Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Πόσοι μαθητές χωράνε σε ένα τετραγωνικό μέτρο;

  Μια και μιλήσαμε στην τάξη για το τετραγωνικό μέτρο, σχηματίσαμε στο δάπεδο ένα τετράγωνο με πλευρές ενός μέτρου και εξηγήσαμε ότι είναι μια παγκόσμια μονάδα μέτρησης της επιφάνειας! Έπειτα σκεφτήκαμε πόσα άτομα μπορεί να χωράνε σε ένα τετραγωνικό! Πειραματιστήκαμε και βρήκαμε ότι χωράνε 15 παιδιά! Ελπίζω να μην βάλαμε ιδέες στο Υπουργείο Παιδείας!
 Άραγε σε ένα τετραγωνικό μέτρο τι θα μπορούσαμε να κάνουμε;
Να μια λύση!

Αν κάθε μέρα...

  Σε μια εποχή που πολλοί Έλληνες πολίτες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές τους ανάγκες, είναι μάλλον ουτοπικό να μιλάμε για αποταμίευση. Όμως για μια στιγμή… Αν φύγουμε από τη στενή έννοια του όρου, τότε, σύμφωνα με τον συγγραφέα του βιβλίου "Αν κάθε μέρα", Αντώνη Παπαθεοδούλου, η αποταμίευση δεν είναι μόνο νομίσματα που κάνουν γκλίνγκι γκλίνγκι σε κουμπαράδες. Είναι η δύναμη που μας δίνει ο χρόνος να κάνουμε πράγματα μεγάλα και σημαντικά για τον εαυτό μας και για τους άλλους!”. Η συνέχεια στο βιβλίο που ακολουθεί!
http://www.eurobank.gr/online/HOME/AnKatheMera/images/Book/BOOK%20APOTAMIEYSH%20.pdf
 Πηγή: Eurobank

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

Βουτιά στη Μεσόγειο, μια διαδραστική εφαρμογή!

  Η εφαρμογή "Βουτιά στη Μεσόγειο" από το Δίκτυο Μεσόγειος SOS μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε το θαλάσσιο πλούτο της Μεσογείου, να εντοπίσουμε τους κινδύνους που την απειλούν και να γνωρίσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να την προστατεύσουμε!
http://medsos.gr/medsos/index.php?option=com_content&view=article&id=1595
Πηγή: Οι Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση

Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητές μας με τη μουσειοσκευή!

  Συνεχίζουμε τις δραστηριότητές μας με τη μουσειοσκευή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης! Σειρά είχε να μάθουμε την ηλικία των ειδωλίων! Με τη βοήθεια του βιβλίου "Βιολί ή άνθρωπος" χωρίσαμε τα ειδώλια σε Πρωτ/δικά Ι ή Πρωτ/δικά ΙΙ.
  Στη συνέχεια με τα στένσιλ της μουσειοσκευής σχεδιάσαμε περιγράμματα από κυκλαδίτικα ειδώλια και τα ζωγραφίσαμε με τέμπερες. 
Να και το αποτέλεσμα!
  Έπειτα πήραμε πηλό και κατασκευάσαμε ειδώλια, τα αφήσαμε να στερεοποιηθούν και τα χρωματίσαμε με τέμπερες.
Ορίστε και το αποτέλεσμα!
  Η μουσειοσκευή μάς έδωσε τη δυνατότητα να εμπεδώσουμε και να εμβαθύνουμε στον Κυκλαδικό Πολιτισμό με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο!

Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Παιχνίδια στο προαύλιο!

  Αν και η σχολική χρονιά πλησιάζει στο τέλος της, εμείς συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε τις δραστηριότητές μας! Σειρά είχαν δυο αστεία παιχνίδια στο προαύλιο του σχολείου
  Για το πρώτο παιχνίδι βάλαμε σε μια λεκάνη νερό,  πήραμε θέση, ρίξαμε τα μήλα μας και βουτήξαμε! Ο πρώτος που το έπιανε με το στόμα κέρδιζε!  
Για το επόμενο παιχνίδι γεμίσαμε πιατάκια με αλεύρι, κρύψαμε από μια καραμέλα και φυσώντας ψάξαμε να την βρούμε!
Το αποτέλεσμα;
 Τα παιχνίδια αυτά, πρώτοι, τα έπαιξαν οι μαθητές του άλλου τμήματος της Γ΄ στα πλαίσια του πολιτιστικού τους προγράμματος,  αλλά τα είδαμε και ζηλέψαμε! Άδικο είχαμε; Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Δημήτρη, τον δάσκαλο των Αγγλικών, που προθυμοποιήθηκε να μας τα δείξει και να εξηγήσει τους κανόνες!

Αξιολογούμε το πρόγραμμα της διατροφής "Είμαστε ό,τι τρώμε"

  Κλείνοντας το πρόγραμμα για τη διατροφή, "Είμαστε ό,τι τρώμε", ζήτησα από τα παιδιά να το αξιολογήσουν, απαντώντας σε κάποιες ερωτήσεις, για να δω αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι του.
Ας δούμε βήμα βήμα τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις τους
1η ερώτηση: "Έμαθα κάτι που δεν γνώριζα για τη διατροφή; Αν ναι, ποιο;"
  Όλα τα παιδιά απάντησαν θετικά σε αυτό το ερώτημα, με την πλειοψηφία να αναφέρεται στη Μεσογειακή Διατροφή, ενώ αρκετά παιδιά έγραψαν για τον ρόλο των διαφημίσεων στη διατροφή μας.

2η ερώτηση: "Με όσα έχεις μάθει μέχρι τώρα, έχεις βελτιώσει τη διατροφή σου; Τι έχεις αλλάξει στις διατροφικές σου συνήθειες;"
  Η πλειοψηφία των παιδιών απάντησε ότι έχει βελτιώσει τη διατροφή του, τρώγοντας καθημερινά περισσότερα φρούτα και λαχανικά, ενω δυο παιδιά απάντησαν ότι δεν έχουν αλλάξει κάτι.

3η ερώτηση: "Ποια δραστηριότητα που κάναμε σου άρεσε περισσότερο;"
  Το 1/3 των παιδιών απάντησαν ότι τους άρεσε το επιτραπέζιο παιχνίδι, το 1/4 η επίσκεψη στο φούρνο του χωριού και τα υπόλοιπα ανέφεραν διαφορετικές δραστηριότητες.

4η ερώτηση: "Τι θα συμβούλευες ένα φίλο ή μια φίλη σου να προσέχει στη διατροφή του;"
  Τα μισά παιδιά απάντησαν ότι θα τον συμβούλευαν να μην τρώει γλυκά και τα υπόλοιπα να τρέφεται υγιεινά καταναλώνοντας φρούτα, λαχανικά και όσπρια.

  Διαβάζοντας κανείς τα παραπάνω αντιλαμβάνεται ότι οι σκοποί του προγράμματος σε μεγάλο βαθμό επιτεύχθησαν. Το θετικό είναι ότι ακόμα και σήμερα, δυο μήνες από τη λήξη του προγράμματος, αρκετά παιδιά φέρνουν στο σχολείο για κολατσιό φρούτα ή υγιεινά τοστ. Επίσης στην ενότητα της Γλώσσας, "Το πιο γλυκό ψωμί", τα παιδιά έδειχναν να μην έχουν ξεχάσει όσα έμαθαν τους μήνες που ασχολιόμασταν με τη διατροφή.
  Κάνοντας και εγώ την αυτοκριτική μου μάλλον θα έπρεπε να είχα προσθέσει στην αξιολόγηση μια ερώτηση για το τι δεν τους άρεσε... δεν πειράζει την επόμενη φορά!

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Ενημέρωση για αύριο Τρίτη

  Σας υπενθυμίζω ότι αύριο, Τρίτη, συμμετέχω στην 3ωρη στάση εργασίας, που έχει κηρύξει ο τοπικός Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης "Παναγιώτης Καλλιέρος" για τα σεμινάρια αξιολόγησης, που γίνονται αυτές τις μέρες στο νησί μας. Αύριο, λοιπόν, δεν θα έρθετε στο σχολείο στις 8 αλλά στις 11, μια και η στάση εργασίας είναι από τις 8.00 έως τις 11.00 το πρωί. Λεωφορείο δεν θα υπάρχει, οπότε οι γονείς σας θα πρέπει να μεριμνήσουν για την ασφαλή σας μεταφορά προς το σχολείο. Θα σχολάσουμε κανονικά στις 13.15, ενώ και το Ολοήμερο θα λειτουργήσει κανονικά. Αύριο να έχετε μαζί σας τα βιβλία της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Μελέτης.

“Καστρολόγος”, περιήγηση στα κάστρα και φρούρια της πατρίδας μας

  Ο Καστρολόγος  είναι ένας διαδικτυακός τόπος με αντικείμενο τα ελληνικά κάστρα και φρούρια των μεσαιωνικών και νεότερων χρόνων. Ο κατάλογος δεν είναι ακόμα ολοκληρωμένος, αλλά για αρκετά κάστρα μπορείτε να βρείτε πληροφορίες και φωτογρα- φίες. Πιστεύω ότι μπορεί, άνετα, να αξιοποιηθεί για μαθήματα Γενικής ή Τοπικής Ιστορίας. Ρίξτε μια ματιά, αξίζει!
http://www.kastra.eu/
(Πατήστε στην εικόνα για να μεταφερθείτε στον Καστρολόγο)
Πηγή: anna 's papa blog

Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Ο Παριανός ήρωας Νικόλαος Στέλλας

  Ο Νικόλαος Στέλλας, ο Παριανός ήρωας, γεννήθηκε το 1921 και πέθανε το 1944. Ήταν το πέμπτο παιδί του Γιακουμή Στέλλα και της Μαριγώ Κυδωνιέως. Το πατρικό του σπίτι βρισκόταν στους πρόποδες του βουνού Στρούμπουλας, κοντά στο μοναστήρι του Αγ. Γεωργίου. 
  Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η Πάρος ήταν στην κατοχή των Γερμανών, ο Νικόλαος Στέλλας συμμετείχε σε μια επιχείρηση εναντίον των Γερμανών. Στις 14 Μαΐου του 1944 στη θέση Γλύφα, αποβιβάστηκε μια ομάδα Άγγλων κομάντος με σκοπό την καταστροφή του γερμανικού αεροδρομίου των Μαρμάρων.
  Το βράδυ της επόμενης ημέρας άρχισε η επιχείρηση των Άγγλων, αλλά κάποιοι πυροβολισμοί που ακούστηκαν και μια φωτοβολίδα που έπεσε στη περιοχή του αεροδρομίου ανάγκασαν τους σαμποτέρ να αποσυρθούν. Οι Γερμανοί, όμως, κατάφεραν να συλλάβουν τον Στέλλα και τον υπέβαλαν σε φοβερά βασανιστήρια προκειμένου ομολογήσει τους συνεργούς του. 
  Εκείνος στάθηκε αλύγιστος και δεν έδωσε καμιά πληροφορία στους κατακτητές. Οι Γερμανοί μετά από δίκη αποφάσισαν να τον εκτελέσουν δια απαγχονισμού. Λίγο πριν την εκτέλεση ζήτησε να εξομολογηθεί και να κοινωνήσει. Τότε κάλεσαν τον ιερέα Παπα - Γιάννη Παπάζογλου. Ο Στέλλας είπε στον ιερέα να μεταφέρει στους γονείς του τη συγγνώμη του για τον πόνο που τους προκάλεσε. Ανήμερα των αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης τον οδήγησαν με τα χέρια δεμένα στο ικρίωμα στην πλατεία του Τσιπίδου. Αφού απαγχονίστηκε εκτέθηκε σε δημόσια θέα για παραδειγματισμό στο μέρος όπου σήμερα βρίσκεται η προτομή του (έργο του γλύπτη Ν. Περαντινού).
  Στη Δαμαλιά το 1977 χτίστηκε τύμβος 5 μέτρων βάσης και 5 μέτρων ύψους προς τιμήν του. Αργότερα κοντά στο σπίτι του, στην ίδια περιοχή, έχτισαν ένα εκκλησάκι, που λειτουργεί κάθε χρόνο το μήνα Μάιο, ενώ στη Μάρπησσα το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Μαΐου γίνονται εκδηλώσεις στη μνήμη του. 
Πηγή: Η ανάρτηση έγινε με πληροφορίες από το ιστολόγιο του Γυμνασίου Πάρου