Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014

Η εκπαιδευτική βαλίτσα 2Π έφτασε στο σχολείο μας!

  Σήμερα το πρωί, μετά από πρωτοβουλία της καθηγήτριας των Αγγλικών, κ. Ελένης, παραλάβαμε την εκπαιδευτική βαλίτσα 2Π από την ActionAid, με το υλικό της οποίας θα ασχοληθούμε το επόμενο διάστημα!
  Η εκπαιδευτική βαλίτσα "2Π", “ταξιδεύει” στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία και φέρνει σε επαφή τους μαθητές με χώρες μακρινές και μαρτυρίες από τους κατοίκους τους, μέσα από πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό.
  Κινητήριος μοχλός των δραστηριοτήτων είναι μία κούκλα που αντιπροσωπεύει τον Πολίτη του Κόσμου, η οποία αναδιπλώνεται και στέκεται στην τάξη. Ο ανήσυχος αυτός ταξιδευτής έχει επισκεφθεί πολλά μέρη του κόσμου, έχει ερευνήσει τον τρόπο ζωής των ανθρώπων εκεί και φέρνει στη σχολική τάξη τις εντυπώσεις του και τις ιστορίες των ανθρώπων που γνώρισε. Μέσα λοιπόν από τις εμπειρίες του,  πραγματοποιούνται οι προτεινόμενες δραστηριότητες.
Βασικοί στόχοι της εκπαιδευτικής βαλίτσας:
  Η καλλιέργεια της συνείδησης του ενεργού πολίτη σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Η ευαισθητοποίηση γύρω από τα παγκόσμια ζητήματα και την αλληλεξάρτηση μεταξύ τους
Βασικές έννοιες που προσεγγίζονται στις δραστηριότητες:
Ανθρώπινα δικαιώματα
Φτώχεια
Ανισότητα
Περιβάλλον/Κλιματικές αλλαγές
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Καταναλωτισμός
Πηγή: ActionAid

Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου 2014

Διαιρέτες ενός αριθμού - Μ.Κ.Δ. αριθμών


Πηγή: Γιάννης Φερεντίνος
Πώς βρίσκουμε τον ΜΚΔ δύο ή περισσότερων αριθμών
Θέλω να βρω τον ΜΚΔ των αριθμών 24, 36 και 96
1ος τρόπος
α) Βρίσκω τους διαιρέτες των αριθμών.

Picture
β) Ξεχωρίζω τους κοινούς διαιρέτες: 1, 2, 3, 4, 6 και 12.
γ) Ο μεγαλύτερος από τους κοινούς διαιρέτες είναι ο αριθμός 12.

2ος τρόπος

Picture

α) Γράφω τους αριθμούς σε οριζόντια διάταξη, κατεβάζω το μικρότερο απ’ αυτούς (24) και τους διαιρώ με αυτόν. 
β) Κάτω από κάθε αριθμό από τους άλλους γράφω το αντίστοιχο υπόλοιπο από τη διαίρεσή του (δηλαδή 12 κάτω από το 36 και 0 κάτω από το 96).
γ) Κατεβάζω πάλι το μικρότερο από τους αριθμούς στη 2η σειρά τώρα (12) και διαιρώ τους υπόλοιπους με αυτόν.
δ) Όταν μείνει μόνο ένας αριθμός και οι υπόλοιποι είναι 0, αυτός είναι ο ΜΚΔ. Έτσι έχουμε ΜΚΔ (24, 36, 96) = 12
Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός
3ος τρόπος
http://daskalosa.eu/parousiaseis_st/maths/kef.12_diairetes_mkd_1/story.swf
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Αποστόλης Αγγελόπουλος
4ος τρόπος
http://daskalosa.eu/parousiaseis_st/maths/kef12_diaeretes_mkd_2/story.swf
Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Αποστόλης Αγγελόπουλος
Ώρα για παιχνίδι 
http://www.teacherled.com/resources/vennfactors/vennfactorload.html
 (Για να μεταβείς στην εφαρμογή πάτησε στην εικόνα)
Οδηγίες:
  Με τα βελάκια επιλέγεις δύο αριθμούς που θέλεις να δημιουργήσεις για βρεις τους κοινούς τους διαιρέτες. Με το βελάκι στα αριστερά  επιλέγεις δεκάδες και με το βελάκι στα δεξιά επιλέγεις μονάδες.
  Σύρε τα κυκλάκια με τα νούμερα που βρίσκονται κάτω από το διάγραμμα για να τα τοποθετήσεις μέσα του.  Ο αριθμός  θα γίνει κόκκινος όταν είναι στη λάθος θέση και πράσινος αν είναι στη σωστή. 

Οι πρώτες μας εργασίες στο εργαστήριο πληροφορικής

  Σήμερα στην Ευέλικτη ζώνη συνεχίσαμε τις εργασίες που είχαμε αρχίσει την προηγούμενη εβδομάδα στο εργαστήριο πληροφορικής. Δυο ομάδες κατάφεραν να τις ολοκληρώσουν και αύριο θα τις παρουσιάσουν στους υπόλοιπους συμμαθητές τους. 


Τρίτη, 28 Οκτωβρίου 2014

Ταξίδια γεμάτα περιπέτειες

Τα δάκρυα της δασκάλας:διήγημα της Λότης Πέτροβιτς για τη Γερμανική Κατοχή.



"..... Το Δεκέμβρη του 1943, αρχή ενός ακόμα χειμώνα πείνας και παγωνιάς, άχνισε κάτι ζεστό ξαφνικά στην αυλή του σχολείου μας. 'Ηταν ένα μεγάλο καζάνι και μέσα είχε συσσίτιο για τα παιδιά.

   Γύρισα στο σπίτι περήφανη, κρατώντας με προσοχή ένα τενεκεδάκι γεμάτο σούπα πηχτή. «Γιατί δεν την έτρωγες στο σχολείο, καρδούλα μου;» λαχτάρισε η μάνα μου. «Αν σου χυνόταν στο δρόμο;» «Θα φάτε λίγη σούπα κι εσείς, αλλιώς δεν τρώω καθόλου», δήλωσα ορθά κοφτά. «Το ίδιο κι εγώ», φώναξε ο Μάνος, ο αδερφός μου.
  Κι έτσι γινόταν από κείνη τη μέρα σε κάθε συσσίτιο που κουβαλούσαμε οι δυο μας από το σχολείο. Η σούπα ερχόταν τακτικά, πάντα η ίδια, άνοστη και πηχτή. 'Ωσπου μια μέρα, μας μοίρασαν κάτι ξεχωριστό. Μπήκαμε στη γραμμή και μας έβαλαν στα τενεκεδάκια κάτι σα μέλι, αλλά σκούρο κοκκινωπό. "Γλυκόζη" το είπαν. Βουτούσαν τα παιδιά το δάχτυλο στη γλυκόζη, το έγλειφαν με απόλαυση και γελούσαν ευτυχισμένα, πειράζονταν μεταξύ τους.
  ΄Ενα μεσημέρι, γυρίζοντας ο αδερφός μου από το σχολείο, δεν ήθελε να βάλει μπουκιά στο στόμα του – ούτε από τη σούπα ούτε από τη γλυκόζη. Ταραγμένος φαινόταν, έτοιμος να βάλει τα κλάματα. «Τι συμβαίνει παιδί μου;» ανησύχησε η μαμά. Εκείνος δεν έβγαζε λέξη. Κι όσο δε μιλούσε, τόσο επέμενε η μάνα μου να μάθει, τόσο μεγάλωνε και η δική μας η περιέργεια. Με τα πολλά, αποφάσισε τελικά να μιλήσει. Κι αυτό που μας είπε γράφτηκε στη μνήμη μου ανεξίτηλα.
  Στην αυλή για το συσσίτιο βρισκόταν με της τάξης του τα παιδιά. «Σκαρώνουμε κάτι;» άκουσε έναν από τους συμμαθητές του– “πειραχτήρης” ήταν το παρατσούκλι του - να ψιθυρίζει στον διπλανό, μόλις πήρε τη γλυκόζη στο τενεκεδάκι του. Ο άλλος έγνεψε "ναι". Τότε ο πειραχτήρης κάτι του είπε στ' αυτί, κρυφογέλασαν οι δυο τους πονηρά κι εξαφανίστηκαν στη στιγμή.
   Σε λίγο χτύπησε το κουδούνι να μπούνε στην τάξη. Πρώτα έμπαιναν τα κορίτσια. 'Υστερα τ' αγόρια. Τελευταία η δασκάλα, που κόντευε να μην ξεχωρίζει από τα παιδιά, έτσι που είχε απομείνει πετσί και κόκαλο. Καταλάβαινες πως ήταν μεγάλη από τα μάτια της μόνο, που τα σκοτείνιαζαν ολόγυρα δυο μαύροι κύκλοι.
  'Οταν μπαίνανε όλοι στην τάξη, έκλεινε την πόρτα, μετρούσε τα παιδιά σειρά σειρά, έλεγε «εντάξει, φρόνιμα τώρα, μην ακούσω μιλιά» κι αρχίζανε αμέσως το μάθημα. Το «εντάξει, φρόνιμα τώρα, μην ακούσω μιλιά» τη φορά εκείνη δεν το είπε. Ούτε να τους μετρήσει την είδανε. Κοντά στην πόρτα της τάξης στεκόταν σκυφτή, σαν να ψαχούλευε κάτι. «Μα τι κάνει η κυρία εκεί;» ρώτησε παραξενεμένος ο Μάνος που δεν καλόβλεπε, τα περισσότερα παιδιά ήταν όρθια ακόμα. «Πασαλείψαμε το χερούλι με γλυκόζη», χασκογέλασε από δίπλα ο πειραχτήρης, «για να κολλήσουν τα χέρια της να γελάσουμε!»
  Δε γελάσανε. Καθίσανε τελικά στα θρανία τους και δε μιλούσε κανείς. Βλέπανε τη δασκάλα τους τώρα όλοι βουβοί, σαστισμένοι… Είχε σκύψει κι έγλειφε με λαχτάρα μια το χερούλι της πόρτας, μια την παλάμη της... 'Υστερα γύρισε και τους κοίταξε με παράπονο. Στα μάγουλά της έτρεχαν δάκρυα.
  «Μην τη σπαταλάτε τη γλυκόζη, χρυσά μου, για τ' όνομα του Θεού!», είπε ξέπνοα. «Σας τη δώσαμε όλη, ούτε μια σταγονίτσα δεν κρατήσαμε εμείς οι δάσκαλοι, για να τη φάτε να δυναμώσετε εσείς τα παιδιά. Μην τη σπαταλάτε, σας παρακαλώ, είναι κρίμα! Είν’ αμαρτία!» Την πήραν πάλι τα δάκρυα. Κι έκλαιγε, έκλαιγε...
   Μαζευτήκαν όλοι τριγύρω της. Μονάχα ο πειραχτήρης έμεινε στο θρανίο του με το κεφάλι κατεβασμένο. Οι άλλοι σπρώχνονταν ποιος πρώτα να την αγκαλιάσει, ποιος να της πρωτοπεί «από το δικό μου, από το δικό μου, κυρία, να πάρετε λίγο!» Ούτ’ ένα τενεκεδάκι δεν άγγιξε η δασκάλα. Μόνο έκλαιγε, έκλαιγε... "
Απόσπασμα από το βιβλίο της Λότης Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου : Ο καιρός της σοκολάτας
Πηγή: Αναδημοσίευση από το εκπαιδευτικό ιστολόγιο Πλανήτης Έψιλον

Γιάννης Ρίτσος, "Οκτώβρης 1940″

Ανοίγουν τα παράθυρα
κι όσοι μένουν χαιρετούν αυτούς που φεύγουν
και φεύγουν όλοι.
Γέμισαν οι πόλεις τύμπανα και σημαίες.
Ορθή η αυγή σημαιοστολίζει τα όνειρά μας
κι η Ελλάδα λάμπει μες στα φώτα των ονείρων μας.
Ο ήλιος πλυμένος
με το καθάριο πρόσωπο στραμμένο στον άνθρωπο,
χαιρετάει τους δρόμους που τραβούν στη μάχη.
Αυτοκίνητα περνούν γεμάτα πλήθος.
Αποχαιρετιούνται στις πόρτες και γελάνε
ύστερα ακούγονται τ’ άρβυλα στην άσφαλτο,
το μεγάλο τραγούδι των αντρίκιων βημάτων
που μακραίνει και σβήνει στο βάθος του δρόμου,
ως το βραδινό σταθμό με τα χαμηλωμένα φώτα.
Εκεί τα τρένα περιμένουνε
σφυρίζουν για λίγο έξω από την πόλη,
ακούγονται οι αποχαιρετιστήριοι πυροβολισμοί
κι ύστερα όλα σωπαίνουν και περιμένουν.
Διαβάζουμε τα τελευταία παραρτήματα:
Νικούμε. Νικούμε.
Πάντα νικάει το δίκιο!
Μια μέρα θα νικήσει ο άνθρωπος.
Μια μέρα η λευτεριά θα νικήσει τον πόλεμο.
Μια μέρα θα νικήσουμε για πάντα.

Γελοιογραφίες του '40


Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 1940

Από το Ημερολόγιο του Γιώργου Σεφέρη
Δευτέρα, 28.
   Κοιμήθηκα δύο το πρωί, διαβάζοντας Μακρυ­γιάννη. Στις τρεις

και μισή μια φωνή μέσα από το τηλέφωνο με ξύπνησε: « Έχουμε πόλεμο.» Τίποτε άλλο, ό κόσμος είχε αλλάξει. Η αυγή, πού λίγο αργότερα είδα να χαράζει πίσω από τον Υμηττό, ήταν άλλη αυγή: άγνωστη. Περιμένει ακό­μη εκεί πού την άφησα. Δεν ξέρω πόσο θα περιμένει, άλλα ξέρω πώς θα φέρει το μεγάλο μεσημέρι.
  Ντύθηκα κι έφυγα αμέσως. Στο Υπουργείο Τύπου δυο-τρεις υπάλληλοι. Ο Γκράτσι είχε δει τον Μεταξά στις τρεις. Του έδωσε μια νότα και του είπε πως στις 6 τα ιταλικά στρα­τεύματα θα προχωρήσουν. Ο πρόεδρος του αποκρίθηκε πως αυτό ισοδυναμεί με κήρυξη πολέμου, και όταν έφυγε κάλεσε τον πρέσβη της “Αγγλίας.
  Αμέσως έπειτα με τον Νικολούδη στό Υπουργείο Εξω­τερικών. Ο πρόεδρος ήταν μέσα με τον πρέσβη της Τουρκίας. Στο γραφείο του Μαυρουδή, ο Μελάς έγραφε σπασμωδικά ένα τηλεγράφημα. Ο Μαυρουδής μέσα στο παλτό του σαν ένα μικρό σακούλι. Διάβασα τη νότα του Γκράτσι. Ο Γάφος και ο Παπαδάκης τηλεφωνούσαν. Καθώς ετοίμαζα το τη­λεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου, μπήκε ο Τούρκος πρέσβης για να ιδεί τη νότα και σε λίγο ο πρόεδρος με όψη πολύ ζωντανή.
  Έπειτα άρχισαν να φτάνουν οι υπουργοί, χλωμοί περισσότερο ή λιγότερο, καθένας κατά την κράση του. Το υπουργικό συμβούλιο κράτησε λίγο. Ό Μεταξάς πήγε αμέσως στο γραφείο του κι έγραψε το διάγγελμα στο λαό. Το πήραμε και γυρίσαμε στο Υπουργείο Τύπου. Μέσα από τα τζάμια του αυτοκινήτου, η αυγή μ' ένα παράξενο μυ­στήριο χυμένο στο πρόσωπο της. Έγραψα μαζί με τον Νικολούδη το διάγγελμα του βασιλιά. Καμιά δακτυλογράφος ακόμη, πήγα σπίτι μια στιγμή και το χτύπησα στη γραφο­μηχανή μου. Η Μαρώ μου είχε ετοιμάσει καφέ. γύρισα στο Υπουργείο καθώς σφύριζαν οι σειρήνες...
  Στη γωνιά Κυδαθηναίων μια φτωχή γυναίκα με μια υστερική σύσπαση στο πρόσωπο.
  Τώρα όλοι ήταν μαζεμένοι στα υπόγεια της «Μεγάλης Βρετανίας». Ο βασιλιάς, με ύφος νέου αξιωματικού υπό­γραψε το διάγγελμα του και φύγαμε.
  Τηλεφώνησα στο τηλεγραφείο να σταματήσουν τα τηλεγραφήματα και των Γερμανών ανταποκριτών. Οι υπάλληλοι εκεί είναι ακόμη ουδέτεροι. Δεν μπορούν να πιστέψουν τη φωνή μου:
- Είστε βέβαιος; και των Γερμανών;
- Και των Γερμανών, είπα.
- Τι δικαιολογία να δώσουμε; Δεν έχω καιρό για συζητήσεις :
- Πέστε τους πώς είναι χαλασμένα τα σύρματα με το Βερολίνο, κι αν φωνάζουν πολύ στείλτε τους σ’ εμένα.
... Πήρα και έδωσα το πρώτο πολεμικό ανακοινωθέν μας και κατέβηκα στους δρόμους για να ιδώ τα πρόσωπα. Το πλήθος έσπαζε τα τζάμια των γραφείων της «’Αλα Λιτόρια»….

Ο Ντούτσε αφηγείται...

Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2014

Η Θερμότητα μεταδίδεται με αγωγή

Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός


Η ατμόσφαιρα

Πηγή: Αντωνίου Βανέσσα
Η ατμόσφαιρα της Γης
http://geogr.eduportal.gr/askhseis/atmosfera/atmosphere.htm
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο
Τα συστατικά του ατμοσφαιρικού αέρα
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL100/418/2819,10635/extras/gstd09_atmosfaira_aeria/index.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο 
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου
http://geogr.eduportal.gr/askhseis/atmosfera/atmosphere.htm
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο
 

Παρασκευή, 24 Οκτωβρίου 2014

Βράβευση μαθητών του σχολείου μας για το διαγωνισμό "Παιχνίδι και Μαθηματικά"

(Πατήστε για μεγέθυνση στην εικόνα)
Από το σχολείο μας θα βραβευτούν οι παρακάτω μαθητές,
που πέρυσι φοιτούσαν στην Έ και Στ΄ τάξη.
Μαθητές Ε΄ τάξης 2013-14

Μαθητές Στ΄ τάξης 2013-14

Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2014

Κώστας Μπαλάφας - Το Αντάρτικο στην Ήπειρο.

Κατοχή και πείνα...


Διαβάστε περισσότερα για την πείνα κατά τη διάρκεια της Κατοχής κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα.

Η μικρή Ελλάδα υψώνει τη φωνή της...










Η τελευταία Π.Α. εκατονταετία

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/229/1687,5391/extras/texts/indexe_5_parallilo_keimeno_1.html
(Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το απόσπασμα) 
 Το ποίημα γράφτηκε το δεύτερο χρόνο της Γερμανικής κατοχής (Ιούλιος - Αύγουστος 1942) και έχει ως κύριο θέμα τη δραματική εικόνα της επιστροφής των Ελλήνων στρατιωτών από το μέτωπο μετά το τέλος του ελληνοϊταλικού πολέμου του 1940.
Λίγα για λόγια για τον ποιητή Γιάννη Ρίτσο
 

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των Ελλήνων

Πηγή: Σουδίας Γιάννης
http://users.sch.gr/sudiakos/erwtiseis24/engage.swf
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Σουδίας Γιάννης
Πηγή: Αρβανιτίδης Θεόδωρος
Σχεδιαγράμματα
http://www.stintaxi.com/uploads/1/3/1/0/13100858/b3-thrisk-polit-org-v2.1.pdf
Πηγή: Παύλος Κώτσης
http://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/b_enotita_kef.3.pdf
Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2014

Ομαδικές εργασίες στο εργαστήριο πληροφορικής!

  Την προηγούμενη εβδομάδα αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα ιστορικά αξιοθέατα της περιοχής της Λιβαδειάς! Χθες, χωριστήκαμε με κλήρους σε ομάδες και σήμερα, στο δίωρο της Ευέλικτης Ζώνης, πήγαμε στο εργαστήριο πληροφορικής και αναζητήσαμε πληροφορίες!
   Αφού βρήκαμε τα στοιχεία που χρειαζόμασταν από αξιόπιστες πηγές, π.χ. Βικιπαίδεια, τα επεξεργαστήκαμε και τα αποθηκεύσαμε στους υπολογιστές. Το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία παρουσιάσεων για τα αξιοθέατα από τα ίδια τα παιδιά. Υπομονή μέχρι την επόμενη εβδομάδα!

«Μυστικοί πράκτορες, ενωθείτε!», 4ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης από το Μεταίχμιο

  Συνεχίζουμε τις φετινές μας δραστηριότητες με τη συμμετοχή μας στον 4ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των Εκδόσεων Μεταίχμιο με θέμα «Μυστικοί πράκτορες, ενωθείτε!». 
  Στον φετινό Μαραθώνιο έχουν επιλεγεί βιβλία στα οποία κυριαρχούν η περιπέτεια και το μυστήριο. Τα παιδιά του Δημοτικού καλούνται φέτος να γίνουν πράκτορες και ρεπόρτερ και να ρίξουν φως στις πιο μυστήριες υποθέσεις και να λύσουν πολύπλοκους γρίφους. Για να τα καταφέρουν, χρειάζεται να διαθέτουν αυξημένη παρατηρητικότητα, ορθή αντίληψη, καλή μνήμη, ένστικτο, φαντασία και πάνω από όλα διάθεση για παιχνίδι.
  Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος της Φιλαναγνωσίας και υποστηρίζει το έργο του εκπαιδευτικού, ενώ παράλληλα δίνει την ευκαιρία στον μαθητή να ασχοληθεί με θέματα που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά του καθώς και με επίκαιρα ζητήματα του τόπου του και του κόσμου.
http://metaixmio.gr/images/pdf/marathonios_4.pdf
(Πάτησε στην εικόνα για περισσότερες πληροφορίες)
  Μαζί με τα παιδιά του άλλου τμήματος της Στ΄ τάξης θα διαβάσουμε τα βιβλία της σειράς «Ρίκο και Όσκαρ» του Αντρέας Σταϊνχέφελ,  Η συμμορία του μπίνγκο και Το αίνιγμα της πέτρας, θα τα συζητήσουμε και θα απαντήσουμε στα ερωτηματολόγια που θα μας σταλούν τον Ιανουάριο.
  Τα βιβλία θα μας τα προμηθεύσει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά!

Τρίτη, 21 Οκτωβρίου 2014

Ωκεανοί, θάλασσες και ήπειροι.


Η διώρυγα του Παναμά

Η διώρυγα του Σουέζ

Η διώρυγα της Κορίνθου

Η διώρυγα του Παναμά.

  Μια πολύ ενδιαφέρουσα εφαρμογή που εξηγεί με απλό και κατανοητό τρόπο το πώς λειτουργεί η περίφημη διώρυγα του Παναμά.
(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή, κάντε κλικ στην παραπάνω εικόνα)

Μαθαίνω παίζοντας τους ωκεανούς και τις θάλασσες του πλανήτη μας.

  Ένα απλό και διασκεδαστικό παιχνίδι που μας βοηθάει να εντοπίσουμε και να μάθουμε τους ωκεανούς και τις θάλασσες του πλανήτη μας. Προσοχή, όμως, γιατί είναι στα Αγγλικά!
(Κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταβείτε στην εφαρμογή)
Πηγή: Αναδημοσίευση από το εκπαιδευτικό blog Η e-κτη ατ@ξία στ' ανοιχτά...

Επανάληψη στην ενότητα της ενέργειας

http://users.sch.gr/theoarvani/t/fst/1/interaction.html
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Αρβανιτίδης Θεόδωρος
Πηγή: Αρβανιτίδης Θεόδωρος

Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2014

Οι δράσεις μας για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

  Την προηγούμενη Δευτέρα, μετά από δυο συνεχόμενες αναβολές λόγω καιρού, πραγματοποιήθηκαν οι δράσεις που είχαμε σχεδιάσει για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού (6η Οκτώβρη).
  Τα παιδιά και των δύο τμημάτων της Στ΄ παρακολούθησαν την ταινία "Ελευθέρωσε το μυαλό σου" από την Κινηματογραφική Ομάδα Άσπρων Σπιτιών και συζήτησαν για όσα είδαν.
 
  Στη συνέχεια αξιοποιήσαμε υλικό από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων και συγκεκριμένα από τον εκπαιδευτικό φάκελο "Η Διαφορετικότητα: Δικαίωμα και Κατάκτηση" δουλέψαμε το υλικό "Παίζοντας με τα στερεότυπά μας".
  Αρχικά παρουσιάσαμε στην τάξη τον εαυτό μας με έναν πρωτότυπο τρόπο!
   Έπειτα καταγράψαμε τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που έχουμε για κάποιες κοινωνικές ομάδες. Σε αυτό το σημείο μαζί με την κ. Ειρήνη τονίσαμε στα παιδιά ότι ήταν ελεύθερα να γράψουν το πρώτο πράγμα που τους ερχόταν στο μυαλό, ακόμα και βρισιά. 
  Μόλις τα παιδιά τελείωσαν, μαζέψαμε τα χαρτάκια χωρίς να τα σχολιάσουμε και χωριστήκαμε σε ομάδες τραβώντας έναν κλήρο. Μόλις συγκροτήθηκαν οι ομάδες, μοιράσαμε κάποια κείμενα και ζητήσαμε από τα παιδιά, αφού τα διαβάσουν προσεχτικά, να τα συζητήσουν στις ομάδες τους και να τα παρουσιάσουν στην τάξη.
  ΄Οταν και η τελευταία ομάδα παρουσίασε στην τάξη το κείμενό της, αρχίσαμε να διαβάζουμε τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που είχαν γράψει από πριν οι μαθητές! Εννοείται ότι είχαμε φροντίσει με την κ. Ειρήνη να τις κατηγοριοποιήσουμε, ενώ δεν αποφύγαμε να αναφέρουμε βρισιές ή άλλου είδους σχόλια που είχαν γίνει! Στη συζήτηση, που ακολούθησε, οι μαθητές συνειδητοποίησαν τα στερότυπα που είχαν και την ανάγκη για την αποδοχή του διαφορετικού!
  Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την ταινία "Τζαφάρ" της Νάνσυ Σπετσιώτη, διαβάσαμε τις αφίσες από τον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων Δ.Δ.Ε. Ν. Βοιωτίας και συνεχίσαμε τη συζήτηση για τα στερεότυπα, τον ρατσισμό και τις διακρίσεις.
  
  Έπειτα δημιουργήσαμε ένα μεγάλο πανό με μηνύματα για τη διαφορετικότητα και κατασκευάσαμε σελιδοδείκτες για να θυμόμαστε τις δραστηριότητες της ημέρας!
 Το πανό μας κρεμάστηκε στον διάδρομο του σχολείου για να ενημερώνονται οι συμμαθητές μας!
Οι δραστηριότητές μας για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού έκλεισαν με τα αθλήματα του Ποδοσφαίρου για τα αγόρια και με Πετοσφαίριση για τα κορίτσια!