Παρασκευή, 9 Απριλίου 2010

O "Ίκαρος" του ήλιου!

    Ενα αεροπλάνο κινούμενο με ηλιακή ενέργεια, σχεδιασμένο να πετά μέρα και νύχτα χωρίς καύσιμα, πραγματοποίησε χθες με επιτυχία την παρθενική του πτήση, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. 


      Το Solar Impulse -είναι το όνομα τόσο του αεροσκάφους όσο και του προγράμματος κατασκευής του- είναι ένα πρωτότυπο, το οποίο αναμένεται να εξελιχθεί στο πρώτο αεροσκάφος που προορίζεται να κάνει το γύρο του κόσμου χωρίς καύσιμα το 2012. Είναι εφοδιασμένο με τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, που τροφοδοτούνται από την ενέργεια την οποία αποθηκεύουν οι 12.000 ηλιακές κυψέλες του σε υψηλής απόδοσης επαναφορτιζόμενες μπαταρίες λιθίου. 
      Η χθεσινή πτήση συνιστά σημαντική επιτυχία, διότι διαπιστώθηκε ότι το Solar Impulse, που μέχρι τώρα είχε κάνει μόνο μικρές δοκιμές απογείωσης, μπορεί να πετάξει κανονικά, να κάνει βασικούς ελιγμούς και να προσγειωθεί. Στην τελευταία αυτή δοκιμή το αεροσκάφος έφτασε σε ύψος 5.500 ποδιών (1.676 μέτρα), αναπτύσσοντας ταχύτητα 45 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ μελλοντικά αναμένεται να φτάνει σε μια μέση ταχύτητα 70 χλμ./ώρα και μέσο ύψος 27.900 ποδιών (8.500 μέτρα). 
     Με εκπέτασμα πτερύγων αντίστοιχο ενός Ερμπάς Α340 και βάρος ενός μεσαίου αυτοκινήτου, το Solar Impulse είναι απολύτως φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς δεν εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα. «Ποτέ άλλοτε δεν υπήρξε ένα αεροπλάνο τόσο μεγάλο, τόσο ελαφρύ, που να μπορεί να πετάξει χρησιμοποιώντας τόση λίγη ενέργεια», δήλωσε ο πιλότος και εμπνευστής του σχεδίου, Μπερτράν Πικάρ, τονίζοντας ότι η ομάδα του θέλει να δείξει στον κόσμο τι μπορεί να επιτευχθεί με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
      Μέχρι το μεγάλο ταξίδι του 2012 πρέπει βεβαίως να γίνουν ακόμη πολλά. Το επόμενο στάδιο είναι μια πτήση 36 ωρών χωρίς στάση, ώστε να δοκιμαστεί η ικανότητα του αεροσκάφους να πετά χωρίς πρόβλημα και τη νύχτα. Δεδομένου ότι το αεροπλάνο βασίζεται στην ηλιοφάνεια, προκειμένου να συλλέξει ηλιακή ενέργεια, η ομάδα του Solar Impulse θα πρέπει να παρακολουθεί συνεχώς τις καιρικές συνθήκες και να αλλάζει την πορεία του, προκειμένου ν' αποφεύγει τις καταιγίδες.                  Πηγή: Λήδα Παπαδοπούλου  Ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου