Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2016

Υποδεχόμαστε τη μουσειοσκευή, "Παίζοντας στην αρχαία Ελλάδα"

  Την προηγούμενη Παρασκευή υποδεχτήκαμε στο σχολείο τη μουσειοσκευή, "Παίζοντας στην αρχαία Ελλάδα" από το Μουσείο Κυκλαδική Τέχνης. Η επιλογή της δεν ήταν τυχαία, μια και φέτος ασχολούμαστε στην Ιστορία με την αρχαία Ελλάδα και η συγκεκριμένη μουσειοσκευή καλύπτει πλήρως τα ενδιαφέροντά μας! 
  Αν και όλη την εβδομάδα ασχολούμαστε με το περιεχόμενό της, στη σημερινή μας ανάρτηση θα σας παρουσιάσουμε μόνο τις  πρώτες μας δραστηριότητες!
 Αρχικά ζήτησα από τα παιδιά να κολλήσουν στον πίνακα χαρτάκια post-it με τα παιχνίδια που πίστευαν ότι έπαιζαν τα παιδιά στην αρχαία Ελλάδα.
 Στη συνέχεια τα ρώτησα με τι παιχνίδια παίζουν σήμερα.
   Έπειτα συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές των παιχνιδιών που αναφέραμε. Για το λόγο αυτό χωρίσαμε τα post-it σε δύο κατηγορίες, μία για τα παιχνίδια που εξακολουθούν να υπάρχουν και μία άλλη για τα παιχνίδια που τότε δεν υπήρχαν.
  Αμέσως μετά μετακινήσαμε τις καρέκλες μας, καθίσαμε σε κύκλο, μοιράσαμε τα εκθέματα και αρχίσαμε να τα περιεργαζόμαστε. Αν και τα παιδιά με ρώταγαν τι ήταν το καθένα, δεν τους αποκάλυπτα κάτι, αλλά αντιθέτως τους ζητούσα να σκεφτούν εκείνα την πιθανή απάντηση. 
  Όταν ολοκληρώσαμε την παρατήρηση των αντικειμένων, χωριστήκαμε σε ομάδες των τριών ατόμων και συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας.
https://www.dropbox.com/s/ftcortc7wc82xyr/%CE%A6%CF%8D%CE%BB%CE%BB%CE%BF%20%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82.pdf?dl=0&preview=%CE%A6%CF%8D%CE%BB%CE%BB%CE%BF+%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82.pdf
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στο φύλλο εργασίας)
  Όταν ήμασταν έτοιμοι, επανήλθαμε στον κύκλο και αρχίσαμε να συζητάμε για τα παιχνίδια. Αφού εντοπίσαμε τα υλικά κατασκευής και το είδος των παιχνιδιών, ήταν ώρα να ανακαλύψουμε και την αρχαία ονομασία τους!
https://www.dropbox.com/s/dkro584fwcoim75/%CE%A6%CF%8D%CE%BB%CE%BB%CE%BF%20%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82%20-%20%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%AF%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%B7.pdf?dl=0&preview=%CE%A6%CF%8D%CE%BB%CE%BB%CE%BF+%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82+-+%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%AF%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%B7.pdf
  (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στο φύλλο εργασίας)
  Μόλις ολοκληρώσαμε και αυτό το φύλλο εργασίας, επανήλθαμε στον κύκλο και συζητήσαμε για την αρχαία ονομασία τους. Αυτή τη φορά είχαμε και έναν επισκέπτη στην τάξη μας, τον κ. Γρηγόρη, ο οποίος παρακολούθησε τη δραστηριότητά μας!
  Με τα φύλλα εργασίας, τα εκθέματα και τη συζήτηση στην τάξη καταλάβαμε ότι τα παιχνίδια, που έπαιζαν τα παιδιά εκείνη την εποχή δεν διαφέρουν πολύ από τα δικά μας. Έχουν, βέβαια, αλλάξει τα υλικά κατασκευής και η ονομασία τους, αλλά ακόμα και σήμερα τα παιδιά εξακολουθούν να παίζουν και να χαίρονται με κούκλες, σβούρες, κουζινικά, κουδουνίστρες και άλλα παρόμοια παιχνίδια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου