Όσοι μαθητές καθυστερούν έστω και μισή ώρα να πάνε στο σχολείο παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση στη διάθεση, την αυτοσυγκέντρωση και τα κίνητρά τους ενώ αυξάνεται ο μέσος όρος ύπνου τους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, σύμφωνα με έρευνα.
Όσοι υποστηρίζουν ότι αν το σχολείο αρχίζει αργότερα, τότε οι μαθητές θα ξενυχτούν τα βράδια, έχουν άδικο σύμφωνα με την Τζούντιθ Όουενς, ιατρό του Νοσοκομείου Παίδων του Ρόουντ Άιλαντ και τους συναδέλφους της, που μελέτησαν 201 μαθητές των οποίων η έναρξη του μαθήματος άλλαξε κατά μισή ώρα, από τις 8:00 στις 8:30.
Ως αποτέλεσμα της αλλαγής αυτής, η διάρκεια ύπνου των παιδιών αυξήθηκε κατά 45 λεπτά ενώ ο μέσος όρος της ώρας που έπεφταν για ύπνο μεταφέρθηκε σε 18 λεπτά νωρίτερα.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το ποσοστό των μαθητών που κοιμόνταν λιγότερο από επτά ώρες τη νύχτα, μειώθηκε κατά 79,4% ενώ οι μαθητές που δήλωσαν τουλάχιστον οκτώ ώρες ύπνου αυξήθηκαν από το 16,4% πριν την έναρξη του πειράματος, στο 54,7% ύστερα από δύο μήνες.
Αυτή η μισή ώρα καθυστέρησης φαίνεται ότι ήταν ευεργετική και για τη διάθεση των μαθητών αφού το ποσοστό αυτών που δήλωσαν ότι νιώθουν κατά κάποιο τρόπο δυστυχισμένοι ή δυσαρεστημένοι υποχώρησε από το 65,8% στο 45,1%. Ακόμη το ποσοστό αυτών που ένιωθαν ενοχλημένοι ή εκνευρισμένοι κατά τη διάρκεια της ημέρας, επίσης υποχώρησε στο 84% από 62,6%.
Σύμφωνα με την έρευνα, μειώθηκαν επίσης οι αναφορές για συμπτώματα κόπωσης στο κέντρο υγείας από 15,3% στο 4,6%.
Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο τεύχος Ιουλίου του Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine.
"Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης," αναφέρουν οι ερευνητές, "υποστηρίζουν τα δυνητικά οφέλη της προσαρμογής των σχολικών προγραμμάτων στις ανάγκες των εφήβων για ύπνο τη βελτιστοποίηση του ύπνου και την εγρήγορσης στο περιβάλλοντα μάθησης".
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου