Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2013

Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013

Τα πειράματά μας για το στατικό ηλεκτρισμό!



Το πείραμα με τα μπαλόνια στον τοίχο!

Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

Οι αφίσες μας για την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

  Μια και στις αρχές του Φεβρουαρίου είχαμε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, ενημερωθήκαμε για τους κινδύνους που υπάρχουν με τη βοήθεια των παιχνιδιών της σελίδας www.saferinternet.gr και ζωγραφίσαμε τις δικές μας αφίσες ενημέρωσης.

Νεκρή φύση

  Η συμμαθήτριά μας, Βάλια, έφτιαξε πριν από κάποιες μέρες την παρακάτω ζωγραφιά. Πριν την βάλουμε στην τάξη, σκέφτηκα να τη μοιραστούμε πρώτα με τους αναγνώστες μας! Ο τίτλος της ανάρτησης μου βγήκε αυθόρμητα, μια και μου θύμισε το καμένο δάσος του Υμηττού, δίπλα από τη λεωφόρο Κατεχάκη στο Βύρωνα όπου μεγάλωσα.

Ενημέρωση για το Bookcrossing!

  Τον τελευταίο καιρό στη Γλώσσα ασχολούμαστε με το κεφάλαιο "Βιβλία - Βιβλιοθήκες". Αποφασίσαμε, λοιπόν, να γνωρίσουμε από κοντά τα βιβλία. Επισκεφτήκαμε τη Δημόσια Βιβλιοθήκη της πόλης μας, ενημερωθήκαμε για τη λειτουργία της, δανειστήκαμε βιβλία, τα διαβάσαμε, φτιάξαμε βιβλιοπαρουσιάσεις και τις παρουσιάσαμε στην τάξη. Όλα καλά θα μου πείτε μέχρι εδώ. Έλα, όμως, που ένας συμμαθητής μας ανέφερε το Bookcrossing! Τι είναι πάλι αυτό;
  Το Bookcrossing είναι ένα κίνημα που αφορά τα βιβλία. Η όλη του φιλοσοφία στηρίζεται στην ελεύθερη διακίνηση των βιβλίων και ένα από τα συνθήματά του είναι: "Όταν τελειώσεις ένα βιβλίο, αντί να το αφήσεις σε ένα ράφι να πιάσει σκόνη, άφησέ το κάπου, σε ένα παγκάκι, σε μια στάση κ.τ.λ. για να το βρει και να το διαβάσει κάποιος άλλος".
  Ο καταλληλότερος άνθρωπος για να μας ενημερώσει ήταν η κ. Νιαβή Βασιλική! Η κ. Νιαβή είναι η διευθύντρια του 4ου Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς και μέλος του κινήματος των ελεύθερων βιβλίων. Την καλέσαμε στο σχολείο να μας μιλήσει και αφιερώσαμε τη σημερινή μέρα στο Bookcrossing.



  

Συμμετέχουμε στον 7ο Μαθητικό Διαγωνισμό "Παιχνίδι και Μαθηματικά"

  Το σχολείο μας συμμετέχει στο Μαθητικό Διαγωνισμό "Παιχνίδι και Μαθητικά" που διοργανώνει για 7η συνεχόμενη χρονιά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές της Έ και Στ΄τάξης και θα διεξαχθεί στις 5 Απριλίου 2013, ημέρα Παρασκευή κατά τις διδακτικές ώρες (8.15-10.15).
  Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Αν πάλι θέλετε να προετοιμαστείτε για το διαγωνισμό, πατήστε εδώ για να δείτε τα θέματα προηγούμενων διαγωνισμών.

Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδας

17ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός μέσω Internet «ΛΥΣΙΑΣ»

  Σήμερα μιλήσαμε στην τάξη για το Μαθητικό Διαγωνισμό "Λυσίας". Όποιος, λοιπόν, ενδιαφέρεται να πάρει μέρος, ας πατήσει στην παρακάτω εικόνα για να μεταφερθεί στη σελίδα του Διαγωνισμού. Επειδή η συμμετοχή απαιτεί τη δημιουργία ατομικού λογαριασμού, καλό είναι να ζητήσετε τη βοήθεια των γονιών σας.

Εικόνες από τη νέα Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας


Πηγή: masde30

Εφαρμογές για την κατανόηση του στατικού ηλεκτρισμού

  Χμ... σαν να δυσκολευτήκαμε σήμερα στο μάθημα της Φυσικής. Ας μην απογοητευόμαστε. Υπομονή μέχρι αύριο που θα τα πούμε ξανά! Άλλωστε αύριο θα έχουμε και συμμάχους μας τις παρακάτω εφαρμογές! Πατήστε στις εικόνες για να τις γνωρίσετε!
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή) 
  Κάνοντας κλικ στις παρακάτω εικόνες θα μεταβείς στην  ιστοσελίδα του πανεπιστημίου του Κολοράντο. Επέλεξε "εκτέλεση τώρα" και στο αναδυόμενο παράθυρο "άνοιγμα με".
Καλή περιήγηση  στον κόσμο του στατικού ηλεκτρισμού!
  Με την παρακάτω εφαρμογή μπορούμε να εξηγήσουμε το λόγο για τον οποίο νιώθουμε ένα τίναγμα όταν βγαίνουμε από το αυτοκίνητο ή όταν βγάζουμε το πουλόβερ μας.

Βίντεο με πειράματα για το στατικό ηλεκτρισμό.






Ας γελάσουμε και λιγάκι...


Τρίτη, 19 Φεβρουαρίου 2013

Πολλαπλασιασμός κλασμάτων - αντίστροφοι αριθμοί

Πηγή: Παύλος Κώτσης
Όποιος έχασε το φυλλάδιο με τη θεωρία του μαθήματος, 
ας πατήσει στην παρακάτω εικόνα.
Πηγή: Παύλος Κώτσης

Bookcrossing



Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2013

Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί!

  Το βιβλίο αυτό, το τυραννούσε, δυστυχώς, μια έμμονη ιδέα. Κάθε μέρα που περνούσε,ζούσε με την αγωνία μην τυχόν και το διαλέξει κάποιος και το πάρει στο σπίτι του. Δεν ήθελε να διαβαστεί ποτέ του από κανέναν άνθρωπο, ούτε μεγάλο, ούτε μικρό. Δεν ήθελε καν να το αγγίζουν, ούτε να το μυρίζουν...

(Για να διαβάσεις το βιβλίο πάτησε στην εικόνα.)

Οι λίμνες της Ελλάδας (β΄ μέρος)

Εντοπίζω τις 7 μεγαλύτερες λίμνες της χώρας μου
 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: inschool.gr
Εντοπίζω τις λίμνες της Ελλάδας
 (Πάτησε στην εικόνα για να αποθηκεύσεις την εφαρμογή)
Πηγή: Παύλος Κώτσης

H νομοθεσία και η διοίκηση εκσυχρονίζονται

Επίσκεψη στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς!

  Σήμερα το πρωί αποφασίσαμε να επισκεφτούμε τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς για να ενημερωθούμε για το έργο της. Μόλις φτάσαμε, μας υποδέχτηκε η υπεύθυνη βιβλιοθηκονόμος, κ. Ελένη, η οποία μας μίλησε για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης, το δανεισμό των βιβλίων, την κάρτα μέλους κ.ά. Οι ερωτήσεις μας ήταν τόσες πολλές και ενδιαφέρουσες που η κ. Ελένη δεν προλάβαινε να απαντήσει!

 Κουβεντιάζοντας, λοιπόν, πέρασε η ώρα και έπρεπε να επιστρέψουμε στο σχολείο. Πριν φύγουμε όμως, μας περίμενε ακόμα μια έκπληξη. Η κ. Ελένη μας έδειξε δυο εκπληκτικές ταινίες με θέμα τα βιβλία!



Η Δημόσια Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς στο διαδίκτυο
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην ιστοσελίδα της Βιβλιοθήκης)

Κυριακή, 17 Φεβρουαρίου 2013

Η τέχνη της βιβλιοδεσίας

Πώς δημιουργείται ένα βιβλίο;



(Πάτησε την ένδειξη "View in fullscreen" για να διαβάσεις το βιβλίο)
 Πηγή:kedrospbl 

Οι λίμνες της Ελλάδας

Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2013

Σκίτσο της Αθήνας σε 1 λεπτό και 50 δευτερόλεπτα!

Εντοπίζω τα ποτάμια της Ελλάδας

Εντοπίζω τα 7 μεγαλύτερα ποτάμια της Ελλάδας
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: inschool.gr
Εντοπίζω τα μεγαλύτερα ποτάμια της Ελλάδας
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή:Ψηφιακό Σχολείο

Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013

Ένα διαφορετικό μάθημα Θρησκευτικών!

  Στο μάθημα των Θρησκευτικών "Η ομορφιά και τα μυστικά μιας εικόνας" μιλήσαμε για τις εικόνες και το πώς επηρεάζουν τη ζωή μας. Όλοι συμφωνήσαμε ότι καθημερινά στην τηλεόραση προβάλλονται ταινίες και εκπομπές με σκηνές βίας και διαλόγους με χυδαία γλώσσα, που πολλές φορές μας προκαλούν φόβο. Ένας, λοιπόν, τρόπος για να προστατευτούμε από ακατάλληλες ταινίες και εκπομπές είναι να γνωρίζουμε τη σήμανσή τους. 
 Πηγή: Βικιπαίδεια
  Συνεχίζοντας τη κουβέντα μας φτάσαμε στο αγαπημένο μας θέμα, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και εκεί έγινε πανικός! Όλοι είχαμε στο σπίτι παιχνίδια με ακατάλληλο περιεχόμενο! Χαμός στην τάξη! Από τη μια τα περισσότερα αγόρια που υποστήριζαν ότι ήταν ακίνδυνα, από την άλλη τα κορίτσια με τα υπόλοιπα αγόρια που κατσιάδιαζαν τους πρώτους. Στο παρατσάκ προλάβαμε τον εμφύλιο πόλεμο. Το γεγονός αυτό δεν μπορούσε να περάσει ασχολίαστο! 
  Την επόμενη μέρα, λοιπόν, φέραμε στην τάξη τις συσκευασίες των ηλεκτρονικών παιχνιδιών που είχαμε στο σπίτι. Εξετάζοντάς τες ανακαλύψαμε κάτι περίεργα σύμβολα, που ήταν τυπωμένα στο εξώφυλλο. Για να μην έχουμε πάλι διαφωνίες, μοιράσαμε την αφίσα για το "Σύστημα PEGI" από τον ιστότοπο saferinternet.gr και συζητήσαμε για την ερμηνεία των συμβόλων.
 (Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις την αφίσα)
 Πολύ μελέτη σας λέω!


  Κουβεντιάζοντας καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι κακώς τα έχουμε και ότι πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί στην επιλογή των ηλεκτρονικών παιχνιδιών! 
  Υ.Γ. Δεν ξέρω αν τα παιδιά στο μέλλον θα τηρήσουν όσα διαπιστώσαμε στην τάξη, το σίγουρο είναι ότι πλέον θα είναι πιο υποψιασμένα! 

Πτώση μετεωρίτη στη Ρωσία!

  Σήμερα το πρωί ένας μετεωρίτης έπεσε στη Ρωσία προκαλώντας πανικό στους κατοίκους της πόλης Τσέλιαμπινσκ στα Ουράλια Όρη! Ρώσος αξιωματούχος δήλωσε ότι σχηματίστηκε κρατήρας έξι μέτρων!

Πέμπτη, 14 Φεβρουαρίου 2013

Γνωρίζω τα ποτάμια της Ελλάδας

Ώρα για παιχνίδι
Εντοπίστε γρήγορα και με ακρίβεια κάποια από τα ποτάμια της χώρας μας. Προσοχή όμως, γιατί ο χρόνος τρέχει!
(Για να μεταβείς στο παιχνίδι πάτησε στην εικόνα και μετά κλικ στο start. )

Τα αγαπημένα μας τραγούδια (μέρος VII)

Τα αγαπημένα τραγούδια του Λουκά




Τα αγαπημένα τραγούδι του Γιώργου Γ.

Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2013

Τα αγαπημένα μας τραγούδια (μέρος VI)

Τα αγαπημένα τραγούδια του Γιώργου Φ.


Τα αγαπημένα τραγούδια του Γιάννη

Τα αγαπημένα μας τραγούδια (μέρος V)

Τα αγαπημένα τραγούδια της Βάλιας
Τα αγαπημένα τραγούδια του Θάνου Μ.

Κοπέλα με άρπα

  Η  εικόνα μου θυμίζει κοπέλες από την αρχαιότητα που τρέχουν αμέριμνες στους αγρούς με τα πυρρόξανθα στάχυα. Μου αρέσει πολύ γιατί περιγράφει το καλοκαίρι με τις μυσικές του βραδιές. Η κοπέλα είναι όμορφη και δροσερή.       
Από το μαθητή Θάνο Μ.

Το ποτάμι μας!

  Το μάθημα της Γεωγραφίας για τα ποτάμια της χώρας μας στάθηκε αφορμή για να ζωγραφίσει ένας συμμαθητής μας, ο Χάρης, το δικό του ποτάμι!

Ένας σκύλος στην τάξη μας!

  Αποκτήσαμε ένα ακόμα κατοικίδιο! Ο συμμαθητής μας, Γιώργος Φ. έφερε ένα μικρό γλυκό σκυλάκι στην τάξη για να την προσέχει όταν εμείς λείπουμε! Προσοχή λοιπόν, γιατί δαγκώνει!

Στατικός ηλεκτρισμός

Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2013

Το επίθετο πολύς και το επίρρημα πολύ

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στο βιβλίο της Γραμματικής, έπειτα με τα βελάκια πήγαινε στη σελίδα 10 για να διαβάσεις την κλίση του επιθέτου)

Προσοχή στην ορθογραφία του επιθέτου πολύς-πολλή-πολύ και του επιρρήματος πολύ

  Όταν το επίθετο συνοδεύει ουσιαστικό που το γένος του είναι αρσενικό ή ουδέτερο τότε γράφεται με ένα λάμδα και ύψιλον. πχ έριξε πολύ χιόνι, ήρθε πολύς κόσμος
  Όταν το επίθετο συνοδεύει ουσιαστικό που είναι σε θηλυκό γένος, τότε πρέπει να προσέξουμε γιατί γράφεται με δύο λάμδα και ήτα. π.χ. πολλή βροχή, πολλή δύναμη, πολλή όρεξη
   Ξεχωρίζουμε το επίρρημα πολύ από το επίθετο γιατί πάντα συνοδεύει ρήμα ή επίρρημα ή επίθετο ή μετοχή. π.χ. διαβάζω πολύ, τρέχω πολύ γρήγορα, πολύ καλή έκθεση, είναι πολύ βρεγμένος
   Όλα αυτά βέβαια, στον ενικό αριθμό. Στον πληθυντικό αριθμό, σε όλες τις περιπτώσεις, γράφουμε τη λέξη με δύο λάμδα. π.χ. ήρθαν πολλοί άνθρωποι, έπεσαν πολλές τουφεκιές, στην εκδρομή ήρθαν πολλά παιδιά, προσπάθησα πολλές φορές 
Ώρα για εξάσκηση 
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην εφαρμογή)
Πηγή: 11ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου Θεσσολονίκης
 Διορθώνουμε το λάθος

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ελληνικός Πολιτισμός
Μια ακόμα ασκησούλα 
Δεν είναι απαραίτητο να πληκτρολογήσετε το όνομά σας.
Στο ονοματεπώνυμο γράψτε κάτι άσχετο όπως γαβ γαβ, πατήστε την ένδειξη start και αρχίστε το quiz.
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην εφαρμογή)
Πηγή:Μαγική κιμωλία

Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2013

Επανάληψη στην 4η ενότητα: Το Βυζαντινό κράτος και οι γειτονικοί λαοί

Πηγή: Σουδίας Γιάννης
Ώρα για εξάσκηση
Πηγή: Σουδίας Γιάννης

Εθελοντική αιμοδοσία ΕΛΜΕ Βοιωτίας

Πηγή: ΕΛΜΕ Βοιωτίας

Οι ποταμοί της Ελλάδας

Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2013

Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με Βούλγαρους και Ρώσους (γ΄ μέρος)

Ονοματικές – Ρηματικές φράσεις

70" height="370" id="onlinePlayer656891">
Πηγή: Γιάννης Φερεντίνος

Ώρα για εξάσκηση
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Μάθε παιδί μου γράμματα

Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2013

Πέμπτη, 7 Φεβρουαρίου 2013

Σύγκριση κλασμάτων

(Για να μεταβείς στην εφαρμογή πάτησε στην εικόνα)
Πηγή: skoool.gr
  Σας υπενθυμίζω ότι μπορείτε να λύσετε τις απορίες σας για τη σύκριση των κλασμάτων διαβάζοντας το φυλλάδιο του κ. Παύλου Κώτση. Όποιος το έχασε, ας πατήσει στην εικόνα που ακολουθεί!

Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013

Ένα παιδί μετράει τ' άστρα

  Ο μικρός ήρωας του μυθιστορήματος "Συννεφιάζει", το ορφανό αγόρι, στο "Ένα παιδί μετράει τ' άστρα" αποκτάει όνομα, γίνεται ο Μέλιος, που "πιάνει φιλία με τα βιβλία" για να μάθει όσα του κρύβουν οι μεγάλοι. Με ακούραστο πείσμα, με πάθος και με ελπίδα, τραβάει ολομόναχος για τη μεγάλη πολιτεία, το μεγάλο σχολειό.
  Στα δύσκολα βήματά του, συναντά καλούς φίλους, αλλά και σκληρούς ανθρώπους. Και παλεύει να φτάσει ψηλά στ' άστρα. Γνωρίζει την προδοσία και τη φιλία, το μίσος και την τρυφερότητα, δοκιμάζεται και αδικείται, αγαπά και αγαπιέται, υποστηρίζει με πάθος την ειλικρίνεια και την αλήθεια, παλεύει με θάρρος ενάντια στην αδικία.
  Το ταξίδι του αυτό προς την ενηλικίωση, που κυλά όπως το μεγάλο ποτάμι της πολιτείας του, άλλοτε με ορμή και άλλοτε γαλήνια, άλλοτε με πίκρες και άλλοτε με χαρές, θα τον σημαδέψει για πάντα. Και σημαδεύει μαζί και εμάς, γιατί ο κόσμος του Μέλιου, που φαντάζει μακρινός, δε διαφέρει πολύ από το δικό μας κόσμο.

Το καπλάνι της βιτρίνας

  ΕΥ-ΠΟ; ΛΥ-ΠΟ; είναι η συνθηματική ερώτηση που ανταλ- λάσσουν μεταξύ τους η Μέλια και η Μυρτώ λίγο πριν κοιμηθούν. Δυο μικρές αδερφές που ζουν σ’ ένα νησί του Αιγαίου το 1936 ακούνε τον παππού τους να τους μιλάει ώρες ατέλειωτες για τους «αρχαίους» του, ανυπομονούν να ανταμώσουν με τους φίλους και τις φίλες τους από τα τσαρδάκια σαν έρχεται το καλοκαίρι, μα πάνω απ’ όλα τρελαίνονται με τις μαγικές ιστορίες του καπλανιού που τους διηγείται ο ξάδερφός τους ο Νίκος, φοιτητής από την Αθήνα. 
  Το καπλάνι –όπως το λένε στο νησί–, ένας βαλσαμωμένος τίγρης, που βρίσκεται κλειδωμένο μέσα στη βιτρίνα της μεγάλης σάλας του σπιτιού, πότε κοιτάει με το γαλάζιο και πότε με το μαύρο του μάτι, ανάλογα με τη διάθεσή του. Τι συμβαίνει μια ζεστή μέρα του Αυγούστου που αναστατώνει τη ζωή των κοριτσιών και των δικών τους; Ποιος θέλει να βλάψει το καπλάνι;
Δείτε μετά το 16ο λεπτό το απόσπασμα από το βιβλίο.
 

Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2013

Θερμαίνοντας και ψύχοντας αέρια (βίντεο)





Θερμαίνοντας και ψύχοντας τα αέρια


Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός
Προσοχή γιατί στην τελευταία διαφάνεια έχει γραφεί ανάποδα η συστολή - διαστολή.

Πάμε να γνωρίσουμε πλατείες!

  Στο μάθημα της Ιστορίας μάθαμε ότι οι κεντρικές αγορές της Κωνσταντινούπολης είχαν τα ονόματα των αυτοκρατόρων Κωνσταντίνου, Θεοδοσίου και Αρκάδιου. Εντυπωσιαστήκαμε από αυτή την πληροφορία και ψάξαμε σε εγκυκλοπαίδειες, στο διαδίκτυο και αλλού για να μάθουμε τη μικρή ιστορία των κεντρικών πλατειών διαφόρων πόλεων της πατρίδας μας.
Η πλατεία Ομονοίας στην Αθήνα
Η πλατεία Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη

Η πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα

Η πλατεία Πέντε Αδέλφια στο Ναύπλιο

Η πλατεία Κλαυθμώνος στην Αθήνα

Η πλατεία Σπιανάδα στην Κέρκυρα

Παραλία Πλατιά Περάματα στην Κρήτη