Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013

Ενημέρωση για την ανακύκλωση

  Τα παιδιά της τάξης με την καθοδήγηση της δασκάλας των Αγγλικών, κ. Χρύσας, κατασκεύασαν αφίσες για την ανακύκλωση! Αφού τις παρουσίασαν στους συμμαθητές τους, τις κόλλησαν στην πόρτα της τάξης για να θυμόμαστε καθημερινά να ανακυκλώνουμε τα απορρίμματά μας!

Γνωριμία με τις κατηγορίες των τροφών

  'Ενα από τα πολλά προβλήματα, που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος, είναι και αυτό της κακής διατροφής. Καθημερινά στο σχολείο οι μαθητές καταναλώνουν έτοιμο φαγητό, συσκευασμένους χυμούς ή αναψυκτικά, που μόνο καλό δεν κάνουν στην ανάπτυξή τους. 
  Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η κακή διατροφή των ανθρώπων από την παιδική ηλικία οδηγεί μεγαλώνοντας σε παχυσαρκία και άλλες ασθένειες. Ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση είναι η διαρκής ενημέρωση. 
  Φέτος, λοιπόν, οι μαθητές μου με πρωτοβουλία του γυμναστή μας, κ. Μάρκου, πήραν μέρος σε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα τη διατροφή. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που έκαναν, ήταν και αυτή της κατηγοριοποίησης των τροφών.

Επιτραπέζια παιχνίδια στην τάξη

  Μια και πλησιάζουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς, είπαμε σήμερα να χαλαρώσουμε από τα μαθήματα και να παίξουμε επιτραπέζια παιχνίδια. Φέραμε, λοιπόν, τα βιβλία της Γλώσσας και της ΚΠΑ, τα ανοίξαμε και αρχίσαμε το παιχνίδι. 
  Τώρα βέβαια θα μου πείτε ότι βιβλία και παιχνίδι δεν πάνε μαζί. Μάλλον, όμως, κάνετε λάθος, γιατί εμείς περάσαμε υπέροχα μαζί τους! Αν δεν μας πιστεύετε ρίξτε μια ματιά στις φωτογραφίες.
Ολυμπιοδρομίες 
 Είμαστε ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες
  Τελειώνοντας τις Ολυμπιοδρομίες και τους Ενεργούς και υπεύθυνους πολίτες είπαμε να παίξουμε και ένα κλασσικό επιτραπέζιο, τη Ναυμαχία. 
 Ναυμαχία
Πηγή: Η Ναυμαχία προέρχεται από την Ψηφιακή Τάξη

Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013

Οι συγκοινωνίες στην Ελλάδα

  Το συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας μας περιλαμβάνει το σιδηροδρομικό, το οδικό, το ακτοπλοϊκό και το αεροπορικό δίκτυο. Οι παρακάτω σύνδεσμοι οδηγούν σε χάρτες που παρουσιάζουν την κίνηση των αεροσκαφών και των πλοίων στην Ελλάδα!
Χάρτης πλοίων σε πραγματικό χρόνο
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην ιστοσελίδα)

Χάρτης αεροπλάνων σε πραγματικό χρόνο
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην ιστοσελίδα)

Παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων


Πηγή: Γιάννης Φερεντίνος

Επανάληψη στις αντωνυμίες


Πηγή: chrysantor

Αμπέμπε Μπικίλα, ο ξυπόλητος Αιθίοπας αθλητής

  Ο ιστορικός μαραθώνιος αγώνας στη Ρώμη το 1960, όπου ο Αιθίοπας δρομέας Αμπέμπε Μπικίλα έτρεξε ξυπόλητος και κέρδισε το χρυσό μετάλλιο!

Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

Επίσκεψη στην έκθεση αποξηραμένων φυτών και βοτάνων στην Κρύα

  Την Τρίτη που μας πέρασε επισκεφτήκαμε την έκθεση απο- ξηραμένων φυτών και βοτάνων, που στεγάζεται προσωρινά στην Νεροτριβή στην περιοχή της Κρύας. Εκεί θαυμάσαμε από κοντά 1.100 είδη αποξηραμένων φυτών και βοτάνων, ενώ παράλληλα ενημερωθήκαμε για τη μελισσοκομία και τη χρησιμότητα των μελισσών στη διατήρηση του παγκόσμιου οικοσυστήματος!


Δευτέρα, 27 Μαΐου 2013

Άνθρωπος και ήχος - το αυτί μας

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην παρουσίαση)

Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός
Πάτησε στις παρακάτω εικόνες για να παρακολουθήσεις τη λειτουργία του αφτιού μέσα από διαδραστικές εφαρμογές.
Πηγή: ΒΒC
 Πηγή:skoool.gr

Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

Αν τα άγρια ζώα έτρωγαν fast food...

O δασικός και ορυκτός πλούτος της Ελλάδας


Απορρόφηση του ήχου

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην παρουσίαση)
Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Σάββατο, 25 Μαΐου 2013

"Στης Έρκυνας τις όχθες: νερό και χρόνος, άνθρωπος και φύση"

   Το οδοιπορικό με τη χαραγμένη πράσινη πολιτιστική διαδρομή είναι ένα εύχρηστο εργαλείο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της περιήγησης - βόλτας στις όχθες της Έρκυνας. 
  Απευθύνεται σε κάθε παιδί ξεχωριστά και είναι σχεδιασμένο για να επεμβαίνουν τα ίδια μια και το έχουν μαζί τους κατά τη διάρκεια της διαδρομής, το παρατηρούν, το συμπληρώνουν και στο τέλος το παίρνουν μαζί τους ως αναμνηστικό.
Προτεινόμενες δράσεις σχετικά με το φύλλο εργασίας:
  Επεξήγηση και προσέγγιση των εννοιών του τίτλου και του υπότιτλου. Για παράδειγμα, τι μπορεί να σημαίνει «Πράσινες» «Πολιτιστικές» «Διαδρομές», γιατί επιλέξαμε την Έρκυνα, σχέσεις και αλληλεπιδράσεις του νερού και του χρόνου, της φύσης και του ανθρώπου.
  Προχωρώντας στη διαδρομή, σταδιακά εντοπίζουν στον χάρτη τα σημεία των στάσεων και τα μνημεία - προσανατολίζονται. Ταυτίζουν το χώρο, που κάθε φορά βρίσκονται με τα  βελάκια και τις υπάρχουσες φωτογραφίες. Γράφουν την ονομασία των στάσεων. Χρωματίζουν τη ροή του ποταμού και τα ακριβή σημεία των στάσεων, όπως αυτά αποτυπώνονται με τα μνημεία στον χάρτη. Εντοπίζουν, μετρούν και σημειώνουν τα γεφυράκια στον χάρτη. Αφουγκράζονται όλους τους ήχους όπως του νερού, των πουλιών, των ανθρώπων κτλ. και τους συζητούν. Δυνατότητα χρήσης της πίσω όψης του φύλλου εργασίας. Ζωγραφίζουν, συζητούν, διατυπώνουν κάτι με θέμα: «Στης Έρκυνας τις όχθες: νερό και χρόνος, φύση και άνθρωπος». 
Πηγή: Ιστολόγιο Σχολικών Συμβούλων Α/Θμιας Εκπ/σης Ν. Βοιωτίας
Εκπαιδευτικό υλικό που μπορείτε να αξιοποιήσετε
Υλικό από την 23η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων για την Π. Π. Δ. της Έρκυνας
Υλικό από τις προτεινόμενες σελίδες του πακέτου Περιβαλλοντικής Εκπ/σης της WWF για το ποτάμι της Έρκυνας.  εισαγωγήδραστηριότητεςεισαγωγήA & B
(Έδαφος & Φυτά: σελ. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,47,50,52,58 Νερό: σελ. 15,16 Δάσος και πουλιά: σελ. 41,56,62,126,127,130)  
Εκπαιδευτικό υλικό για το νερό Το μονοπάτι του νερού 1Το μονοπάτι του νερού 2 

«Στα χρόνια της πένας και του μαυροπίνακα»

Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013

Ανάκλαση του ήχου

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην παρουσίαση)
Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός
  Κάνε κλικ στη παρακάτω εικόνα για να ακούσεις την ηχώ. Έπειτα πάτησε “Next” για να δεις πώς οι ειδικές συσκευές στα πλοία (σόναρ), με βάση το φαινόμενο της ανάκλασης του ήχου, μπορούν να βρουν το βάθος του βυθού ή να εντοπίσουν πού υπάρχουν ψάρια.

Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

Κακένια Νταΐγια: Ένα κορίτσι που απαίτησε σχολείο


  Η Κακένια Νταΐγια έκανε μια συμφωνία με το πατέρα της: Θα υποβληθεί στη παραδοσιακή τελετή ενηλικίωσης των Μασσάι ακρωτηριασμού των γεννητικών της οργάνων, εάν την αφήσει να πάει πίσω στο σχολείο. Η Νταΐγια διηγείται την γεμάτη κουράγιο ιστορία για το πώς συνέχισε στο κολλέγιο, και για τη συνεργασία της με τους γηραιούς του χωριού για το κτίσιμο ενός σχολείου για τα κορίτσια. Είναι το εκπαιδευτικό ταξίδι μιας γυναίκας που άλλαξε το πεπρωμένο 125 νεαρών γυναικών.

Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013

Η κτηνοτροφική παραγωγή και αλιεία στην Ελλάδα


Επίσκεψη στο Πολιτιστικό Πάρκο στα Μεσόγεια και στο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο

  Φέτος, για την τελική μας εκδρομή επιλέξαμε να επισκεφτούμε το Πολιτιστικό Πάρκο στα Μεσόγεια και το Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Μια και οι μέρες πλησιάζουν, ας ρίξουμε μια ματιά στα μέρη που θα πάμε!
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην ιστοσελίδα του Πάρκου)

Η βυζαντινή Κύπρος

Η αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα

Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

Το Βυζάντιο παρακμάζει και υποκύπτει σε κατακτητές - β΄ μέρος (επανάληψη)



Πηγή: Σουδιάς Γιάννης

Άλλοι πεινάνε κι άλλοι πετάνε τρόφιμα στο παγκόσμιο τραπέζι

  Το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού πετά 222 εκατ. τόνους τροφίμων ετησίως, ενώ 870 εκατ. άνθρωποι πέφτουν για ύπνο πεινασμένοι.
  Στη μια πλευρά του τραπεζιού τα πιάτα είχαν εξωτικά φρούτα, κρέας, ζυμαρικά, τυρί και ψάρι. Στην άλλη πλευρά, τα πιάτα είχαν από μια χούφτα βρασμένο ρύζι, που σε κάποια συνοδευόταν από λίγα όσπρια και ίσως ένα κομμάτι κοτόπουλο. Δεν είχε σερβιριστεί σε όλους νερό. Οι άνθρωποι της ActionAid θα μπορούσαν να μας έχουν παρουσιάσει ένα πέλαγος από στοιχεία για να καταδείξουν την ανισοκατανομή της τροφής στον κόσμο, όμως η εικόνα του καθημερινού φαγητού ανθρώπων από διαφορετικά σημεία του πλανήτη μετέφερε με δραματική σαφήνεια το μήνυμα. Την ώρα που το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού όχι μόνο έχει πρόσβαση σε υγιεινό, ασφαλές φαγητό, αλλά πετά στα σκουπίδια 222 εκατ. τόνους τροφίμων τον χρόνο, 870 εκατ. άνθρωποι πέφτουν για ύπνο πεινασμένοι. Κάθε χρόνο 500.000 παιδιά τυφλώνονται λόγω έλλειψης βιταμίνης Α, ενώ 2,5 εκατ. παιδιά πεθαίνουν από ασιτία, την κατάσταση δηλαδή που το σώμα αρχίζει να τρώει τον εαυτό του.
  Όμως η πείνα δεν είναι μια φυσική καταστροφή, όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε κατά τη διάρκεια του ιδιότυπου βιωματικού εργαστηρίου που οργάνωσε χθες η ActionAid, με σκοπό να καταδείξει γιατί κάποια πιάτα παραμένουν άδεια στο παγκόσμιο τραπέζι. Υπολογίζεται ότι ο πλανήτης σήμερα παράγει τροφή αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες του συνόλου του πληθυσμού με 2.720 θερμίδες την ημέρα. (Κατά μέσο όρο ένας άνθρωπος χρειάζεται 1.800 θερμίδες την ημέρα για να ζήσει). Ομως, η αδικία που διέπει το παγκοσμιοποιημένο σύστημα παραγωγής και διανομής τροφίμων κρατά δέσμιους εκατομμύρια ανθρώπους στα όρια της επιβίωσης.
Παραδείγματα
  Ενδεικτική είναι η περίπτωση της δανοσουηδικής γαλακτοκομικής εταιρείας Arla, η οποία επειδή χρησιμοποιεί γάλα που επιδοτείται από την Ε.Ε. μπορεί να το εξάγει σε σκόνη στο Μπανγκλαντές σε τιμή χαμηλότερη από την τοπική. Λόγω της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, αντίθετα, το Μπανγκλαντές δεν μπορεί να εξάγει γάλα στην Ευρώπη. Η Arla έχει μεγαλύτερο κέρδος από τις εξαγωγές της προς τις αναπτυσσόμενες χώρες παρά από την πώληση ακριβών τυριών στη Δανία.
  Ακόμα πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα του ίδιου στρεβλού συστήματος, οι δραματικές επιπτώσεις που έχει επιφέρει στον Τρίτο Κόσμο η ανάπτυξη των βιοκαυσίμων σαν απάντηση στο πετρέλαιο. Καθώς η Ευρώπη δεν διαθέτει τις απαραίτητες εκτάσεις για να καλλιεργήσει τα βιοκαύσιμα που απαιτούνται για τους στόχους που έχει θέσει, μεγάλες εταιρείες στρέφονται στις εύφορες εκτάσεις του αναπτυσσόμενου κόσμου, τις οποίες αποσπούν έναντι ισχνών αντιτίμων. Υπολογίζεται ότι το 40% με 60% της αρπαγής της γης στην Αφρική οφείλεται στα βιοκαύσιμα. Η ποσότητα του καλαμποκιού που χρειάζεται για να γεμίσει το ντεπόζιτο ενός 4x4 θα μπορούσε να θρέψει ένα παιδί για έναν ολόκληρο χρόνο.
  Ποιος μπορεί να ξετυλίξει αυτό το κουβάρι; Αναπτυξιακές οργανώσεις όπως η ActionAid επιμένουν ότι όλοι μπορούμε να γίνουμε μέρος της λύσης, πιέζοντας για την αλλαγή πολιτικών που διαιωνίζουν το πρόβλημα: για την καταπολέμηση της κερδοσκοπίας στα τρόφιμα, την επένδυση στη μικρής κλίμακας γεωργία και την ανατροπή των στόχων της Ε.Ε. για τα βιοκαύσιμα. Και φυσικά, ως καταναλωτές, ρόλο που κρύβει τεράστια εξουσία, επιλέγοντας αγαθά και τρόφιμα υπεύθυνα και με κριτήριο τη δικαιοσύνη.
Πηγή: Λίνα Γιάνναρου, Καθημερινή

Τετάρτη, 15 Μαΐου 2013

Διάδοση του ήχου

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: skoool.gr

Σπάνια πτηνά της Ελλάδας σε κίνδυνο


Πηγή: Γιώργος Γιώτης

Θρύλοι, θρήνοι και παραδόσεις για την Άλωση της Πόλης

Τρίτη, 14 Μαΐου 2013

Πώς παράγεται ο ήχος;

(Πάτησε στην εικόνα για να δεις την παρουσίαση)
Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός
Πώς παράγονται οι ήχοι;
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: BBC

Δευτέρα, 13 Μαΐου 2013

Πόσοι μαθητές χωράνε σε ένα τετραγωνικό μέτρο;

  Σήμερα, στα Μαθηματικά, μιλήσαμε για τις μονάδες μέτρησης επιφάνειας και επειδή μας δυσκόλευαν, είπαμε να πρωτοτυπήσουμε!
Πηγή: sxoleio2010.blogspot.com
  Για να καταλάβουμε, λοιπόν, το τετραγωνικό μέτρο, σχεδιάσαμε στο πάτωμα ένα τετράγωνο με πλευρές 1μ. χ 1μ. και μετά φτιάξαμε στο εσωτερικό του μικρότερα τετράγωνα για τα τετραγωνικά δέκατα κτλ. Έπειτα μετρήσαμε τις διαστάσεις της τάξης μας, βρήκαμε το εμβαδόν σε τετραγωνικά μέτρα και κάναμε τις αντίστοιχες μετατροπές στον πίνακα!
  Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να δούμε πόσοι χωράνε σε ένα τετραγωνικό μέτρο. Στριμωχθήκαμε, σπρωχτήκαμε, πατηθήκαμε λίγο, φωνάξαμε αλλά στο τέλος καταφέραμε να χωρέσουμε στο τετράγωνο που φτιάξαμε! Σύνολο; Δεκατέσσερα παιδιά!!!     

Η Άλωση της Πόλης από τους Τούρκους


Κυριακή, 12 Μαΐου 2013

Η διοικητική διαίρεση της Ελλάδας

  Η τρέχουσα διοικητική διαίρεση της Ελλάδας διαμορφώθηκε από το πρόγραμμα «Καλλικράτης» και ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2011. Σύμφωνα με αυτήν, η χώρα μας έχει τρία επίπεδα διοικητικής διαίρεσης.
α) Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στους οποίους περιλαμβάνονται οι 325 δήμοι της χώρας μας. Διοικούνται από δήμαρχο και δημοτικό συμβούλιο που εκλέγονται κάθε 5 έτη με καθολική ψηφοφορία. Κάθε δήμος χωρίζεται σε διαμερίσματα με την ονομασία «δημοτικές ενότητες» και αυτές με τη σειρά τους σε «κοινότητες». Οι τελευταίες διαθέτουν δικά τους συμβούλια, ο ρόλος αυτών όμως είναι συμβουλευτικός και δεν μπορούν να λάβουν αποφάσεις.
β) Οι 13 περιφέρειες, οι οποίες αντιστοιχούν σε μία ευρεία γεωγραφική περιοχή της χώρας. Διοικούνται από περιφερειάρχη και περιφερειακό συμβούλιο που εκλέγονται κάθε 5 έτη με καθολική ψηφοφορία ανάμεσα στους εγγεγραμμένους δημότες των δήμων που υπάγονται στην περιφέρεια. Κάθε περιφέρεια διαιρείται σε «περιφερειακές ενότητες», οι οποίες συνήθως συμπίπτουν με τους νομούς. Κάθε περιφερειακή ενότητα διαθέτει δικό της αντιπεριφερειάρχη, που προέρχεται από τον συνδυασμό του περιφερειάρχη. 
γ) Οι 7 Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, που αποτελούνται από δύο ή περισσότερες περιφέρειες. Δεν αποτελούν θεσμό αυτοδιοίκησης αλλά διοικητικής αποκέντρωσης του κράτους, αφού ο επικεφαλής, με τον τίτλο «Γενικός Γραμματέας», διορίζεται από την κυβέρνηση και συγκεντρώνει όλες τις αποφασιστικές αρμοδιότητες, ενώ το δε συμβούλιό της, στο οποίο συμμετέχουν οι περιφερειάρχες και οι εκπρόσωποι των τοπικών ενώσεων δήμων, έχει κυρίως συμβουλευτικό χαρακτήρα.
  Εξαίρεση σε όλα τα παραπάνω αποτελεί το Άγιο Όρος, το οποίο αποτελεί μεν ελληνικό έδαφος, αλλά διοικείται με τους δικούς του θεσμούς βάσει του Καταστατικού Χάρτη του Αγίου Όρους του 1924.

Μονάδες μέτρησης επιφάνειας


Πηγή: Παύλος Κώτσης

Σάββατο, 11 Μαΐου 2013

Για τη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών με αφορμή την απεργία στις Πανελλήνιες!

  Τις τελευταίες ημέρες οι εκπαιδευτικοί δέχονται μια άνευ προηγουμένου συντονισμένη επίθεση από διάφορους δημοσιογράφους, κυβερνητικούς εκπροσώπους και βουλευτές, που τους εμφανίζουν ως τους μπαμπούλες του εκπαιδευτικού συστήματος για την απόφασή τους να απεργήσουν ή όχι εν μέσω Πανελλήνιων εξετάσεων.
  Ξαφνικά, λοιπόν, θυμήθηκαν την ευαισθησία τους για την εκπαίδευση και την αγωνία των υποψηφίων και με παντιέρα τους την αύξηση του ωραρίου κατά δυο ώρες την εβδομάδα ξεσπαθώνουν εναντίον των εκπαιδευτικών.
  Πηγή: tolis, thepaper.gr
  Ξεπερνώντας το δίωρο και όσα αυτό προμηνύει, όπως αναγκαστικές μεταθέσεις, απολύσεις, μείωση μισθού, αναπληρωτές των 300 € κ.ά, θα ήθελα να μάθω που βρίσκονταν όλοι αυτοί οι φωστήρες τα τελευταία δύο χρόνια, όπου τα σχολεία λειτούργησαν με χίλια δυο προβλήματα. Ενδεικτικά αναφέρω το προηγούμενο σχολικό έτος που οι φωτοτυπίες αντικατέστησαν τα βιβλία, την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, την έλλειψη εκπαιδευτικών, στο σχολείο μου ακόμα περιμένουμε συναδέλφους για Γαλλικά - Γερμανικά και Μουσική, το πετρέλαιο που δινόταν με το σταγονόμετρο... Καλύτερα να μη συνεχίσω να τα απαριθμώ, γιατί θα γίνω γραφικός ή λαϊκιστής, όπως έλεγαν κάποιοι τηλεμαϊντανοί, όταν συνάδελφοι σε μεγάλες πόλεις μιλούσαν για υποσιτιζόμενους μαθητές στα σχολεία τους.  
  Μήπως, τελικά, είναι καιρός ως ελληνική κοινωνία να πάψουμε να δίνουμε τόση μεγάλη σημασία στις Πανελλήνιες και να απαιτήσουμε μια γενναία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, που να στρέφεται στον άνθρωπο, ώστε βγούμε από την κρίση που βιώνουμε; Οι εξετάσεις που έχουμε δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια βιτρίνα, που κάποιοι κάθε τόσο την αλλάζουν και αφήνουν το υπόλοιπο μαγαζί να μαραζώνει ή μια μηχανή του κιμά που εξωτερικά δείχνει τέλεια, αλλά από μέσα βρωμάει. Γιατί πρέπει να θεωρούνται κορυφαία στιγμή στη ζωή μας; 
Πηγή: tolis, thepaper.gr
  Πραγματικά πόση σημασία έχει αν θα γίνουν στην ώρα τους, όταν οι σημερινοί υποψήφιοι αποφοιτώντας από τη σχολή τους θα αντιμετωπίζουν το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας στην Ευρωζώνη; Τελικά ποιο είναι σημαντικότερο θέμα; Αλλά ξέχασα, οι κακοί εκπαιδευτικοί δεν ενδιαφέρονται για το καλό των παιδιών...
 Πηγή: Βαγγέλης Παπαβασιλείου, Ελευθεροτυπία
  Επειδή μακρηγόρησα, η ουσία είναι ότι με διαλυμένα και υποστελεχωμένα σχολεία, με κακοπληρωμένους και στρεσαρισμένους εκπαιδευτικούς, με αύξηση του ορίου των μαθητών στην τάξη, με υποχρηματοδότηση της παιδείας και με το πιο συγκεντρωτικό και εξεταστικό σύστημα εκπαίδευσης που προωθείται η επόμενη ημέρα φαντάζει εφιάλτης όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς, αλλά και για τους μαθητές και τις οικογένειές τους. 
Πηγή: Σαμούχος Πέτρος
Υ.Γ. (1) Τώρα που το καλοσκέφτομαι την ίδια πάνω κάτω επίθεση είχαμε δεχτεί και πριν από δυο χρόνια που συζητιόταν η ένταξη των εκπαιδευτικών στο ενιαίο μισθολόγιο. Τότε μας αποκαλούσαν τεμπέληδες, αργόμισθους, αδιάφορους και υψηλόμισθους. Αλήθεια, άλλαξε κάτι από τότε εκτός του επιθέτου υψηλόμισθος;
Υ.Γ. (2) Οι Κινέζοι έχουν μια πασίγνωστη παροιμία, "μια εικόνα χίλιες λέξεις" και οι παραπάνω γελοιογραφίες τα λένε όλα!

"Alex" episode 2: The Lazy Greek


Παρασκευή, 10 Μαΐου 2013

Πέμπτη, 9 Μαΐου 2013

Τρισδιάστατη αναπαράσταση της πολιορκίας και Άλωσης της Πόλης.

  Στην Κωνσταντινούπολη έχει δημιουργηθεί ένα μουσείο - θόλος με διάμετρο 38 μέτρα, όπου ο επισκέπτης μπορεί να δει περιμετρικά σε ζωγραφική απεικόνιση τις στιγμές της Άλωσης. Η αναπαράσταση είναι τόσο φυσική που νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε εκείνη την ιστορική στιγμή!
  Με τη βοήθεια της τεχνολογίας αυτή η επίσκεψη μπορεί να γίνει και εικονικά μέσα από την οθόνη του υπολογιστή. Πώς γίνεται αυτό; Αρχικά μεταβαίνουμε στην ιστοσελίδα Panorama 1453. 'Επειτα πατάμε στις τέσσερις εικόνες με την ονομασία TURKEY ISTANBUL 2009 για να αποθηκεύσουμε στον υπολογιστή μας τα τέσσερα αρχεία.
   Προσοχή! Η εικόνα που θα κατεβάσουμε είναι μόνο μία. Καλό είναι όμως να έχουμε και όλα τα αρχεία, επειδή σε καθένα από αυτά η γωνία θέασης είναι διαφορετική, άρα είναι διαφορετικές και οι λεπτομέρειες της πολιορκίας.
   Έπειτα πηγαίνουμε στο φάκελο που αποθηκεύσαμε τα αρχεία, ανοίγουμε ένα από αυτά (οποιοδήποτε, δεν έχει σημασία), περιμένουμε να φορτώσει και ξεκινάμε την περιήγηση σέρνοντας το ποντίκι μας προς την κατεύθυνση που θέλουμε. Μπορούμε να ζουμάρουμε με το ροδάκι μας ή να κάνουμε κλικ για να μεταβούμε αυτόματα στο επόμενο αρχείο. Πατάμε το πλήκτρο Εsc στο πληκτρολόγιο δύο φορές για να τερματίσουμε την εφαρμογή.
Πηγή: Sites in 3D

Τρισδιάστατη επίσκεψη στο φρούριο Ρούμελη Χισάρ!

  To Ρούμελη Χισάρ ή Κάστρο της Ρούμελης, χτίστηκε το 1452 από το σουλτάνο των Οθωμανών  Μωάμεθ Β' τον Πορθητή και διαδραμάτισε σημαντικό ιστορικό ρόλο στην κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης που ακολούθησε το επόμενο έτος. 
  Μαζί με το Αναντολού Χισάρ, χρησιμοποιήθηκε για τον έλεγχο του περάσματος μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Μαρμαρά. Το κάστρο βρίσκεται στο στενότερο σημείο του Βοσπόρου, επί της ευρωπαϊκής πλευράς της Πόλης, ενώ η κατασκευή του ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο-Ιούλιο του 1452 μετά την κατάκτηση δύο προγενέστερων βυζαντινών πύργων από τον Μωάμεθ Β', οι οποίοι επεκτάθηκαν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
  Για να επισκεφτούμε το φρούριο από τον υπολογιστή μας κάνουμε κλικ στη διεύθυνση Rumeli Castle - 3D Virtual Tour, έπειτα κάνουμε κλικ στις δύο εικόνες που γράφουν Τourkey - Instabul 2007 - Rumeli Castle και Tourkey Instabul 2007 - Rumeli Castle II και αποθηκεύουμε ελεύθερα τα αρχεία που είναι σε μορφή exe στον υπολογιστή μας. 
  Μόλις τελειώσει η αποθήκευση των αρχείων πηγαίνουμε στο αρχείο που τα αποθηκεύσαμε, τα ανοίγουμε, περιμένουμε να φορτώσουν οι εφαρμογές και ξεκινάμε την περιήγηση. Μπορούμε να κάνουμε ζουμ με το ροδάκι του ποντικιού. Αν κουραστούμε πατάμε δυο φορές το πλήκτρο Esc για να βγούμε από την εφαρμογή.
Πηγές: Βικιπαίδεια και Sites in 3D