Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

  Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στις 2 Απριλίου 2016 το σχολείο μας αναλαμβάνει δράση για ακόμα μια φορά, ώστε να φέρει τους μαθητές του σε επαφή με τα βιβλία!
 (Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)
Λίγα λόγια για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου:
  Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε η ΙΒΒΥ, Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
  Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου στηρίζει από το 1996 την πρωτοβουλία αυτή και σε συνεργασία με τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου, το ελληνικό τμήμα της IBBY, τυπώνει στα ελληνικά την αφίσα και το φυλλάδιο με το μήνυμα και τα αποστέλλει σε ένα ευρύ δίκτυο σχολείων και σχολικών βιβλιοθηκών σε όλη την Ελλάδα, προτρέποντας έτσι και άλλους φορείς να οργανώσουν εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.

Σπονδυλωτά και ασπόνδυλα ζώα

Εξάσκηση στα σπονδυλωτά και ασπόνδυλα ζώα
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3586
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Ο λύκος
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3681
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Τα μέρη του σώματος της μέλισσας - Quiz
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3585
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
 Τα μέρη του σώματος της μέλισσας - Αντιστοίχιση
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3603
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Η μέλισσα
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3672
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Γλυκό χρυσάφι
http://kpe-kastr.ark.sch.gr/site/presentations/Honeybee/index.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Σταυρόλεξο
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3606
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

Ο Απόστολος Ανδρέας


Εξάσκηση στο μάθημα της ημέρας
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8261
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό σχολείο

Χορεύοντας με... ανήκουστους ήχους

  Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα είναι η φυσική γλώσσα της κοινότητας των Κωφών στην Ελλάδα.Τα γλωσσικά μέσα που χρησιμοποιεί για να διατυπώσει τις έννοιες βασίζονται στην κίνηση των χεριών, στη στάση ή στην κίνηση του σώματος και στην έκφραση του προσώπου. 
Το αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας

Βάλε τη Νοηματική στη ζωή σου

Βάλε τη Νοηματική στην καθημερινότητά σου
Η Λίλυ και η μικρή της κόρη συζητούν...

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2016

Επίσκεψη στην έκθεση με τις παραδοσιακές φορεσιές

  Σήμερα το πρωί επισκεφθήκαμε την έκθεση με τις παραδοσιακές φορεσιές, που διοργάνωσε στην πόλη μας ο Σύλλογος Γυναικών Αγίου Νικολάου με αφορμή τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου!
  Εκεί οι κυρίες του Συλλόγου μάς ξενάγησαν στα εκθέματα και μας εξήγησαν την χρησιμότητα πολλών αντικειμένων, που σήμερα μας φαίνονται παράξενα!
  Ήταν μια μοναδική ευκαιρία για όλους μας να δούμε από κοντά φορεσιές και αντικείμενα από το παρελθόν και να καταλάβουμε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ζούσαν πριν από πολλά πολλά χρόνια!

Ερευνούμε το οικοσύστημα του προαυλίου μας!

   Αυτή την εβδομάδα εκμεταλλευτήκαμε τον καλό καιρό και βγήκαμε έξω από την τάξη για να ερευνήσουμε το οικοσύστημα του προαυλίου μας! Χωριστήκαμε σε ομάδες, επιστρατεύσαμε μεγεθυντικούς φακούς και καταγράψαμε τα έμβια και άβια στοιχεία του οικοσυστήματος, που υπάρχει στο γήπεδο του ποδοσφαίρου!
  Μόλις οι ομάδες ολοκλήρωσαν την έρευνα τους συγκεντρώθηκαν στην ολομέλεια και ανακοίνωσαν τα αποτελέσματά τους! Έπειτα καθίσαμε σε κύκλο, συζητήσαμε για τα οικοσυστήματα και αξιολογήσαμε τη δραστηριότητά μας!

Ολοκληρώσαμε τη συμμετοχή μας στο 5ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης!

  Ολοκληρώσαμε σήμερα τη συμμετοχή μας στον 5ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των Εκδόσεων Μεταίχμιο. Ο φετινός Μαραθώνιος είχε ως θέμα τη ζωή και το έργο της Άλκης Ζέη μέσα από τα βιβλία της. Εμείς διαβάσαμε τα έργα της "Ο θείος Πλάτων" και "Το καπλάνι της βιτρίνας". 
Πλέον ανυπομονούμε για τον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης!

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2016

Αόριστες αντωνυμίες

(Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)

Μνημεία της Ακρόπολης

http://users.sch.gr/chrysantor/athina1/engage.swf
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Οι ξερόλες της Πρωτοβάθμιας
Το εντοπίσαμε στο φιλικό εκπ. ιστολόγιο Το ποδήλατο

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2016

Άγιο Όρος, το περιβόλι της Παναγίας

Πηγή: EllenKark
Εικονική περιήγηση στο Άγιο Όρος
 (Πάτησε στην εικόνα για να περιηγηθείς στο Άγιο Όρος)
 Εικονική περιήγηση στα Μετέωρα
http://www.airpano.ru/files/Meteora-Monasteries-Greece/2-2
  (Πάτησε στην εικόνα για να περιηγηθείς στα Μετέωρα)

Αιγές, Η βασιλική πρωτεύουσα των Μακεδόνων

  Μια και στην Ιστορία συζητάμε για τον Φίλιππο Β΄ και τον Μέγα Αλέξανδρο, θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην ρίξουμε μια ματιά στις Αιγές, τη σημερινή Βεργίνα, που ήταν η αρχαία πρωτεύουσα των Μακεδόνων. 
 Πατήστε στην εικόνα που ακολουθεί, πλοηγηθείτε στην ιστοσελίδα του αρχαιλογικού χώρου των Αιγών και είμαι σίγουρος ότι θα εντυπωσιαστείτε! 
http://www.aigai.gr/el
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην ιστοσελίδα του αρχ. χώρου των Αιγών)

O Μέγας Αλέξανδρος καταλαμβάνει τη Μ. Ασία και την Αίγυπτο

Πηγή: Σοφία Παπαδέλη

Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2016

"Η μικρή εγκυκλοπαίδεια των ιστορικών προσώπων"

  Αφορμή για το πρώτο τεύχος της «Μικρής εγκυκλοπαίδειας των ιστορικών προσώπων» υπήρξε η ανάγκη μας να αποκτήσουμε περισσότερες γνώσεις για τη ζωή και το έργο των ιστορικών προσώπων, που συναντήσαμε στις τρεις πρώτες ενότητες της Ιστορίας. 
  Εντοπίσαμε τα ιστορικά πρόσωπα, δημιουργήσαμε μια λίστα με αυτά και χωριστήκαμε σε ομάδες των δύο ατόμων. Με κλήρωση η κάθε ομάδα ανέλαβε να ερευνήσει το ιστορικό πρόσωπο που της είχε ανατεθεί και να παρουσιάσει στην τάξη την εργασία της.
http://blogs.sch.gr/psamouxos/files/2016/03/%CE%9C%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%AE-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%84.pdf
 (Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις την εγκυκλοπαίδειά μας)

Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2016

«My Stuffed Granny»

  Το «My Stuffed Granny» είναι μια υπέροχη animation μικρού μήκους ταινία της Έφης Παππά και διαπραγματεύεται τις δυσκολίες που βιώνει μια ολιγομελής οικογένεια για να τα βγάλει πέρα. Η οικογένεια αποτελείται από τον μπαμπά, την μικρή του κόρη και τη γιαγιά, της οποίας η σύνταξη είναι και το μοναδικό εισόδημα του σπιτιού.
   Παρόλο που η γιαγιά γκρινιάζει και είναι μουτρωμένη συνεχώς, η μικρή την αγαπάει και προσπαθεί να βρει λύσεις για να βοηθήσει την οικογένειά της. Γι’ αυτό φυτεύει μερικά σπόρια από φρούτα σε μια μικρή γλάστρα ώστε να μπορεί να τους προσφέρει φαγητό…

Η ζωή στη Μινωική Κρήτη

   Το βίντεο, που ακολουθεί, παρουσιάζει πτυχές της καθημερινής ζωής στη Μινωική Κρήτη και αποτελεί απόσπασμα από το ντοκιμαντέρ του BBC, "Ατλαντίδα: Το τέλος ενός κόσμου, η γέννηση ενός θρύλου".

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2016

Αναμνήσεις από τα παλιά...

