Συνήθως, οι εκπαιδευτικοί γκρινιάζουμε για την ύλη των μαθημάτων και τον χρόνο που συνήθως δεν επαρκεί και ξεχνάμε το βασικότερο, ότι η μάθηση πρέπει να είναι βιωματική και να ενεργοποιεί τα παιδιά!
Τις τελευταίες ημέρες οι μαθητές μου κατάφεραν να με κάνουν ιδιαίτερα περήφανο, μια και μόνοι τους αποφάσισαν να κατασκευάσουν στο σχολείο ή στο σπίτι τους παρόμοια εργαλεία με αυτά των ανθρώπων της παλαιολιθικής εποχής.
Αναζήτησαν, λοιπόν, στο προαύλιο πέτρες και κλαδιά από δέντρα, τα επεξεργάστηκαν και έφτιαξαν λίθινα τσεκούρια, χειροπελέκεις και ένα τόξο! Ένας μαθητής, μάλιστα, έφτιαξε και έφερε στο σχολείο μικρά μαχαίρια από οψιανό, ένα πέτρωμα που χρησιμοποιούσαν οι πρώτοι κάτοικοι των Κυκλάδων για να φτιάχνουν αιχμές από δόρατα, σφήνες ή μαχαίρια.
Οι φωτογραφίες είναι ένα μικρό δείγμα από την προσπάθεια των παιδιών, μια και αρκετά ξέχασαν να τα φέρουν την Παρασκευή για να τα φωτογραφίσουμε.
Τελικά, το μόνο που χρειάζεται είναι να δίνουμε ερεθίσματα στους μαθητές μας και αυτοί έχουν την ικανότητα να τα προσλαμβάνουν, να τα επεξεργάζονται και να μαθαίνουν ευχάριστα!
ΥΓ. Η ίδια δραστηριότητα υπάρχει και στο Βιβλίο Εργασιών της Ιστορίας, αλλά όπως είδατε δεν πρόλαβα καν να την προτείνω!
Τελικά, το μόνο που χρειάζεται είναι να δίνουμε ερεθίσματα στους μαθητές μας και αυτοί έχουν την ικανότητα να τα προσλαμβάνουν, να τα επεξεργάζονται και να μαθαίνουν ευχάριστα!
ΥΓ. Η ίδια δραστηριότητα υπάρχει και στο Βιβλίο Εργασιών της Ιστορίας, αλλά όπως είδατε δεν πρόλαβα καν να την προτείνω!
Συμφωνώ απόλυτα Πέτρο..ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά για τη δημιουργικότητά τους..
ΑπάντησηΔιαγραφήΒάσω Μηρτσέκη