Κυριακή, 30 Ιουνίου 2013

Στη Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς ο κόσμος είναι πολύχρωμος - Καλοκαίρι 2013

  Υπενθυμίζω σε όσους έχουν μείνει στην πόλη μας, ότι η Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς συνεχίζει τα καλοκαιρινά της προγράμματα για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
  Για να ενημερωθείτε για τις επόμενες δραστηριότητες, πατήστε στην παρακάτω εικόνα. Μην ξεχάσετε να δηλώσετε στους υπεύθυνους της Βιβλιοθήκης τα προγράμματα, που σας ενδιαφέρουν, για να έχετε δικαίωμα να τα παρακολουθήσετε!
(Πατήστε στην εικόνα για το πρόγραμμα εκδηλώσεων)

Νερό: πηγή ζωής, ενέργειας, έμπνευσης και δημιουργίας


Πηγή: mary nastakou

Σάββατο, 29 Ιουνίου 2013

Ο Ψύλλος

  Ένας δωδεκάχρονος μαθητής που ζει σε κάποιο ορεινό χωριό της Ολυμπίας συντάσσει και διανέμει μια χειρόγραφη εφημε- ρίδα με τίτλο «Ο Ψύλλος». 
  Η τακτική ταχυδρόμηση της εφημερίδας του σε διάφορα μέρη και τα γράμματα που λαμβάνει ως απάντηση, είναι ο μόνος τρόπος να ταξιδεύει, να ξεφεύγει νοερά από τα στενά όρια του χωριού. Για τους γονείς του, ανθρώπους του μεροκάματου, είναι μια ασχολία χωρίς πρακτικό αντίκρυσμα, ενώ για τους συγχωριανούς του, μια γραφικότητα προς χλευασμό. 
  Μέχρι που καταφθάνει από την Αθήνα μια δημοσιογράφος, για να πάρει συνέντευξη από το νεαρό «εκδότη». Το απροσδόκητο ενδιαφέρον της πρωτεύουσας θα μεταστρέψει την πεποίθεση όλων για την αξία της φυλλάδας, όμως ο μαθητής θα παραμείνει πιστός στους στόχους και τις επιθυμίες του.

Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2013

101 Web 2.0 Tools for Teachers


Πηγή: GoEdOnline

Η μεγαλύτερη σφηκoφωλιά που είδατε ποτέ!

  Ο Jonathan Simkins, ειδικός εντομολόγος, αντιμετώπισε πρόσφατα στην Τάμπα της νότιας Φλόριντα τη μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής του! Βρέθηκε πρόσωπο με πρόσωπο με τη μεγαλύτερη φωλιά εντόμων στον κόσμο. «Δεν έχω δει ποτέ τόσο μεγάλη φωλιά, μοιάζει προϊστορική κατασκευή», είπε ο Simkins. Πρόκειται για μια τεράστια φωλιά σφηκών, ύψους περίπου 2,5 μέτρων και πλάτους 8 μέτρων, που μπορεί να περιέχει πάνω από 1 εκατομμύριο έντομα. «Συνήθως μια μεγάλη φωλιά σφηκών περιέχει 1.000 έως 5.000 έντομα», συμπληρώνει.

Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2013

Το Καναρινί Ποδήλατο

  Ένας νεαρός δάσκαλος ο Άρης, αναλαμβάνει την έκτη τάξη σ' ένα δημοτικό σχολείο της Αθήνας. Ανάμεσα στους μαθητές του, διακρίνει τον Λευτέρη, που σχεδόν δεν μπορεί να διαβάσει και γενικά αδυνατεί να παρακολουθήσει την πρόοδο των υπολοίπων παιδιών. Ο Άρης διαπιστώνοντας ότι ο μικρός έχει απομονωθεί από τους συνομηλίκους του και ότι δεν είχε καμία υποστήριξη από τους προηγούμενους δασκάλους του, αλλά ούτε και από το σπίτι του, αποφασίζει να τον βοηθήσει πρακτικά και ηθικά. Τα πράγματα δείχνουν να πηγαίνουν καλά μέχρι την στιγμή που κατά την απουσία του Άρη, ο Λευτέρης θα βρεθεί αντιμέτωπος με την αγριότητα και τον κυνισμό μικρών και μεγάλων.
 (Πάτησε στην εικόνα για να παρακολουθήσεις την ταινία)

Τρίτη, 25 Ιουνίου 2013

Με ασφάλεια στο σχολείο και στο σπίτι

  Ένα χρησιμότατο φυλλάδιο του Ελληνικού Ινστιτούτου για την Υγιεινή και την Ασφάλεια στην Εργασία που έχει σαν σκοπό να μας δώσει πολύτιμες συμβουλές για το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε για να είμαστε ασφαλείς στο σχολείο και στο σπίτι. Εξαιρετικά πρακτικό. Συγγραφική ομάδα οι Κ. Ζορμπά και Σ. Κρομμύδας. Εικονογράφηση της Χ. Ζέκκου.

Πηγή: 88ο Δ.Σ. Αθηνών

Κυριακή, 23 Ιουνίου 2013

Δύσκολο να είσαι αραχνούλα!

Παρασκευή, 21 Ιουνίου 2013

Η ιστορία της Νασρίν από τη Συρία




Ο θετός γιος της Νασρίν ζωγράφισε αυτή την εικόνα, περιγράφοντας την περιπέτεια της οικογένειάς τους όταν τρύπησε η βάρκα τους και βρέθηκαν όλοι στο νερό.
Η Νασρίν είναι 23 χρονών, από τη Συρία.
Δεν μπορεί να πει την ιστορία της.
Για αυτό τη λέμε εμείς.
Μας την αφηγήθηκε στη Λέσβο την άνοιξη του 2013.
Πηγή: Γιατροί Χωρίς Σύνορα

Οι περιπέτειες ενός κουνουπιού...


Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο: ... χορεύουν τα ποντίκια!

Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2013

Ένα εντυπωσιακό χτύπημα κεραυνού

  Toν Μάιο, που μας πέρασε, ένας κεραυνός κατά τη διάρκεια καταιγίδας χτύπησε τον πύργο τηλεόρασης στην Αγία Πετρού- πολη, στη Ρωσία. 
  Σύμφωνα με τον Vladimir Baturin, επικεφαλή του Κέντρου Τηλεοπτικής Μετάδοσης, η λειτουργία του πύργου διακόπηκε για λίγα λεπτά μετά το χτύπημα του κεραυνού. Ο πύργος βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο της Αγίας Πετρούπολης και είναι ο δεύτερος ψηλότερος στη Ρωσία μετά τον πύργο Οστανκίνο στη Μόσχα.

Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2013

Στο Ελ. Βενιζέλος η "βασίλισσα των αιθέρων"

  Τη "βασίλισσα των αιθέρων", το μεγαλύτερο Β747-8 του κόσμου, υποδέχθηκε χτες, Τρίτη, το αεροδρόμιο της Αθήνας "Ελευθέριος Βενιζέλος".
  Πρόκειται για το μεγαλύτερο σε παραγωγή επιβατικό αεροσκάφος της Μπόινγκ και είναι μια αναβαθμισμένη και μεγαλύτερου μήκους εκδοχή του κλασικού, θρυλικού 747. Η καμπίνα του έχει χωρητικότητα 358 επιβατών με 8 θέσεις First Class, 92 θέσεις Business Class και 258 Economy Class.

Δευτέρα, 17 Ιουνίου 2013

Οι μαθητές αγνοούν το savoir vivre του διαδικτύου

  Άγνοια των κανόνων συμπεριφοράς των ανηλίκων στο διαδίκτυο και των υποχρεώσεών τους online διαπιστώνουν δάσκαλοι και καθηγητές, οι οποίοι συμμετείχαν σε έρευνα της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr. Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να δώσουν τη γνώμη τους για σημαντικά ζητήματα ορθής και ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου από τους μαθητές τους. 
Τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά:
  Παρόλο που το 72% των εκπαιδευτικών πιστεύουν πως οι ανήλικοι θεωρούν ότι γνωρίζουν περισσότερα για το διαδίκτυο από ότι οι δάσκαλοι και οι γονείς τους, το 68,6% από αυτούς πιστεύει, επίσης, πώς οι ανήλικοι δεν γνωρίζουν τι είναι το «netiquette», διεθνής όρος του κώδικα δεοντολογικής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο.
  Το 60,1% των εκπαιδευτικών επισημαίνει πως οι ανήλικοι δεν γνωρίζουν ότι η διαδικτυακή τους συμπεριφορά μπορεί να έχει συνέπειες στον φυσικό κόσμο. Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, αν αναλογιστεί κανείς πως οι ανήλικοι δεν γνωρίζουν ποια πράγματα και ποιες συμπεριφορές είναι παράνομες στο διαδίκτυο, σύμφωνα με περισσότερους από τους μισούς εκπαιδευτικούς (65,1%).
  Το 79,7% των εκπαιδευτικών πιστεύουν πως οι ανήλικοι καταπατούν την πνευματική ιδιοκτησία των άλλων στο διαδίκτυο, χωρίς πολλές φορές να γνωρίζουν τους κανόνες που διέπουν την έννοια του «copyright».
  Το 49,6% των εκπαιδευτικών θεωρούν ότι οι ανήλικοι δεν γνωρίζουν ότι πρέπει να σέβονται τη γνώμη των άλλων στο διαδίκτυο, μία εκ των βασικών τους υποχρεώσεων online.
  Οι ανήλικοι δεν ζητούν συγκατάθεση για να αναρτήσουν φωτογραφίες ή βίντεο τρίτων (φίλων, συμμαθητών, γνωστών, κ.λπ.), όπως υποστηρίζει το 61,5% των εκπαιδευτικών.
  Το 39,4% των εκπαιδευτικών αποκαλύπτουν πως έχουν αντιμετωπίσει στη σχολική πορεία τους περιστατικά ψηφιακής παρενόχλησης, διακωμώδησης, συκοφαντικής δυσφήμισης μέσω κινητού, Facebook ή άλλου ιστοχώρου από μαθητές προς μαθητές ή προς δασκάλους (π.χ. παραποιημένη φωτογραφία, άσχημα σχόλια, κλοπή προφίλ).
Πηγή: Καθημερινή

Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013

Αποτελέσματα 6ου Διαγωνισμού Ελληνόφωνων Εκπαιδευτικών Ιστότοπων

  Ανακοινώθηκαν σήμερα το απόγευμα τα αποτελέσματα του 6ου Διαγωνισμού Ελληνόφωνων Εκπαιδευτικών Ιστότοπων. Όσον αφορά την άψογη και ομαλή διοργάνωση του διαγωνισμού, που αναφέρεται στο δελτίο τύπου που ακολουθεί, θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω. 
  Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν αναιρείται η προσπάθεια και το έργο των συναδέλφων, που βραβεύτηκαν και στους οποίους αξίζουν συγχαρητήρια, όπως άλλωστε και σε όσους συμμετείχαν και δεν διακρίθηκαν. Ρίξτε μια ματιά στους ιστότοπους, γιατί αξίζει. Ομολογώ ότι αρκετούς από αυτούς δεν τους γνώριζα.
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στο δελτίο τύπου)

Σάββατο, 15 Ιουνίου 2013

Ήρθε η ώρα να αποχαιρετιστούμε...

  Πριν από εννέα μήνες συνάντησα για πρώτη φορά δεκαπέντε χαρούμενες φατσούλες, που μάλλον αγωνιούσαν για τον νέο τους δάσκαλο. Οι πρώτες μέρες στην τάξη ήταν διερευνητικές για όλους. Νέο σχολείο και νέο τμήμα για μένα, νέος δάσκαλος για τα παιδιά. Στην πορεία όμως γνωριστήκαμε, δημιουργήσαμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας στην τάξη και καταφέραμε να φτιάξουμε μια πολύ δυνατή ομάδα.
  Βέβαια μην νομίζετε ότι όλα ήταν ρόδινα, αντιθέτως. Φωνές, τσακωμοί, αντιπαλότητες, τιμωρίες, υπήρχαν, αλλά ταυτόχρονα είχαμε καθημερινά χαμόγελα, πειράγματα, παιχνίδια και πολλά άλλα, που σας τα παρουσιάζαμε μέσα από το ιστολόγιο. 
  Οι μέρες πέρασαν χωρίς να το καταλάβουμε για να φτάσουμε στη σημερινή, που ήταν και η τελευταία μας στο σχολείο. Αν και υπήρχε συγκίνηση, ευτυχώς συγκρατηθήκαμε και φύγαμε από το σχολείο χαμογελαστοί. Ήταν η καλύτερη ανταμοιβή, γιατί την προηγούμενη μέρα είχε γίνει ένας μικρός χαμός!
  Από σήμερα και για λίγο καιρό οι δρόμοι μας χωρίζουν. Ελπίζω, όμως, να είμαι και του χρόνου στο σχολείο, για να είμαστε πάλι μαζί. Για αυτό λόγο δε σας λέω αντίο, αλλά εις το επανιδείν! Καλό καλοκαίρι παιδιά!
Δημιουργία της Στ΄ τάξης
Υ.Γ. Από εδώ και πέρα οι αναρτήσεις θα γίνουν πιο αραιές και θα σχετίζονται περισσότερο με τα ενδιαφέροντά μου.

Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013

Ένα πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στο σχολείο μας!

  Σήμερα το πρωί επισκέφτηκαν το σχολείο άντρες της Τροχαίας Λιβαδειάς, μίλησαν στα παιδιά για τη σωστή χρήση του ποδηλάτου, για τα σήματα κυκλοφορίας, απάντησαν σε ερωτήσεις και έδωσαν διάφορες συμβουλές. Στη συνέχεια τα παιδιά πήραν τα ποδήλατά τους και εξασκήθηκαν στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, που δημιουργήσαμε στο σχολείο!



Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2013

Το προαύλιο αλλάζει...

  Εδώ και καιρό συζητούσαμε στο σχολείο για την κυκλοφοριακή αγωγή μια και τα δύο τμήματα της Τετάρτης υλοποιούσαν σχετικά προγράμματα. Οι συνάδελφοι σχεδίαζαν να επισκεφτούν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Θήβα, αλλά κάτι η πίεση του χρόνου κάτι τα άσχημα οικονομικά ακύρωσαν τον προγραμματισμό τους. 
  Κουβεντιάζοντας, λοιπόν, πρότεινα να φτιάξουμε ένα πρόχειρο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στο σχολείο, να φέρουν τα παιδιά τα ποδήλατα τους και να εξασκηθούν. Το είχα κάνει δυο φορές παλαιότερα σε σχολεία, που είχα εργαστεί, με πολύ καλά αποτελέσματα, οπότε γιατί να μην το κάναμε και φέτος; Οι συνάδελφοι, όμως, αντιπρότειναν να γίνει μόνιμο, ώστε να υπάρχει στο σχολείο στο μέλλον.  
  Μόλις μπήκε ο Ιούνιος και αρχίσαμε τις προετοιμασίες για τις τελικές εκδηλώσεις, το θέμα επανήλθε! Πήραμε, λοιπόν, μολύβια, γόμες, χάρακες, ανασκουμπωθήκαμε και αρχίσαμε το σχεδιασμό του πάρκου. Μετά από αρκετές προσπάθειες καταλήξαμε στο τελικό σχέδιο, αγοράσαμε χαρτοταινίες, ρολά και μπογιές, καλέσαμε το δήμο, που μας διέθεσε δύο ελαιοχρωματιστές και το σχολείο μας απέκτησε το πολυπόθητο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής! 
Το προαύλιο αρχικά


 Το προαύλιο τώρα
  Τα σχέδιά μας, όμως, δεν τελειώνουν εδώ μια και του χρόνου σχεδιάζουμε να φτιάξουμε και παιχνίδια στο χώρο του προαυλίου, ώστε τα παιδιά να περνούν δημιουργικά το χρόνο τους. Βέβαια για την ώρα θα αρκεστείτε στην αυριανή ανάρτηση με την εκδήλωση για την κυκλοφοριακή αγωγή!

ΕΡΤ, τέλος εποχής...

Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2013

Οι πρώτες εκδηλώσεις του σχολείου μας για τη λήξη της φετινής χρονιάς!

  Σήμερα ξεκίνησαν στο σχολείο μας οι εκδηλώσεις, που έχουμε προγραμματίσει, για τη λήξη της φετινής χρονιάς! Την αρχή έκαναν τα πρωτάκια μας, που παρουσίασαν μια πολύ όμορφη περιήγηση στην Ελλάδα με τραγούδια και χορούς!

  Στη συνέχεια ακολούθησαν αγώνες ποδοσφαίρου για τα αγόρια και πετοσφαίρισης για τα κορίτσια της Έ΄και Στ΄ τάξης .

H σφαγή αμάχων στο Δίστομο από τους Ναζί

  Σαν σήμερα στη Βοιωτία και συγκεκριμένα στην πόλη του Διστόμου έγινε από τους Γερμανούς μια από τις μεγαλύτερες σφαγές αμάχων στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
  Στις 10 Ιουνίου του 1944 ο λοχαγός των SS Fritz Laufenbach  έλαβε διαταγή να μετακινήσει τον λόχο του από την Λειβαδιά προς το Δίστομο, Στείρι και Κυριάκι με σκοπό τον εντοπισμό ανταρτών στη δυτική πλευρά του Ελικώνα. Σαν δόλωμα οι Γερμανοί είχαν δύο επιταγμένα ελληνικά φορτηγά, που προπορεύονταν της κύριας φάλαγγας, γεμάτα με άνδρες των SS μεταμφιεσμένους σε χωρικούς.
  Οι Γερμανοί μπήκαν στο Δίστομο και εκφοβίζοντας τους χωρικούς έμαθαν ότι υπήρχαν αντάρτες στο Στείρι. Κατευθύνθηκαν προς τα εκεί, αλλά στη θέση Λιθαράκι έπεσαν σε ενέδρα των ανταρτών του ΕΛΑΣ. Η μάχη ήταν σκληρή και κράτησε περίπου μέχρι τις δύο το μεσημέρι αναγκάζοντας τους Γερμανούς σε οπισθοχώρηση με βαριές απώλιες.
  Οι Γερμανοί επέστρεψαν στο Δίστομο και σε αντίποινα για τις απώλειες άρχισαν να εκτελούν τους κατοίκους του χωριού. Η μανία τους ήταν τόσο μεγάλη, ώστε δεν ξεχώριζαν από το μακελειό ούτε τα γυναικόπαιδα ούτε τους ηλικιωμένους. Η σφαγή σταμάτησε μόνον όταν νύχτωσε και αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στην Λειβαδιά, αφού πρώτα έκαψαν τα σπίτια του χωριού. Οι εκτελέσεις, όμως, συνεχίστηκαν και κατά την επιστροφή των Γερμανών στην βάση τους, καθώς σκότωναν όποιον άμαχο έβρισκαν στον δρόμο τους. Οι νεκροί του Δίστομου έφτασαν τους 228, εκ των οποίων οι 117 γυναίκες και 111 άντρες, ανάμεσά τους 53 παιδιά κάτω των 16 χρόνων. Η μαρτυρία του απεσταλμένου του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού Eλβετού George Wehrly, ο οποίος έφτασε στο Δίστομο μετά από λίγες μέρες, μιλάει για 600 νεκρούς στην ευρύτερη περιοχή.

Εικόνες από την τάξη μας!

  Τις τελευταίες ημέρες του σχολικού έτους συνηθίζεται σε όλα τα σχολεία οι μαθητές να μαζεύουν τα πράγματά τους, να κατεβάζουν τις εργασίες τους από τους τοίχους και να καθαρίζουν τις αίθουσες ανακυκλώνοντας όσα πράγματα δεν τους χρειάζονται. Εμείς έχουμε καθαρίσει ήδη την αίθουσά μας, μια και όλη την εβδομάδα έχουμε προγραμματίσει διάφορες δραστηριότητες στο χώρο του σχολείου. 
  Σήμερα, λοιπόν, το πρωί αρκετοί από τους μαθητές μου, που έφυγαν χαρούμενοι την προηγούμενη Παρασκευή με τις εργασίες στα χέρια τους, δεν ήθελαν να μπουν στην αίθουσα επειδή τους φαινόταν άδεια! Δεν τους μάλωσα, ούτε προσπάθησα να τους αλλάξω γνώμη, αφού ήταν μια όμορφη και δημιουργική χρονιά, που αξίζει να τη θυμόμαστε. Για αυτό άλλωστε, λίγο πριν κατεβάσουμε τις εργασίες μας, τη φωτογράφισα για να τη θυμόμαστε πώς ήταν!



Κυριακή, 9 Ιουνίου 2013

Το μεγαλύτερο ντόμινο με βιβλία

   Η επιλογή ενός βιβλίου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο τίτλος, το περιεχόμενο ακόμα και το εξώφυλλο παίζουν τον ρόλο τους στην τελική επιλογή, η οποία γίνεται ακόμα πιο δύσκολη για όσους δεν είναι συνηθισμένοι στο διάβασμα.
  Ένα είναι σίγουρο, αν γίνει η αρχή, τότε το ένα βιβλίο θα διαδέχεται το άλλο. Σαν ένα ντόμινο, όπως αυτό που δημιούργησαν μέλη της Δημόσιας Βιβλιοθήκης στο Σιάτλ των ΗΠΑ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ντόμινο από βιβλία, το οποίο και μπήκε στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες, μια και 2.100 βιβλία χρησιμοποιήθηκαν για το εντυπωσιακό αποτέλεσμα που ακολουθεί.
 
Πηγή: Δημόσια Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς

Σάββατο, 8 Ιουνίου 2013

Η ολοήμερη εκδρομή μας στο Πολιτιστικό Πάρκο στα Μεσόγεια και το Σούνιο

Εθελοντική Αιμοδοσία στη Λιβαδειά

Ενημέρωση για τη διατροφή

  Οι μαθητές της Ε΄ τάξης και ο γυμναστής του σχολείου μας, κ. Μάρκου Άγγελος, μάς εξέπληξαν ευχάριστα το πρωί της Δευτέρας 3/06/13, αφού διοργάνωσαν στο χώρο του σχολείου μια ενημερωτική εκδήλωση για τη σωστή διατροφή με τη συμμετοχή της διατροφολόγου κ. Ζήκα Κατερίνας.

Παρασκευή, 7 Ιουνίου 2013

Πέμπτη, 6 Ιουνίου 2013

Επισκεφτήκαμε την Ακρόπολη και το νέο της μουσείο!

  Την Τετάρτη 17/04/13 επισκεφτήκαμε την Ακρόπολη και ξεναγηθήκαμε στο νέο της μουσείο! Μπορεί να κουραστήκαμε λιγάκι από τον δυνατό αέρα που φυσούσε εκείνη την ημέρα, αλλά άξιζε ο κόπος μια και γνωρίσαμε από κοντά ένα από τα σπουδαιότερα μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς!

Τετάρτη, 5 Ιουνίου 2013

Σύγχρονος αθλητισμός και αναβολικά

  Με αφορμή το μάθημα της Γλώσσας "Ο αθλητισμός στην αρχαία Ελλάδα", κουβεντιάσαμε στην τάξη για τους αρχαίους αθλητές, τα έπαθλα, τα κίνητρα που είχαν για τη νίκη και μοιραία άρχισαν οι συγκρίσεις με τους σημερινούς αθλητές. Η συζήτηση άναψε και δεν άργησε να φτάσει στα αναβολικά!
  Κάποιοι μαθητές δεν ήξεραν τι ακριβώς είναι τα αναβολικά, ενώ όσοι πάλι γνώριζαν δεν ήταν σίγουροι αν είναι κάτι καλό ή κακό. Όταν βέβαια άρχισα να τους αναφέρω περιπτώσεις αθλητών που πιάστηκαν ντοπαρισμένοι έπεσαν από τα σύννεφα. 
Πάμε να θυμηθούμε κάποιες περιπτώσεις

Τρίτη, 4 Ιουνίου 2013

Τηλεόραση ή βιβλίο; Εύκολο!

Ο βυζαντινός στρατός

Πηγή: Σουδίας Γιάννης

Χρονολογικός πίνακας με τα σημαντικότερα γεγονότα της βυζαντινής περιόδου

Πηγή: Κουκούλης Πάρης

Ποιος θέλει να γίνει "εκατομμυριούχος" απαντώντας σε ερωτήσεις για τη βυζαντινή ιστορία;

  Εδώ και αρκετό καιρό έχουμε τελειώσει το μάθημα της Ιστορίας, αλλά αυτό δε μας εμποδίζει να κάνουμε μια μικρή επανάληψη! Πόσο μάλλον όταν η επανάληψη γίνεται με τη μορφή παιχνιδιού!
 Κάντε λοιπόν κλικ στην παρακάτω εικόνα, απαντήστε στις ερωτήσεις του "Εκατομμυριούχου"  και κερδίστε φανταστικά εκατομμύρια! 
  Προσοχή, αν απαντήσετε λανθασμένα χάνετε και ξεκινάτε πάλι από την αρχή. Αν σε μια ερώτηση μπερδευτείτε, χρησιμοποιήστε μια από τις τρεις βοήθειες!
(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή, κάντε κλικ στην εικόνα)

Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2013

Ο αριθμός π

  Ο αριθμός π είναι μια μαθηματική σταθερά, που ερμηνεύεται ως  η αναλογία της περιφέρειας ενός κύκλου με τη διάμετρο και ισούται με 3,14159. 
Όταν η διάμετρος του κύκλου είναι 1, η περιφέρειά του είναι ίση με π.
 Για την ακρίβεια το ακριβές πηλίκο είναι:
Επειδή είναι δύσκολο να θυμόμαστε τον παραπάνω αριθμό, οι μαθηματικοί έχουν καταλήξει να χρησιμοποιούν ως

Η διπλωματία των Βυζαντινών