  Τις τελευταίες ημέρες υποδεχτήκαμε στην τάξη τρεις υπέροχες και γλυκύτατες γιαγιάδες, την κ. Αγγελική, την κ. Παναγιώτα και την κ. Ελένη, οι οποίες έπαιξαν μαζί μας και μας αφηγήθηκαν τις αναμνήσεις τους από τότε που πήγαιναν οι ίδιες σχολείο.
  Μας μίλησαν για τα μαθήματα, τα βιβλία που είχαν, τα παιχνίδια που έπαιζαν, το σχολείο, τους εκπαιδευτικούς τους, τις δύσκολες συνθήκες ζωής και απάντησαν στις ερωτήσεις των παιδιών, όπως τα αγαπημένα τους μαθήματα, τις τιμωρίες που έπαιρναν κά.
  Όλοι ενθουσιαστήκαμε, όταν έπαιξαν για λίγο μαζί μας παιχνίδια που οι ίδιες έπαιζαν ως μαθήτριες στο σχολείο τους!
 Νομίζω ότι είναι περιττό να αναφέρω ότι τα παιδιά ξετρελάθηκαν με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα...

Τρίτη, 22 Μαρτίου 2016

Αθανάσιος Διάκος


Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016

Η Μακεδονία, μια νέα ελληνική δύναμη

Πηγή: Ηλίας Ηλιάδης
Ερωτήσεις - απαντήσεις στο μάθημα της ημέρας
http://atheo.gr/yliko/isd/30/interaction.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Θεόδωρος Αβανιτίδης

Θούριος

   Ο Ρήγας Βελεστινλής είναι ένας από τους πρωτοπόρους της Επανάστασης του 1821. Έζησε στην Κωνσταντινούπολη, στη Βλαχία και στη Βιέννη. Εκεί εξέδωσε ποιήματα, προκηρύξεις και την περίφημη Χάρτα του. 
  Με τα έργα του θέλησε να ξεσηκώσει τον ελληνικό λαό και τους άλλους υπόδουλους λαούς των Βαλκανίων ενάντια στους Τούρκους. Στο επαναστατικό τραγούδι, τον «Θούριο», υμνεί την ελευθερία και καταδικάζει τη σκλαβιά. Πέθανε μαρτυρικά στο Βελιγράδι

Ελεύθεροι πολιορκημένοι

   Το απόσπασμα αυτό είναι από το ποίημα του Διονυσίου Σολωμού «Ελεύθεροι πολιορκημένοι», που το σχεδίασε ο ποιητής τρεις φορές, χωρίς να το ολοκληρώσει. 
  Είναι Απρίλιος του 1826 και οι Τούρκοι πολιορκούν το Μεσολόγγι. Οι κάτοικοι αρνούνται να παραδοθούν, περνάνε φρικτές στιγμές, υποφέρουν από πείνα και αρρώστιες. Είναι, όμως, άνοιξη και η φύση, γεμάτη ζωή, θέλει να παρασύρει τους πολιορκημένους με την ομορφιά της. Οι πολιορκημένοι όμως βάζουν το χρέος για την πατρίδα πάνω από τη ζωή τους. 

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

  Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης (3 Απριλίου 1770 - 4 Φεβρουαρίου 1843) ήταν αρχιστράτηγος και ηγετική μορφή της Επανάστασης του 1821, πολιτικός, πληρεξούσιος, σύμβουλος της Επικράτειας. Έμεινε γνωστός και ως Γέρος του Μοριά.

Ιωάννης Μακρυγιάννης

Ο Γιάννης Μακρυγιάννης (1797 - 1864) ήταν αγωνιστής της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, στρατιωτικός και πολιτικό πρόσωπο μετά τη δημιουργία του ελεύθερου ελληνικού κράτους. Ήταν επίσης αυτοδίδακτος συγγραφέας απομνημονευμάτων.

Ύμνος εις την Ελευθερίαν

  Ο "Ύμνος εις την Ελευθερίαν" είναι ποίημα, που έγραψε ο Διονύσιος Σολωμός το 1823 στη Ζάκυνθο, τμήμα του οποίου αποτελεί τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας. Είναι ο μεγαλύτερος εθνικός ύμνος στον κόσμο σε μέγεθος, αποτελούμενος από 158 στροφές ή 632 στίχους.
  Ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν μελοποιήθηκε από τον Νικόλαο Μάντζαρο και το 1865 οι δύο πρώτες στροφές του καθιερώθηκαν ως ο Εθνικός μας Ύμνος, ενώ από το 1966 η μελωδία του αποτελεί και τον Εθνικό Ύμνο της Κύπρου!
Ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν
http://users.sch.gr/vmentzios/imnoseleyueria.htm
(Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις τον Εθνικό μας Ύμνο)
Ολόκληρος ο Εθνικός μας Ύμνος μελοποιημένος

Κυριακή, 20 Μαρτίου 2016

Βαθμολογία Β' τριμήνου

  Παρακαλούνται οι γονείς - κηδεμόνες των μαθητών της Δ΄ Δημοτικού να προσέλθουν στο σχολείο μας την Τρίτη 22/03/16 και ώρα 12.25, για να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών και να παραλάβουν τη βαθμολογία του Β΄ Τριμήνου.
  Επίσης την ίδια ημέρα οι γονείς - κηδεμόνες θα ενημερωθούν για το διαγωνισμό "Πράσινοι Πρωταθλητές" και θα πάρουν τους σχετικούς κωδικούς. Τέλος θα δοθούν και οι απαραίτητες διευκρινίσεις σε όσους επιθυμούν για το βιντεάκι που θα δημιουργήσουμε για τις ανάγκες του προγράμματος "eTwinning", "Free of Nature".

Μαθαίνοντας την Ιστορία μέσα από κόμικς!

   Αν μας έλεγαν ότι πρέπει να εντάξουμε τα κόμικς στην εκπαιδευτική διαδικασία, μάλλον θα αρχίζαμε να γελάμε ή να ειρωνευόμαστε τη σκέψη αυτή. Βέβαια, σε μια πολιτεία, που ποτέ δεν έχει φροντίσει να επιμορφώσει σωστά τους εκπαιδευτικούς και τους αφήνει μόνους τους να προσπαθούν, η αντίδραση αυτή ίσως να ήταν και δικαιολογημένη.
  Πριν από κάποια χρόνια είχα πάρει μέρος με την τάξη μου σε έναν διαγωνισμό φιλαναγνωσίας με θέμα τον Αριστοφάνη. Όλα τα βιβλία ήταν σε μορφή κόμικς και τα πιτσιρίκια είχαν ενθουσιαστεί! Φέτος, έχοντας αυτήν την εμπειρία, μοίρασα στα παιδιά μου όσα κόμικς υπάρχουν στη σχολική μας βιβλιοθήκη.
  Πέρα από αυτά με το έργο του Αριστοφάνη, έδωσα και κάποια που προμηθευτήκαμε τις τελευταίες μέρες με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
 Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά θα μάθουν με εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο για γεγονότα που έχουν συμβεί στο παρελθόν και που συχνά μπερδεύουν στο σχολείο. Άλλωστε η 25η Μαρτίου κοντοζυγώνει και παραδοσιακά θα εμφανιστούν δημοσιεύματα, όπου θα εμφανίζονται παιδιά να μπερδεύουν την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου με αυτή της Εθνικής Παλιγγενεσίας. Αν, όμως, δίναμε στα παιδιά κόμικς, μήπως τελικά καταφέρναμε κάτι παραπάνω; Μπείτε στη θέση των παιδιών και σκεφτείτε εσείς τι προτιμάτε, ένα ογκώδες και ανιαρό βιβλίο ιστορίας ή ένα όμορφο και ελκυστικό κόμιξ; Εγώ πάντως τα τεύχη του Αστερίξ, που διάβαζα μικρός, ακόμα τα θυμάμαι...

Σάββατο, 19 Μαρτίου 2016

Εκπαιδευτικό υλικό από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών

  Στη σελίδα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών υπάρχει εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας της Γ΄ και Δ΄ τάξης!
http://www.namuseum.gr/education/edmaterial-gr.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στη σελίδα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών)

Το ψηφιακό Λαογραφικό Μουσείο της τάξης μας!

  Η δραστηριότητα «Το ψηφιακό Λαογραφικό Μουσείο της Δ΄ Δημοτικού» έγινε στα πλαίσια της ενότητας «Ο πολιτισμός των Ελλήνων και των άλλων λαών» στη Μελέτη Περιβάλλοντος. 
  Τα παιδιά έφεραν στο σχολείο παλιά αντικείμενα, πρωτότυπα ή απομιμήσεις, τα έδειξαν στους συμμαθητές τους και συζητήσατε για τη χρήση τους. Έπειτα τα φωτογραφίσαμε και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα μικρό ψηφιακό μουσείο.

Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2016

Διαβάζοντας σε κόμικς τα έργα του Αριστοφάνη!

  Φέτος, στην Δ΄ Δημοτικού συζητάμε συχνά στην τάξη για το θέατρο στην Αρχαία Ελλάδα, για τους αρχαίους τραγικούς ποιητές, Σοφοκλή, Αισχύλο, Ευριπίδη και τον κωμωδιογράφο Αριστοφάνη.
  Σκέφτηκα, λοιπόν, να πάω ένα βήμα παρακάτω και να φέρω τα παιδιά σε επαφή με το έργο του Αριστοφάνη, μια και οι κωμωδίες και τα θέματά του είναι πιο ευχάριστα και ενδιαφέροντα γι' αυτά. Για να το πετύχω αυτό, πήρα από τη σχολική μας βιβλιοθήκη όσα έργα του Αριστοφάνη υπάρχουν σε μορφή κόμικς και τους τα μοίρασα στην τάξη!
  Τα παιδιά έχουν ενθουσιαστεί και περιμένουν με αγωνία κάθε φορά που επιστρέφεται κάποιο, αν θα κληρωθούν για να το πάρουν! Εξυπακούεται ότι σε καμιά περίπτωση δεν υπάρχουν ασκήσεις ή βιβλιοπαρουσιάσεις, μια και δεν επιθυμώ να συσχετίσουν τα παιδιά το διάβασμα των βιβλίων με επιπλέον εργασίες!

Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2016

Η ώρα της Γης

  Τρεις μήνες μετά την 21η Διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα στο Παρίσι η εκστρατεία η "Ώρα της Γης" προσδοκά να κινητοποιήσει το Σάββατο εκατομμύρια ανθρώπους σε όλον τον κόσμο για την τήρηση των δεσμεύσεων που αναλήφθηκαν στη σύνοδο αυτή για την αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών.
http://psamouxos.blogspot.gr/2015/12/blog-post_4.html
(Πάτησε στην εικόνα για να δεις το μήνυμα ευαισθητοποίησης,
 που είχαμε δημιουργήσει για τη Σύνοδο της κλιματικής αλλαγής)
  Σε περισσότερες από 170 χώρες, στις 20:30 τοπική ώρα, τα μνημεία και τα αξιοθέατα θα βυθιστούν στο σκοτάδι, ενώ όλοι (πολίτες, επιχειρήσεις, κοινότητες κλπ) καλούνται να σβήσουν τα φώτα για μια ώρα.

  Στόχος της πρωτοβουλίας του Διεθνούς Ταμείου για τη Φύση (WWF) είναι να υπενθυμίσει ότι η ενέργεια που καταναλώνεται έχει ένα κόστος για τον πλανήτη και να υποκινήσει τις κυβερνήσεις και τους ιδιώτες να δράσουν για το κλίμα.

Όμορφοι και πρωτότυποι σελιδοδείκτες

  Την προηγούμενη εβδομάδα η κυρία Ελένη, η συνάδελφος των Αγγλικών, έδειξε στους μαθητές της Στ΄ τάξης ένα βίντεο για την κατασκευή πρωτότυπων σελιδοδεικτών! 
  Κάποια από τα κορίτσια της Στ΄ εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν στον ελεύθερό τους χρόνο χειροποίητους σελιδοδείκτες, τους οποίους και δώρισαν στη σχολική μας βιβλιοθήκη!

Τρίτη, 15 Μαρτίου 2016

Παιχνίδια για την περίμετρο και το εμβαδόν

http://interactivesites.weebly.com/areaperimeter.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: interactivesites.weebly.com

Κυριακή, 13 Μαρτίου 2016

"Ελληνικοί ουρανοί" - "Greek Skies"

  Το εντυπωσιακό timelapse, "Greek Skies" του Παναγιώτη Φιλίππου με θέμα τον ελληνικό ουρανό,  δημιουργήθηκε με τη λήψη 55.000 φωτογραφιών! Ο δημιουργός κατάφερε να κερδίσει το βραβείο Best of the Fest των Hollywood International Independent Documentary Awards (HIIDA) στο Λος Άντζελες.

Σάββατο, 12 Μαρτίου 2016

Η ηγεμονία της Θήβας


Πηγή: Ηλίας Ηλιάδης
Ερωτήσεις - απαντήσεις στο μάθημα της ημέρας
http://atheo.gr/yliko/isd/29/interaction.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Αρβανιτίδης Θεόδωρος

Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016

Συμμετέχουμε στον διαγωνισμό της WWF "Πράσινοι πρωταθλητές"

  Το WWF Ελλάς προσκαλεί σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό. "Μαθητές και εκπαιδευτικοί των σχολείων βγείτε έξω από τους τοίχους των σχολείων, ανακαλύψτε και καταγράψτε χώρους πρασίνου στη γειτονιά σας, με τη βοήθεια της εφαρμογής WWF Greenspaces, και βάλτε πλώρη για να κερδίσετε τον τίτλο του «Πράσινου Πρωταθλητή»".
   Η διαδικασία είναι πολύ απλή. Η σχολική κοινότητα, είτε σε ομάδες, είτε με τους γονείς, είτε ακόμα και σε ατομικό επίπεδο, καταγράφει χώρους πρασίνου στην γειτονιά και στην πόλη, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή WWF Greenspaces για κινητά και tablet.
  Το σχολείο μας έχει ήδη δηλώσει μέρος στον πρωτότυπο αυτό διαγωνισμό και το WWF Eλλάς μάς έχει στείλει τους απαραίτητους κωδικούς, οι οποίοι θα μοιραστούν την επόμενη εβδομάδα σε όσους μαθητές επιθυμούν να συμμετέχουν!
  Τα τρία σχολεία που θα καταγράψουν μέχρι τις 22 Απριλίου 2016 τους περισσότερους χώρους πρασίνου στην εφαρμογή WWF Greenspaces αναδεικνύονται «Πράσινοι Πρωταθλητές» και κερδίζουν αναμνηστικό δίπλωμα και ένα tablet 10’’ για τις εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου. Ταυτόχρονα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν στην ηλεκτρονική τους υπογραφή και στην ιστοσελίδα τους, το σήμα «Πράσινοι Πρωταθλητές 2016» που θα τους διανεμηθεί.  
 Περισσότερες λεπτομέρειες για τον διαγωνισμό θα βρειτε εδώ και οδηγίες χρήσης της εφαρμογής εδώ. Αν το σχολείο σας είναι ήδη μέλος της Καλύτερης Ζωής μπορείτε να αναλάβετε και τη σχετική δράση Πράσινοι Πρωταθλητές!
Πηγή: WWF Ελλάς

Τα ήθη και τα έθιμα της Αποκριάς

  Μια και φτάνουμε σιγά σιγά στο αποκορύφωμα των αποκριάτικων εκδηλώσεων, ας γνωρίσουμε κάποια από τα γνωστότερα ήθη και έθιμα των Αποκριών!
Πατήστε την ένδειξη "Start Exploring" ή εναλλακτικά εδώ.

Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2016

Η μεγάλη "σκουπιδοπαρέα" του 6ου Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς

  Σήμερα, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων μας για την ενότητα "Carnival time" του eTwinning προγράμματός μας, ολοκληρώσαμε τις αποκριάτικες στολές μας! 
 Σκεφτήκαμε να συνδυάσουμε τις Απόκριες με ένα περιβαλλοντικό μήνυμα ευαισθητοποίησης! Εμπνευστήκαμε, λοιπόν, από τις φιγούρες των "Trash Pack", μασκαρευτήκαμε και διαδώσαμε στην Ευρώπη το μήνυμα "Save the Earth".
   Ας τα πάρουμε, όμως, από την αρχή. Πρώτα κατασκευάσαμε την πινακίδα με το μήνυμά μας.
 Έπειτα επιστρατεύσαμε σκουπιδοσακούλες, κόλλες, ψαλίδια και άλλα υλικά, βάλαμε τη φαντασία μας  και δημιουργήσαμε τα κοστούμια μας! 
  Όταν όλα τα παιδιά ολοκλήρωσαν τις κατασκευές τους, βγάλαμε τις καθιερωμένες φωτογραφίες!


Σχολική βιβλιοθήκη, η προσπάθειά μας αποδίδει καρπούς!

  Πριν από λίγο καιρό είχαμε δημοσιοποιήσει μια επιστολή προς τους γονείς - κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου μας για τη σχολική  βιβλιοθήκη! Αρκετοί γονείς, μαθητές και φίλοι ανταποκρίθηκαν στο καλεσμά μας και δώρισαν στο σχολείο βιβλία ή επιτραπέζια παιχνίδια!
  Ήδη έχουμε καταφέρει να εγγράψουμε 30 περίπου νέα βιβλία, ανεβάζοντας τον αριθμό τους από τα 671 στα 702, ενώ αναμένεται να καταγραφούν τις επόμενες ημέρες τα βιβλία που αγόρασε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και εκείνα που μας δώρισε η εφημερίδα Καθημερινή.
Η τελευταία δωρεά βιβλίων έγινε από την κα Μαρία Στάμου
  Τέλος, φαίνεται να κερδίζουμε και το στοίχημα που είχαμε βάλει για τη δημιουργία τμήματος επιτραπέζιων παιχνιδιών, μια και σε λιγότερο από δύο μήνες έχουμε καταφέρει να συγκεντρώσουμε πάνω από 20 παιχνίδια.
  Η αρχή έγινε από την κα Μυτιληναίου και συνεχίστηκε από την εταιρεία GA Toys - Jumbo και την κα Στάμου.

Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2016

Αναπηρικό αμαξίδιο, όλοι μαζί τα καταφέραμε!

  Εδώ και λίγες μέρες κυκλοφορεί  σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης η ανακοίνωση της εθελοντικής κίνησης πολιτών Λιβαδειάς, "Levadistas" για τη συλλογή των καπακιών που είχε πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο του 2015 από σχολεία, φορείς και κατοίκους της πόλης μας.
Χαρακτηριστικά αναφέρουν:
" Τα καπάκια έφτασαν στον προορισμό τους! Σας ενημερώνουμε ότι παραλάβαμε από την εταιρεία ανακύκλωσης το ποσό για την αγορά του αναπηρικού αμαξιδίου ως αποτέλεσμα της συλλογικής μας προσπάθειας."
  Οι μαθητές μας θα πρέπει να αισθάνονται υπερήφανοι, μια και σε αυτή την προσπάθεια πήραν κι εκείνοι μέρος συγκεντρώνοντας καπάκια. Λίγα ή πολλά δεν έχει σημασία, αρκεί που ευαισθητοποιήθηκαν και συμμετείχαν ενεργά! 

Μονάδες μέτρησης επιφάνειας, βρίσκω το εμβαδόν

(Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)
Πηγή: δασκάλα ΒΜ

Εξάσκηση στον ευθύ και πλάγιο λόγο

(Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)
Ευθύς ή πλάγιος λόγος;
http://inschool.gr/G5/LANG/LOGOS-EFTHIS-PLAGIOS-PRAC-G5-LANG-MYmillion-1401180751-tzortzisk/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
http://inschool.gr/G6/LANG/LOGOS-EFTHYS-PLAGIOS-LEARN-G6-LANG-MYtriviaGROR-1404191555-tzortzisk/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πού υπάρχει ευθύς λόγος;
http://www.inschool.gr/G5/LANG/LOGOS-EFTHIS-PLAGIOS-PRAC-G5-LANG-HPclickon-1401171820-tzortzisk/index.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
 Ρήματα στον ευθύ λόγο
http://inschool.gr/G6/LANG/LOGOS-EFTHYS-LEARN-G6-LANG-MYmatchB-1404170917-tzortzisk/index.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: 'Ολες οι εφαρμογές προέρχονται από την εκπαιδευτική ιστοσελίδα www.inschool.gr και τις εντοπίσαμε στο εκπαιδευτικό φιλαράκι μας ΠΟΔήΛΑΤΟ