεί και αγναντεύει τη θάλασσα,  χτισμένος σε ένα μικρό λόφο. 
   Ένα σωρό πράγματα έγιναν. Ένα σωρό πράγματα έχει δει ο  ανεμόμυλος. Αλλά δεν τα μοιράζεται μαζί μας. Τον έχτισαν από πέτρες, με σκεπή από καλάμια και  άντεχε σε  όλες  τις  κακοκαιρίες. Τον καμάρωνε ο μυλωνάς : "Τι  ωραίο και δυνατό ανεμόμυλο που έχω" σκεφτόταν.
   Κάθε πρωί ουρές από  ανθρώπους περίμεναν έξω από τον  ανεμόμυλο για να πάρουν το αλεύρι τους. Ο μυλωνάς, δεν είχε  χρόνο να ξεκουραστεί. Ήταν ένας μύλος όλο ζωή.
    Αργότερα ερήμωσε. Μισογκρεμίστηκε. Ήταν μόνος στο λόφο,  ώσπου ένας άνθρωπος τον αγόρασε, τον επισκεύασε και τον  έκανε σπίτι. Εκεί ζει τώρα με την οικογένειά του και ο μύλος γέμισε  πάλι χαρά και ζωντάνια.
  Όλοι, όταν περνάνε μπροστά από τον ανεμόμυλο, σκέφτονται  τα  παλιά. Κλείνουν τα μάτια τους και τον φαντάζονται να αλέθει  σιτάρι. "Γυρνάν τα φτερά της φτερωτής, κυλάει ο χρόνος" λένε  με  συγκίνηση.    
Της μαθήτριας Παναγιώτας Χ.

Τα αγαπημένα τραγούδια των παιδιών του Ε2 (V).

"Φάτα Μοργκάνα" από τη Μαρίζα Κωχ, αγαπημένο κομμάτι της Παναγιώτας Χ.


"Wake me up when September ends" από τους Green day αγαπημένο τραγούδι της Κωνσταντίνας Κ.

Τα αγαπημένα τραγούδια των παιδιών του Ε2. (IV)

"Elevation" από τους U2 και "Y ahora gue" από την τηλεοπτική σειρά Patty, αγαπημένα τραγούδια της Βίκυ Μ.




"Las Divinas" από την τηλεοπτική σειρά Patty, αγαπημένο τραγούδι της Νατάσας Ζ.

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

Τα αγαπημένα τραγούδια των παιδιών του Ε2. (IΙΙ)

"Σφύριξα και έληξες" του Πάνου Κιάμου και "Υou are beautiful" του James Blunt, αγαπημένα τραγούδια του Δημήτρη Α.




 "Written in the stars" των Tinie Tempah και Eric Turner, "Taint love" των Kwan, SOS των Jonas Brothers αγαπημένα τραγούδια του Λεωνίδα Κ.




Τα αγαπημένα τραγούδια των παιδιών του Ε2. (ΙΙ)

"Airplanes" από τον B.o.B., αγαπημένο τραγούδι της Αστερίας Λ.
"Don't speak" από τους Νο Doubt, αγαπημένο τραγούδι της Μαρίας Π.

"Μια νύχτα μόνο" από τους Φουρέιρα Ελένη και Θηρίο, αγαπημένο τραγούδι της Αστερούλας Κ.

Τα αγαπημένα τραγούδια των παιδιών του Ε2. (I)

 "Τους πονάει" από τους Vegas, αγαπημένο τραγούδι του Κωνσταντίνου Β. 

"Things i'll never say" από την Avril Lavigne και "Baby one more time" από την Britney Spears αγαπημένα τραγούδια της Ισιδώρας Σ.

"Waves" από τους GAD και "Σε μισώ" από τον Ησαΐα Ματιάμπα αγαπημένα τραγούδια του Νίκου Χ.


 

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι (ζωγραφιές).

Στο μάθημα της Γλώσσας ακούσαμε και διαβάσαμε τους στίχους από το παιδικό τραγούδι "Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι". Αφού κουβεντιάσαμε για το νόημά του, ζωγραφίσαμε!  
Από το μαθητή Γιώργο Π.
Από το μαθητή Δημήτρη Σ.
Από το μαθητή Λεωνίδα Κ.
Από τη μαθήτρια Παναγιώτα Χ.
Από το μαθητή Παναγιώτη Π.

Αν όλα τα παιδιά της Γης (ζωγραφιές).

  Στο μάθημα της Γλώσσας ακούσαμε και διαβάσαμε τους στίχους από το παιδικό τραγούδι "Αν όλα τα παιδιά της Γης". Αφού κουβεντιάσαμε για το νόημά του, ζωγραφίσαμε! 
Από τη μαθήτρια Αστερούλα Κ.
Από το μαθητή Δημήτρη Α.
Από τη μαθήτρια Εύα Π.
Από τη μαθήτρια Ισιδώρα Σ.
Από τη μαθήτρια Μαρία Π.
Από τη μαθήτρια Νατάσα Ζ.
Από το μαθητή Νίκο Χ.

Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου 2011

Κλασσικά Εικονογραφημένα: Διγενής Ακρίτας.

                                                                                                                                   Για να διαβάσετε ευκολότερα το βιβλίο επιλέξτε Fullscreen.

Η θλιμμένη αγελάδα (ζωγραφιές).

  Πριν από τα Χριστούγεννα είχαμε διαβάσει από το Ανθολόγιο της  Ε' - Στ΄ το κείμενο "Η θλιμμένη αγελάδα". Σας θυμίζω ότι είναι απόσπασμα από το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά "Ένας ταύρος που έπαιζε πίπιζα". 
   Με αφορμή λοιπόν το κείμενο του Ανθολογίου διαβάσαμε και το βιβλίο στην τάξη και μετά ζωγραφίσαμε. Επειδή, όμως, είχα ένα μικρό τεχνικό πρόβλημα με το μηχάνημα σάρωσης, καθυστέρησα να αναρτήσω τις ζωγραφιές, αλλά όπως λέει και μια παροιμία κάλλιο αργά παρά ποτέ! 
 Από τη μαθήτρια Αστερούλα Κ.
Από τη μαθήτρια Ισιδώρα Σ.
Από τη μαθήτρια Μαρία Π.

Τα Λιανοτράγουδα.

Τραγούδια και στίχοι.

Αν όλα τα παιδιά της Γης

Τα μικρά παιδιά

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι

Η φύλαξη των ανατολικών συνόρων και οι Ακρίτες.

Ο Διγενής και τα ακριτικά τραγούδια 

Πηγή: Vamakridaki68
Ο Διγενής και ο Χάροντας, ποίημα από τον Κωστή Παλαμά.

Πηγή: Leniw
Ο Διγενής ψυχομαχεί,
ριζίτικο τραγούδι από το Νίκο Ξυλούρη

Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

Η οροσειρά της Πίνδου και πώς επηρεάζει το κλιμα της χώρας μας.

  Η Πίνδος είναι η μεγαλύτερη οροσειρά της Ελλάδας. Κυριαρχεί σχεδόν σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα και ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια των Ιλλυρικών και Δαλματικών οροσειρών. 
   Η οροσειρά της Πίνδου επηρεάζει και διαμορφώνει το κλίμα τόσο στη Δυτική όσο και την Ανατολική Ελλάδα. 
  Από τη μια,  "σταματά" με τον όγκο της τους υγρούς δυτικούς ανέμους που έρχονται από τη θάλασσα και αναγκάζει τις περισσότερες βροχές να πέφτουν στη Δυτική Ελλάδα. Από την άλλη, η οροσειρά εμποδίζει τους ψυχρούς βορειοανατολικούς ανέμους να περάσουν στη Δυτική Ελλάδα. 
   Έτσι, στη Δυτική Ελλάδα έχουμε πιο ήπιους χειμώνες, ενώ στην Ανατολική ηπειρωτική Ελλάδα οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες.
   Για να καταλάβουμε καλύτερα το λόγο που στη Δυτική Ελλάδα έχουμε περισσότερες βροχές κάνουμε κλικ στην παρακάτω εικόνα και παρακολουθούμε την εφαρμογή.
 (Για να μεταβώ στην εφαρμογή, κάνω κλικ στην παραπάνω εικόνα)
Πηγή: e-γεωγραφία, αναδημοσίευση από το εκπαιδευτικό blog: Πέμπτη και καλύτεροι!!!

Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2011

Ας γνωρίσουμε το σπουδαίο φωτογράφο Franco Fontana.

   O Franco Fontana είναι ένας από τους κορυφαίους Ιταλούς φωτογράφους με παγκόσμια απήχηση. Γεννήθηκε στη Μοδένα της Ιταλίας το 1933.
  Είναι ευρύτερα γνωστός για τα αφηρημένα τοπία με τα έντονα χρώματα, ενώ αρκετές φωτογραφίες του έχουν χρησιμοποιηθεί ως εξώφυλλο για τα άλμπουμ τζαζ της εταιρίας ECM.  
  Είναι, επίσης, γνωστός ως ο εφευρέτης της "φωτογραφικής γραμμής" η οποία αναφέρεται και ως "έννοια της γραμμής", ενώ πάνω απ'  όλα ενδιαφέρεται για την αλληλεπίδραση των χρωμάτων. 
  Ασχολήθηκε με πολλά θέματα, όπως  αστικό τοπίο, πορτρέτο, μόδα, νεκρή φύση και το γυμνό. Εργάστηκε με φωτογραφικές μηχανές 35 χιλιοστών και δήλωνε για τον τόπο εργασίας του ότι το στούντιο του ήταν ο κόσμος.




Κυριακή, 16 Ιανουαρίου 2011

Οι Βυζαντινοί και οι Άραβες.

Το υγρό πυρ
  Το υγρό πυρ ήταν ένα από τα ισχυρά όπλα των Βυζαντινών και ταυτόχρονα ένα από τα κρατικά μυστικά της αυτοκρατορίας. Λίγοι γνώριζαν από ποια υλικά κατασκευαζόταν και το μυστικό φυλασσόταν με κάθε τρόπο, ώστε να μην πέσει στα χέρια των εχθρών της αυτοκρατορίας και να παραμείνει στο βυζαντινό οπλοστάσιο.

Οι "κλοσάρ" των Βρυξελλών.

   Για να δείτε τις φωτογραφίες κάντε κλικ στην παραπάνω εικόνα και μετά πατήστε "έναρξη παρουσίασης".
Πηγή: www.protagon.gr