Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2014

«Web 2.0 εργαλεία στην ανάπτυξη συνεργατικών δραστηριοτήτων 2014» - Νέο online μάθημα!

  Το ηλεκτρονικό μάθημα «Web 2.0 εργαλεία στην ανάπτυξη συνεργατικών δραστηριοτήτων 2014» εντάσσεται στο πλαίσιο των ηλεκτρονικών μαθημάτων της Ελληνικής Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης (ΕΥΥ) για το eTwinning και έχει σκοπό να διερευνηθεί η δυνατότητα αξιοποίησης web 2.0 εργαλείων (slideshare, Joomag, Kizoa, wiki, glogster, padlet, titanpad, Socrative) σε eTwinning projects.
  Το εν λόγω ηλεκτρονικό μάθημα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με μικρή εμπειρία σε etwinning προγράμματα (0-1 έργα) και έχει στόχο την ικανότητα χρήσης και ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων εργαλείων Web 2.0 σε ένα eTwinning project
  Τελειώνοντας αυτό το μάθημα οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να έχουν συνειδητοποιήσει ότι εργαλεία web 2.0 μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο στην καθημερινή μαθησιακή διαδικασία, όσο και σαν υποστηρικτικό εργαλείο συνεργατικών projects, αφού αποδεδειγμένα :
• Αυξάνουν τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον των μαθητών
• Δίνουν περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και συνεργασία
• Συνεισφέρουν στην αυξημένη ανταπόκριση και δυνατότητα αφομοίωσης σύνθετων εννοιών
• Προσφέρουν δυνατότητες για καλύτερη εκμάθηση για παιδιά με διαφορετικά στυλ μάθησης (Ακουστικό, Οπτικό, Κιναισθητικό)
• ενισχύουν και διευκολύνουν τις συνεργατικές δραστηριότητες και την επικοινωνία μεταξύ των μελών μίας ομάδας αλλά και μεταξύ ομάδων συνεργασίας.
Χρονοδιάγραμμα μαθήματος
  • Ενότητα 1 (αναμενόμενη διάρκεια 3 ημέρες) 
- Γνωριμία με το περιβάλλον του moodle, απορίες για το μάθημα, τεχνικές απορίες, μίνι κουίζ, φόρουμ γνωριμίας.
  • Ενότητα 2 (αναμενόμενη διάρκεια 4 ημέρες)
- Voki, ενσωμάτωση του voki σας στο προφίλ σας
- Slideshare, δημοσίευση παρουσιάσεων
- Joomag, δημοσίευση ηλεκτρονικών περιοδικών/βιβλίων
- Kizoa, δημιουργία slideshow
  • Ενότητα 3 (αναμενόμενη διάρκεια 4 ημέρες)
- Glogster, δημιουργία συνεργατικής αφίσας
- padlet, δημιουργία padlet με την ομάδα σας
- titanpad, δημιουργία titanpad με την ομάδα σας
- Socrative, δημιουργία online quiz.
  • Ενότητα 4 (αναμενόμενη διάρκεια 4 ημέρες)
- Παρουσίαση εικονικού eTwinning μέσω διαδραστικής αφίσας Glogster.
- Αξιολόγηση μαθήματος

  Η διάρκεια κάθε ενότητας θα τηρηθεί αυστηρά για αυτό το λόγο οι υποψήφιοι συμμετέχοντες παρακαλούνται πριν υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής να αξιολογήσουν τη διαθεσιμότητά τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Το μάθημα θα διαρκέσει 15 μέρες και η επιτυχής παρακολούθησή του (συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες του μαθήματος) θα οδηγήσει σε πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης εξ αποστάσεως σεμιναρίου 20 ωρών. Οι θέσεις εκπαιδευόμενων είναι 50 και θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.
 Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος παρακολούθησης σεμιναρίου έως τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 3/9/2014.

Συμβουλές για καλύτερη επιστροφή στο σχολείο

  Ο Σεπτέμβρης παραδοσιακά σηματοδοτεί την έναρξη των μαθημάτων και όλοι προετοιμάζονται για τη νέα σχολική χρονιά. Παρακάτω θα δείτε συμβουλές από την Ειδική Παιδαγωγό, κ. Σοφία Τσιντσικλόγλου, για να γίνει πιο ομαλή και εύκολη η μετάβαση από τις διακοπές στη σχολική καθημερινότητα!
  • Ύπνος
Τα περισσότερα παιδιά κοιμούνται πιο αργά το καλοκαίρι και φυσικά ξυπνάνε και πιο αργά το πρωί. Προσπαθήστε κάποιες μέρες πριν την έναρξη του σχολείου- ιδανικά μια εβδομάδα πριν- να επαναφέρετε τα ωράρια ύπνου σε αυτά της σχολικής ρουτίνας. Σταδιακά δηλαδή να πάνε τα παιδιά νωρίτερα για ύπνο, ώστε να μην έχετε προβλήματα με το πρωινό ξύπνημα.
  •  Περιορίστε το άγχος σας
Αφήστε όλες τις αρνητικές και αγχώδεις σκέψεις σας στην άκρη. Μεταδώστε στα παιδιά σας χαρά και θετική προσμονή για τα όμορφα πράγματα που θα έχει η νέα σχολική χρονιά!  Κάντε θετικές σκέψεις, προγραμματίστε την καθημερινότητα σας και ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν τις σχολικές επιδόσεις ή τις μαθησιακές δυσκολίες. 
  • Περιορίστε το άγχος των παιδιών
Πολλά παιδιά γεμίζουν άγχος για την έναρξη του σχολείου, κάποια μάλιστα εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια και άρνηση. Αφήστε τα παιδιά να εκφραστούν και μετά θυμίστε τους την ομορφιά της μαθητικής ζωής, τα παιχνίδια, τους φίλους που θα ξαναδούν και βεβαιώστε τους ότι θα είστε πάντα δίπλα τους.
  • Συζήτηση
Προετοιμάστε τα παιδιά για το άνοιγμα των σχολίων συζητώντας τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους αλλά και για τα νέα μαθήματα που τυχόν θα έχουν. Αν πρόκειται για πρωτάκια, η προετοιμασία πρέπει να περιλαμβάνει λεπτομέριες για την πρώτη δημοτικού καθώς και μια επίσκεψη στο σχολείο με ξενάγηση στις τάξεις, στην αυλή, τις τουαλέτες και την καντίνα για να γίνει μια γνωριμία με το σχολικό περιβάλλον.
  • Αγορές και ετοιμασία υλικού
Αγοράστε ή βρείτε τη σχολική τσάντα, κάποια τετράδια, όμορφα μολύβια, γόμες, φακέλους κ.λ.π. Τακτοποιήστε το δωμάτιο, ξεφορτώνοντας περιττά αντικείμενα. Μια ανακαίνιση, ακόμα και μικρή, όπως μια νέα αφίσα ή κάλυμμα ή λάμπα, είναι καλό να γίνεται στο δωμάτιο που θα διαβάζει το παιδί. 
  • Κάντε αλλαγές στον τρόπο διαβάσματος
Συζητήστε με το παιδί σας ποιος θα ήταν ο καλύτερος τρόπος διαβάσματος στο σπίτι, ορίστε την κατάλληλη ώρα, κανονίστε τις εξωσχολικές δραστηριότητες, αλλάξτε τις κακές συνήθειες των προηγούμενων ετών!
  • Επανάληψη
Πριν ανοίξουν τα σχολεία, κάντε μικρές επαναλήψεις σε βασικά θέματα, όπως το αλφάβητο, η προπαίδεια, η ανάγνωση, οι μαθηματικές πράξεις κλπ. Μισή με μια ώρα μερικές μέρες την εβδομάδα αρκούν.
  • Επικοινωνία με συμμαθητές
Βάλτε τα παιδιά να μιλήσουν ή να συναντηθούν με κάποιο συμμαθητή τους. Μπορείτε επίσης να κανονίσετε να πάνε μαζί και την πρώτη μέρα στο σχολείο.
Πηγή: Περί μαθησιακών δυσκολιών

Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

Συνοπτικός προγραμματισμός 2014-2015

  Ένας συνοπτικός προγραμματισμός του σχολικού έτους είναι απαραίτητος να υπάρχει στο γραφείο μας, μια και μας δίνει την δυνατότητα να προγραμματίσουμε γρήγορα και εύκολα μια δραστηριότητα με την τάξη μας!
  Την προηγούμενη χρονιά με είχε βοηθήσει ένας ανάλογος με αυτόν που έχει δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου.
http://4dim-iliou.att.sch.gr/programmatismos/2014-2015-programmatismos/programmatismos-4oy-ilioy-2014-15.pdf
 (Πατήστε στην εικόνα για να ανοίξει σε PDF)

Πλάνο οργάνωσης σχολικής χρονιάς 2014-15

  Μια καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει αύριο και φαντάζομαι ότι αρκετοί συνάδελφοι θα προβληματίζονται ανάμεσα σε άλλα και με την οργάνωση της τάξης τους. Η συνάδελφος Ιωάννα Χατσίκου δημιούργησε ένα πολύ ενδιαφέρον πλάνο για την οργάνωση της τάξης και το μοιράστηκε μαζί μας μέσω του ιστολογίου της, "Τάξη αστεράτη". 
  Προσωπικά προτιμώ να οργανώνω με ηλεκτρονικό τρόπο την τάξη μου, αλλά δεν είναι όλοι εξοικειωμένοι με τους υπολογιστές. Ρίξτε λοιπόν μια ματιά και αν σας αρέσει κατεβάστε το και εκτυπώστε το!

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Πώς επιλέγουμε την κατάλληλη σχολική τσάντα;

  Οι διακοπές τελειώνουν σιγά σιγά και όλοι προετοιμαζόμαστε για την επιστροφή στο σχολείο και στα μαθήματα! Τι αγοράζουμε συνήθως τέτοια εποχή; Σχολική τσάντα! Μην βιαστείτε, γιατί πριν επιλέξετε κάποια, καλό είναι να λάβετε υπόψη σας τις παρακάτω συμβουλές!
1. Πρέπει να υπάρχουν δύο ιμάντες, φαρδιοί και με βάτες, για τους ώμους και όχι μόνο ένας που περνά διαγώνια μπροστά από το σώμα του παιδιού.
2. Στο πίσω μέρος, η ύπαρξη φαρδιάς βάτας κάνει τις τσάντες να είναι πιο αναπαυτικές και προστατεύει από αιχμηρά αντικείμενα.
3. Ο ιμάντας που περνά από τη μέση του παιδιού επιτρέπει καλύτερη πρόσδεση της τσάντας στο σώμα του και καλύτερη κατανομή του βάρους της.
4. Η ίδια η τσάντα δεν επιτρέπεται να είναι βαριά. Δεν πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10% του βάρους του παιδιού.
5. Οι σχολικές τσάντες με ρόδες είναι μια πολύ καλή επιλογή, διότι επιτρέπουν στα παιδιά να μην τις φορτώνονται.
Είναι πολύ σημαντικό να τσεκάρετε κι εσείς καθημερινά, ότι το παιδί σας δεν κουβαλάει καθημερινά μέσα στη σχολική του τσάντα περιττό βάρος. Ειδικά τα μικρότερα παιδιά, που φτιάχνουν την τσάντα τους με τη βοήθειά σας, φροντίστε ώστε να κουβαλούν μαζί τους στο σχολείο μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Εάν έχετε την υποψία ότι το παιδί φορτώνει την τσάντα του άσκοπα, ζητήστε τη γνώμη του δασκάλου για τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια που πρέπει να έχει μαζί του, ανάλογα με το πρόγραμμα της ημέρας. Με τα μεγαλύτερα παιδιά, που δεν τους αρέσει να «ψαχουλεύετε» τα πράγματά τους, είναι προτιμότερο, αντί να ελέγχετε τη σάκα τους και να τα εξαγριώσετε, να κάνετε μια σοβαρή συζήτηση μαζί τους για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η «κακοφορεμένη» τσάντα.
- See more at: http://www.4moms.gr/2013-09-02/%CE%B7-%CF%83%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82/#sthash.tHEbwcCM.dpuf
Πηγή: pepla.blogspot.gr

  Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να ελέγχουμε καθημερινά ότι το παιδί δεν κουβαλάει στην τσάντα περιττό βάρος. Πολλές φορές έχω εντοπίσει σε τσάντες μαθητών βιβλία από μαθήματα προηγούμενων ημερών! Ειδικά για τα μικρότερα παιδιά φροντίζουμε να φέρνουν στο σχολείο μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Με τα μεγαλύτερα παιδιά, που συνήθως δεν τους αρέσει να «ψαχουλεύουν» τα πράγματά τους, είναι προτιμότερο να κάνουμε μια συζήτηση για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει μια «κακοφορεμένη» τσάντα.
Πηγή: 88 Δ/Σ Αθηνών

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

"A Day in Pompeii" - Οι τελευταίες ώρες της Πομπηίας

  Tο animation - βίντεο "A Day in Pompeii" δημιουργήθηκε το 2009 για το Μουσείο της Μελβούρνης, από την εταιρεία Zero One, για να μπορέσει ο θεατής να βιώσει τις τελευταίες ώρες της πόλης της Πομπηίας, που καταστράφηκε ολοσχερώς από την έκρηξη του Βεζούβιου στις 14 Αυγούστου του 79 μ.Χ.
 
Πηγή: Το κουτί της Πανδώρας
Το βίντεο παρουσιάστηκε σε έκθεση στο Μουσείο της Μελβούρνης τον Οκτώβριο του 2009. Η εταιρεία Zero One δημιούργησε αυτό το βίντεο με γραφικά προσπαθώντας να κάνει το θεατή να βιώσει τις τελευταίες ώρες της ιστορικής πόλης της Πομπηίας που καταστράφηκε ολοσχερώς από την έκρηξη του Βεζούβιου στις 14 Αυγούστου του 79 μ.Χ....

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/entiposiako-vinteo-apo-tis-teleftees-ores-tis-pompiias/
Το βίντεο παρουσιάστηκε σε έκθεση στο Μουσείο της Μελβούρνης τον Οκτώβριο του 2009. Η εταιρεία Zero One δημιούργησε αυτό το βίντεο με γραφικά προσπαθώντας να κάνει το θεατή να βιώσει τις τελευταίες ώρες της ιστορικής πόλης της Πομπηίας που καταστράφηκε ολοσχερώς από την έκρηξη του Βεζούβιου στις 14 Αυγούστου του 79 μ.Χ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/entiposiako-vinteo-apo-tis-teleftees-ores-tis-pompiias/
Το βίντεο παρουσιάστηκε σε έκθεση στο Μουσείο της Μελβούρνης τον Οκτώβριο του 2009. Η εταιρεία Zero One δημιούργησε αυτό το βίντεο με γραφικά προσπαθώντας να κάνει το θεατή να βιώσει τις τελευταίες ώρες της ιστορικής πόλης της Πομπηίας που καταστράφηκε ολοσχερώς από την έκρηξη του Βεζούβιου στις 14 Αυγούστου του 79 μ.Χ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/entiposiako-vinteo-apo-tis-teleftees-ores-tis-pompiias/

Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

Το ρίσκο όταν υλοποιούμε μια ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα

Πηγή: Οι Τ.Π.Ε στην εκπαίδευση / Trend Micro

Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Το σκιάχτρο

"Πλαστικό" φαγητό και μεταλλαγμένα τρόφιμα ή τρόφιμα που θα έχουν καλλιεργηθεί με φυσικό τρόπο;

Πηγή: Ο ζωηρός μαθητής

Κυριακή 3 Αυγούστου 2014

Cavemen


Πηγή: 88ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών