Λίγο πριν κλείσουμε για τις καλοκαιρινές διακοπές κάναμε με τα παιδιά μια μικρή αξιολόγηση των δραστηριοτήτων μας με τον μετεωρολογικό σταθμό.
Αρχικά οι μαθητές απάντησαν ανώνυμα και γραπτά στο ερώτημα «Τι σας άρεσε ή δεν σας άρεσε από τις δραστηριότητες που κάναμε για τον μετεωρολογικό σταθμό;». Σχεδόν το σύνολο των παιδιών
ανέφερε ότι ήταν μια πολύ δημιουργική ενασχόληση μια και ασχολήθηκαν τόσο με τη
ζωγραφική όσο και με τη δημιουργία εκπομπής για το E.S.R. Αρκετά παιδιά
ανέφεραν ότι εξοικειώθηκαν με τη χρήση του μετεωρολογικού σταθμού, ότι απέκτησαν
νέες γνώσεις και ότι εξασκήθηκαν στην παρατήρηση των καιρικών φαινομένων. Πολλά
επίσης έγραψαν ότι εντυπωσιάστηκαν από το μικρό του μέγεθος και τις δυνατότητές του καθώς και από την web κάμερα που αποκτήσαμε. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις οι μαθητές ζωγράφισαν τον μετεωρολογικό σταθμό στο χαρτί της αξιολόγησης! Τέλος υπήρχαν και λίγες περιπτώσεις που μαθητές απάντησαν ότι οι δραστηριότητες ήταν βαρετές και δεν ανταποκρίνονταν στις ανάγκες τους.
Στη συνέχεια περάσαμε στη
δεύτερη φάση της αξιολόγησης, που έγινε προφορικά. Τέθηκαν τα ερωτήματα «Είναι
κατά τη γνώμη σας αναγκαία τα δεδομένα που παίρνουμε από τον μετεωρολογικό
σταθμό; Έπρεπε το σχολείο μας να αποκτήσει έναν μετεωρολογικό σταθμό;» και ακολούθησε συζήτηση στην τάξη. Τα παιδιά απάντησαν στο σύνολό τους ότι
καλώς το σχολείο μας απέκτησε τον σταθμό, καθώς πρέπει να γνωρίζουν τις
καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην πόλη μας, για να οργανώνουν
τις δραστηριότητές τους και να καταλάβουν το κλίμα που επικρατεί στην περιοχή.
Τελειώνοντας την αξιολόγηση
ζήτησα από τα παιδιά να προτείνουν νέες δραστηριότητες για την επόμενη
σχολική χρονιά. Τα παιδιά πρότειναν εκτός από την παρατήρηση – επεξεργασία –
καταγραφή και ανάλυση των δεδομένων, που θα συνεχιστεί τη νέα χρονιά, να
υπάρχουν και άλλες πιο ενδιαφέρουσες και βιωματικές δραστηριότητες. Ενδεικτικά
αναφέρουμε:
α) Να διοργανώσουμε στο σχολείο διαγωνισμό ζωγραφιάς για τον
μετεωρολογικό σταθμό, ώστε να επιλεγεί η ζωγραφιά που θα αποτελεί το έμβλημα
του σχολείου σε ανακοινώσεις, δημοσιεύεις κτλ για το μετ. σταθμό τη σχολική
χρονιά 2016-2017.
β) Να οργανώσουμε ομάδες παιδιών, που θα ενημερώσουν όλους τους
μαθητές του σχολείου ή και επισκέπτες για τη λειτουργία του.
γ) Να γράψουμε και να σκηνοθετήσουμε κάποιο σύντομο θεατρικό έργο με
θέμα τον μετ. σταθμό.
δ) Να οργανώσουμε μια εκδήλωση, όπου θα μας ενημερώσει για τις
δυνατότητες του σταθμού ο επιστημονικός μας συνεργάτης, κ. Τσούρας Παναγιώτης.
ε) Να γνωστοποιήσουμε την
ύπαρξη του σταθμού στου συμπολίτες μας, με τη βοήθεια πατέρα μαθητή μας, που
είναι δημοσιογράφος – εκδότης τοπικής εφημερίδας.
Την ίδια περίοδο που ολοκληρώναμε τις δραστηριότητες και την αξιολόγηση του προγράμματος "Μελετώντας τον καιρό στην πόλη μας", επισκέφθηκαν το σχολείο μας δύο εκπρόσωποι του Κοινωφελούς Ιδρύματος Λάτση, οι οποίοι συνομίλησαν με τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά, ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα και είδαν από κοντά την αξιοποίηση του μετεωρολογικού σταθμού σε επίπεδο σχολικής μονάδας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου