Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου 2015

Επίσκεψη στο Πλανητάριο

  Την Παρασκευή θα επισκεφτούμε το Ίδρυμα Ευγενίδου και συγκεκριμένα το Πλανητάριο για να παρακολουθήσουμε την ταινία "Το μυστήριο της ζωής".

  Πώς ξεκίνησε η ζωή στη Γη και πού οφείλεται η εντυπωσιακή ποικιλομορφία των έμβιων οργανισμών που φιλοξενεί; Με αφετηρία τη γένεση του Ηλιακού Συστήματος και της Γης, η νέα ψηφιακή παράσταση του Ιδρύματος Ευγενίδου «Το Μυστήριο της Ζωής» προσπαθεί να απαντήσει σ’ αυτά τα ερωτήματα, προσκαλώντας τον θεατή σ’ ένα συναρπαστικό ταξίδι.
  Από τα πρώτα βήματα της ζωής, στην εμφάνιση όλο και πιο σύνθετων οργανισμών και απ’ την πενταετή αποστολή του Δαρβίνου με το Βρετανικό πλοίο Beagle στη θεμελίωση των θεωριών του για την καταγωγή των ειδών, «Το Μυστήριο της Ζωής» είναι η εντυπωσιακή ιστορία μιας από τις εγκυρότερες επιστημονικές θεωρίες όλων των εποχών: της Θεωρίας της Εξέλιξης.  
Πηγή: Eugenides Foundation

Λύνω προβλήματα με ανάλογα ποσά

Πηγή: Γιάννης Φερεντίνος

Πηγή: chrysantor

Αντωνυμίες






Πηγή: chrysantor
Συνοπτικός πίνακας με τις αντωνυμίες
http://31st.wikispaces.com/file/view/Antonimies.pdf/164360719/Antonimies.pdf
(Πάτησε στην εικόνα)
Πηγή: 31st.wikispaces

Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2015

Διαδικτυακό παιχνίδι: Η Αρπαγή της Ευρώπης

http://www.bestunipi.eu/sites/all/egame/
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στο παιχνίδι)
Πηγή: bestunipi.eu

Η θέση της Ευρώπης

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL100/418/2821,10642/extras/gstd24_eu-tautothta/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πολυχάρτης Ευρώπης
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL100/418/2821,10642/extras/maps/map_europe_4/map_europe4.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Η θέση της Ευρώπης
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL100/418/2821,10642/extras/gstd24_eu_map_politikos/index.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Τα όρια της Ευρώπης
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL100/418/2821,10642/extras/gstd24_eu-oria/index.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Quiz στο μάθημα της ημέρας
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL100/418/2821,10642/extras/gstd24_eu-thesi/index.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο

Το κράτος


Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2015

Μαγειρεύοντας στο σχολείο!

  Την Παρασκευή, στο χώρο του κυλικείου και με τη βοήθεια της κ. Ειρήνης, τα παιδιά της Έκτης τάξης μαγείρεψαν φασολάδα για τις δραστηριότητες του προγράμματος eTwinning, "Active Detective"!

Σταθερά και μεταβλητά ποσά

Πηγή: Γιάννης Φερεντίνος

Ο Φιλελληνισμός



Πηγή: Γιάννης Σουδίας

Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2015

Απόκριες στο σχολείο μας!

  Την Παρασκευή διαθέσαμε τις δύο τελευταίες ώρες για να γιορτάσουμε τις Απόκριες! Μια και την Τσικνοπέμπτη είχε άσχημο καιρό, παραγγείλαμε σουβλάκια, φέραμε αναψυκτικά και διάφορες λιχουδιές από το σπίτι, βάλαμε μουσική, χορέψαμε και διασκεδάσαμε στους ρυθμούς του καρναβαλιού!


Ο Σιδερομάσας


Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2015

Οι αγώνες του Καραϊσκάκη



Πηγή: Σουδίας Γιάννης

Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου 2015

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στην τάξη μας

  Την προηγούμενη Τρίτη η τάξη μας συμμετείχε στις εκδηλώσεις του σχολείου για  τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου!
  Στο μάθημα των Αγγλικών, μαζί με την κ. Ελένη, παρακολουθήσαμε την εξαιρετική ταινία "Το παντοπωλείο" και συζητήσαμε για τα μηνύματά της!
  Την επόμενη ώρα μοιράσαμε τις "Κάρτες περιπτώσεων" και αφού τις μελετήσαμε στις ομάδες μας, τις συζητήσαμε στην τάξη, αναφέροντας παράλληλα και τις προσωπικές μας εμπειρίες!
http://esafetykit.net/files/gr/Situations%20Cards_EL.pdf
(Πάτησε στην εικόνα για να δεις τις κάρτες)
Πηγή: Saferinternet
  Μόλις ολοκληρώσαμε τη συζήτηση με τη βοήθεια και των οδηγιών που υπήρχαν, σχολιάσαμε τα αποτελέσματα της έρευνας που είχαμε ξεκινήσει από την προηγούμενη εβδομάδα για τα Δικαιώματα και τις Υποχρεώσεις του Διαδικτύου.

  Τις επόμενες δύο ώρες του ωρολόγιου προγράμματος τις αφιερώσαμε σε διάφορα βίντεο και σε συζήτηση για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Ενδεικτικά αξιοποιήσαμε μια παλιά παρουσίαση από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων.





Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου 2015

Επανάληψη στην ενότητα της Γεωγραφίας "Η ζωή ως χώρος ζωής του ανθρώπου"

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Παύλος Κώτσης
Πηγή: Αρβανιτίδης Θεόδωρος

Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου 2015

Life Skills - Δικαιώματα και υποχρεώσεις

  Στη δραστηριότητα του προγράμματος Life Skills - Δικαιώματα και υποχρεώσεις είχαμε ως στόχο να δημιουργήσουμε ένα κοινωνικό συμβόλαιο! Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή!
  Πρώτα ζωγραφίσαμε στον πίνακα το σώμα ενός ανθρώπου και έπειτα μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που πρέπει να έχει ένας άνθρωπος για να είναι ολοκληρωμένος και ευτυχισμένος. Όσα αναφέρονταν, τα σημειώναμε στο σώμα του ανθρώπου π.χ. το φαγητό κοντά στο κεφάλι, τα συναισθήματα στην καρδιά κτλ.
  Έπειτα συζητήσαμε ποια χαρακτηριστικά και ποιες ιδιότητες χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε, ποια για να αναπτυχθούμε σαν προσωπικότητες και ποια για να κάνουμε καλύτερη τη ζωή μας.  
  Στη συνέχεια κόψαμε ομοιώματα φρούτων και γράψαμε πάνω τους τα ανθρώπινα δικαιώματα που προέκυπταν από τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που είχαμε γράψει στην προηγούμενη δραστηριότητα. Μόλις τελείωσαν όλα τα παιδιά τα κολλήσαμε σε ένα δέντρο που είχαμε σχεδιάσει σε χαρτί του μέτρου.
  Ωραία τα δικαιώματα, αλλά υπάρχουν και οι υποχρεώσεις που είναι απαραίτητες για την προστασία τους! Αφού μιλήσαμε για τις υποχρεώσεις που έχουμε, τις καταγράψαμε σε χαρτόνια που ήταν κομμένα σαν ρίζες και τα κολλήσαμε στο δέντρο μας!
  Μόλις ολοκληρώθηκε η δραστηριότητα, βάλαμε στον κορμό του δέντρου τις υπογραφές μας, για να δείξουμε ότι δεσμευόμαστε να σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα, να τα διεκδικούμε και να αναλαμβάνουμε τις υποχρεώσεις μας!
Το δέντρο των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων

Η δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου - ο Διονύσιος Σολωμός


Πηγή: Σουδίας Γιάννης

Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015

Αλατωρυχείο Βιελίτσκα

  Το Αλατωρυχείο της Βιελίτσκα βρίσκεται στην Πολωνία και ιδρύθηκε τον 13ο αιώνα. Αποτελεί το δεύτερο σε αρχαιότητα αλατωρυχείο της Ευρώπης και η εξόρυξη του αλατιού γινόταν από τον Μεσαίωνα μέχρι το 1996, οπότε και εξαντλήθηκαν τα αποθέματα.
  Εκτείνεται σε εννέα υπόγεια επίπεδα, φθάνει σε βάθος τα 327 μέτρα, έχει περισσότερες από 2.040 αίθουσες, οι στοές ξεπερνούν σε μήκος τα 300 χλμ., ενώ υπάρχουν και υπόγειες λίμνες.
  Το σπουδαιότερο αξιοθέατο στο ορυχείο είναι το Μουσείο, που βρίσκεται στον τρίτο όροφο του αλατωρυχείου και σε βάθος 130 μέτρων. Επί σειρά ετών οι αλατωρύχοι έφτιαχναν από αλάτι εντυπωσιακά έργα τέχνης, που κοσμούν μέχρι και σήμερα τις αίθουσες του αλατωρυχείου.
 Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το "Παρεκκλήσιο της Ευλογημένης Κίνγκα", ένας καθεδρικός ναός διαστάσεων 54 μ. επί 17 μ. και με ύψος 12 μέτρα. Η κατασκευή αυτού του υπόγειου ναού διήρκεσε περισσότερο από 30 χρόνια (1896 - 1927), ενώ χρησιμοποιήθηκαν 20.000 τόνοι συμπαγούς αλατιού. 
  Όλα τα αντικείμενα μέσα στο ναό, από τους πολυελαίους μέχρι τα είδη θρησκευτικής λατρείας, είναι κατασκευασμένα εξολοκλήρου από το αλάτι του ορυχείου. Από την οροφή του ναού κρέμονται πολυέλαιοι από αλάτι, η Αγία Τράπεζα και ένας Εσταυρωμένος δεσπόζουν στην αίθουσα, ενώ οι τοίχοι κοσμούνται με ανάγλυφες παραστάσεις από αλάτι.


Πηγή: Βικιπαίδεια, kanapedatos.blogspot.gr

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

Τα άλατα

Πηγή: skoultzis
 Οξέα, βάσεις και άλατα 
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL101/560/3669,19700/extras/Activities/kef_11_eikones_blackboard/kef_11_eikones_blackboard.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο
Παιχνίδι με τις μέλισσες και τις σφήκες
http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGL101/560/3669,19700/extras/EduGames/kef_11_bee/kef_11_bee.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο

Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2015

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

  Αύριο, η τάξη μας θα πάρει μέρος σε διάφορες δραστηριότητες που έχουμε σχεδιάσει με την κ. Ελένη, την κυρία των Αγγλικών, για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε για πρώτη φορά στις 6 Φεβρουαρίου 2004 σε 16 χώρες, ενώ σήμερα ο αριθμός έχει ξεπεράσει τις 100 παγκοσμίως!
 Για αρχή δείτε την εξαιρετική ταινία "Το παντοπωλείο"

Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2015

Ο κύκλος ζωής ενός cd ή dvd

  Ψάχνοντας στο διαδίκτυο κάποιον φορέα που να ανακυκλώνει cd ή dvd εντόπισα το παρακάτω έντυπο που αναφέρεται στον κύκλο ζωής ενός cd ή dvd. Διαβάστε το, αξίζει!
http://marousi.eedsa.gr/library/downloads/Docs/Documents/DVD-CD.pdf
(Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το έντυπο)

Ο Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο - ο Παπαφλέσσας

Πηγή: Σουδίας Γιάννης
Πηγή: Αρβανιτίδης Θεόδωρος

Ψαρόνια «ζωγραφίζουν» στον ουρανό του Ισραήλ

  Ένα άκρως εντυπωσιακό θέαμα από σχηματισμούς ψαρονιών κατέγραψε η κάμερα στον ουρανό του Ισραήλ. Χιλιάδες ψαρόνια παρέδωσαν μαθήματα ομαδικότητας και συνεργασίας στον αέρα, «ζωγραφίζοντας» διάφορα σχήματα στους αιθέρες. 
  Ο άριστα συγχρονισμένος χορός των μεταναστευτικών πτηνών κόβει κυριολεκτικά την ανάσα και επιβεβαιώνει το μεγαλείο της φύσης.

Έκρηξη του ηφαιστείου Κολίμα στο Μεξικό

  Εντυπωσιακά είναι τα πλάνα που κατέγραψε κάμερα την ώρα της έκρηξης του ηφαιστείου Κολίμα στο Μεξικό, που έστειλε στάχτη σε ύψος 9 χλμ, αγγίζοντας το ύψος που πετούν τα αεροπλάνα. Το ηφαίστειο είναι ενεργό από το 1585 και είχε παραπάνω από 30 περιόδους εκρήξεων. 

Σάββατο, 7 Φεβρουαρίου 2015

Τρένο περνάει μέσα από χιόνια στον Καναδά!

  Αίσθηση προκαλεί το βίντεο που "ανέβηκε" στο διαδίκτυο με ένα τρένο στον Καναδά, που κάνει το δρομολόγιο του μέσα από στο χιόνι!
ντυπωσιακή, είναι η εικόνα ενός τρένου στον Καναδά, το οποίο συνεχίζει απτόητο την διαδρομή του παρά την μεγάλη ποσότητα χιονιού που καλύπτει τις ραγες - See more at: http://www.athenstimeout.gr/athensbars-tv/entyposiako-treno-pernaei-mesa-apo-hionia-ston-kanada-vinteo#sthash.61kMa07M.dpuf
ντυπωσιακή, είναι η εικόνα ενός τρένου στον Καναδά, το οποίο συνεχίζει απτόητο την διαδρομή του παρά την μεγάλη ποσότητα χιονιού που καλύπτει τις ραγες - See more at: http://www.athenstimeout.gr/athensbars-tv/entyposiako-treno-pernaei-mesa-apo-hionia-ston-kanada-vinteo#sthash.61kMa07M.dpuf

Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2015

Ανακοίνωση

Αγαπητοί γονείς,
  Θέλουμε τη βοήθειά σας για το πρόγραμμα Life Skills και γι' αυτό σας καλούμε, όποιος θέλει και μπορεί, να έρθει τη Δευτέρα 09/02/15 στις 12:00 μ.μ. στο σχολείο μας.
Τα παιδιά του Στ1

eTwinning - Logo


Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2015

Μια ευγενική χειρονομία των μαθητών της Στ΄ τάξης!

  Μια παλιά παροιμία λέει "κάνε το καλό και ρίξ' το στο γιαλό" υπονοώντας να μην ζητάς αναγνώριση ή ανταμοιβή! Στις μέρες μας όμως, που πολλοί συνάνθρωποί μας αντιμετωπίζουν απίστευτες δυσκολίες, είναι σημαντικό να αναγνωρίζονται όλες οι πράξεις, που τους βοηθούν και τους ανακουφίζουν!
  Την Παραμονή των Φώτων οι μαθητές της Στ΄ τάξης με τη συνοδεία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και του Διευθυντή μας, κ. Γιάννη, έψαλλαν τα κάλαντα στις Αρχές και σε καταστήματα της πόλης! Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν, προσφέρθηκαν από τα ίδια τα παιδιά στο Χαμόγελο του Παιδιού!
  Η οργάνωση αναγνωρίζοντας την ευγενική χειρονομία των παιδιών, έστειλε έναν έπαινο, ο οποίος θα τοποθετηθεί στο σχολείο, για να μας θυμίζει πάντα την γενναιόδωρη προσφορά των μαθητών μας! Μπράβο παιδιά!

Ο Μάρκος Μπότσαρης

Πηγή: Σουδίας Γιάννης

Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015

Life Skills - Πάρε θέση

  Πριν ξεκινήσουμε τη δραστηριότητα του Life Skills, "Πάρε θέση" ενημέρωσα τα παιδιά ότι θα έπαιρναν μέρος σε ένα πρωτότυπο debate, ώστε να μάθω τη γνώμη τους για ορισμένα θέματα. 
   Αρχικά, χωρίσαμε με χαρτοταινία την αίθουσα σε δυο μέρη και τοποθετήσαμε σε ευκρινή σημεία δύο πινακίδες που έγραφαν "Συμφωνώ" και "Διαφωνώ".
   Έπειτα τους ανέφερα έναν ισχυρισμό, π.χ "Κάποιοι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν λιγότερα δικαιώματα" και τους εξήγησα ότι έπρεπε ο καθένας μόνος του να αποφασίσει, αν συμφωνεί ή διαφωνεί και να σταθεί κάτω από τη σχετική πινακίδα. Όσο πιο έντονα συμφωνούσαν ή διαφωνούσαν με τον ισχυρισμό, τόσο πιο μακριά από τη γραμμή θα στέκονταν. Αν κάποιος ήταν μπερδεμένος, μπορούσε να μείνει κοντά στη γραμμή, όχι όμως πάνω της.
  Όταν οριστικοποιούσαν τις θέσεις τους, συζητούσαμε τους λόγους που τους έκαναν να σταθούν στο συγκεκριμένο σημείο και αφού ολοκληρωνόταν αυτή η διαδικασία, όποιος μαθητής ήθελε, άλλαζε θέση δικαιολογώντας την απόφασή του.
   Αν και τις περισσότερες φορές οι μαθητές μοιράζονταν στις δύο πλευρές, υπήρχαν και στιγμές που συμφωνούσαν ή διαφωνούσαν απόλυτα με τον ισχυρισμό που τους ανέφερα.
   Με αυτή την δραστηριότητα τα παιδια αξιολόγησαν ιδέες και απόψεις, επιχειρηματολόγησαν και προσπάθησαν να επηρεάσουν τους συμμαθητές τους.

Τρίτη, 3 Φεβρουαρίου 2015

Ενημέρωση για τη σχολική μας Βιβλιοθήκη

Στα ίχνη των οξέων και των βάσεων

Πηγή: skoultzis 

Η ζωή στα τροπικά δάση

 

Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2015

Επανάληψη στην ενότητα για το Φως

http://www.atheo.gr/%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%B7-quiz-%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%BE%CE%BF-44/
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο
Πηγή: Αρβανιτίδης Θεόδωρος

Νίκος Καζαντζάκης


Πηγή: Lesxirodou



Σέλας...

  Είναι το φωτεινό ουράνιο φαινόμενο που συμβαίνει στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας και που παρατηρείται στις πολικές περιοχές, τόσο στο Βόρειο ημισφαίριο όσο και στο Νότιο.
Η εξήγηση για το φαινόμενο
 

Η ζωή στις πολικές περιοχές.