Πριν ξεκινήσουμε τη δραστηριότητα του Life Skills, "Πάρε θέση" ενημέρωσα τα παιδιά ότι θα έπαιρναν μέρος σε ένα πρωτότυπο debate, ώστε να μάθω τη γνώμη τους για ορισμένα θέματα.
Αρχικά, χωρίσαμε με χαρτοταινία την αίθουσα σε δυο μέρη και τοποθετήσαμε σε ευκρινή σημεία δύο πινακίδες που έγραφαν "Συμφωνώ" και "Διαφωνώ".
Έπειτα τους ανέφερα έναν ισχυρισμό, π.χ "Κάποιοι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν λιγότερα δικαιώματα" και τους εξήγησα ότι έπρεπε ο καθένας μόνος του να αποφασίσει, αν συμφωνεί ή διαφωνεί και να σταθεί κάτω από τη σχετική πινακίδα. Όσο πιο έντονα συμφωνούσαν ή διαφωνούσαν με τον ισχυρισμό, τόσο πιο
μακριά από τη γραμμή θα στέκονταν. Αν κάποιος ήταν μπερδεμένος, μπορούσε να
μείνει κοντά στη γραμμή, όχι όμως πάνω της.
Όταν οριστικοποιούσαν τις θέσεις τους, συζητούσαμε τους λόγους που τους έκαναν να σταθούν στο συγκεκριμένο σημείο και αφού ολοκληρωνόταν αυτή η διαδικασία, όποιος μαθητής ήθελε, άλλαζε θέση δικαιολογώντας την απόφασή του.
Αν και τις περισσότερες φορές οι μαθητές μοιράζονταν στις δύο πλευρές, υπήρχαν και στιγμές που συμφωνούσαν ή διαφωνούσαν απόλυτα με τον ισχυρισμό που τους ανέφερα.
Με αυτή την δραστηριότητα τα παιδια αξιολόγησαν ιδέες και απόψεις, επιχειρηματολόγησαν και προσπάθησαν να επηρεάσουν τους συμμαθητές τους.
Εξαιρετική ιδέα....
ΑπάντησηΔιαγραφή