Μια και πλησιάζουν οι μέρες για την περιβαλλοντική μας εκδρομή στο ΚΠΕ της Νέας Κίου είναι ευκαιρία να μιλήσουμε για κάποια από τα μέρη που θα επισκεφθούμε!
Σταθμός πρώτος η διώρυγα της Κορίνθου!
Η Διώρυγα της Κορίνθου είναι ένα τεχνητό κανάλι, στον Ισθμό της Κορίνθου, που ενώνει το Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο. Η κατασκευή της άρχισε το 1880 και τελείωσε το 1893. Έχει μήκος 6.346 μ., πλάτος στην επιφάνεια της θάλασσας 24,6 μ., στο βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται από 7,50 έως 8 μ.
Στα αρχαία χρόνια υπήρχε η δίολκος, μέσω της οποίας μεταφέρονταν εμπορεύματα και μικρά πλοία για να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου.
Η ιδέα της διώρυγας υπήρχε ήδη από την εποχή του Περίανδρου, το 602 π.Χ.. Ο πρώτος, όμως, που προσπάθησε για την υλοποίησή της ήταν ο Νέρωνας το 66 μ.Χ.. Μετά το θάνατο του Νέρωνα συνέχισε την προσπάθεια ο Ηρώδης ο Αττικός, ο οποίος όμως στο τέλος την εγκατέλειψε.
Μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας, Ιωάννης Καποδίστριας, προσπάθησε να κατασκευάσει τη διώρυγα αλλά το κόστος ήταν απαγορευτικό για το νεοσύστατο κράτος.
Τελικά οι εργασίες για τη διώρυγα άρχισαν το 1880, από την Διεθνή Εταιρεία της Θαλασσίου Διώρυγος της Κορίνθου αλλά λόγω έλλειψης κεφαλαίων το έργο ολοκληρώθηκε από εταιρεία του Ανδρέα Συγγρού το 1893. Τα εγκαίνια έγιναν από το Χαρίλαο Τρικούπη.
Τελικά οι εργασίες για τη διώρυγα άρχισαν το 1880, από την Διεθνή Εταιρεία της Θαλασσίου Διώρυγος της Κορίνθου αλλά λόγω έλλειψης κεφαλαίων το έργο ολοκληρώθηκε από εταιρεία του Ανδρέα Συγγρού το 1893. Τα εγκαίνια έγιναν από το Χαρίλαο Τρικούπη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου