Τις δυο πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου ασχολούμασταν με το εκπαιδευτικό υλικό της Αctionaid, 2Π. Τώρα λοιπόν που τελειώσαμε, έφτασε η ώρα να σας παρουσιάσουμε, συνοπτικά, τις δραστηριότητές μας!
Εγώ και ο κόσμος μου σε 10 χρόνια
Αρχικά συζητήσαμε στην τάξη πώς θα ήταν το σχολείο, η πόλη, η χώρα και ο κόσμος μας σε 10 χρόνια. Έπειτα σε ομάδες σκεφτήκαμε 3 πράγματα που θα θέλαμε να έχει ο κόσμος μας στο μέλλον και τα καταγράψαμε στον πίνακα.
Λονδίνο: Η συμμορία των 4
Καλωσορίσαμε τον νέο μας φίλο, τον 2Π.
Μετά τη γνωριμία ασχοληθήκαμε με τις φωτογραφίες και το ημερολόγιο του 2Π, τα οποία διαπραγματεύονταν τις διακρίσεις και το ρατσισμό!
Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, ζητήσαμε από δυο παιδιά να αποχωρίσουν από την αίθουσα και συμφωνήσαμε με τα υπόλοιπα να φτιάξουν έναν κύκλο και να μην αφήσουν κανέναν να μπει. Μόλις μπήκαν οι δυο μαθητές στην αίθουσα, προσπάθησαν να μπουν, χωρίς επιτυχία, στους κύκλους. Αλλάξαμε θέσεις αρκετές φορές, μέχρι που δοκιμάσαμε μια παραλλαγή του παιχνιδιού. Βάλαμε στη μέση τον συμμαθητή μας, του ζητήσαμε να κλείσει τα μάτια και τον μετακινούσαμε σε όποια κατεύθυνση θέλαμε!
Μόλις τελειώσαμε, συζητήσαμε για το πώς νιώσαμε και στα δυο παιχνίδια και τι θα σήμαινε η αλλαγή της δεύτερης δραστηριότητας για τους ανθρώπους σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο.
Νέα Υόρκη: Ανήσυχοι Ρεπόρτερς - Υπεύθυνοι Καταναλωτές
Αυτή τη φορά ένα μικρό ραδιοφωνάκι και ένα βίντεο, στάθηκαν οι αφορμές για να συζητήσουμε για την υπερκατανάλωση, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την παιδική εργασία και το Δίκαιο και αλληλέγγυο εμπόριο.
Νακούρου: Όλος ο κόσμος μέσα σε ένα μπουκάλι νερό
Κεντρικό θέμα αυτή τη φορά ήταν η έλλειψη νερού σε αρκετές χώρες του πλανήτη και η σπατάλη του σε κάποιες άλλες. Για να καταλάβουμε καλύτερα την κατανάλωση του νερού σε παγκόσμιο επίπεδο, χωριστήκαμε αναλογικά με τον παγκόσμιο πληθυσμό, σε ομάδες, που η κάθε μια αντιπροσώπευε και μια ήπειρο. Διαπιστώσαμε ότι οι ομάδες με τα περισσότερα μέλη, π.χ Ασία, είχαν μέση ημερήσια κατανάλωση νερού γύρω στα 85 λίτρα, ενώ ομάδες λιγότερα μέλη, όπως η Βόρεια Αμερική, είχαν κατανάλωση 550 λίτρα νερού!
Τσέτσερε, Μπο: Ενώνοντας τα κομμάτια της τροφής
Στην τελευταία δραστηριότητα συζητήσαμε για την έλλειψη τροφής και τη φτώχεια. Ο 2Π μας μοίρασε κομματιασμένες φωτογραφίες και εμείς σε ομάδες προσπαθήσαμε να τις βάλουμε σε σειρά. Έκπληκτοι διαπιστώσαμε ότι όλες οι φωτογραφίες είχαν το ίδιο θέμα, την έλειψη φαγητού!
Αξιολόγηση - συζήτηση
Τελειώνοντας τις δραστηριότητες της εκπαιδευτικής βαλίτσας, αξιολογήσαμε το πρόγραμμα. Όλοι οι μαθητές ανέφεραν ότι τους άρεσε η κούκλα και ο τρόπος που εργαστήκαμε, οι περισσότεροι κατάλαβαν ότι τα ίδια σχεδόν προβλήματα αντιμετωπίζουμε σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο και ότι πρέπει να γίνουμε πιο ενεργοί πολίτες.
Έπειτα για να μας θυμάται ο 2Π, κολλήσαμε στη βαλίτσα του ένα γραμματόσημο με το όνομα του σχολείου μας και τον αποχαιρετίσαμε!
Αν θέλετε, ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω βίντεο, όπου ο φίλος μας περιγράφει τα μακρινά του ταξίδια!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου