Την προηγούμενη εβδομάδα μετρήσαμε τη θερμοκρασία του εδάφους, σήμερα κάναμε ακόμα ένα δικό μας πείραμα για να κατανοήσουμε καλύτερα τις έννοιες τις θερμότητας και της θερμοκρασίας!
Από χθες είχαμε τοποθετήσει δύο ποτήρια με νερό στην αίθουσά μας, ένα πάνω στο σώμα του καλοριφέρ και το άλλο στον πίνακα μακριά από τα θερμαντικά σώματα. Γεμίσαμε ακόμα ένα από τις βρύσες του προαυλίου και αρχίσαμε να μετράμε τη θερμοκρασία τους. Το ποτήρι με το νερό που ήταν στο καλοριφέρ έδειξε αρχική θερμοκρασία 30 C, το ποτήρι με το νερό στον πίνακα 18 C και το ποτήρι με το νερό από το προαύλιο 10 C.
Σε τακτά χρονικά διαστήματα μετράγαμε τη θερμοκρασία τους για να δούμε τι θα συμβεί. Τα παιδιά γρήγορα κατάλαβαν ότι το ποτήρι με το κρύο νερό θα πάρει ενέργεια από το περιβάλλον και θα ζεσταθεί, ενώ το ποτήρι με το ζεστό νερό θα χάσει ενέργεια και θα κρυώσει. Οι αλλαγές στις θερμοκρασίες των ποτηριών θα σταματήσουν, μόλις φτάσουν στη θερμοκρασία του νερού που ήταν στο τρίτο ποτήρι.
Επειδή η θερμοκρασία άλλαζε με μικρό ρυθμό, μάς δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για το υλικό κατασκευής των ποτηριών (φενιζόλ) και την αξιοποίησή του ως θερμομονωτικό υλικό. Ολοκληρώνοντας το πείραμα αποφασίσαμε να αφήσουμε και τα τρία ποτήρια στην αίθουσα, για να μετρήσουμε αύριο πάλι τη θερμοκρασία του νερού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου