Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

Ο Σταυρός: Το σύμβολο των χριστιανών


Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Επιστροφή στα θρανία


Πηγή: Παιδίον Τόπος

Ο Αγιασμός στο σχολείο μας

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013

Η Τιτανομαχία

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013

Απεργία

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Αριθμοί μέχρι το 1.000

Πάτησε στην εικόνα, για να βρεις τις χιλιομετρικές αποστάσεις της Πάρου με τις υπόλοιπες πόλεις του βιβλίου μας.
Διαδραστική εξάσκηση
(Πάτησε στην εικόνα,για να εξασκηθείς στις ασκήσεις του κεφαλαίου)
Πηγή: http://www.learn-e-pedia.gr
Ώρα για παιχνίδι
Βρες τις Εκατοντάδες, Δεκάδες και Μονάδες και μάζεψε τα παπάκια
 (Πάτησε στην εικόνα, για να μεταφερθείς στο παιχνίδι)
 Βάλε τα πιγκουινάκια στο σωστό αριθμό (Ε, Δ, Μ)

(Πάτησε στην εικόνα, για να μεταφερθείς στο παιχνίδι)

Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013

Γνωριμία με τα απίθανα μολύβια!

(Η παρουσίαση λειτουργεί με PowerPoint 2010. Προσοχή, επειδή είναι υπερμεσική, λειτουργεί μόνο με download και όχι με απλή διαδοχή διαφανειών.)

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Το δέντρο της τάξης!

  Όπως είχα γράψει σε προηγούμενη ανάρτηση, φέτος θα είμαστε πολύ δραστήριοι! Τι έχει σειρά να σας παρουσιάσουμε; 
"Το δέντρο της τάξης!"
  Τα παιδιά σχεδίασαν σε ένα μισό φύλλο Α4 το αποτύπωμα του χεριού τους και έγραψαν στον καρπό το όνομά τους. Στη συνέχεια το έδωσαν με τη σειρά στους συμμαθητές τους, οι οποίοι έγραψαν μέσα στην παλάμη μόνο τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα ή της εμφάνισής τους. 
  Έπειτα τους το επέστρεψαν και αφού το ζωγράφισαν, το έκοψαν και το κόλλησαν σε ένα μεγάλο δέντρο, που είχαμε σχεδιάσει σε χαρτί του μέτρου! Στο τέλος, προσθέσαμε λουλούδια, μέλισσες, πουλάκια και πεταλουδίτσες και βγάλαμε τις καθιερωμένες φωτογραφίες!

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Ομαδικό κολάζ με θέμα τον γάμο!

  Πολλές φορές εκεί που νομίζεις ότι ξέρεις τα ενδιαφέροντα των παιδιών, αυτά σε εκπλήσσουν ευχάριστα! Χθες, λοιπόν, πρότεινα στα παιδιά να δημιουργήσουμε ένα ομαδικό κολάζ με όποιο θέμα αυτά θέλουν. Τα παιδιά ανέφεραν διάφορα θέματα, τα οποία σημείωνα στον πίνακα. Στη διάρκεια της ψηφοφορίας, όμως, ισοψήφισαν οι δεινόσαυροι και ο γάμος και εκεί που ήμουν σίγουρος ότι τα παιδιά, τελικά, θα επέλεγαν τα προϊστορικά θηρία, αυτά προτίμησαν το γάμο! Για ρίξτε μια ματιά στο έργο μας, δεν τα πήγαμε θαυμάσια;

Οι πρώτες μας δραστηριότητες!

  Τα τελευταία χρόνια συνηθίζω τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς οι μαθητές μου να καταπιάνονται με δραστηριότητες, που τους βοηθούν να γνωριστούν καλύτερα και τους δένουν ως ομάδα. Ιδιαίτερα επιμένω, όταν παίρνω μια νέα τάξη. Φέτος, λοιπόν, που επέστρεψα στην οργανική μου θέση και ανέλαβα το ένα από τα δύο τμήματα της Γ΄ τάξης, μου ήταν αδιανόητο να κάνω κάτι διαφορετικό!
  Αφού μπήκαμε στην τάξη το πρωί και συστηθήκαμε, ζήτησα από τα παιδιά να βγουν στο προαύλιο με τις καρέκλες τους και να δημιουργήσουν έναν κύκλο. Μόλις τακτοποιηθήκαμε, τους έδωσα μια μικρή μπάλα εξηγώντας ότι όποιος την κρατάει, λέει στην ομάδα το όνομά του, ένα επίθετο που τον χαρακτηρίζει και κάτι που του αρέσει πολύ! Στη συνέχεια δίνει την μπάλα στο διπλανό του και συνεχίζουμε μέχρι να ολοκληρώσουν όλοι οι μαθητές τη δραστηριότητα.
  Στη συνέχεια απομακρύναμε τις καρέκλες και δημιουργήσαμε έναν κύκλο με τα σώματά μας. Τοποθετήσαμε στη γραμμή του κύκλου ένα λευκό χαρτί και αρχίσαμε να περπατάμε κυκλικά για όση ώρα χτυπούσα ένα ντέφι. Μόλις σταματούσα, όποιο παιδί στεκόταν πάνω στο λευκό χαρτί πήγαινε στο κέντρο του κύκλου κάνοντας μια φιγούρα και λέγοντας το όνομά του. Έπειτα επέστρεφε στη θέση του και οι συμμαθητές του εκτελώντας την ίδια κίνηση πήγαιναν προς το κέντρο λέγοντας το όνομά του.
  Αφού ξεκουραστήκαμε για λίγο, συνεχίσαμε με ένα παιχνίδι παντομίμας. Χτυπώντας το ντέφι, ζητούσα από τα παιδιά να κάνουν διάφορες κινήσεις, όπως να περπατάνε σε καυτή άμμο ή σε δροσερό νερό, να κάνουν τα μωρά ή τους ηλικιωμένους ανθρώπους κτλ.
  Στη συνέχεια ορίσαμε με αριθμούς τέσσερα διαφορετικά σημεία στο προαύλιο. Για όση ώρα χτυπούσα το ντέφι, τα παιδιά τριγύριζαν ελεύθερα στο χώρο που είχαμε ορίσει. Μόλις το ντέφι σταματούσε, τα παιδιά ακινητοποιούνταν και ακολουθούσαν διάφορες υποδείξεις, όπως με το αριστερό χέρι δείχνουμε το σημείο 3, με το δεξί πόδι το σημείο 1 κτλ.
  Έπειτα τα παιδιά έφτιαξαν έναν κύκλο και κρατώντας την μπάλα την έδιναν το ένα στο άλλο λέγοντας τα ονόματά τους. Ο μόνος περιορισμός ήταν ότι η μπάλα έπρεπε να πηγαίνει σε διαφορετικά παιδιά κάθε φορά. Όταν τελειώσαμε το παιχνίδι, μπήκαμε στην τάξη και αξιολογήσαμε τις δραστηριότητές μας, λέγοντας τι μας άρεσε και πώς αισθανθήκαμε!

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Καλή σχολική χρονιά!

 Το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά χτύπησε χτες το πρωί με τον καθιερωμένο Αγιασμό και το μοίρασμα των βιβλίων. Από σήμερα, όμως, θα αρχίσουμε να μπαίνουμε στο κλίμα του σχολείου και παρέα με τα παιδιά της Γ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αρχιλόχου - Μάρπησσας Πάρου θα σας συντροφέψουμε στο μαγικό ταξίδι της γνώσης! Συντονιστείτε μαζί μας, γιατί έχουμε πολύ κέφι και όρεξη για δουλειά!

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

Ανακοίνωση για τον Αγιασμό

  Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 9.00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί ο Αγιασμός στο Δημοτικό Σχολείο Αρχιλόχου - Μάρπησσας Πάρου για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Οι μαθητές καλό είναι να έχουν μαζί τις τσάντες τους, για να παραλάβουν τα σχολικά βιβλία.

Σχολική τσάντα: Τι να προσέξω!

  Πριν από λίγες μέρες, στο βιβλιο- πωλείο της περιοχής, συνάντησα μια φίλη της οποίας ο γιος φέτος θα φοι- τήσει στην Α΄ Δημοτικού. Αφού είπαμε τα νέα μας, η συζήτηση έφτασε στη σχολική τσάντα. Η φίλη ήταν μπερ- δεμένη μια και δεν ήξερε τι να διαλέξει. Ανεπιφύλακτα, λοιπόν, της πρότεινα να πάρει κάποια με ροδάκια, ώστε το παιδί να μην τη σηκώνει στους ώμους, αλλά να τη σέρνει. Εκείνη, όμως, προτιμούσε μια κλασική τσάντα, γιατί την προβλημάτιζε ο προαύλιος χώρος, που είναι στρωμένος με χαλίκι.
  Επειδή όλοι αγχωνόμαστε αυτές τις ημέρες με την επιλογή της σχολικής τσάντας, καλό είναι να έχουμε κατά νου την παρακάτω εικόνα.
1. Πρέπει να υπάρχουν δύο ιμάντες, φαρδιοί και με βάτες, για τους ώμους και όχι μόνο ένας που περνά διαγώνια μπροστά από το σώμα του παιδιού.
2. Στο πίσω μέρος, η ύπαρξη φαρδιάς βάτας κάνει τις τσάντες να είναι πιο αναπαυτικές και προστατεύει από αιχμηρά αντικείμενα.
3. Ο ιμάντας που περνά από τη μέση του παιδιού επιτρέπει καλύτερη πρόσδεση της τσάντας στο σώμα του και καλύτερη κατανομή του βάρους της.
4. Η ίδια η τσάντα δεν επιτρέπεται να είναι βαριά. Δεν πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10% του βάρους του παιδιού.
5. Οι σχολικές τσάντες με ρόδες είναι μια πολύ καλή επιλογή, διότι επιτρέπουν στα παιδιά να μην τις φορτώνονται.
Είναι πολύ σημαντικό να τσεκάρετε κι εσείς καθημερινά, ότι το παιδί σας δεν κουβαλάει καθημερινά μέσα στη σχολική του τσάντα περιττό βάρος. Ειδικά τα μικρότερα παιδιά, που φτιάχνουν την τσάντα τους με τη βοήθειά σας, φροντίστε ώστε να κουβαλούν μαζί τους στο σχολείο μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Εάν έχετε την υποψία ότι το παιδί φορτώνει την τσάντα του άσκοπα, ζητήστε τη γνώμη του δασκάλου για τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια που πρέπει να έχει μαζί του, ανάλογα με το πρόγραμμα της ημέρας. Με τα μεγαλύτερα παιδιά, που δεν τους αρέσει να «ψαχουλεύετε» τα πράγματά τους, είναι προτιμότερο, αντί να ελέγχετε τη σάκα τους και να τα εξαγριώσετε, να κάνετε μια σοβαρή συζήτηση μαζί τους για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η «κακοφορεμένη» τσάντα.
- See more at: http://www.4moms.gr/2013-09-02/%CE%B7-%CF%83%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82/#sthash.tHEbwcCM.dpuf
Πηγή: pepla.blogspot.gr
  Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να ελέγχουμε καθημερινά ότι το παιδί δεν κουβαλάει στην τσάντα περιττό βάρος. Πολλές φορές έχω εντοπίσει σε τσάντες μαθητών βιβλία από μαθήματα προηγούμενων ημερών! Ειδικά για τα μικρότερα παιδιά φροντίζουμε να φέρνουν στο σχολείο μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Με τα μεγαλύτερα παιδιά, που συνήθως δεν τους αρέσει να «ψαχουλεύουν» τα πράγματά τους, είναι προτιμότερο να κάνουμε μια συζήτηση για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει μια «κακοφορεμένη» τσάντα.
Πηγή: 88 Δ/Σ Αθηνών
1. Πρέπει να υπάρχουν δύο ιμάντες, φαρδιοί και με βάτες, για τους ώμους και όχι μόνο ένας που περνά διαγώνια μπροστά από το σώμα του παιδιού.
2. Στο πίσω μέρος, η ύπαρξη φαρδιάς βάτας κάνει τις τσάντες να είναι πιο αναπαυτικές και προστατεύει από αιχμηρά αντικείμενα.
3. Ο ιμάντας που περνά από τη μέση του παιδιού επιτρέπει καλύτερη πρόσδεση της τσάντας στο σώμα του και καλύτερη κατανομή του βάρους της.
4. Η ίδια η τσάντα δεν επιτρέπεται να είναι βαριά. Δεν πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10% του βάρους του παιδιού.
5. Οι σχολικές τσάντες με ρόδες είναι μια πολύ καλή επιλογή, διότι επιτρέπουν στα παιδιά να μην τις φορτώνονται.
Είναι πολύ σημαντικό να τσεκάρετε κι εσείς καθημερινά, ότι το παιδί σας δεν κουβαλάει καθημερινά μέσα στη σχολική του τσάντα περιττό βάρος. Ειδικά τα μικρότερα παιδιά, που φτιάχνουν την τσάντα τους με τη βοήθειά σας, φροντίστε ώστε να κουβαλούν μαζί τους στο σχολείο μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Εάν έχετε την υποψία ότι το παιδί φορτώνει την τσάντα του άσκοπα, ζητήστε τη γνώμη του δασκάλου για τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια που πρέπει να έχει μαζί του, ανάλογα με το πρόγραμμα της ημέρας. Με τα μεγαλύτερα παιδιά, που δεν τους αρέσει να «ψαχουλεύετε» τα πράγματά τους, είναι προτιμότερο, αντί να ελέγχετε τη σάκα τους και να τα εξαγριώσετε, να κάνετε μια σοβαρή συζήτηση μαζί τους για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η «κακοφορεμένη» τσάντα.
- See more at: http://www.4moms.gr/2013-09-02/%CE%B7-%CF%83%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82/#sthash.tHEbwcCM.dpuf
1. Πρέπει να υπάρχουν δύο ιμάντες, φαρδιοί και με βάτες, για τους ώμους και όχι μόνο ένας που περνά διαγώνια μπροστά από το σώμα του παιδιού.
2. Στο πίσω μέρος, η ύπαρξη φαρδιάς βάτας κάνει τις τσάντες να είναι πιο αναπαυτικές και προστατεύει από αιχμηρά αντικείμενα.
3. Ο ιμάντας που περνά από τη μέση του παιδιού επιτρέπει καλύτερη πρόσδεση της τσάντας στο σώμα του και καλύτερη κατανομή του βάρους της.
4. Η ίδια η τσάντα δεν επιτρέπεται να είναι βαριά. Δεν πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10% του βάρους του παιδιού.
5. Οι σχολικές τσάντες με ρόδες είναι μια πολύ καλή επιλογή, διότι επιτρέπουν στα παιδιά να μην τις φορτώνονται.
Είναι πολύ σημαντικό να τσεκάρετε κι εσείς καθημερινά, ότι το παιδί σας δεν κουβαλάει καθημερινά μέσα στη σχολική του τσάντα περιττό βάρος. Ειδικά τα μικρότερα παιδιά, που φτιάχνουν την τσάντα τους με τη βοήθειά σας, φροντίστε ώστε να κουβαλούν μαζί τους στο σχολείο μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Εάν έχετε την υποψία ότι το παιδί φορτώνει την τσάντα του άσκοπα, ζητήστε τη γνώμη του δασκάλου για τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια που πρέπει να έχει μαζί του, ανάλογα με το πρόγραμμα της ημέρας. Με τα μεγαλύτερα παιδιά, που δεν τους αρέσει να «ψαχουλεύετε» τα πράγματά τους, είναι προτιμότερο, αντί να ελέγχετε τη σάκα τους και να τα εξαγριώσετε, να κάνετε μια σοβαρή συζήτηση μαζί τους για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η «κακοφορεμένη» τσάντα.
- See more at: http://www.4moms.gr/2013-09-02/%CE%B7-%CF%83%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82/#sthash.tHEbwcCM.dpuf
1. Πρέπει να υπάρχουν δύο ιμάντες, φαρδιοί και με βάτες, για τους ώμους και όχι μόνο ένας που περνά διαγώνια μπροστά από το σώμα του παιδιού.
2. Στο πίσω μέρος, η ύπαρξη φαρδιάς βάτας κάνει τις τσάντες να είναι πιο αναπαυτικές και προστατεύει από αιχμηρά αντικείμενα.
3. Ο ιμάντας που περνά από τη μέση του παιδιού επιτρέπει καλύτερη πρόσδεση της τσάντας στο σώμα του και καλύτερη κατανομή του βάρους της.
4. Η ίδια η τσάντα δεν επιτρέπεται να είναι βαριά. Δεν πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10% του βάρους του παιδιού.
5. Οι σχολικές τσάντες με ρόδες είναι μια πολύ καλή επιλογή, διότι επιτρέπουν στα παιδιά να μην τις φορτώνονται.
Είναι πολύ σημαντικό να τσεκάρετε κι εσείς καθημερινά, ότι το παιδί σας δεν κουβαλάει καθημερινά μέσα στη σχολική του τσάντα περιττό βάρος. Ειδικά τα μικρότερα παιδιά, που φτιάχνουν την τσάντα τους με τη βοήθειά σας, φροντίστε ώστε να κουβαλούν μαζί τους στο σχολείο μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Εάν έχετε την υποψία ότι το παιδί φορτώνει την τσάντα του άσκοπα, ζητήστε τη γνώμη του δασκάλου για τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια που πρέπει να έχει μαζί του, ανάλογα με το πρόγραμμα της ημέρας. Με τα μεγαλύτερα παιδιά, που δεν τους αρέσει να «ψαχουλεύετε» τα πράγματά τους, είναι προτιμότερο, αντί να ελέγχετε τη σάκα τους και να τα εξαγριώσετε, να κάνετε μια σοβαρή συζήτηση μαζί τους για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η «κακοφορεμένη» τσάντα.
- See more at: http://www.4moms.gr/2013-09-02/%CE%B7-%CF%83%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82/#sthash.tHEbwcCM.dpuf
1. Πρέπει να υπάρχουν δύο ιμάντες, φαρδιοί και με βάτες, για τους ώμους και όχι μόνο ένας που περνά διαγώνια μπροστά από το σώμα του παιδιού.
2. Στο πίσω μέρος, η ύπαρξη φαρδιάς βάτας κάνει τις τσάντες να είναι πιο αναπαυτικές και προστατεύει από αιχμηρά αντικείμενα.
3. Ο ιμάντας που περνά από τη μέση του παιδιού επιτρέπει καλύτερη πρόσδεση της τσάντας στο σώμα του και καλύτερη κατανομή του βάρους της.
4. Η ίδια η τσάντα δεν επιτρέπεται να είναι βαριά. Δεν πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10% του βάρους του παιδιού.
5. Οι σχολικές τσάντες με ρόδες είναι μια πολύ καλή επιλογή, διότι επιτρέπουν στα παιδιά να μην τις φορτώνονται.
Είναι πολύ σημαντικό να τσεκάρετε κι εσείς καθημερινά, ότι το παιδί σας δεν κουβαλάει καθημερινά μέσα στη σχολική του τσάντα περιττό βάρος. Ειδικά τα μικρότερα παιδιά, που φτιάχνουν την τσάντα τους με τη βοήθειά σας, φροντίστε ώστε να κουβαλούν μαζί τους στο σχολείο μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Εάν έχετε την υποψία ότι το παιδί φορτώνει την τσάντα του άσκοπα, ζητήστε τη γνώμη του δασκάλου για τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια που πρέπει να έχει μαζί του, ανάλογα με το πρόγραμμα της ημέρας. Με τα μεγαλύτερα παιδιά, που δεν τους αρέσει να «ψαχουλεύετε» τα πράγματά τους, είναι προτιμότερο, αντί να ελέγχετε τη σάκα τους και να τα εξαγριώσετε, να κάνετε μια σοβαρή συζήτηση μαζί τους για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η «κακοφορεμένη» τσάντα.
- See more at: http://www.4moms.gr/2013-09-02/%CE%B7-%CF%83%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82/#sthash.tHEbwcCM.dpu

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

Σχολικό ημερολόγιο 2013-14

  Μια από από τις σημαντικότερες παραμέτρους μιας καλής και δημιουργικής χρονιάς είναι ο σωστός προγραμματισμός, ώστε να διαχειριζόμαστε με τον καλύτερο τρόπο το χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας. Ας μην το αμελούμε, γιατί στο τέλος της χρονιάς αγχωνόμαστε και τρέχουμε να καλύψουμε την ύλη των μαθημάτων ή να ολοκληρώσουμε διάφορες δραστηριότητες.  
  Πριν από λίγες μέρες, λοιπόν, στο ιστολόγιο Παιδίον Τόπος, η Σοφία Αδάμου δημοσίευσε ένα εύχρηστο σχολικό ημερολόγιο για τη νέα χρονιά. Αρκεί να το εκτυπώσουμε και να το έχουμε στο γραφείο μας, ώστε να προγραμματίζουμε τις δραστηριότητες της τάξης ή την ύλη, που θεωρούμε ότι πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά. 
 (Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση)

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

Η καλή σχολική χρονιά από το Σεπτέμβρη φαίνεται...

  Μια παλιά παροιμία λέει ότι «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται». Δυστυχώς φέτος, η έναρξη του σχολικού έτους σε τίποτα δεν προμηνύει ότι θα έχουμε μια ήρεμη και ομαλή χρονιά. Ανάμεσα στα περσινά προβλήματα, που εξακολουθούν να μας ταλανίζουν, έρχεται φέτος να προστεθεί και η αβεβαιότητα χιλιάδων συναδέλφων. Οι αλλαγές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι υποχρεωτικές μετατάξεις, η διαθεσιμότητα, οι απολύσεις, οι συγχωνεύσεις και οι απίστευτες παλινωδίες στο θέμα των αποσπάσεων έχουν αποσυντονίσει χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δεν γνωρίζουν ακόμα πού θα παρουσιαστούν.
  Τη Δευτέρα, αν και δεν ήμουν υποχρεωμένος, παρουσιάστηκα στην οργανική μου θέση. Τα συναισθήματα ανάμεικτα. Από τη μια είδα παλιούς συναδέλφους και γνώρισα νέους, ενώ από την άλλη στο μυαλό μου στριφογύριζε η απόσπαση. Στο σχολείο, λοιπόν, βρήκα σε παρόμοια κατάσταση ακόμα τέσσερις συναδέλφους, που αγωνιούσαν για το πού θα βρίσκονται στις 11 του Σεπτέμβρη, όπως άλλωστε και χιλιάδες άλλοι εκπαιδευτικοί ανά την Ελλάδα. 
   Πόσο δύσκολο είναι να γίνονται όλα στην ώρα τους; Αν δηλαδή στις αποσπάσεις φύγουμε και οι πέντε, το σχολείο θα μπορέσει να λειτουργήσει; Οι αναπληρωτές, που περιμένουν με αγωνία να δουλέψουν, πότε θα έρθουν; Ερωτήσεις απλές και λογικές, αλλά για τους ιθύνοντες αδιάφορες, μια και ασχολούνται περισσότερο με τα νούμερα της τρόικας και λιγότερο με την εκπαίδευση... 
  Σε μια σελίδα κοινωνικής δικτύωσης κάποιος έγραψε «αν υπήρχε αξιολόγηση, τότε ο υπουργός και οι σύμβουλοί του θα έπρεπε να απολυθούν». Άδικο έχει; Πολλοί θα έλεγαν όχι… άντε, όμως, και τους απολύσαμε, θα αλλάξει κάτι; Όχι, αν δεν αλλάξει η νοοτροπία. Πριν από δυο χρόνια δεν είχαμε βιβλία, φέτος που τα έχουμε από τον Ιούνιο, δεν έχουμε εκπαιδευτικούς... τελικά δεν είμαστε μια  υπέροχη και οργανωμένη χώρα;
   Υπομονή, λοιπόν, μέχρι τον Αγιασμό που θα μας ευλογήσει ο ιερέας και μετά όλα θα φτιάξουν ως δια μαγείας, γιατί μόνο ο Ύψιστος μπορεί να βγάλει άκρη με την κατάσταση που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια.

Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Καλό μήνα!

  Ουφ... μπήκαμε σήμερα επίσημα στο φθινόπωρο, οι καλοκαιρινές διακοπές τελειώνουν σιγά σιγά και από αύριο αρχίζουμε να κινούμαστε στους ρυθμούς του σχολείου. Μέχρι τον αγιασμό, όμως, έχουμε ακόμα κάποιες μέρες για να προετοιμαστούμε για την έναρξη της σχολικής χρονιάς ή να χαλαρώσουμε, μια και ο φετινός χειμώνας φαντάζει δυσκο-λότερος από τον προηγούμενο! Άντε λοιπόν, καλό μήνα και καλή δύναμη...