Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Επαναληπτικές ερωτήσεις για τη 2η ενότητα της Ιστορίας

  Αύριο, όπως έχουμε πει, θα κάνουμε επανάληψη στη δεύτερη ενότητα της Ιστορίας και την επόμενη φορά θα γράψουμε διαγώνισμα. Για να σας βοηθήσω, σας ετοίμασα κάποιες ερωτήσεις ανά κεφάλαιο, τις οποίες θα σας δώσω αύριο στο σχολείο.
https://www.dropbox.com/s/7f9xqphzguo3i1n/%CE%95%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%B7%CF%80%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82%20%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%202%CE%B7%CF%82%20%CE%B5%CE%BD.%20%CE%99%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82.pdf?dl=0

Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Οι μεγάλες πεδιάδες, οι μεγάλες οροσειρές

Οροσειρές και πεδιάδες στον κόσμο
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL100/418/2819,10628/extras/gstd13_map-mount-pediades/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Εντόπισε τις μεγαλύτερες οροσειρές του πλανήτη
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL100/418/2819,10628/extras/gstd13_mountains_quiz/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Το βαθύτερο και το ψηλότερο σημείο του κόσμου
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL100/418/2819,10628/extras/gstd12_w_map/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο
Ώρα για παιχνίδι
http://www.purposegames.com/game/1e24844df4
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

Επανάληψη στη δεύτερη ενότητα της Ιστορίας

Μια και τελειώσαμε τη δεύτερη ενότητα στην Ιστορία, 
ώρα για επανάληψη!
https://a579e378553f1ac298eb61fc44affe08a64ee996.googledrive.com/host/0BwPxbYwfnRMcRW1pWjFXX0otLUE/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

http://anoixtosxoleio.weebly.com//uploads/8/4/5/6/8456554/timeline_2_st.swf
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

http://anoixtosxoleio.weebly.com//uploads/8/4/5/6/8456554/epanaliptikob_st.swf 
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Σουδίας Γιάννης
http://www.daskalosa.eu/parousiaseis_st/istoria/epanaliptiko_b_enotitas/quiz.swf
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή : Αγγελόπουλος  Αποστ.

Ζωγραφίζουμε για την χριστουγεννιάτικη αφίσα του Δήμου Λεβαδέων

  Ο Δήμος Λεβαδέων ζήτησε από τους μαθητές των σχολείων της πόλης να φτιάξουν ζωγραφιές με θέμα τα Χριστούγεννα, για να επιλεγεί μια που θα κοσμεί την αφίσα με τις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις. Όλες οι τάξεις του σχολείου ανταποκρίθηκαν στο αίτημα και τη Δευτέρα θα τις στείλουμε στο Δήμο!

Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

O Μιχάλης Σηφάκης στην τάξη μας!

  Σήμερα στο σχολείο μάς περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη! Ποδοσφαιριστές του Λεβαδειακού επισκέφθηκαν το σχολείο μας για να μιλήσουν με τους μαθητές της Δ΄ τάξης και τη δασκάλα τους, κ. Έλλη, στα πλαίσια του προγράμματος για τον αθλητισμό που υλοποιούν. 
  Έπειτα οι αθλητές πέρασαν από τις υπόλοιπες τάξεις για να υπογράψουν αυτόγραφα και να μιλήσουν για λίγο με τα παιδιά! Στη δικιά μας ήρθε ο διεθνής τερματοφύλακας Μιχάλης Σηφάκης! Καταλαβαίνετε τη χαρά των παιδιών!

Χριστουγεννιάτικο Bazaar στο σχολείο μας!

  Το Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 5 - 9 μ.μ., θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας Χριστουγεννιάτικο Bazaar με δημιουργίες των εκπαιδευτικών και των γονέων - κηδεμόνων των μαθητών μας!
 Πηγή: 6ο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Οι αγώνες των Σουλιωτών


Πηγή: Σουδίας Γιάννης

http://users.sch.gr/sudiakos/erwtiseis31/engage.swf
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Σουδίας Γιάννης

Πηγή: Αρβανιτίδης Θεόδωρος
Σχεδιαγράμματα
http://www.stintaxi.com/uploads/1/3/1/0/13100858/b10-agones-soylioton-v2.1.pdf
Πηγή: Π. Κώτσης
 
http://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/b-kef-10-istoria_st.pdf
Πηγή: Γ. Ζερβός

The Orange and the Green, αγγλικό λίμερικ.

  Μια και αναφέραμε ότι το λίμερικ είναι αγγλικό ποιηματάκι, ευκαιρία να ακούσουμε και ένα!

The Orange and the Green
Oh, it is the biggest mix up that you have never seen.
My father, he was Orange and me mother, she was green.

Oh, my father was an Ulsterman, proud Protestant was he.
My mother was a Catholic girl from Country Cork was she.
They were married in two churches and lived happily enough
Until the day when I was born when things got rather tough.

Oh, it is the biggest mix up that you have never seen.
My father, he was Orange and me mother, she was green.

Baptised by Father Ivey I was rushed away by car
To be made a little Orangeman, my father's shining star.
I was christened David Anthony but still in spite of that
To my father I was William while my mother called me Pat.

Oh, it is the biggest mix up that you have never seen.
 My father, he was Orange and me mother, she was green.
Πηγή: Αναδημοσίευση από το εκπαιδευτικό blog Εγκύκλιος Παιδεία

Η ζωή σε άλλους τόπους

  Το σημερινό μας μάθημα είναι από το βιβλίο του Γεώργιου  Σεφέρη, "Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά", στο οποίο μας μιλάει για τόπους μακρινούς και ανθρώπους τόσο διαφορετικούς αλλά και ταυτόχρονα τόσο όμοιους με εμάς.
   Ας βρούμε σε ποιους τόπους αναφέρεται και ας τους εντοπίσουμε στον παρακάτω χάρτη.
Πεκίνο, η πρωτεύουσα της Κίνας.
Λιβύη, κράτος της Β. Αφρικής.
Βραζιλία, κράτος της Ν. Αμερικής .
Γάγγης, ποταμός της Ινδίας .
Προύσα, πόλη της Τουρκίας στη Μ. Ασία.
Κογκό, κράτος της ΚΔ Αφρικής.
  Το μάθημά μας μοιάζει με λίμερικ. Τα λίμερικ, είναι αγγλικά ποιηματάκια "με ή χωρίς νόημα", συνήθως με πέντε στίχους και έχουν τις πιο πολλές φορές αστείο περιεχόμενο. Περισσότερα γι' αυτά τα ποιηματάκια στην παρακάτω εφαρμογή του κ. Σουδία!
https://9a1285c062778bbf548593dea10ea4389f8c7f8f.googledrive.com/host/0BwPxbYwfnRMcVGRqSUpjcjFuR3c/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

eTwinning - Our school

  Τον Νοέμβρη στο eTwinning με τη βοήθεια διαδραστικών παιχνιδιών γνωρίσαμε τα σχολεία των συνεργατών μας! Στην εφαρμογή που ακολουθεί, παρουσιάζεται το σχολείο μας!
http://learningapps.org/watch?v=px298h4p201
    (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

eTwinning - Τhe town

  Τον Νοέμβριο στο eTwinning έπρεπε να ανακαλύψουμε τις πόλεις στις οποίες βρίσκονται οι συνεργάτες μας! Aξιοποιήσαμε, λοιπόν,  τα στοιχεία που μας έδωσε κάθε σχολείο και με τη βοήθεια του Google maps, εντοπίσαμε τις πόλεις! 
  Στο βίντεο, που ακολουθεί, παρουσιάζονται τα στοιχεία που δώσαμε στους συνεργάτες μας στο εξωτερικό!

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Το ανάγλυφο της Γης.


Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

etwinning - The Partner countries

  Μια από τις πρώτες μας δραστηριότητες στο etwinning ήταν να βρούμε τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Αξιοποιώντας κάθε φορά από 5 στοιχεία, που μας έδιναν οι συνεργάτες μας, ανακαλύψαμε τις χώρες τους! Ώρα, λοιπόν, να σας αποκαλύψουμε τα δικά μας στοιχεία μέσα από μια πρωτότυπη παρουσίαση, που δημιούργησε η κ. Ελένη!
https://www.thinglink.com/channel/580472213426143232/slideshow
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Μικρή συμβουλή: Αναζητήστε και πατήστε στην επιφάνεια της κάθε φωτογραφίας, που παρουσιάζεται, την κουκκίδα που υπάρχει.

Ο μαγνήτης προσανατολίζεται

  Μια χαρακτηριστική ιδιότητα του μαγνήτη είναι ότι δεν μπορούμε να απομονώσουμε έναν και μόνο πόλο του. Κάθε μαγνήτης όσο μικρός και αν είναι έχει δυο πόλους. Ακόμη και αν κόψουμε ένα μαγνήτη σε μικρότερα κομμάτια κάθε κομμάτι του θα είναι ένας νέος μαγνήτης με δυο πόλους.
  Μια άλλη χαρακτηριστική ιδιότητα των μαγνητών είναι ότι οι ομώνυμοι πόλοι απωθούνται και οι ετερώνυμοι έλκονται.
  Ας δούμε διαδραστικά το πώς έλκονται ή απωθούνται οι μαγνήτες. Κάντε κλικ στις παρακάτω εικόνες.







Ο πλανήτης μας είναι ένας τεράστιος μαγνήτης!
  Η Γη δημιουργεί γύρω της ένα μαγνητικό πεδίο. Αυτό μοιάζει με το πεδίο ενός τεράστιου ραβδόμορφου μαγνήτη, του οποίου ο βόρειος μανητικός πόλος βρίσκεται κοντά στο νότιο γεωγραφικό πόλο και αντίστοιχα ο νότιος μαγνητικός πόλος  κοντά στο βόρειο γεωγραφικό πόλο, χωρίς να συμπίπτουν με αυτούς. 
 Ευκαιρία να το διαπιστώσουμε και διαδραστικά. Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα.
 Κάνε κλικ στην παρακάτω εικόνα και δες πως προσανατολίζεται η μαγνητική βελόνα στη Γη ή στο ραβδόμορφο μαγνήτη.


Πηγή: Η ανάρτηση έγινε με συνδυασμό πληροφοριών και εφαρμογών από τα εκπαιδευτικά ιστολόγια: Εγκύκλιος Παιδεία, Δως μοι πα στω και ταν γαν κινάσω... και Δάκαλος Κ.

              Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Η χελώνα και ο Ρεβιθάκης



"Ο αθάνατος γαϊδαράκος"
http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip51/Default.html
 (Πάτησε στην εικόνα για να ακούσεις το παραμύθι)
Πηγή: Μικρός Αναγνώστης
http://anoixtosxoleio.weebly.com/deltaiotaalphataurhoomicronphi942/uploads/8/4/5/6/8456554/dialitika.swf
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Σουδίας Γιάννης
Πηγή: Σουδίας Γιάννης

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Οι δραστηριότητές μας με την εκπαιδευτική βαλίτσα 2Π της Actionaid

  Τις δυο πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου ασχολούμασταν με το εκπαιδευτικό υλικό της Αctionaid, 2Π. Τώρα λοιπόν που τελειώσαμε, έφτασε η ώρα να σας παρουσιάσουμε, συνοπτικά, τις δραστηριότητές μας!

Εγώ και ο κόσμος μου σε 10 χρόνια

  Αρχικά συζητήσαμε στην τάξη πώς θα ήταν το σχολείο, η πόλη, η χώρα και ο κόσμος μας σε 10 χρόνια. Έπειτα σε ομάδες σκεφτήκαμε 3 πράγματα που θα θέλαμε να έχει ο κόσμος μας στο μέλλον και τα καταγράψαμε στον πίνακα.

Λονδίνο: Η συμμορία των 4

Καλωσορίσαμε τον νέο μας φίλο, τον 2Π. 
  Μετά τη γνωριμία ασχοληθήκαμε με τις φωτογραφίες και το ημερολόγιο του 2Π, τα οποία διαπραγματεύονταν τις διακρίσεις και το ρατσισμό!  
  Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, ζητήσαμε από δυο παιδιά να αποχωρίσουν από την αίθουσα και συμφωνήσαμε με τα υπόλοιπα να φτιάξουν έναν κύκλο και να μην αφήσουν κανέναν να μπει. Μόλις μπήκαν οι δυο μαθητές στην αίθουσα, προσπάθησαν να μπουν, χωρίς επιτυχία, στους κύκλους. Αλλάξαμε θέσεις αρκετές φορές, μέχρι που δοκιμάσαμε μια παραλλαγή του παιχνιδιού. Βάλαμε στη μέση τον συμμαθητή μας, του ζητήσαμε να κλείσει τα μάτια και τον μετακινούσαμε σε όποια κατεύθυνση θέλαμε!
  Μόλις τελειώσαμε, συζητήσαμε για το πώς νιώσαμε και στα δυο παιχνίδια και τι θα σήμαινε η αλλαγή της δεύτερης δραστηριότητας για τους ανθρώπους σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Νέα Υόρκη: Ανήσυχοι Ρεπόρτερς - Υπεύθυνοι Καταναλωτές

  Αυτή τη φορά ένα μικρό ραδιοφωνάκι και ένα βίντεο, στάθηκαν οι αφορμές για να συζητήσουμε για την υπερκατανάλωση, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την παιδική εργασία και το Δίκαιο και αλληλέγγυο εμπόριο.

Νακούρου: Όλος ο κόσμος μέσα σε ένα μπουκάλι νερό

  Κεντρικό θέμα αυτή τη φορά ήταν η έλλειψη νερού σε αρκετές χώρες του πλανήτη και η σπατάλη του σε κάποιες άλλες. Για να καταλάβουμε καλύτερα την κατανάλωση του νερού σε παγκόσμιο επίπεδο, χωριστήκαμε αναλογικά με τον παγκόσμιο πληθυσμό, σε ομάδες, που η κάθε μια αντιπροσώπευε και μια ήπειρο. Διαπιστώσαμε ότι οι ομάδες με τα περισσότερα μέλη, π.χ Ασία, είχαν μέση ημερήσια κατανάλωση νερού γύρω στα 85 λίτρα, ενώ ομάδες λιγότερα μέλη, όπως η Βόρεια Αμερική, είχαν κατανάλωση 550 λίτρα νερού!

Τσέτσερε, Μπο: Ενώνοντας τα κομμάτια της τροφής

  Στην τελευταία δραστηριότητα συζητήσαμε για την έλλειψη τροφής και τη φτώχεια. Ο 2Π μας μοίρασε κομματιασμένες φωτογραφίες και εμείς σε ομάδες προσπαθήσαμε να τις βάλουμε σε σειρά. Έκπληκτοι διαπιστώσαμε ότι όλες οι φωτογραφίες είχαν το ίδιο θέμα, την έλειψη φαγητού!

Αξιολόγηση - συζήτηση

  Τελειώνοντας τις δραστηριότητες της εκπαιδευτικής βαλίτσας, αξιολογήσαμε το πρόγραμμα. Όλοι οι μαθητές ανέφεραν ότι τους άρεσε η κούκλα και ο τρόπος που εργαστήκαμε, οι περισσότεροι κατάλαβαν ότι τα ίδια σχεδόν προβλήματα αντιμετωπίζουμε σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο και ότι πρέπει να γίνουμε πιο ενεργοί πολίτες.
  Έπειτα για να μας θυμάται ο 2Π, κολλήσαμε στη βαλίτσα του ένα γραμματόσημο με το όνομα του σχολείου μας και τον αποχαιρετίσαμε! 
  Αν θέλετε, ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω βίντεο, όπου ο φίλος μας περιγράφει τα μακρινά του ταξίδια!

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα

Πηγή: Σουδίας Γιάννης
http://users.sch.gr/sudiakos/erwtiseis30/engage.swf
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Σουδίας Γιάννης

Πηγή: Αρβανιτίδης Θεόδωρος
Σχεδιαγράμματα
http://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/b-kef-9-istoria_st.pdf
Πηγή: Γ. Ζερβός
http://www.stintaxi.com/uploads/1/3/1/0/13100858/b9-epanast-kinimata-v2.1.pdf
Πηγή: Π. Κώτσης

Επανάληψη στη Γεωγραφία (κεφ. 7-11)

http://www.stintaxi.com/uploads/1/3/1/0/13100858/fysiko-perivallon-k7-k11.swf
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Παύλος Κώτσης
Ωκεανοί και Θάλασσες
https://d5ae43fa726e5874f9b7fb5601c17cdc5af8ffe5.googledrive.com/host/0B4QQBiei2scJbkJrNGc0VGZWaVE/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Παύλος Κώτσης
Μερικά ακτογραφικά στοιχεία
http://www.stintaxi.com/uploads/1/3/1/0/13100858/aktografika_stoixeia_gis.swf
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Παύλος Κώτσης

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Οι οδοί της πόλης μας και η ονομασία τους

  Μετά τα αξιοθέατα της Βοιωτίας, ασχοληθήκαμε με τις οδούς της Λιβαδειάς! Ψάξαμε, λοιπόν, στο διαδίκτυο πληροφορίες για την ονομασία τους, τις διαβάσαμε και αφού τις επεξεργαστήκαμε, δημιουργήσαμε παρουσιάσεις τις οποίες και παρουσιάσαμε σήμερα στην τάξη.




Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Ο μαγνήτης

Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός
'Ωρα για παιχνίδι
  Πατήστε στην παρακάτω εικόνα, ακούστε με προσοχή τις οδηγίες και προστατέψτε τα αντικείμενά σας από κλοπή! Οι οδηγίες είναι στα Αγγλικά.
http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/physical_processes/magnets/play.shtml

Δυνάμεις

Πηγή: Γιάννης Φερεντίνος
Ώρα για εξάσκηση
http://www.inschool.gr/G6/MATH/DYNAMEIS-PRAC-G6-MATH-MYtriviaBLUE-1409200804-tzortzisk/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: inschool
http://www.inschool.gr/G6/MATH/DYNAMEIS-PRAC-G6-MATH-HPwrite-1409200745-tzortzisk/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: inschool
http://www.inschool.gr/G6/MATH/DYNAMEIS-PRAC-G6-MATH-MYtriviaBLUE-1409201515-tzortzisk/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: inschool

Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής

Πηγή: Σουδίας Γιάννης
http://users.sch.gr/sudiakos/erwtiseis29/engage.swf
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Σουδίας Γιάννης
Πηγή: Αρβανιτίδης Θεόδωρος
Σχεδιαγράμματα
http://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/b-kef-8-istoria_st.pdf
Πηγή: Γ. Ζερβός
http://www.stintaxi.com/uploads/1/3/1/0/13100858/b8-rigas-korais-v2.1.pdf
Πηγή: Π. Κώτσης