Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015

ΔEΠ - ΔEΠY - Οδηγός Δασκάλου

http://www.add-adhd.org.cy/publications/teachersgreek.pdf
(Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το εγχειρίδιο)
Πηγή: Σύνδεσμος Στήριξης ΔEΠ-ΔEΠY Κύπρου

«Διδάσκοντας» τον εθελοντισμό: Εγχειρίδιο μη τυπικής μάθησης για τον εθελοντισμό

  Μπορεί ο εθελοντισμός να διδαχθεί; Και αν ναι πώς; Την απάντηση στο ερώτημα αυτό επιχειρεί να δώσει το ομώνυμο εγχειρίδιο που δημιουργήθηκε για λογαριασμό της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο υλοποίησης του εθνικού σχεδίου δράσης για το Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού. 
  Πρόκειται για ένα συνοπτικό εγχειρίδιο μη τυπικής μάθησης, με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με τον εθελοντισμό με εύληπτο και ελκυστικό τρόπο, βασισμένο στις αρχές της βιωματικής μάθησης και προορισμένο για χρήση από καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 
http://volunteers.neagenia.gr/images/pdf/egxeiridio.pdf
 (Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το εγχειρίδιο)

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2015

Καταπολεμώντας τα στερεότυπα και τις διακρίσεις: Δράσεις για τη συμμετοχή, την ένταξη και την εκπαίδευση

  Αν κάποιος ενδιαφέρεται να δουλέψει σε καινοτόμα προγράμματα τα στερεότυπα και τις διακρίσεις, ίσως του φανεί πολύ χρήσιμο το πρόγραμμα Ίρις.
http://www.neagenia.gr/appdata/documents/%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%BA%CE%B7%20%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%B7%20-%20%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B5%CE%B9%CE%B1%20%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD%20%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B1/%CE%B5%CE%B3%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%BF%20%CE%BC%CE%B7%20%CF%84%CF%85%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82%20%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82%20%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%20%CF%84%CE%BF%CE%BD%20%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF.pdf
(Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το εγχειρίδιο του προγράμματος)

Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει την θάλασσα...


"Στου καιρού τη ζυγαριά" ή, όπως έγινε γνωστό από μια παλαιότερη τηλεοπτική σειρά: "Τρέχει το νερό"

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2015

Ο μαύρος ήλιος


Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2015

Αναμνήσεις του καλοκαιριού!

  Άργησα λίγο, αλλά τελικά κατάφερα να αναρτήσω την πρώτη μας προσπάθεια για παραγωγή γραπτού λόγου στην Δ΄ Δημοτικού. Η αρχική εργασία είχε γίνει στην τάξη, τα παιδιά τη διόρθωσαν μόνα τους στο σπίτι, ακολουθώντας τις οδηγίες του βιβλίου και αφού ζωγράφισαν κάτι σχετικό, τις παρουσίασαν στην τάξη! 
  Διαβάζοντάς την, θα εντοπίσετε κάποια ορθογραφικά ή εκφραστικά λάθη. Αποφάσισα να μην επέμβω, καθώς ήθελα να παρακινήσω τους μαθητές μου να είναι πιο προσεκτικοί και υπεύθυνοι με τις εργασίες τους. 
http://blogs.sch.gr/psamouxos/files/2015/10/%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%8D.pdf
 (Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις την εργασία μας)

28 Οκτωβρίου 1940


Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2015

Αντίσταση




Ο Ντούτσε αφηγείται...


Για γέλια και για κλάματα…

Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2015

Βράβευση των διακριθέντων μαθητών στο διαγωνισμό «Παιχνίδι και Μαθηματικά»

  Την Κυριακή 25 Οκτωβρίου και ώρα 11.00 στο Συνεδριακό Κέντρο "Χρήστος Παλαιολόγος" στην Κρύα, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία θα βραβεύσει τους διακριθέντες μαθητές του 9ου μαθητικού διαγωνισμού "Παιχνίδι και Μαθηματικά".
Από το σχολείο μας θα βραβευτούν οι παρακάτω μαθητές:
Στ΄τάξη 2014 - 2015
Καλογρηάς Νικόλας
Μπαρδώσας Γιώργος
Στάμου Λίνα

Ε΄τάξη 2014 - 2015
Ζητουνιάτη Εμμέλεια
Τριανταφύλλου Μιχαήλ
Περγαντάς Κωστής

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2015

"Ημερολόγιο" σειρά κόμικ

  Η σειρά κόμικ με τίτλο “ημερολόγιο” αναφέρεται σε ημερολογιακές σημειώσεις ενός εφήβου που ζει λίγο πριν τον πόλεμο του 1940 σε ένα χωριό στην ορεινή Ελλάδα, από τον Νικόλαο Μαντέλο.
 (Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)
  (Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)
  (Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)
  (Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)

  (Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)
 (Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)
 (Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)

Ημερολόγιον από τον πόλεμον του 1940

Οκτώβρης 1940


Οκτώβρης 1940
Ανοίγουν τα παράθυρα
κι όσοι μένουν χαιρετούν αυτούς που φεύγουν
και φεύγουν όλοι.
Γέμισαν οι πόλεις τύμπανα και σημαίες.
Ορθή η αυγή σημαιοστολίζει τα όνειρά μας
κι η Ελλάδα λάμπει μες στα φώτα των ονείρων μας.
Ο ήλιος πλυμένος
με το καθάριο πρόσωπο στραμμένο στον άνθρωπο,
χαιρετάει τους δρόμους που τραβούν στη μάχη.
Αυτοκίνητα περνούν γεμάτα πλήθος.
Αποχαιρετιούνται στις πόρτες και γελάνε
ύστερα ακούγονται τ’ άρβυλα στην άσφαλτο,
το μεγάλο τραγούδι των αντρίκιων βημάτων
που μακραίνει και σβήνει στο βάθος του δρόμου,
ως το βραδινό σταθμό με τα χαμηλωμένα φώτα.
Εκεί τα τρένα περιμένουνε
σφυρίζουν για λίγο έξω από την πόλη,
ακούγονται οι αποχαιρετιστήριοι πυροβολισμοί
κι ύστερα όλα σωπαίνουν και περιμένουν.
Διαβάζουμε τα τελευταία παραρτήματα:
Νικούμε. Νικούμε.
Πάντα νικάει το δίκιο!
Μια μέρα θα νικήσει ο άνθρωπος.
Μια μέρα η λευτεριά θα νικήσει τον πόλεμο.

Μια μέρα θα νικήσουμε για πάντα.

Γιάννης Ρίτσος
Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της εποχής

Στα μπλε θα "ντυθεί" ο Πύργος της Ώρας στη Λιβαδειά!

  Ο Δήμος Λεβαδέων θα συμμετάσχει στην παγκόσμια εκστρατεία του  Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών με τίτλο "Ας φωτίσουμε τον κόσμο με το μπλε του ΟΗΕ", με αφορμή τον εορτασμό της 70ης επετείου από την ίδρυση του Οργανισμού.
  Στο πλαίσιο της εκστρατείας αυτής, το βράδυ της 24ης Οκτωβρίου 2015 θα φωταγωγηθούν με μπλε, το επίσημο χρώμα του ΟΗΕ, πολλά μνημεία σε όλον τον κόσμο όπως κτήρια, γέφυρες, μουσεία, τοπία κ.λ.π.
  Ο Δήμος Λεβαδέων θα πάρει μέρος στην εκστρατεία φωταγωγώντας με το μπλε του ΟΗΕ τον πύργο του Μεσαιωνικού Κάστρου στην Κρύα και τον πύργο της Ώρας.

Κάρτες ελέγχου συμπεριφοράς!

  Φέτος, μια και το τμήμα μου είναι το μεγαλύτερο του σχολείου, έπρεπε να βρω κάτι, για να δείχνω στα παιδιά πότε και πόσο συχνά παρεκτρέπονται και δημιουργούν πρόβλημα στην τάξη. Συζητώντας μαζί τους, καταλήξαμε σε τέσσερις διαφορετικού χρώματος κάρτες ελέγχου συμπεριφοράς! 
http://blogs.sch.gr/psamouxos/files/2015/10/4.-%CE%9A%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC%CF%82.pdf
 (Πάτησε στην εικόνα για να κατεβάσεις τις κάρτες) 
http://blogs.sch.gr/psamouxos/files/2015/10/%CE%9A%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B5%CF%82.pdf
  (Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις τους κανόνες)
 Όποιος ενοχλεί, παίρνει στην αρχή μια κίτρινη κάρτα ως προειδοποίηση. Αν συνεχίσει, παίρνει δεύτερη και πηγαίνει να καθίσει για 4 λεπτά στο θρανίο της σκέψης. Αν ακόμα δεν έχει ηρεμήσει και συνεχίζει να ενοχλεί, παίρνει την κόκκινη κάρτα, που σημαίνει περισσότερη εργασία γι' αυτόν στο σπίτι. Αν ακόμα εξακολουθεί να έχει την ίδια συμπεριφορά, παίρνει την γαλάζια και κατεβαίνει στο γραφείο του Διευθυντή, όπου τον ενημερώνει για την συμπεριφορά του. Αν ακόμα δεν έχει ηρεμήσει, τότε το τελευταίο βήμα είναι να πάρει τη μωβ και να τηλεφωνήσει στους γονείς του για να τους ενημερώσει.
http://blogs.sch.gr/psamouxos/files/2015/10/4.-%CE%98%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%BA%CE%AD%CF%88%CE%B7%CF%82.pdf
  (Πάτησε στην εικόνα για να κατεβάσεις την ταμπέλα)
 Το σύστημα αυτό το χρησιμοποιούμε σχεδόν από την αρχή της χρονιάς και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι λειτουργεί σχεδόν άψογα. Μέχρι τώρα έχουμε φτάσει στην κόκκινη κάρτα με κάποιους μαθητές, ενώ μαθητές που έπαιρναν στην αρχή κάρτες έχουν ηρεμήσει. Μάλιστα υπάρχουν μέρες που κανένας δεν παίρνει κάρτα, οπότε πανηγυρίζουμε όλοι μαζί!
 Ο χρόνος για το θρανίο της σκέψης είναι αυστηρά τέσσερα λεπτά και όχι παραπάνω, γιατί θέλουμε να συνετίσουμε και όχι να τιμωρήσουμε κάποιον με αλλαγή θέσης. Το θρανίο είναι στο κέντρο της αίθουσας, μια και καθόμαστε σε Π, ενώ παράλληλα το χρησιμοποιούμε και ως βάση για τον βιντεοπροβολέα, οπότε όποιος κάθεται εκεί είναι πολύ κοντά μου.
 Οι κάρτες δίνονται από εμένα και τα παιδιά τις κρατάνε μέχρι το σχόλασμα. Εννοείται ότι δεν δίνονται με το παραμικρό, αλλά και δεν ξεχνιούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Επίσης δεν χαρίζονται, εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις και πάντα με τη σύμφωνη γνώμη όλων των παιδιών.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2015

Δωρεά βιβλίων από τον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη

  Τον Ιούνιο, λίγες μέρες πριν κλείσουμε για τις διακοπές του καλοκαιριού, παραλάβαμε από τον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη 82 νέα βιβλία για τη Σχολική μας Βιβλιοθήκη! 
  Η δωρεά του Δ.Ο.Λ περιελάμβανε 50 βιβλία των γνωστότερων ταινιών της Disney σε μορφή κόμικ, μια σειρά 16 τόμων με τις μεγάλες προσωπικότητες της Ελληνικής Επανάστασης και μια σειρά 16 τόμων της Μεγάλης Θεματικής Εγκυκλοπαίδειας Papyrus Larousse. 

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2015

Το κατηγορούμενο

http://blogs.sch.gr/psamouxos/files/2015/10/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%AF%CF%87%CE%BF%CF%85.pdf
(Πάτησε στην εικόνα για να τη διαβάσεις)
http://blogs.sch.gr/psamouxos/files/2015/10/%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%81%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%AF%CF%87%CE%BF%CF%85.pdf
(Πάτησε στην εικόνα για να τη διαβάσεις)
Εξάσκηση
http://www.kubbu.com/student/?i=1&a=30425_
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην άσκηση)

http://users.sch.gr/vaskitsios/katsba/dim/d/glw-d-kathgoroumeno.htm
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην άσκηση)
Πηγή: vaskitsios

Το νερό συστήνεται...



Ο κύκλος του νερού
(Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση)
  Θυμάστε, που είπαμε στην τάξη ότι ο πλανήτης μας καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό; Ρίξτε μια ματιά στο βιντεάκι που ακολουθεί!


Το λεξιλόγιο του νερού
Πηγή: Προκοπίδης Νίκος

Δίολκος

  Η Δίολκος στην αρχαιότητα ήταν ένας πλακόστρωτος δρόμος, που συνέδεε τις δύο άκρες του Ισθμού της Κορίνθου και πάνω του σύρονταν από δούλους τα πλοία από τον Κορινθιακό στον Σαρωνικό Κόλπο και αντίστροφα.
  Η Δίολκος πρέπει να κατασκευάσθηκε είτε στα τέλη του 7ου αιώνα π.Χ., είτε, το πιθανότερο, στις αρχές του 6ου αιώνα π.Χ., όταν τύραννος στην Κόρινθο ήταν ο Περίανδρος.
 Οι ανασκαφές του 1956 αποκάλυψαν ένα μεγάλο τμήμα της Διόλκου και έλυσαν αρκετές απορίες που υπήρχαν, όπως η ακριβής διαδρομή την οποία ακολουθούσε.


Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2015

Τα πολιτεύματα στην αρχαϊκή Ελλάδα

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015

Edmodo

  Φέτος, αποφάσισα να κάνω μια νέα αρχή και να δοκιμάσω κάτι καινούριο, μια και το ιστολόγιο μετά από έξι χρόνια πλήρους λειτουργίας έχει αρχίσει να με κουράζει και το κυριότερο να μην με ικανοποιεί! Δεν σκοπεύω βέβαια να το εγκαταλείψω, απλά θα ήθελα να δοκιμάσω και κάτι άλλο. 
  Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, σκοπεύω να ασχοληθώ με το Edmodo, ένα κοινωνικό δίκτυο που απευθύνεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και τους δίνει τη δυνατότητα να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν απόψεις εκτός σχολείου ή να λειτουργήσει ακόμα και ως αντεστραμμένη τάξη. Φανταστείτε το, λοιπόν, ως ένα ιδιωτικό και περιορισμένο Facebook, προορισμένο για την εκπαίδευση, ασφαλές και ελεγχόμενο από τον εκπαιδευτικό.
  Η ιδέα υπήρχε εδώ και δύο χρόνια, αλλά φέτος αποφάσισα να την πραγματοποήσω μια και υπάρχουν κάποιες απαραίτητες προυποθέσεις για την επιτυχία του εγχειρήματος, όπως τα παιδιά να έχουν στο σπίτι υπολογιστές με σύνδεση στο διαδίκτυο, να έχω τμήμα με προοπτική διετίας κ.ά. Αυτή την περίοδο, λοιπόν, εγγράφω τους μαθητές μου στην ηλεκτρονική τάξη, που έχω δημιουργήσει και από Νοέμβριο θα αρχίσουμε σταδιακά να τη χρησιμοποιούμε! Εννοείται ότι πρώτα θα ενημερώσω τους γονείς - κηδεμόνες των παιδιών για το όλο εγχείρημα και ότι θα τους δώσω τόσο τους κωδικούς των παιδιών όσο και τους δικούς τους.
Όποιος ενδιαφέρεται για το Edmodo, 
ας ρίξει μια ματιά στους παρακάτω συνδέσμους.
http://dide.chi.sch.gr/plinet/site/wp-content/uploads/2014/12/%CE%9F%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%82-Edmodo.pdf

http://dide.chi.sch.gr/plinet/site/wp-content/uploads/2014/12/%CE%9F%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%82-Edmodo.pdf

http://dide.dra.sch.gr/plinet/images/yliko/Odigies_Edmodo.pdf

Επίσκεψη στο "Κτήμα Χατζημιχάλη"

  Την Πέμπτη επισκεφθήκαμε το "Κτήμα Χατζημιχάλη" στην Αταλάντη Φθιώτιδας! Εκεί μόλις φτάσαμε, μάς υποδέχτηκε η κ. Μαρία και αφού ξεκουραστήκαμε για λίγο, μάς μίλησε για την ιστορία του κτήματος και τους αμπελώνες του.
  Έπειτα κατευθυνθήκαμε στη μικρή πλατεία που υπάρχει στο χώρο του κτήματος. Εκεί μιλήσαμε για την αμπελουργία και τους αρχαίους μύθους της περιοχής που σχετίζονται με το κρασί. Στον ίδιο χώρο κάναμε και μια μικρή στάση στο εκκλησάκι που υπάρχει και οι τοιχογραφίες του έχουν σχέση με το κρασί!
  Πριν μπούμε στον χώρο του οινοποιείου μιλήσαμε για τα δέντρα από τα οποία κατασκευάζουν τους φελλούς, καθώς και για τις ποικιλίες των αμπελιών που καλλιεργούνται στους αμπελώνες του κτήματος και χρησιμοποιούνται για την παραγωγή κρασιού.
  Έπειτα ξεναγηθήκαμε στους κύριους χώρους του οινοποιείου και είδαμε από κοντά τα μηχανήματα με τα οποία παράγονται τα φημισμένα κρασιά του κτήματος. Εντυπωσιαστήκαμε με τις τεράστιες δεξαμενές, καθώς και με τη γραμμή εμφιάλωσης, που έχει τη δυνατότητα εμφιάλωσης 12.000 φιαλών το 8ωρο! Η μέση ετήσια παραγωγή φτάνει ανέρχεται στο 1.000.000 φιάλες!
  Έπειτα κατεβήκαμε στο κελάρι, όπου είδαμε τα βαρέλια στα οποία ωριμάζει το κρασί και μάθαμε ότι η διαδικασία αυτή απαιτεί περίπου 16 μήνες και ότι η θερμοκρασία πρέπει να είναι σταθερή στους 15 βαθμούς Κελσίου και σε υγρασία 80%! Στον ίδιο χώρο στεγάζονται και τα εργαλεία του συνταξιούχου βαρελοποιού  Φαρσάρη.
  Αφού ξεκουραστήκαμε για λίγο στους υπέροχους, υπαίθριους χώρους του "Κτήματος Χατζημιχάλη", αποχαιρετίσαμε την κ. Μαρία και πήραμε το δρόμο της επιστροφής γεμάτοι με νέες εμπειρίες και όμορφες εικόνες!

Ολοκληρώσαμε την πρώτη μας ομαδική εργασία!

 Την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε αποφασίσει στην τάξη να δημιουργήσουμε ένα ομαδικό κολάζ με θέμα τον Αθλητισμό. Διαθέσαμε, λοιπόν, κάποιες ώρες από τα Τεχνικά και την Ευέλικτη Ζώνη για να ζωγραφίσουμε διάφορες εικόνες. Αφού συγκεντρώσαμε αρκετές, τις κόψαμε και σήμερα τις κολλήσαμε σε ένα χαρτόνι κάνσον! Έπειτα βγάλαμε τις καθιερωμένες αναμνηστικές φωτογραφίες και τοποθετήσαμε το κολάζ στην τάξη!

Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2015

5ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

  Για ακόμα μια φορά συμμετέχουμε στον 5ο κατά σειρά Μαραθώνιο Ανάγνωσης από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο! Φέτος, τιμώμενο πρόσωπο, είναι η Άλκη Ζέη, μια από τις πιο σημαντικές εν ζωή συγγραφείς παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας!
http://www.metaixmio.gr/sxoleia/54620-5_marathonios.aspx?pageindex=1
 (Πάτησε στην εικόνα για περισσότερες πληροφορίες)
  Δικιά μας αποστολή είναι, να διαβάσουμε ως τον Μάιο του 2016 δυο υπέροχα βιβλία της Άλκης Ζέης, "Το καπλάνι της βιτρίνας" και "Ο θείος Πλάτων".

Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2015

Παίζοντας με το Τάγκραμ στην τάξη!

  Την Παρασκευή ασχοληθήκαμε στην τάξη με ένα πολύ δημοφιλές αρχαίο κινέζικο παιχνίδι, το Τάγκραμ! Μάλιστα εντυπωσιαστήκαμε, όταν διαβάσαμε στο Τετράδιο Εργασιών, ότι με τα 7 κομμάτια του μπορούμε να δημιουργήσουμε περίπου 1.600 ισοεμβαδικές φιγούρες!
  Έπειτα, αφού προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τα σχέδια των βιβλίων, αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη και πειραματιστήκαμε!

Κυριακή, 11 Οκτωβρίου 2015

Επίσκεψη στο Κτήμα Χατζημιχάλη

  Παιδιά, σας υπενθυμίζω ότι την Πέμπτη θα επισκεφθούμε το "Κτήμα Χατζημιχάλη" στην Αταλάντη Φθιώτιδας, όπου θα ξεναγηθούμε στους χώρους του οινοποιείου και θα γνωρίσουμε από κοντά τον τρόπο δημιουργίας του κρασιού. Μέχρι τότε πάρτε μια γεύση στο βίντεο που ακολουθεί!

  Όποιος πάλι θέλει περισσότερες πληροφορίες για το "Κτήμα Χατζημιχάλη", ας επισκεφθεί την ιστοσελίδα του, πατώντας στην παρακάτω εικόνα.
http://www.hatzimichalis.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=87
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην ιστοσελίδα του οινοποιείου)

Σκόρπιες σκέψεις και ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής στην τάξη!

  Είναι να απορεί κανείς με τα γεγονότα που συμβαίνουν στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Φέτος, η σχολική χρονιά ξεκίνησε με τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ κάποιες χρονιές έλειπαν εκτός από τους συναδέλφους και βιβλία. Πέντε χρόνια τώρα κάνουμε τον σταυρό μας το χειμώνα να μην έχει κρύο, γιατί πρέπει να κάνουμε οικονομία στο πετρέλαιο, ενώ ευτυχώς ηρεμήσαμε για λίγο με την Αξιολόγηση και την Αυτοαξιολόγηση, γιατί τα προηγούμενα δύο χρόνια τα πράγματα συχνά ξέφευγαν στους Συλλόγους. Ας μην συνεχίσω και ας περιοριστώ στο "κάθε πέρυσι και καλύτερα", νομίζω ότι τα συνοψίζει όλα!
  Πάμε τώρα στην πονεμένη ιστορία με τις Τ.Π.Ε στο ελληνικό δημόσιο σχολείο ή τουλάχιστον στα περισσότερα από όσα έχω υπηρετήσει μέχρι σήμερα. Μόνο ένα θυμάμαι να έχει οργανωμένο εργαστήριο Πληροφορικής σε αίθουσα που να χωράει ικανοποιητικά 17-18 μαθητές, αλλά και αυτό με παλιά μηχανήματα. Κατά τα άλλα το Ψηφιακό Σχολείο προχωράει και εμείς το κοιτάμε, εκτός και αν αποφασίσουμε να κάνουμε κάτι...
   Μετά από μια δεκαετία, σχεδόν, έχω κουραστεί να κουβαλάω στην τάξη τον προσωπικό μου φορητό υπολογιστή ή στην καλύτερη του σχολείου μαζί με προτζέκτορα, ηχεία, καλώδια, μπαλαντέζες και πάει λέγοντας... Το Ψηφιακό Σχολείο εμπλουτίζεται με υλικό, συνάδελφοι ανεβάζουν συνέχεια εξαιρετικό υλικό στις σελίδες τους και εσύ αν έχεις διαδραστικό πίνακα στην τάξη, το αξιοποιείς πανεύκολα ή διαφορετικά κάνεις τον χαμάλη, όπως προανέφερα.
  Φέτος, σκέφτηκα να αξιοποιήσω στην τάξη έναν παλιό επιτραπέζιο υπόλογιστή, δωρεά μιας τράπεζας. Βρήκα, λοιπόν, μια οθόνη στο εργαστήριο, αγόρασα καλώδια VGA (προεκτάσεις και splitter), πήρε το σχολείο μια ασύρματη κάρτα δικτύου, τα έβαλα σε μια παλιά έδρα και αφού τα συνέδεσα, η τάξη μου απέκτησε έναν μόνιμο υπολογιστή. Το μόνο που μένει κάθε φορά είναι να πηγαινοφέρνω τον προτζέκτορα, αλλά χαλάλι. Τι είναι ένας προτζέκτορας, μπροστά σε όσα έπρεπε κάθε φορά να κουβαλάω; Ειδικά όταν εγκαταστήσω και το Ubuntu!!!

Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2015

Δωρεά βιβλίων από την οργάνωση Library4all

  Η προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησε για το σχολείο μας με μια ευχάριστη έκπληξη, μια και έφτασαν 35 νέα βιβλία για τη σχολική μας βιβλιοθήκη, καθώς και ένυπο ενημερωτικό υλικό από το Φάρο Τυφλών, προσφορά της οργάνωσης Library4all!
  Επίσης, ευχαριστούμε  το ΚΙΚΠΕ που κάλυψε τα έξοδα μεταφοράς των βιβλίων, που πλέουν ανήκουν στη σχολική μας βιβλιοθήκη! 

Νέες αποικίες των Ελλήνων




http://www.fhw.gr/choros/miletus/360vr/gr/
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου 2015

Μαθαίνω τα πολύγωνα

  Μια και την Τετάρτη μιλήσαμε για τα πολύγωνα, ας δούμε και την παρακάτω παρουσίαση του κ. Γιάννη Φερεντίνου. Προσοχή, δεν μας ενδιαφέρουν όλες οι διαφάνειες.

Τι λέτε να ακούσουμε και ένα τραγουδάκι;


Ώρα για παιχνίδι! Τάγκραμ
  Προσπάθησε να τοποθετήσεις τα κομμάτια του Τάγκραμ με τέτοιο τρόπο, ώστε να δημιουργήσεις το σχήμα που σου ζητάει το παιχνίδι. Αν δυσκολεύεσαι, πάτησε την ένδειξη HINT, ώστε να εμφανίζονται σταδιακά οι θέσεις των κομματιών.
http://pbskids.org/cyberchase/math-games/tanagram-game/
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
  Θέλεις να δοκιμάσεις κάτι πιο δύσκολο; 
  Αυτή τη φορά με τέσσερα κομμάτια πρέπει να δημιουργήσεις τα σχήματα που σου ζητάει το παιχνίδι. Προσοχή, για να τοποθετήσεις τα κομμάτια του Τάγκραμ, πρέπει να τα σύρεις από την κουκίδα, διαφορετικά, αν πατήσεις πάνω τους στριφογυρίζουν.
http://www.mathplayground.com/tangrams.html
  (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

Το πρόγραμμα της τάξης μας

  Παιδιά, μια και οριστικοποιήθηκε σε γενικές γραμμές το πρόγραμμα της τάξης μας, το ανέβασα και στο ιστολόγιο ώστε να ενημερώνεστε και από εδώ. Το πρόγραμμα θα υπάρχει μόνιμα στην αριστερή στήλη του ιστολογίου. Δεν έχετε παρά να πατάτε κάθε φορά στο αντίστοιχο εικονίδιο!
https://www.dropbox.com/s/2a1gbb10j1jx2fa/6.%20%CE%A0%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%20%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7%CF%82.pdf?dl=0
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στο πρόγραμμα)

Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου 2015

Γεωγραφικό διαμέρισμα Στερεάς Ελλάδας

Ας θυμηθούμε λίγο τα γεωγραφικά διαμερίσματα 
της πατρίδας μας.
Εμείς σήμερα θα ασχοληθούμε με το γεωγραφικό διαμέρισμα 
της Στερεάς Ελλάδας.
  Η Στερεά Ελλάδα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σε έκταση γεωγραφικό διαμέρισμα της πατρίδας μας, καταλαμβάνοντας 24,910 τ.χλμ και το πρώτο σε πληθυσμό με 4,591,568 κατοίκους
Αποτελείται από τους νομούς
  Η Στερεά Ελλάδα είναι μια από τις ορεινότερες περιοχές της πατρίδα μας, ιδιαίτερα στο κεντρικό τμήμα της, όπου δεσπόζει η Νότια Πίνδος. Βρέχεται δυτικά από το Ιόνιο πέλαγος, ανατολικά από το Αιγαίο και νότια από τον Πατραϊκό, τον Κορινθιακό και το Σαρωνικό κόλπο.  
Μεγάλα βουνά
Μεγάλες λίμνες 
  Οι κυριότερες λίμνες της Στερεάς Ελλάδας βρίσκονται στο δυτικό τμήμα της και συγκεκριμένα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Εκεί δεσπόζει η Τριχωνίδα (95,8 km²), η οποία είναι η μεγαλύτερη λίμνη ολόκληρης της Ελλάδας. Άλλες λίμνες στην Αιτωλοακαρνανία είναι η Αμβρακία και η Λυσιμαχία. Στο νομό Βοιωτίας υπάρχει η Υλίκη. Στη Στερεά Ελλάδα βρίσκονται επίσης και τεχνητές λίμνες όπως αυτές του Μαραθώνα στην Αθήνα, των Κρεμαστών και του Καστρακίου στον Αχελώο καθώς και η τεχνητή λίμνη του Μόρνου στο νομό Φωκίδας.
Μεγάλα ποτάμια
 Νησιά
Εύβοια, Σαλαμίνα, Αίγινα, Σκύρος

Τρίτη, 6 Οκτωβρίου 2015

Αστραδενή

  Σήμερα στην τάξη μιλήσαμε για το νησί της Αστραδενής, την όμορφη Σύμη. Επειδή κανείς μας δεν την έχει επισκεφθεί, ας την γνωρίσουμε μέσα από ένα όμορφο βιντεάκι.

  Τι πιστεύετε ότι έγινε στο νέο σχολείο της Αστραδενής; Την υποδέχτηκαν με χαρά ή όχι; Η συνέχεια στο απόσπασμα που ακολουθεί από το Ανθολόγιο της Ε΄ - Στ΄ τάξης.
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E111/322/2160,7856/
(Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το απόσπασμα από το Ανθολόγιο της Ε΄ - Στ΄τάξης)
Λίγα λόγια για τη συγγραφέα του ομώνυμου βιβλίου,
 Ευγενία Φακίνου
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%AF%CE%B1_%CE%A6%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85
(Πάτησε στην εικόνα για να γνωρίσεις καλύτερα τη συγγραφέα μας)

Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2015

Πώς περάσαμε τη σημερινή μας μέρα!

   Η σημερινή ημέρα ήταν ξεχωριστή για εμάς, μια και αφήσαμε  για λίγο στην άκρη τα μαθήματα και ασχοληθήκαμε με πιο ενδιαφέροντα πράγματα! 
  Μόλις χτύπησε το κουδούνι ανεβήκαμε στην τάξη, όπου συζητήσαμε για τις δραστηριότητες που θα κάναμε, αλλά και για το νόημα της σημερινής ημέρας! Αρχικά, ζήτησα από τα παιδιά να γράψουν σε χαρτάκια post-it τι νομίζουν ότι είναι τα Ολυμπιακά Ιδεώδη και να τα κολλήσουν στον πίνακα.
  Όπως είναι φυσιολογικό τα παιδιά δεν γνώριζαν, έτσι τα ρώτησα ποια άλλη λέξη τους θυμίζουν. Επαναλάβαμε την ίδια διαδικασία με τα αυτοκόλλητα χαρτάκια και καταλήξαμε σε δύο πιθανές απαντήσεις, την ιδέα και τα είδη. Αφού αναλύσαμε τις δύο λέξεις ετυμολογικά καταλήξαμε στην ιδέα.
  Έπειτα τους ανέφερα κάποια από τα Ολυμπιακά Ιδεώδη και κατεβήκαμε στο προαύλιο, για να παρακολουθήσουμε αγωνίσματα στίβου από άλλες τάξεις του σχολείου.
  Μετά το πρώτο διάλειμμα είχε έρθει η σειρά μας να πάρουμε μέρος στις αθλητικές δραστηριότητες, που είχαμε σχεδιάσει με τον γυμναστή του σχολείου μας, τον κ. Παναγιώτη. Η τάξη μας είχε επιλέξει δύο Παραολυμπιακά Αθλήματα, το Βόλει με αναπηρικό αμαξίδιο και τα Μπότσια.
  Μόλις ολοκληρώσαμε τις αθλητικές μας δραστηριότητες, ανεβήκαμε στην τάξη, όπου συζητήσαμε για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε σελιδοδείκτες για να θυμόμαστε τη σημερινή ημέρα!