Κλείνοντας το περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Γνωριμία με τη φύση του νησιού μας" ζήτησα από τα παιδιά να το αξιολογήσουν απαντώντας σε τρεις ερωτήσεις, για να διαπιστώσουμε αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι του.
Ας δούμε βήμα βήμα τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις
1η ερώτηση: "Τι μου άρεσε;"
Τα μισά παιδιά απάντησαν ότι τους άρεσαν όλες οι δραστηριότητες, το 1/4 των μαθητών απάντησε ότι τους άρεσαν οι φωλιές που κατασκευάσαμε, το 1/6 των παιδιών οι υγρότοποι και ένας μαθητής έγραψε ότι δεν του άρεσε τίποτα.
2η ερώτηση: "Τι δεν μου άρεσε;"
Τα 2/3 των παιδιών δεν απάντησαν σε αυτήν την ερώτηση μια και στην προηγούμενη είχαν δηλώσει ότι τους άρεσαν όλες οι δραστηριότητες, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές δήλωσαν ότι δεν τους άρεσε η ανάγνωση των βιβλίων του 3ου Μαραθωνίου Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο.
3η ερώτηση: "Τι έμαθα από το περιβαλλοντικό πρόγραμμα;"
Οι απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ισοδύναμες ομάδες. Η μια ομάδα δήλωσε ότι έμαθε να ανακυκλώνει, η δεύτερη ομάδα ότι πρέπει να προστατεύει το περιβάλλον και η τρίτη ότι έμαθε πως η Πάρος έχει υγρότοπους!
Διαβάζοντας τις απαντήσεις των παιδιών, καταλαβαίνει κανείς πώς το πρόγραμμα πήγε αρκετά καλά και πέτυχε τους στόχους του! Κρίνοντάς το, όμως, εκ των υστέρων πιστεύω ότι δεν έπρεπε να το "ανοίξω" τόσο πολύ, βάζοντας τόσες υποκατηγορίες, γιατί ίσως τα παιδιά στο τέλος να μπερδεύτηκαν. Επίσης, την επόμενη φορά που θα πραγματοποιήσω ένα καινοτόμο πρόγραμμα, δεν θα εντάξω ανάγνωση βιβλίων, γιατί τα παιδιά ευχαριστήθηκαν περισσότερο τις βιωματικές δραστηριότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου