Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

Αναρτήθηκε το 8ο τεύχος του διαδικτυακού περιοδικού "i-Teacher"‏

  Στη διεύθυνση http://i-teacher.gr, αναρτήθηκε το 8ο τεύχος του διαδικτυακού περιοδικού, " i-Teacher", για τις Τ.Π.Ε. και τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση.
http://i-teacher.gr/files/8o_teyxos_i_teacher_5_2014.pdf
Πηγή: Εκπαίδευση ενηλίκων

Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Εκπαιδευτικό υλικό για τους Πρόσφυγες από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ

  Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες παράγει εκπαιδευτικό υλικό που δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά και εφήβους να έρθουν σε επαφή με αυτό το θέμα. 
  Το υλικό αυτό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, σχολικούς συμβούλους, στελέχη της εκπαίδευσης, εμψυχωτές ομάδων κ.α. και είναι ιδιαίτερα ευέλικτο ώστε να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες κάθε τάξης και διδακτικού αντικειμένου (γλώσσα, ιστορία, γεωγραφία, καλλιτεχνικά κτλ.). Μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο είτε της διαθεματικότητας, εμπλουτίζοντας τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και τα ίδια τα σχολικά βιβλία, είτε της ευέλικτης ζώνης και των διάφορων προγραμμάτων, όπως η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και η Αγωγή Υγείας.
  Για τη δωρεάν αποστολή εκπαιδευτικού υλικού και τη δυνατότητα παρουσιάσεων σε σχολεία, μπορείτε να επικοινωνείτε με το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας στην Ελλάδα στα τηλέφωνα 2106756801 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση great@unhcr.org
Πηγή: schooltime.gr

Κυριακή 22 Ιουνίου 2014

MEDEAnet webinar: Αντιστρέφοντας τη διδακτική διεργασία με στόχο την ενεργητική μάθηση. Ένα παράδειγμα με βάση το LAMS.


Πηγή: Sofia Papadimitriou
MEDEAnet webinar:  
Αντιστρέφοντας τη διδακτική διεργασία με στόχο την ενεργητική μάθηση. Ένα παράδειγμα με βάση το LAMS.
Πότε; Πέμπτη 26 Ιουνίου 5-6μμ
Πληροφορίες: http://www.medeanet.eu/event/medeanet-webinar-flipping-classroom-shift-passive-active-learning-example-based-lams-greek-thu
Δήλωση συμμετοχής:http://www.medeanet.eu/event/medeanet-webinar-flipping-classroom-shift-passive-active-learning-example-based-lams-greek-thu

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Τεχνικές κινούμενης εικόνας

  Μια και ολοκληρώσαμε την ταινία μας "Ο Νώε και η κιβωτός" ήρθε η ώρα να σας αποκαλύψουμε πώς εργαστήκαμε! Πατήστε στην εικόνα για να σας αποκαλυφθεί η τεχνική που χρησιμοποιήσαμε!
http://www.kinoumeno.gr/
Πηγή: kinoumeno.gr

Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

5 ενότητες - μαθήματα για τη δημιουργία βίντεο στο σχολείο

  Η Εκπαιδευτική ΡαδιοΤηλεόραση δημιούργησε μια σειρά από βήματα, που θα πρέπει να έχουν υπόψη τους όσοι αρχολούνται με την επεξεργασία και δημιουργία βίντεο, προκειμένου να συμβάλλει στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών που θα θελήσουν να δημιουργήσουν μια ταινία στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού τους έργου.
http://i-create.gr/2014-03-19-08-46-52/2014-03-19-08-47-34
 Πηγή: i-create.gr

Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

3η Καλοκαιρινή Εκστρατεία Future Library στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πάρου

  Στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πάρου από τις 15 Ιουνίου έως και τις 15 Σεπτεμβρίου θα γίνονται, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, διάφορες ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις! Αν έχετε χρόνο και θέλετε να ασχοληθείτε με κάτι το διαφορετικό, να η ευκαιρία! 
  Προσοχή, όμως, γιατί σε κάποιες δραστηριότητες θα πρέπει να έχετε κάνει προεγγραφή!
http://parosnews.gr/2014/06/03/%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B7/
 (Πατήστε στην εικόνα για να μεταφερθείτε στο πρόγραμμα)

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Παιδιά εν δράσει στην Πάρο

  Παιδιά, φέτος το καλοκαίρι γίνονται στο νησί μας διάφορες δραστηριότητες που αξίζει να τις παρακολουθήσετε! 
  Ξεκινάμε με το φεστιβάλ του Δήμου Πάρου με τίτλο "Παιδιά εν δράσει" στις 21-22 Ιουνίου στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Παροικιάς. Σας θυμίζω ότι είναι το φεστιβάλ για το οποίο ζωγραφίσαμε αφίσες λίγο πριν κλείσουμε!

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Λίγα λόγια αποχαιρετισμού...

  Τελευταίο κουδούνι σήμερα στο σχολείο και τα συναισθήματα ανάμικτα! Χαρά για τις καλοκαιρινές διακοπές και λύπη, που μια τόσο όμορφη και δημιουργική χρονιά έφτασε στο τέλος της! Σαν χθες μου φαίνεται που πρωτογνωριστήκαμε κι ας έχουν περάσει εννιά ολόκληροι μήνες! Ελπίζω να περάσατε το ίδιο καλά με εμένα! Δεν λέω, είχαμε και άσχημες στιγμές, αλλά ευτυχώς τις ξεπεράσαμε και όλοι, στο τέλος, κρατήσαμε τις ωραιότερες αναμνήσεις! 
  Συνήθως στην τελευταία ανάρτηση αποχαιρετώ τους μαθητές μου με ένα τραγούδι, φέτος, όμως, λέω να κάνω μια εξαίρεση! Μια φωτογραφία από τα παιδιά της τάξης, είναι η ομορφότερη εικόνα που αξίζει να έχω στο μυαλό μου όλο το καλοκαίρι!
   Καλό καλοκαίρι παιδιά! Ραντεβού το Σεπτέμβρη! 
Ποιος ξέρει, ίσως είμαστε μαζί ξανά! Μέχρι τότε, όμως, φροντίστε να περνάτε καλά και να ξεκουραστείτε!

Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Αποτελέσματα του 3ου Μαραθωνίου Ανάγνωσης των Εκδόσεων Μεταίχμιο

  Ο 3ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης «Μαθαίνω την ιστορία, το περιβάλλον, τον άνθρωπο» έφτασε στο τέλος του και οι Εκδόσεις Μεταίχμιο ανακοίνωσαν επίσημα τα αποτελέσματα! Δείτε εδώ τους τριάντα τυχερούς μαθητές και τα δέκα σχολεία τα οποία θα λάβουν βιβλία τιμής ένεκεν για τη βιβλιοθήκη τους. 
  Εμείς δεν είμαστε ανάμεσα στους κληρωθέντες, αλλά αυτό δεν μας εμπόδισε να χαρούμε την ανάγνωση των βιβλίων και να τα συνδυάσουμε με το Περιβαλλοντικό μας Πρόγραμμα. Οι Εκδόσεις Μεταίχμιο, όμως, έστειλαν στο σχολείο μας ένα αναμνηστικό δίπλωμα, που θα μοιραστεί, αύριο, σε όσα παιδιά πήραν μέρος στον διαγωνισμό!

Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

Η τάξη μας!

  Σήμερα, ξεδιαλέξαμε στην τάξη τα πράγματα που είχαμε συγκεντρώσει όλη τη χρονιά, κατεβάσαμε από τους τοίχους και μοιράσαμε τις εργασίες και ζωγραφιές, καθαρίσαμε τα θρανία και προετοιμάσαμε την αίθουσα για να υποδεχτεί τους νέους μαθητές από Σεπτέμβρη! 
  Περίεργα τα συναισθήματα... ξαφνικά άδειασε ο χώρος και από μια όμορφη γωνιά, μεταμορφώθηκε σε κάτι το άψυχο! Δεν πειράζει, όμως, έτσι γίνεται κάθε φορά. Ας την θυμόμαστε μέσα από φωτογραφίες, κάτι είναι και αυτό!


Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Η Κοκκινοσκουφίτσα... άνω-κάτω

  Ψάχνοντας στο διαδίκτυο υλικό για την τάξη μου, βρήκα μια όμορφη παραλλαγή του γνωστού παραμυθιού με την Κοκκινοσκουφίτσα. Τι γίνεται, λοιπόν, όταν οι ρόλοι αντιστρέφονται; Ο "κακός" λύκος είναι τώρα ο "καλός" ήρωας της ιστορίας και η Κοκκινοσκουφίτσα θέλει το κακό του! Η συνέχεια στο παραμύθι των παιδιών του Δ1 του 41ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών!

(Πατήστε την ένδειξη Click to read)

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Οι Όρνιθες του Αριστοφάνη σε κόμικς

Κυριακή 8 Ιουνίου 2014

Εγχειρίδιο της ΕΨΥΠΕ για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού

  Ένα χρήσιμο εγχειρίδιο για την πρόληψη του Σχολικού Εκφοβισμού από την ΕΨΥΠΕ.
http://www.pdeamth.gr/paratiritiriovias/images/file2014/flipbook.pdf
 (Πατήστε στην εικόνα για να διαβάσετε το εγχειρίδιο)
Πηγή: Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

Οι μάσκες πέφτουν...

  Οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παραλίας Πατρών δημιούργησαν μια εξαιρετική ταινία με θέμα την ενδοσχολική βία και εκφοβισμό.

Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

Αξιολογούμε το περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα "Γνωριμία με τη φύση του νησιού μας"

  Κλείνοντας το περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Γνωριμία με τη φύση του νησιού μας" ζήτησα από τα παιδιά να το αξιολογήσουν απαντώντας σε τρεις ερωτήσεις, για να διαπιστώσουμε αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι του.
Ας δούμε βήμα βήμα τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις
1η ερώτηση: "Τι μου άρεσε;"
 Τα μισά παιδιά απάντησαν ότι τους άρεσαν όλες οι δραστηριότητες, το 1/4 των μαθητών απάντησε ότι τους άρεσαν οι φωλιές που κατασκευάσαμε, το 1/6 των παιδιών οι υγρότοποι και ένας μαθητής έγραψε ότι δεν του άρεσε τίποτα.

2η ερώτηση: "Τι δεν μου άρεσε;"
  Τα 2/3 των παιδιών δεν απάντησαν σε αυτήν την ερώτηση μια και στην προηγούμενη είχαν δηλώσει ότι τους άρεσαν όλες οι δραστηριότητες, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές δήλωσαν ότι δεν τους άρεσε η ανάγνωση των βιβλίων του 3ου Μαραθωνίου Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο.

3η ερώτηση: "Τι έμαθα από το περιβαλλοντικό πρόγραμμα;"
  Οι απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ισοδύναμες ομάδες. Η μια ομάδα δήλωσε ότι έμαθε να ανακυκλώνει, η δεύτερη ομάδα ότι πρέπει να προστατεύει το περιβάλλον και η τρίτη ότι έμαθε πως η Πάρος έχει υγρότοπους!

  Διαβάζοντας τις απαντήσεις των παιδιών, καταλαβαίνει κανείς πώς το πρόγραμμα πήγε αρκετά καλά και πέτυχε τους στόχους του! Κρίνοντάς το, όμως, εκ των υστέρων πιστεύω ότι δεν έπρεπε να το "ανοίξω" τόσο πολύ, βάζοντας τόσες υποκατηγορίες, γιατί ίσως τα παιδιά στο τέλος να μπερδεύτηκαν. Επίσης, την επόμενη φορά που θα πραγματοποιήσω ένα καινοτόμο πρόγραμμα, δεν θα εντάξω ανάγνωση βιβλίων, γιατί τα παιδιά ευχαριστήθηκαν περισσότερο τις βιωματικές δραστηριότητες.

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Πόσοι μαθητές χωράνε σε ένα τετραγωνικό μέτρο;

  Μια και μιλήσαμε στην τάξη για το τετραγωνικό μέτρο, σχηματίσαμε στο δάπεδο ένα τετράγωνο με πλευρές ενός μέτρου και εξηγήσαμε ότι είναι μια παγκόσμια μονάδα μέτρησης της επιφάνειας! Έπειτα σκεφτήκαμε πόσα άτομα μπορεί να χωράνε σε ένα τετραγωνικό! Πειραματιστήκαμε και βρήκαμε ότι χωράνε 15 παιδιά! Ελπίζω να μην βάλαμε ιδέες στο Υπουργείο Παιδείας!
 Άραγε σε ένα τετραγωνικό μέτρο τι θα μπορούσαμε να κάνουμε;
Να μια λύση!

Αν κάθε μέρα...

  Σε μια εποχή που πολλοί Έλληνες πολίτες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές τους ανάγκες, είναι μάλλον ουτοπικό να μιλάμε για αποταμίευση. Όμως για μια στιγμή… Αν φύγουμε από τη στενή έννοια του όρου, τότε, σύμφωνα με τον συγγραφέα του βιβλίου "Αν κάθε μέρα", Αντώνη Παπαθεοδούλου, η αποταμίευση δεν είναι μόνο νομίσματα που κάνουν γκλίνγκι γκλίνγκι σε κουμπαράδες. Είναι η δύναμη που μας δίνει ο χρόνος να κάνουμε πράγματα μεγάλα και σημαντικά για τον εαυτό μας και για τους άλλους!”. Η συνέχεια στο βιβλίο που ακολουθεί!
http://www.eurobank.gr/online/HOME/AnKatheMera/images/Book/BOOK%20APOTAMIEYSH%20.pdf
 Πηγή: Eurobank

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

Βουτιά στη Μεσόγειο, μια διαδραστική εφαρμογή!

  Η εφαρμογή "Βουτιά στη Μεσόγειο" από το Δίκτυο Μεσόγειος SOS μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε το θαλάσσιο πλούτο της Μεσογείου, να εντοπίσουμε τους κινδύνους που την απειλούν και να γνωρίσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να την προστατεύσουμε!
http://medsos.gr/medsos/index.php?option=com_content&view=article&id=1595
Πηγή: Οι Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση

Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητές μας με τη μουσειοσκευή!

  Συνεχίζουμε τις δραστηριότητές μας με τη μουσειοσκευή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης! Σειρά είχε να μάθουμε την ηλικία των ειδωλίων! Με τη βοήθεια του βιβλίου "Βιολί ή άνθρωπος" χωρίσαμε τα ειδώλια σε Πρωτ/δικά Ι ή Πρωτ/δικά ΙΙ.
  Στη συνέχεια με τα στένσιλ της μουσειοσκευής σχεδιάσαμε περιγράμματα από κυκλαδίτικα ειδώλια και τα ζωγραφίσαμε με τέμπερες. 
Να και το αποτέλεσμα!
  Έπειτα πήραμε πηλό και κατασκευάσαμε ειδώλια, τα αφήσαμε να στερεοποιηθούν και τα χρωματίσαμε με τέμπερες.
Ορίστε και το αποτέλεσμα!
  Η μουσειοσκευή μάς έδωσε τη δυνατότητα να εμπεδώσουμε και να εμβαθύνουμε στον Κυκλαδικό Πολιτισμό με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο!

Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Παιχνίδια στο προαύλιο!

  Αν και η σχολική χρονιά πλησιάζει στο τέλος της, εμείς συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε τις δραστηριότητές μας! Σειρά είχαν δυο αστεία παιχνίδια στο προαύλιο του σχολείου
  Για το πρώτο παιχνίδι βάλαμε σε μια λεκάνη νερό,  πήραμε θέση, ρίξαμε τα μήλα μας και βουτήξαμε! Ο πρώτος που το έπιανε με το στόμα κέρδιζε!  
Για το επόμενο παιχνίδι γεμίσαμε πιατάκια με αλεύρι, κρύψαμε από μια καραμέλα και φυσώντας ψάξαμε να την βρούμε!
Το αποτέλεσμα;
 Τα παιχνίδια αυτά, πρώτοι, τα έπαιξαν οι μαθητές του άλλου τμήματος της Γ΄ στα πλαίσια του πολιτιστικού τους προγράμματος,  αλλά τα είδαμε και ζηλέψαμε! Άδικο είχαμε; Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Δημήτρη, τον δάσκαλο των Αγγλικών, που προθυμοποιήθηκε να μας τα δείξει και να εξηγήσει τους κανόνες!

Αξιολογούμε το πρόγραμμα της διατροφής "Είμαστε ό,τι τρώμε"

  Κλείνοντας το πρόγραμμα για τη διατροφή, "Είμαστε ό,τι τρώμε", ζήτησα από τα παιδιά να το αξιολογήσουν, απαντώντας σε κάποιες ερωτήσεις, για να δω αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι του.
Ας δούμε βήμα βήμα τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις τους
1η ερώτηση: "Έμαθα κάτι που δεν γνώριζα για τη διατροφή; Αν ναι, ποιο;"
  Όλα τα παιδιά απάντησαν θετικά σε αυτό το ερώτημα, με την πλειοψηφία να αναφέρεται στη Μεσογειακή Διατροφή, ενώ αρκετά παιδιά έγραψαν για τον ρόλο των διαφημίσεων στη διατροφή μας.

2η ερώτηση: "Με όσα έχεις μάθει μέχρι τώρα, έχεις βελτιώσει τη διατροφή σου; Τι έχεις αλλάξει στις διατροφικές σου συνήθειες;"
  Η πλειοψηφία των παιδιών απάντησε ότι έχει βελτιώσει τη διατροφή του, τρώγοντας καθημερινά περισσότερα φρούτα και λαχανικά, ενω δυο παιδιά απάντησαν ότι δεν έχουν αλλάξει κάτι.

3η ερώτηση: "Ποια δραστηριότητα που κάναμε σου άρεσε περισσότερο;"
  Το 1/3 των παιδιών απάντησαν ότι τους άρεσε το επιτραπέζιο παιχνίδι, το 1/4 η επίσκεψη στο φούρνο του χωριού και τα υπόλοιπα ανέφεραν διαφορετικές δραστηριότητες.

4η ερώτηση: "Τι θα συμβούλευες ένα φίλο ή μια φίλη σου να προσέχει στη διατροφή του;"
  Τα μισά παιδιά απάντησαν ότι θα τον συμβούλευαν να μην τρώει γλυκά και τα υπόλοιπα να τρέφεται υγιεινά καταναλώνοντας φρούτα, λαχανικά και όσπρια.

  Διαβάζοντας κανείς τα παραπάνω αντιλαμβάνεται ότι οι σκοποί του προγράμματος σε μεγάλο βαθμό επιτεύχθησαν. Το θετικό είναι ότι ακόμα και σήμερα, δυο μήνες από τη λήξη του προγράμματος, αρκετά παιδιά φέρνουν στο σχολείο για κολατσιό φρούτα ή υγιεινά τοστ. Επίσης στην ενότητα της Γλώσσας, "Το πιο γλυκό ψωμί", τα παιδιά έδειχναν να μην έχουν ξεχάσει όσα έμαθαν τους μήνες που ασχολιόμασταν με τη διατροφή.
  Κάνοντας και εγώ την αυτοκριτική μου μάλλον θα έπρεπε να είχα προσθέσει στην αξιολόγηση μια ερώτηση για το τι δεν τους άρεσε... δεν πειράζει την επόμενη φορά!

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Ενημέρωση για αύριο Τρίτη

  Σας υπενθυμίζω ότι αύριο, Τρίτη, συμμετέχω στην 3ωρη στάση εργασίας, που έχει κηρύξει ο τοπικός Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης "Παναγιώτης Καλλιέρος" για τα σεμινάρια αξιολόγησης, που γίνονται αυτές τις μέρες στο νησί μας. Αύριο, λοιπόν, δεν θα έρθετε στο σχολείο στις 8 αλλά στις 11, μια και η στάση εργασίας είναι από τις 8.00 έως τις 11.00 το πρωί. Λεωφορείο δεν θα υπάρχει, οπότε οι γονείς σας θα πρέπει να μεριμνήσουν για την ασφαλή σας μεταφορά προς το σχολείο. Θα σχολάσουμε κανονικά στις 13.15, ενώ και το Ολοήμερο θα λειτουργήσει κανονικά. Αύριο να έχετε μαζί σας τα βιβλία της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Μελέτης.

“Καστρολόγος”, περιήγηση στα κάστρα και φρούρια της πατρίδας μας

  Ο Καστρολόγος  είναι ένας διαδικτυακός τόπος με αντικείμενο τα ελληνικά κάστρα και φρούρια των μεσαιωνικών και νεότερων χρόνων. Ο κατάλογος δεν είναι ακόμα ολοκληρωμένος, αλλά για αρκετά κάστρα μπορείτε να βρείτε πληροφορίες και φωτογρα- φίες. Πιστεύω ότι μπορεί, άνετα, να αξιοποιηθεί για μαθήματα Γενικής ή Τοπικής Ιστορίας. Ρίξτε μια ματιά, αξίζει!
http://www.kastra.eu/
(Πατήστε στην εικόνα για να μεταφερθείτε στον Καστρολόγο)
Πηγή: anna 's papa blog

Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Ο Παριανός ήρωας Νικόλαος Στέλλας

  Ο Νικόλαος Στέλλας, ο Παριανός ήρωας, γεννήθηκε το 1921 και πέθανε το 1944. Ήταν το πέμπτο παιδί του Γιακουμή Στέλλα και της Μαριγώ Κυδωνιέως. Το πατρικό του σπίτι βρισκόταν στους πρόποδες του βουνού Στρούμπουλας, κοντά στο μοναστήρι του Αγ. Γεωργίου. 
  Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η Πάρος ήταν στην κατοχή των Γερμανών, ο Νικόλαος Στέλλας συμμετείχε σε μια επιχείρηση εναντίον των Γερμανών. Στις 14 Μαΐου του 1944 στη θέση Γλύφα, αποβιβάστηκε μια ομάδα Άγγλων κομάντος με σκοπό την καταστροφή του γερμανικού αεροδρομίου των Μαρμάρων.
  Το βράδυ της επόμενης ημέρας άρχισε η επιχείρηση των Άγγλων, αλλά κάποιοι πυροβολισμοί που ακούστηκαν και μια φωτοβολίδα που έπεσε στη περιοχή του αεροδρομίου ανάγκασαν τους σαμποτέρ να αποσυρθούν. Οι Γερμανοί, όμως, κατάφεραν να συλλάβουν τον Στέλλα και τον υπέβαλαν σε φοβερά βασανιστήρια προκειμένου ομολογήσει τους συνεργούς του. 
  Εκείνος στάθηκε αλύγιστος και δεν έδωσε καμιά πληροφορία στους κατακτητές. Οι Γερμανοί μετά από δίκη αποφάσισαν να τον εκτελέσουν δια απαγχονισμού. Λίγο πριν την εκτέλεση ζήτησε να εξομολογηθεί και να κοινωνήσει. Τότε κάλεσαν τον ιερέα Παπα - Γιάννη Παπάζογλου. Ο Στέλλας είπε στον ιερέα να μεταφέρει στους γονείς του τη συγγνώμη του για τον πόνο που τους προκάλεσε. Ανήμερα των αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης τον οδήγησαν με τα χέρια δεμένα στο ικρίωμα στην πλατεία του Τσιπίδου. Αφού απαγχονίστηκε εκτέθηκε σε δημόσια θέα για παραδειγματισμό στο μέρος όπου σήμερα βρίσκεται η προτομή του (έργο του γλύπτη Ν. Περαντινού).
  Στη Δαμαλιά το 1977 χτίστηκε τύμβος 5 μέτρων βάσης και 5 μέτρων ύψους προς τιμήν του. Αργότερα κοντά στο σπίτι του, στην ίδια περιοχή, έχτισαν ένα εκκλησάκι, που λειτουργεί κάθε χρόνο το μήνα Μάιο, ενώ στη Μάρπησσα το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Μαΐου γίνονται εκδηλώσεις στη μνήμη του. 
Πηγή: Η ανάρτηση έγινε με πληροφορίες από το ιστολόγιο του Γυμνασίου Πάρου