Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

Το Οικολογικό Αποτύπωμα

 Αναρωτήθηκες ποτέ πόση έκταση γης χρειάζεται για να υποστηρίξει τον τρόπο ζωής σου; 
  Το παιχνίδι του Οικολογικού Αποτυπώματος προσφέρει ένα διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο για να εξερευνήσεις και να μειώσεις το αποτύπωμά σου. Ανακάλυψε τις πιο καταναλωτικές σε πόρους δραστηριότητές σου και μάθε τι πρέπει να κάνεις για να αφήνεις όσο το δυνατόν λιγότερο ίχνη πάνω στη γη.
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στο παιχνίδι)
Πηγή: Α/βάθμια Σερρών

Νέοι εχθροί εμφανίζονται και αποσπούν εδάφη απο την αυτοκρατορία

Η μάχη του Ματζικέρτ

Τσάμικος

Τρισδιάστατη επίσκεψη στον πύργο του Γαλατά!

  O Πύργος του Γαλατά  είναι ένας μεσαιωνικός, κυκλικός, πέτρινος πύργος που βρίσκεται στην περιοχή Γαλατά της Κωνσταντινούπολης, στη βόρεια πλευρά του Κεράτιου κόλπου και το ύψος του φτάνει τα 67 μέτρα.
  O πύργος χτίστηκε από τη γενουατική παροικία της Κωνσταντινούπολης το 1348, γνωστός τότε ως Πύργος του Χριστού  και χρησιμοποιήθηκε αρχικά ως προπύργιο. Οι Γενουάτες είχαν αποκτήσει το δικαίωμα ανέγερσης οχυρωματικών τειχών με αυτοκρατορικό χρυσόβουλο του 1302. Μέρος των τειχών που υψώνονταν γύρω από τον πύργο είναι και σήμερα ορατά. 
  Mετά την οθωμανική κατάκτηση και κατά τη διάρκεια του 16ου αιώνα χρησιμοποιήθηκε επίσης ως φυλακή. Αργότερα και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας 1960 αξιοποιήθηκε ως πυροσβεστικός σταθμός παρατήρησης, ενώ σήμερα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τουριστικά αξιοθέατα της περιοχής. 
  Για να επισκεφτούμε τον πύργο από τον υπολογιστή μας κάνουμε κλικ στη διεύθυνση Galata Tower - 3D Virtual Tour , έπειτα κάνουμε κλικ στις δύο εικόνες που γράφουν Τourkey - Instabul 2008 - Galata Tower View και Tourkey Instabul 2006 - Galata Tower και αποθηκεύουμε ελεύθερα τα αρχεία που είναι σε μορφή exe στον υπολογιστή μας. 
  Μόλις τελειώσει η αποθήκευση των αρχείων πηγαίνουμε στο αρχείο που τα αποθηκεύσαμε, τα ανοίγουμε, περιμένουμε να φορτώσουν οι εφαρμογές και ξεκινάμε την περιήγηση. Μπορούμε να κάνουμε ζουμ με το ροδάκι του ποντικιού. Αν κουραστούμε πατάμε δυο φορές το πλήκτρο Esc για να βγούμε από την εφαρμογή.
  Στην πρώτη εφαρμογή θα δούμε την Πόλη από ψηλά ενώ μπροστά μας βρίσκεται ο Κεράτιος κόλπος και στο βάθος η Αγία Σοφία. 
  Με βάση τα όσα έχουμε μάθει μπορούμε να φανταστούμε την πολιορκία της Πόλης ή την είσοδο των πλοίων με αρχηγό το Φλαντανελά ή το πέρασμα των τουρκικών πλοίων στον Κεράτιο από το Μωάμεθ;

Θαύματα του κόσμου, εκπαιδευτική διαδραστική εφαρμογή

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην εφαρμογή)
  Δημιουργός της εκπαιδευτικής διαδραστικής εφαρμογής είναι η τεταρτοετής φοιτήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Μαρία Ανδρίτσου. 
  Καλεί τα παιδιά της Ε΄και Στ΄Δημοτικού να γίνουν εξερευνητές και να ανακαλύψουν μέσα από το παιχνίδι την αρχαία πόλη Μάτσου Πίτσου, τις Πυραμίδες της Γκίζας, τον Παρθενώνα, την Απαγορευμένη Πόλη του Πεκίνου στην Κίνα, να θαυμάσουν το βόρειο Σέλας, να χαλαρώσουν στον Μεγάλο Κοραλιογενή Ύφαλο και να επισκεφθούν τους καταρράκτες της Βικτωρίας στην Αφρική! 
Πηγή: Δ΄ τάξης 2ου Δ.Σ. Αχαρνών

Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Νερό, ανθρώπινο δικαίωμα ή εμπόρευμα;

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Συνταγή για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο


(Για να διαβάσεις τη συνταγή, πάτησε την ένδειξη "expand") 
Πηγή: Συνήγορος του παιδιού

Επιβίβαση και αποβίβαση εν μέσω θαλασσοταραχής

  Το πλοίο Αδαμάντιος Κοραής επιχειρεί να προσεγγίσει το λιμάνι της Ψάθης Κιμώλου, ανήμερα της 25ης Μαρτίου 2013, ενώ στην περιοχή πνέουν θυελλώδεις άνεμοι 9 μποφόρ...

Μισιρλού shake!

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Ηλεκτρικό ρεύμα, μια επικίνδυνη υπόθεση

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Σύνδεση σε σειρά και παράλληλη σύνδεση

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Σύνδεση σε σειρά και παράλληλη σύνδεση (εφαρμογή)

  Ευκαιρία να κατασκευάσουμε κυκλώματα που τα λαμπάκια είναι συνδεδεμένα σε σειρά ή παράλληλα. 
  Επιλέξτε αρχικά την μπαταρία, έπειτα βάλτε όσες λάμπες θέλετε, ενώστε τες με τα καλώδια και αν θέλετε προσθέστε και διακόπτες. 
  Αν μπερδευτείτε με την μπαταρία και τις αντιστάσεις που υπάρχουν και δεν τη βρίσκετε, δείτε ποιο από τα αντικείμενα έχει σημειωμένους τους πόλους με + και -. Οι διακόπτες ανοίγουν και κλείνουν με το δεξί πλήκτρο του ποντικιού.  
(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή κάντε κλικ στην εικόνα)
Αναδημοσίευση από το εκπαιδευτικό blog: Της Πέμπτης τα ... καμώματα!

Επιτραπέζια παιχνίδια

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στο μάθημα)
Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός
Τα απρόσωπα ρήματα

(Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις τη θεωρία)
Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Οι δέκα βασικές υποχρεώσεις των μαθητών για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Παραδοσιακά παιχνίδια

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στο μάθημα)
Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Η χαμένη Ατλαντίδα

  Το 1914, ένας νεαρός παθιασμένος με τη θρυλική Ατλαντίδα βλέπει το όνειρό του να γίνεται πραγματικότητα. Ένας ζάπλουτος ηλικιωμένος τού παρέχει ό,τι χρειάζεται για να ταξιδέψει και να βρει τη μυθική πόλη, όμως, η ανακάλυψη της Ατλαντίδας θα σημάνει και την καταστροφή της.

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

Μαθαίνοντας για την πρόληψη καταστροφών

(Πάτησε στην εικόνα για να ενημερωθείς για τις καταστροφές)
Πηγή: Στ 2 τάξη, 12ου Δ.Σ. Αγίου Δημητρίου

Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821

Τα ηφαίστεια της Ελλάδας!

  Στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 40 ηφαίστεια, με μεγαλύτερα αυτά της Σαντορίνης, της Μήλου, της Νισύρου και των Μεθάνων.
 Το ηφαίστειο της Σαντορίνης
 

 
 Το ηφαίστειο της Νισύρου

Ο ρόλος των ηφαιστείων και των σεισμών στις αλλαγές της φύσης

Πριν μιλήσουμε για τους σεισμούς και τα ηφαίστεια, καλό θα ήταν να δούμε πώς είναι το εσωτερικό της Γης.
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Τώρα που καταλάβαμε πώς είναι το εσωτερικό του πλανήτη μας, είναι ώρα να μιλήσουμε για τις λιθοσφαιρικές πλάκες.
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πάμε να δούμε τον τρόπο με τον οποίο οι λιθοσφαιρικές πλάκες κινούνται και ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτής της κίνησης.
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Μια και καταλάβαμε το πώς δημιουργούνται οι σεισμοί, ας δούμε και τα αποτελέσματά τους.
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Σας κέντρισα το ενδιαφέρον;  
Θέλετε να δείτε το εσωτερικό ενός ηφαιστείου;

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

Πείραμα με ξίδι και σόδα!

Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

Τα αγαπημένα μας τραγούδια

Τα αγαπημένα τραγούδια του Γιώργου Γ.

To αγαπημένο τραγούδι του Γιώργου Φ.

Ενδεικτικά φυτά της Λιβαδειάς

  Ο συμμαθητής μας Θάνος Φ., με αφορμή το κεφάλαιο της Γεω- γραφίας "Η βλάστηση της Ελλάδας", έφερε στην τάξη φύλλα από τα φυτά του κήπου του, για να γνωρίσουμε από κοντά κάποια από τα φυτά της Λιβαδειάς!

Ένας διαφορετικός πρασινοπίνακας!

Ποιος είπε ότι οι πίνακες στις σχολικές τάξεις είναι μόνο για να γράφουμε ασκήσεις και να λύνουμε προβλήματα; 

Ερωτήσεις που θα ήθελα να κάνω για το Γυμνάσιο... με τις απαντήσεις τους


Σάββατο 23 Μαρτίου 2013

Η επανάσταση του 1821 μέσα από πίνακες

Η Ώρα της Γης, σήμερα στις 20:30

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

Ηλεκτρονική ψηφοφορία στο ιστολόγιό μας!

  Σήμερα, στη Γλώσσα διαβάσαμε για μια ηλεκτρονική ψηφοφορία, που έγινε πριν από πολλά χρόνια με το ερώτημα: "Αν είχατε μια μηχανή του χρόνου, πού θα θέλατε να ταξιδέψετε;
  Όπως φαντάζεστε έγινε στην τάξη ένας μικρός χαμός! Όλοι ήθελαν να πουν σε ποια εποχή θα πήγαιναν και τι θα έκαναν. Η συζήτηση είχε ανάψει για τα καλά και όταν είδαμε τις εικόνες από την παρουσίαση του κ. Γιάννη Σουδία, ενθουσιαστήκαμε!  
  Μια και ο μόνος τρόπος να ταξιδέψουμε στο χρόνο είναι η φαντασία μας, είπαμε να ασχοληθούμε με κάτι πιο χειρο- πιαστό και να διεξάγουμε μία ηλεκτρονική δημοσκόπηση με θέμα τη μηχανή του χρόνου. 
  Για ένα μήνα, λοιπόν, στη δεξιά στήλη του ιστολογίου θα υπάρχει η ερώτηση, που θέλουμε να μας απαντήσετε μαζί με τις οχτώ πιθανές επιλογές, που προέκυψαν μετά από συζήτηση και ψηφοφορία στην τάξη.

Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

Ο διακόπτης


Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Η μηχανή του χρόνου



Πηγή: 8ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας

Ο διακόπτης (εφαρμογή)

  Παίξε με το ηλεκτρικό κύκλωμα και το διακόπτη. Πειραματίσου με τα διάφορα υλικά και δες πότε και πόσο μεταβάλλεται η λάμψη της λάμπας.
  Για να περάσεις στην κυρίως εφαρμογή πρέπει αρχικά να βρεις έναν τρόπο να δώσεις περισσότερο φως στη λάμπα. Αν το καταφέρεις, θα περάσεις στο δεύτερο και κυριότερο επίπεδο. Εδώ θα μπορέσεις ελεύθερα να πειραματιστείς με όλα τα υλικά, σέρνοντάς τα απλώς με το ποντίκι σου. Μπορείς και να ανοίγεις και να κλείνεις το κύκλωμα, πατώντας το διακόπτη.
  Μην ξεχνάς να χρησιμοποιείς την επιλογή "Diagram", ώστε να βλέπεις και σε διάγραμμα τα κυκλώματα που θα φτιάχνεις.
(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή κάντε κλικ στην εικόνα)
Αναδημοσίευση από το εκπαιδευτικό blog: Παιδείας Μέθεξις

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

Από κλάσμα σε μεικτό και από μεικτό σε κλάσμα

Πηγή: jkarantzis


Πηγή: daskalos98 

Ο θολωτός τάφος του Μινύα

  Ο μυκηναϊκός θολωτός τάφος, γνωστός ως τάφος του Μινύου, του μυθικού βασιλιά του Ορχομενού, είναι ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα μνημεία του είδους του. Βρίσκεται κοντά στα ερείπια του προϊστορικού οικισμού που αναπτύχθηκε στον Ορχομενό και κοντά στο μεταγενέστερο θέατρο της πόλης. Κατασκευάσθηκε το 1250 π.Χ. και σε αυτόν πρέπει να είχαν ταφεί μέλη της βασιλικής οικογένειας του μυκηναϊκού οικισμού, όμως όλα τα πολύτιμα κτερίσματα των νεκρών αφαιρέθηκαν από τυμβωρύχους ήδη κατά την αρχαιότητα. 
  Το μνημείο ήταν ορατό και φημισμένο για πολλούς αιώνες μετά την αρχική του χρήση και φαίνεται ότι χρησιμοποιήθηκε ως τόπος λατρείας κατά τους ελληνιστικούς χρόνους. Πρέπει να αποτελούσε αξιοθέατο της περιοχής τουλάχιστον μέχρι και το 2ο αι. μ.Χ., όταν επισκέφθηκε τον Ορχομενό ο περιηγητής Παυσανίας και με θαυμασμό περιέγραψε την κατασκευή της θόλου.

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Το μυστήριο των Δρακόσπιτων στην Εύβοια

  Στη Νότια Εύβοια, ανάμεσα στην Κάρυστο και τα Στύρα, υπάρχουν κάποια ιδιόμορφα κτίρια, τα "Δρακόσπιτα" όπως τα αποκαλούν οι ντόπιοι. Τα 25 μυστηριώδη και εντυπωσιακά κτίσματα, που χρονολογούνται από το 12ο π.Χ, είναι κατασκευασμένα από τεράστιους λίθους χωρίς θεμέλια και παράθυρα.
  Παρά τις σχετικές έρευνες παραμένει άγνωστη η ιδιότητά τους. Κατοικίες θεών ή ανθρώπων; Καταφύγια λατόμων ή ταφικά κτίρια; Ναοί ή καλύβες βοσκών; Το γεγονός ότι όλα είναι κτισμένα κοντά σε λατομεία οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρόκειται μάλλον για ναούς αφιερωμένους στους θεούς ή στο θεό προστάτη των λατόμων ή στον ήρωα Ηρακλή, την προσωποποίηση της δύναμης.
Πηγή: mistiria.com

Μυκήνες

Ανεξήγητα φαινόμενα - Πέτρινοι γίγαντες


Πηγή: Γιάννης Σουδίας

Η πόλη Πέτρα στην Ιορδανία


Πηγή: filipj2000

Ψηφιδωτά καλλιτεχνήματα

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ευρωπαϊκό Κέντρο Βυζαντινών και Μεσοβυζαντινών Μνημείων

Το μυστήριο του νησιού του Πάσχα.

  Το Νησί του Πάσχα βρίσκεται στο Νότιο Ειρηνικό, μεταξύ της Χιλής και της Ταϊτής. Οι ντόπιοι κάτοικοι το ονομάζουν "Ράπα Νούι", το οποίο σημαίνει στην γλώσσα τους "Μεγάλο Νησί". Το σχήμα του είναι τριγωνικό και έχει τρεις κρατήρες από ηφαίστεια, έναν σε κάθε άκρη του. 
   Το όνομα "Νησί του Πάσχα", το έχει πάρει από το γεγονός, ότι ανακαλύφθηκε από τον Ολλανδό καπετάνιο Ρόγκεβεν, την Κυριακή του Πάσχα του 1722.
  Οι πρώτοι κάτοικοι του Ράπα Νούι, έφτασαν από αλλά νησιά της Πολυνησίας μέσα σε διπλά μεγάλα ξύλινα κανό ανάμεσα στο 400 με 800 μ.Χ. Σύμφωνα με την προφορική ιστορία του νησιού, ένα άτομο ονομαζόμενο Χότου Ματούα, ήταν ο πρώτος κάτοικος του νησιού. 
   Οι πρώτοι κάτοικοι του νησιού βρήκαν ένα πλούσιο σε βλάστηση νησί, γεμάτο με γιγαντιαίους φοίνικες, που χρησιμο-ποίησαν για να φτιάξουν τις βάρκες και τα σπίτια τους. Διάφορες κοινότητες διαμορ-φώθηκαν καθώς ο πληθυσμός αυξανότανε και διάφορα πληθυσμιακά κέντρα δημιουργήθηκαν σε διάφορες περιοχές του νησιού. Ένα πράγμα τους έδενε όλους μαζί, η κατασκευή αγαλμάτων τα οποία ονομάζονται "Μοάη" (Moai) και η λατρεία που διαμόρφωσαν γύρω από αυτά. Είναι, όμως,  ασαφές γιατί οι κάτοικοι του νησιού του Πάσχα κατασκεύαζαν αγάλματα σε τέτοιο μεγάλο βαθμό. 
Η πτώση του πολιτισμού
   Τα δέντρα κόπηκαν για ξυλεία, για τα σπίτια, για φωτιά, και τελικά για κυλίνδρους και μοχλούς για να κινήσουν τα αγάλματα. Με την απώλεια των δασών, το έδαφος άρχισε να διαβρώνεται. Οι καλλιέργειες άρχισαν να αποτυγχάνουν και οι κάτοικοι ξεκίνησαν έναν εμφύλιο πόλεμο για τα λιγοστά αγαθά που έμειναν.
   Ο πολιτισμός και η κοινότητες του νησιού, που είχαν αναπτυχθεί επί 300 συνεχόμενα χρόνια, κατέρρευσαν. Δεν υπήρχε κανένα ξύλο στο νησί για να φτιάξουν βάρκες διαφυγής. Οι λίγοι επιζώντες του εμφύλιου πολέμου, άρχισαν να χρησιμοποιούν τα απομεινάρια του πολιτισμού τους και να δραπετεύουν. Ένα πράγμα άφησαν πίσω, τα αγάλματα.
Πηγή: www.mistiria.com

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Αγωγοί και μονωτές εφαρμογή

  Όλα τα υλικά δεν επιτρέπουν το ίδιο την διέλευση του ηλεκτρικού ρεύματος. Παίξε  το παρακάτω παιχνίδι για να δεις ποια υλικά επιτρέπουν στο ηλεκτρικό ρεύμα να περνάει (αγωγοί) και ποια όχι (μονωτές). Πάτησε την ένδειξη "Οκ" για να ξεκινήσει η εφαρμογή.

Αναδημοσίευση από το εκπαιδευτικό blog: Παιδείας Μέθεξις

Αγωγοί και μονωτές


Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Χαμένοι πολιτισμοί - Ατλαντίδα


Πηγή: Γιάννης Σουδίας

Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων


Πηγή: Σουδίας Γιάννης

Χαρακτηριστικά οικοσυστήματα της Ελλάδας

Ένα οικοσύστημα αποτελείται από τα
Περιβαλλοντικός χάρτης της Ελλάδας
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο
 Εθνικοί δρυμοί της Ελλάδας
  (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο
Γνωρίζω το οικοσύστημα του Αμβρακικού κόλπου 
 (Πάτησε στην εικόνα για να παρακολουθήσεις το βίντεο)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

Η βλάστηση της Ελλάδας


Πηγή: Πόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου

Επανάληψη στα ποτάμια και τις λίμνες της πατρίδας μας

Μια και φτάσαμε στο τέλος της ενότητας "Ποτάμια και λίμνες της Ελλάδας" καλό είναι να κάνουμε μια μικρή επανάληψη!
Ποτάμια 
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο
Λίμνες
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο

Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κλασσικών


Πηγή: Σουδίας Γιάννης

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Ένα απλό κύκλωμα


Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Πότε ανάβει το λαμπάκι;

Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Μια ιστορία για την ενδοσχολική βία!


Μη φοβάσαι, μίλα!

Διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

"Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο"





6 Μαρτίου, δράσεις κατά της βίας στο σχολείο

  Η ημέρα αυτή είναι μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς των σχολείων να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες, ερεθίσματα και ιδέες για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας που εκδηλώνεται μεταξύ μαθητών, να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μακροχρόνια προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης.






 

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Το μέγεθος της Γης σε σχέση με τα Άστρα!




Πηγή: Ardolph J

Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του

Το κόκκινο βιβλίο των απειλούμενων φυτών και ζώων

  Το πρώτο Κόκκινο Βιβλίο εκδόθηκε το 1964 από τη Διεθνή Ένωση για την Προστασία της Φύση και μέχρι σήμερα συνεχίζει να αποτελεί ένα απαραίτητο εργαλείο για την προστασία της βιοποικιλότητας παγκοσμίως. Αναγνωρίζεται άλλωστε ως η πιο αναλυτική και αντικειμενική διεθνής προσπάθεια αξιολόγησης της κατάστασης διατήρησης ζώων και φυτών.
Τα 5 κριτήρια αξιολόγησης είναι:
  • Μείωση πληθυσμού (στο παρελθόν, στο παρόν ή και αναμενόμενη στο μέλλον).
  • Περιοχή γεωγραφικής εξάπλωσης, κατακερματισμός, συρρίκνωση ή έντονες αυξομειώσεις.
  • Μικρό μέγεθος πληθυσμού, κατακερματισμός, συρρίκνωση ή έντονες αυξομειώσεις.
  • Πολύ μικρός πληθυσμός ή πολύ περιορισμένη εξάπλωση.
  • Ποσοτική ανάλυση του κινδύνου εξαφάνισης.
Κατηγορίες ένταξης των ειδών αναλόγως του βαθμού απειλής:
Κρισίμως Κινδυνεύοντα (CR) Υψηλότατος κίνδυνος εξαφάνισης από το φυσικό τους χώρο στο άμεσο μέλλον
Κινδυνεύοντα (EN) Πολύ υψηλός κίνδυνος εξαφάνισης από το φυσικό τους χώρο στο άμεσο μέλλον
Τρωτά (VU) Υψηλός κίνδυνος εξαφάνισης  από το φυσικό τους χώρο στο μεσοπρόθεσμο μέλλον
Σχεδόν απειλούμενα (NT) Ενδέχεται να ενταχθούν σε κατηγορία κινδύνου στο άμεσο μέλλον
Μειωμένου Ενδιαφέροντος (LC) Σχετικά κοινά ή ευρέως διαδεδομένα είδη
Ανεπαρκώς Γνωστά (DD) Είδη για τα οποία δεν υπάρχουν επαρκή ή κατάλληλα δεδομένα ώστε να αξιολογηθεί η κατάστασή. Μπορεί να αποδειχθούν απειλούμενα.