Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2013

Οι αγαπημένες μας συλλογές!

Φτιάχνουμε μακέτες!

  Μια και στη Μελέτη Περιβάλλοντος γνωρίσαμε ορεινούς, παραθαλάσσιους και πεδινούς τόπους, είπαμε να κατα- σκευάσουμε μακέτες και να συνδυάσουμε όσα μάθαμε σε μια όμορφη και μικρή χειροτεχνία!
Χρειαστήκαμε, λοιπόν, μικρά ξύλα και πολλές πλαστελίνες.
Σηκώσαμε τα μανίκια και επιστρατεύσαμε τη φαντασία μας!


Το απότέλεσμα μας αποζημίωσε!
Όταν τελειώσαμε και βγάλαμε τις καθιερωμένες φωτογραφίες, επισκεφτήκαμε τις άλλες τάξεις για να δείξουμε τα έργα μας!
Ξεχάσαμε να σας ενημερώσουμε ότι από την Τρίτη θα εκθέτουμε τις κατασκευές μας μαζί με τις μακέτες των μαθητών του Γ1 στο χώρο του σχολείου! Όποιος βρεθεί στη Μάρπησσα και θέλει να δει τα έργα μας από κοντά να ξέρει ότι τον περιμένουμε!

Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2013

Τι θα γινόταν αν ερχόταν η φίλη μας η Αργυρώ στο σχολείο μας;

  Με αφορμή το μάθημα της Γλώσσας, "Η φίλη μας η Αργυρώ", συζητήσαμε στην τάξη για τα Άτομα με Αναπηρία (ΑΜΕΑ). Σκεφτήκαμε, λοιπόν, να δούμε το χώρο του σχολείου μας με τα μάτια της Αργυρώς! Δυστυχώς απογοητευτήκαμε... Οι χώροι του σχολείου μας είναι ακατάλληλοι για ΑμεΑ.
  Στο γήπεδο του μπάσκετ η Αργυρώ θα δυσκολευόταν, μια και το υπερυψωμένο κράσπεδο δεν θα της επέτρεπε να ανέβει.
 Το ίδιο θα γινόταν και στο υπόστεγο, αφού ένα μικρό σκαλοπάτι θα την δυσκόλευε αφάνταστα!
 Μάλλον προσευχή δε θα έκανε μαζί μας, αφού το σκαλοπατάκι θα αρκούσε για να την αποχωριστούμε για λίγο!
  Επίσης οι βρύσες θα ήταν ένα δύσκολο σημείο για τη φίλη μας την Αργυρώ.
  Δυστυχώς αυτά ήταν κάποια από τα σημεία, που η Αργυρώ θα αισθανόταν άβολα στο σχολείο μας. Ευτυχώς όμως υπάρχουν δύο ράμπες, που θα της επέτρεπαν να μετακινείται άνετα στο χώρο του σχολείου μας!

  Μπορεί να είχε δυσκολίες στο σχολείο μας, αλλά η αγάπη μας θα τη βοηθούσε να τις ξεπεράσει. Βέβαια καλό θα ήταν η Πολιτεία, όταν κατασκευάζει δημόσια κτίρια, να μεριμνεί ώστε να εξυπηρετούνται και τα Άτομα με Αναπηρία. 

Η ανακύκλωση στην πράξη!

  Όπως σας έχουμε πει, εδώ και καιρό ανακυκλώνουμε στην τάξη χαρτιά και υλικά συσκευασιών, ώστε να μειώσουμε τον όγκο των απορριμμάτων μας. 
  Την προηγούμενη Παρασκευή ήταν η σειρά του Μ. Π. και της Π. Τ. να αδειάσουν τις κούτες με τα ανακυκλώσιμα υλικά στους κάδους ανακύκλωσης που βρίσκονται έξω από το σχολείο!

Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013

Συμπληρώνουμε ερωτηματολόγια - Ανακαλύπτουμε τις ομάδες των τροφίμων!

  Αφού τελειώσαμε με τα διαδικαστικά για τη δημιουργία των ομάδων, έφτασε η ώρα να ασχοληθούμε ενεργότερα με το πρόγραμμά μας! Πριν γίνει αυτό, όμως, έπρεπε πρώτα να ανιχνεύσουμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις και στάσεις που έχουμε για τη διατροφή. Συμπληρώσαμε, λοιπόν, ανώνυμα ένα ερωτηματολόγιο για να δούμε τις διατροφικές μας συνήθειες!
  Μόλις τελειώσαμε με το ερωτηματολόγιο, μοιράσαμε περιοδικά και διαφημιστικά φυλλάδια από διάφορα Super Market της περιοχής και κόψαμε φωτογραφίες που παρουσίαζαν τρόφιμα.
  Αφού καθαρίσαμε τα θρανία από τα σκουπίδια, συγκεντρώσαμε τις εικόνες που κόψαμε και αρχίσαμε να δουλεύουμε το δεύτερο φύλλο εργασιών, ώστε να γνωρίσουμε τις ομάδες των τροφίμων.
  Μόλις τελειώσαμε το φύλλο εργασίας, διαλέξαμε μια κατηγορία τροφίμων και δημιουργήσαμε κολάζ, τα οποία κολλήσαμε στην τάξη για να θυμόμαστε όλη τη χρονιά τις κατηγορίες των τροφίμων.




Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2013

Εκλογές στην τάξη!

  Στη Μελέτη Περιβάλλοντος μιλήσαμε για τις εκλογές στους Δήμους, οπότε σκεφτήκαμε να κάνουμε εκλογές και στην τάξη για να αναδείξουμε τους αντιπροσώπους μας!
  Εκλογές χωρίς προεκλογική περίοδο είναι ψωμί χωρίς αλάτι, οπότε για τέσσερις μέρες βγάζαμε καθημερινά λόγους, ώστε να πείσουμε τους συμμαθητές μας να μας ψηφίσουν!
  Πολλοί υποψήφιοι στην προσπάθειά τους να εντυπωσιάσουν έταζαν "λαγούς και πετραχήλια", ενώ άλλοι ήταν πιο ρεαλιστές! Η προεκλογική μας περίοδος δεν είχε να ζηλέψει τίποτα από αυτές των μεγάλων. Χειροκροτήματα, γέλια, αποδοκιμασίες ήταν μέσα στο πρόγραμμα.
  Μια μέρα πριν τις εκλογές ελέγξαμε τα ψηφοδέλτια με τους υποψηφίους, ετοιμάσαμε την εκλογική κάλπη και το απαραίτητο παραβάν! Την επόμενη ημέρα, Τετάρτη 13 Νοεμβρίου, όλοι προσήλθαμε στο εκλογικό τμήμα με αγωνία!
  Ένας ένας οι μαθητές έπαιρναν τα ψηφοδέλτια από την εφορευτική επιτροπή και έμπαιναν στο παραβάν για να ψηφίσουν τους εκπροσώπους τους!
  Μόλις σταυρώναμε τους υποψηφίους, ρίχαμε στην κάλπη το ψηφοδέλτιο και υπογράφαμε ότι ψηφίσαμε στον κατάλογο της εφορευτικής επιτροπής!
  Όταν ψηφίσαμε όλοι, ανοίξαμε την κάλπη και μετρήσαμε τους ψήφους που είχαν συγκεντρώσει οι υποψήφιοι. Αφού κατα- μετρήθηκαν όλοι, σχηματίστηκε το πενταμελές της τάξης!
Πρόεδρος: Νικόλας
Α΄ Αντιπρόεδρος: Στέλιος
Β΄ Αντιπρόεδρος: Γιώργος
Α΄ Γραμματέας: Πηνελόπη
Β΄ Γραμματέας: Κατερίνα
Αναπληρωματικό μέλος: Λυκούργος
Υ.Γ. Η σύνθεση του πενταμελούς αποφασίστηκε από τα ίδια τα παιδιά, χωρίς τη δική μου παρέμβαση. 

Ο Θησέας σκοτώνει το Μινώταυρο


Πηγή Anastasia Kakr 
Quiz στο μάθημα της ημέρας
http://users.sch.gr/vpanagi/images/stories/minotayros.htm
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στο Quiz)

Χαράξεις με διαβήτη και χάρακα. Ορθές γωνίες

Για να σχεδιάσω έναν κύκλο χρησιμοποιώ το διαβήτη
  Τοποθετώ τη μύτη του διαβήτη εκεί που θέλω να είναι το κέντρο του κύκλου και τον ανοίγω ανάλογα με το πόσο μεγάλο θέλω να τον κάνω. Όσο πιο μεγάλο κάνω το άνοιγμα του διαβήτη τόσο πιο μεγάλος γίνεται ο κύκλος. 
   Με το γνώμονα (το τριγωνάκι μας) ελέγχουμε αν δύο ευθείες είναι κάθετες μεταξύ τους. Τοποθετούμε το γνώμονα - με τις κάθετες πλευρές του-  ανάμεσα στις δύο ευθείες. Αν οι πλευρές του γνώμονα πέφτουν πάνω στις ευθείες (δηλαδή συμπίπτουν), τότε είναι κάθετες (σχήμα α). Αν δε πέφτουν πάνω στις ευθείες (δηλαδή δε συμπίπτουν) δεν είναι κάθετες (σχήματα β, γ, δ).
 Όταν δύο ευθείες είναι κάθετες μεταξύ τους, η γωνία ή οι γωνίες που σχηματίζονται λέγονται ορθές και συμβολίζονται όπως βλέπεις στο παρακάτω σχήμα.
  Δύο ευθείες είναι παράλληλες όταν, όσο κι αν τις προεκτείνουμε, δεν πρόκειται να συναντηθούν ποτέ.
Πηγή: e Τάξη

Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013

Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου- Εκπαιδευτικό υλικό

  Το εκπαιδευτικό υλικό με τίτλο «Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου» παρήχθη τη σχολική χρονιά 2012-2013 από το Tοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Ερευνούμε το σχολείο μας, τη γειτονιά μας και ενεργούμε με όραμα το μέλλον», το οποίο σχεδίασε και υλοποίησε το Κ.Π.Ε. Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
http://www.kpe-thess.gr/download/ekdoseis/ekpaideytiko_yliko/%CE%95%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CF%8C%CF%82%20%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82%20%CF%83%CF%84%CE%B7%20%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%AC%20%CE%BC%CE%BF%CF%85.pdf
 (Πατήστε στην εικόνα για να κατεβάσετε το εκπαιδευτικό υλικό)
Πηγή: Περιβάλλον και Παιδεία

Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013

Υπογράφουμε το συμβόλαιό μας!

  Όπως σας είχαμε ενημερώσει σε προηγούμενη ανάρτηση, στα πλαίσια του προγράμματος για τη διατροφή δημιουργήσαμε ένα συμβόλαιο με κανόνες για τη σωστή λειτουργία των ομάδων μας!
  Μόλις καθαρογράφτηκε, οι εκπρόσωποι των ομάδων το διάβασαν στην τάξη.
  Έπειτα υπογράφτηκε από όλους τους μαθητές και το δάσκαλο!
 Το συμβόλαιό μας σε λίγες μέρες θα τοποθετηθεί στην τάξη μαζί με τα σύμβολα των ομάδων για να θυμόμαστε όλη τη χρονιά όσα έχουμε συμφωνήσει!
http://blogs.sch.gr/psamouxos/files/2013/11/1-%CE%A3%CF%85%CE%BC%CE%B2%CF%8C%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7%CF%82.pdf
(Πατήστε στην εικόνα για να διαβάσετε το συμβόλαιό μας)

Οι κανόνες της τάξης μας!

   Με αφορμή το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, "Για να ζούμε χρειαζόμαστε κανόνες", δημιουργήσαμε μια λίστα με κανόνες που πρέπει να τηρούμε στην τάξη, για να έχουμε μια καλή και ευχάριστη συνεργασία όλη τη χρονιά!
  Αρχικά όλοι γράψαμε στην αντίστοιχη άσκηση του Τετραδίου Εργασιών της Μελέτης Περιβάλλοντος 4-5 κανόνες, που θεωρούσαμε απαραίτητους και έπειτα τους διαβάσαμε στην τάξη. Αφού, λοιπόν, τους συγκεντρώσαμε, τους ομαδοποιήσαμε, τους καθαρογράψαμε και τους ανακοινώσαμε στην τάξη.
Στη συνέχεια τους υπογράψαμε.
Στο τέλος, τους κολλήσαμε στον τοίχο δίπλα στο ωρολόγιο πρόγραμμα για να τους θυμόμαστε!
http://blogs.sch.gr/psamouxos/files/2013/11/%CE%9A%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7%CF%82.pdf
(Πατήστε στην εικόνα για να διαβάσετε τους κανόνες μας!)

Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2013

Θησέας, το βασιλόπουλο της Τροιζήνας

Πηγή: Ιωάννης Κωτούλας


Quiz στο μάθημα της ημέρας
http://users.sch.gr/vpanagi/images/stories/thisseas.htm
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στο Quiz)

Φτιάχνω το παζλ
http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1181904f7eb8
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

Άκουσε το μάθημα 

Παλιά ελληνικά χαρτονομίσματα!

Ο Μανώλης Σ., η Πηνελόπη, η Κατερίνα και ο Στέλιος έφεραν στην τάξη παλιά ελληνικά χαρτονομίσματα!



Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2013

Χωριζόμαστε σε ομάδες - φτιάχνουμε το συμβόλαιό μας!

  Την πρώτη Παρασκευή, που ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα για τη διατροφή, είχαμε πολλά πράγματα να κάνουμε! Τραβήξαμε, λοιπόν, στην άκρη θρανία και καρέκλες και καθίσαμε στο πάτωμα φτιάχνοντας έναν μεγάλο και κλειστό κύκλο!
  Επειδή ήμασταν λίγο αμήχανοι στην αρχή, είπαμε να "σπάσουμε τον πάγο" με μια διασκεδαστική δραστηριότητα! Σε ένα χαρτόνι γράψαμε το όνομά μας και ένα επίθετο που μας χαρακτηρίζει. Αντιλαμβάνεστε τι έγινε στην αίθουσα! Ακουστήκαμε από τα γέλια σε όλο το σχολείο!
  Όταν ηρεμήσαμε, μιλήσαμε για τη διατροφή, για το πρόγραμμα που θα κάνουμε, καθώς και για τα θέματα που θα ασχοληθούμε! Πήραμε ένα χαρτόνι, κολλήσαμε τον τίτλο μας "Είμαστε ό,τι τρώμε" και κατασκευάσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη καταγράφοντας τα υποθέματα του προγράμματος!
  Μόλις τελειώσαμε με τον εννοιολογικό χάρτη, μιλήσαμε για τον
τρόπο με τον οποίο θα εργαστούμε! Αποφασίσαμε να δημιουρ-γήσουμε 4 ομάδες, των 4-5 μελών και για να μην τσακωνόμαστε κάναμε κλήρωση με χρωματιστά χαρτάκια! 
  Από μια σακούλα τραβήξαμε, χωρίς να βλέπουμε, ένα χαρτάκι και στο τέλος όσα παιδιά είχαν το ίδιο χρώμα δημιούργησαν την ομάδα τους! 'Επειτα αποσύρθηκαν στα θρανία τους και άρχισαν να δουλεύουν το πρώτο φύλλο εργασίας, όπου κατέγραψαν το όνομα και τα μέλη της ομάδας, όρισαν τους εκπροσώπους τους και πρότειναν κανόνες για τη σωστή λειτουργία των ομάδων.
  Αφού οι ομάδες ανακοίνωσαν το όνομα, τα μέλη τους και τους κανόνες που είχαν σκεφτεί, αποφασίσαμε να τους ομαδοποιήσουμε και να τους καθαρογράψουμε, ώστε να δημιουργήσουμε το συμβόλαιο της τάξης, το οποίο και θα υπογράφαμε την επόμενη φορά.
  Στη συνέχεια τα παιδιά πήραν μαρκαδόρους, χαρτιά, επιστράτευσαν τη φαντασία τους και έφτιαξαν τα εμβλήματα των ομάδων τους!
Καλημέρα Ελλάδα
Αποτελείται από την Πηνελόπη, τον Μανώλη Σ., 
τον Νίκο Σ. και τον Γιάννη 
Οι γρήγοροι
Αποτελούνται από την Κατερίνα, την Έλενα, τον Λυκούργο, 
τον Στέλιο και τον Αργύρη
Οι τέσσερις πλανήτες 360
Αποτελούνται από την Ευαγγελία, τη Γιάννα,
 τον Μανώλη Σ. και τον Γιώργο
Τα ελληνικά φρούτα
Αποτελούνται από την Παρασκευή, τη Χαρά,
τον Αντώνη και τον Νικόλα Μ.