Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2013

Οι πρώτες μας δραστηριότητες!

  Τα τελευταία χρόνια συνηθίζω τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς οι μαθητές μου να καταπιάνονται με δραστηριότητες, που τους βοηθούν να γνωριστούν καλύτερα και τους δένουν ως ομάδα. Ιδιαίτερα επιμένω, όταν παίρνω μια νέα τάξη. Φέτος, λοιπόν, που επέστρεψα στην οργανική μου θέση και ανέλαβα το ένα από τα δύο τμήματα της Γ΄ τάξης, μου ήταν αδιανόητο να κάνω κάτι διαφορετικό!
  Αφού μπήκαμε στην τάξη το πρωί και συστηθήκαμε, ζήτησα από τα παιδιά να βγουν στο προαύλιο με τις καρέκλες τους και να δημιουργήσουν έναν κύκλο. Μόλις τακτοποιηθήκαμε, τους έδωσα μια μικρή μπάλα εξηγώντας ότι όποιος την κρατάει, λέει στην ομάδα το όνομά του, ένα επίθετο που τον χαρακτηρίζει και κάτι που του αρέσει πολύ! Στη συνέχεια δίνει την μπάλα στο διπλανό του και συνεχίζουμε μέχρι να ολοκληρώσουν όλοι οι μαθητές τη δραστηριότητα.
  Στη συνέχεια απομακρύναμε τις καρέκλες και δημιουργήσαμε έναν κύκλο με τα σώματά μας. Τοποθετήσαμε στη γραμμή του κύκλου ένα λευκό χαρτί και αρχίσαμε να περπατάμε κυκλικά για όση ώρα χτυπούσα ένα ντέφι. Μόλις σταματούσα, όποιο παιδί στεκόταν πάνω στο λευκό χαρτί πήγαινε στο κέντρο του κύκλου κάνοντας μια φιγούρα και λέγοντας το όνομά του. Έπειτα επέστρεφε στη θέση του και οι συμμαθητές του εκτελώντας την ίδια κίνηση πήγαιναν προς το κέντρο λέγοντας το όνομά του.
  Αφού ξεκουραστήκαμε για λίγο, συνεχίσαμε με ένα παιχνίδι παντομίμας. Χτυπώντας το ντέφι, ζητούσα από τα παιδιά να κάνουν διάφορες κινήσεις, όπως να περπατάνε σε καυτή άμμο ή σε δροσερό νερό, να κάνουν τα μωρά ή τους ηλικιωμένους ανθρώπους κτλ.
  Στη συνέχεια ορίσαμε με αριθμούς τέσσερα διαφορετικά σημεία στο προαύλιο. Για όση ώρα χτυπούσα το ντέφι, τα παιδιά τριγύριζαν ελεύθερα στο χώρο που είχαμε ορίσει. Μόλις το ντέφι σταματούσε, τα παιδιά ακινητοποιούνταν και ακολουθούσαν διάφορες υποδείξεις, όπως με το αριστερό χέρι δείχνουμε το σημείο 3, με το δεξί πόδι το σημείο 1 κτλ.
  Έπειτα τα παιδιά έφτιαξαν έναν κύκλο και κρατώντας την μπάλα την έδιναν το ένα στο άλλο λέγοντας τα ονόματά τους. Ο μόνος περιορισμός ήταν ότι η μπάλα έπρεπε να πηγαίνει σε διαφορετικά παιδιά κάθε φορά. Όταν τελειώσαμε το παιχνίδι, μπήκαμε στην τάξη και αξιολογήσαμε τις δραστηριότητές μας, λέγοντας τι μας άρεσε και πώς αισθανθήκαμε!

1 σχόλιο: