Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Τα αγαπημένα μας τραγούδια (ΙΙΙ)

Τα αγαπημένα τραγούδια της Ναυσικάς


Τα αγαπημένα τραγούδια της Χριστίνας


Τα αγαπημένα μας τραγούδια (ΙΙ)

Τα αγαπημένα τραγούδια του Ραούφ


Το αγαπημένο τραγούδι της Αθανασίας

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Ο Βασίλειος Διγενής Ακρίτας στην τάξη μας!


Ώρα για απλοποίηση...

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Της Πέμπτης τα καμώματα...

Θερμαίνοντας και ψύχοντας τα υγρά


Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Τα αγαπημένα μας τραγούδια

Τα αγαπημένα τραγούδια του Νίκου Ψ.


Τα αγαπημένα τραγούδια του Θάνου Φ.


Σαν το Ρωμαίο και την Ιουλιέτα!

Κάτω από το μπαλκόνι της
τραγουδούσε σ' αυτή
σαν τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα
του Σαίξπηρ το έργο.
Το αγόρι της σιγομιλά
και εκείνη σιγοαπαντά!
Ώρες πήρε να τις το πει
μέχρι να τα πιει
τις το 'πε ξαφνικά
και σιγοτραγουδά!
Από το μαθητή Χάρη Σ.

Να ζει κανείς μόνος ή να μη ζει;

  Ήταν ένας άνθρωπος που ήταν μόνος στην πόλη. Μια μέρα πήγε μια βόλτα στο πάρκο και είδε ένα κορίτσι να τραγουδάει στη βεράντα του σπιτιού του. Τραγουδούσε ωραία, ήταν όμορφη και την ερωτεύτηκε. Πήγαινε κάθε μέρα για να την βλέπει και να την ακούει κρυφά. Αυτό κράτησε αρκετό καιρό και προσπάθησε να βρει τρόπο για να της εκφράσει τον έρωτά του. Της έγραφε πολλά τραγούδια και ποιήματα που την έλεγε αστέρι, λουλούδι και ήλιο. Τελικά η κοπέλα τον ερωτεύτηκε και έγιναν ένα ευτυχισμένο ζευγάρι.
Από το μαθητή Γιώργο Γ.

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Οι Τρεις Ιεράρχες


Πηγή: Ηλίας Ηλιάδης

Η κοπέλα

  Μια φορά και έναν καιρό ήταν μια κοπέλα που πήγαινε στο σχολείο. Εκεί έπαιζε με τα παιδιά στα διαλείμματα και όταν χτυπούσε το κουδούνι για μέσα και έμπαιναν στην τάξη έπαιζε στα παιδιά κιθάρα, βιολί, αρμόνιο και βιολοντσέλο.
Από τη μαθήτρια Αθανασία Μ.

Μια βόλτα στον καφενέ

  Μια μέρα ένα αγόρι πήγε κάτω από το παράθυρο του κοριτσιού που ήθελε. Εκείνη τον παρακολουθούσε με προσοχή, κατέβηκε κάτω και πήγαν μια μικρή βόλτα. Στο δρόμο τους είδαν έναν καφενέ και μπήκαν μέσα να πιουν μια σουμάδα. Το κορίτσι όμως δεν ήθελε και το αγόρι επέμενε. Εκείνη νευρίασε του έδωσε μια σφαλιάρα και το αγόρι πόνεσε πολύ! Μετά από αυτό δεν ξανασυναντήθηκαν ποτέ! 
Από το μαθητή Ραούφ Β.

Να αγαπά κανείς ή να μην αγαπά; Ιδού η απορία!

  Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα μακρινό χωριό ζούσε ένα κορίτσι με την οικογένειά του. Μια μέρα καθώς έπαιζε με τις φίλες της, επισκέφτηκε το χωριό ένας μεγαλοπρεπής ιππότης. Ο ιππότης ήταν ψηλός, όμορφος και πολύ καλός.
  Μόλις είδε το κορίτσι το ερωτεύτηκε και πήγε αμέσως, χωρίς να περιμένει στιγμή, να ζητήσει το χέρι της αλλά εκείνη του απάντησε πως έχει αγόρι και δεν μπορεί να τον παντρευτεί. Τότε το βράδυ πήγε στο μπαλκόνι της και της τραγούδησε, αλλά έφαγε μια γλάστρα στο κεφάλι!
  Ο ιππότης πήγε στο αγόρι του κοριτσιού και του είπε πως όποιος νικήσει στην κονταρομαχία θα κερδίσει την κοπέλα. Η κονταρομαχία άρχισε και στην αρχή ο ιππότης έχανε αλλά στο τέλος έκανε την ανατροπή, νίκησε και έζησε ευτυχισμένος με το κορίτσι!
Από το μαθητή Γιάννη Π.

Η μεγάλη απόδραση

Μια ηλιόλουστη μέρα ένας άντρας πήγε να πάρει τη γυναίκα του και να αποδράσουν. Για καλή του τύχη ο πατέρας της είχε φύγει και δε θα στεκόταν εμπόδιο! Ο άντρας μπήκε γρήγορα μέσα στο σπίτι και την πήρε βιαστικά. Αμέσως χωρίς να χάσει χρόνο έκλεισε αεροπορικά εισιτήρια για την Αγγλία. Είχε φτάσει η ώρα να φύγουν, αποχαιρέτησαν τους φίλους τους και τους υποσχέθηκαν ότι κάποτε θα γυρίσουν πίσω!
Από το μαθητή Νικόλα Τ. 

"Τρεις μουσικοί με κιθάρα και βιολί"

Τρεις μουσικοί
με άρπα, κιθάρα και βιολί
παν' στην κοπέλα την καλή
και της παίζουν μουσική.

Μια κοπέλα στη Ραφήνα
ψάχνει για να βρει βιολί
όμως τη βλέπει η Αθήνα
και σαστίζει να της πει
άντε γεια σου ρε χαζή!
Από το μαθητή Νίκο Ψ.

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα

  Με τη βοήθεια της εικόνας του Ανθολογίου από το μάθημα "Τα Λιανοτράγουδα" η Ναυσικά Σ. και η Ζωή Μ. εμπνεύστηκαν και έγραψαν μια μικρή ιστορία!
  Μια όμορφη νύχτα ο Ρωμαίος στεκόταν κάτω από τον ψηλό πύργο της Ιουλιέτας. Η Ιουλιέτα ήταν στο μπαλκόνι και τραγουδούσε. Ο Ρωμαίος είδε την Ιουλιέτα και μαγεύτηκε από την ομορφιά της και τον τρόπο που τραγουδούσε. Μόλις κατάλαβε ότι ο Ρωμαίος την άκουγε, σταμάτησε ντροπαλά το τραγούδι και έβαλε τα κλάματα. Εκείνος την παρηγόρησε και την ζήτησε σε γάμο. Τότε η Ιουλιέτα έμεινε άφωνη, γιατί δεν πίστευε ότι ένας "καπουλέτη" θα ταίριαζε με τη δικιά της καταγωγή. Παρόλ' αυτά επειδή τον αγαπούσε και παρά την ντροπή της δέχτηκε να τον παντρευτεί και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!
Από τις μαθήτριες Ναυσικά Σ. και Ζωή Μ.

Κάποτε ριζώνουν και τα λόγια


Τα γαϊδουρινά αυτιά
  Κάποτε, ο Πάνας είχε το θράσος να συγκρίνει τον εαυτό του σε μουσική ικανότητα με τον Απόλλωνα κι έτσι αποφάσισαν να αναμετρηθούν. Κριτής μπήκε ο Τμώλος και στην αναμέτρηση έτυχε να είναι παρών και ο Μίδας. Ο Πάνας έπαιξε μουσική με τον αυλό του και ο Απόλλων με τη λύρα του. Ο Τμώλος μεμιάς έδωσε τη νίκη στον Απόλλωνα, αλλά ο Μίδας δε συμφώνησε κι έτσι ο Απόλλων του «χάρισε» ένα καινούριο ζευγάρι από αυτιά γαϊδάρου για να ακούει καλύτερα την επόμενη φορά.
   Ο βασιλιάς Μίδας ντρεπόταν για τα αυτιά του και προσπάθησε να τα κρύψει με ένα σκούφο. Το μυστικό φυσικά γνώριζε μόνο ο κουρέας του, ο οποίος όμως επειδή δεν άντεξε, πήγε σ' ένα χωράφι, έσκαψε ένα λάκκο και ψιθύρισε την ιστορία. Μετά σκέπασε το λάκκο με χώμα, κι έφυγε. Στο χώμα όμως φύτρωσαν καλάμια, τα οποία άρχισαν να διαδίδουν την ιστορία με το φύσημα του ανέμου, ότι δηλαδή ο βασιλιάς Μίδας είχε γαϊδουρινά αυτιά, κι έτσι όλοι μάθανε για το πάθημά του.
Πηγή: Βικιπαίδεια

Η οροσειρά της Πίνδου και πώς επηρεάζει το κλιμα της χώρας μας

  Η Πίνδος είναι η μεγαλύτερη οροσειρά της Ελλάδας. Κυριαρχεί σχεδόν σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα και ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια των Ιλλυρικών και Δαλματικών οροσειρών. Η οροσειρά της Πίνδου επηρεάζει και διαμορφώνει το κλίμα τόσο στη Δυτική όσο και την Ανατολική Ελλάδα. 
  Από τη μια,  "σταματά" με τον όγκο της τους υγρούς δυτικούς ανέμους που έρχονται από τη θάλασσα και αναγκάζει τις περισσότερες βροχές να πέφτουν στη Δυτική Ελλάδα. Από την άλλη, η οροσειρά εμποδίζει τους ψυχρούς βορειοανατολικούς ανέμους να περάσουν στη Δυτική Ελλάδα. 
   Έτσι, στη Δυτική Ελλάδα έχουμε πιο ήπιους χειμώνες, ενώ στην Ανατολική ηπειρωτική Ελλάδα οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες.
   Για να καταλάβουμε καλύτερα το λόγο που στη Δυτική Ελλάδα έχουμε περισσότερες βροχές πατάμε στην παρακάτω εικόνα και παρακολουθούμε την εφαρμογή.
 (Για να μεταβείς στην εφαρμογή, πάτησε στην παραπάνω εικόνα)

Το κλίμα της Ελλάδας


Πηγή: Theodota

Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους


"Μια ιστορία αγάπης"

  Με αφόρμηση την εικόνα του Ανθολογίου από το μάθημα "Τα Λιανοτράγουδα" ο Θάνος Φ. και η Χριστίνα Π. εμπνεύστηκαν και έγραψαν μια μικρή ιστορία!
  Μια φορά σε μια πολιτεία που την έλεγαν "Ουρανούπολη" κοντά σε μια μαγευτική θάλασσα, έμενε μια πανέμορφη και πλούσια κοπέλα. Ξαφνικά, το βράδυ εκεί που κοιμόταν άκουσε ένα πανύψηλο και όμορφο αγόρι που της έκανε καντάδα με ένα σπάνιο όργανο, τη συννεφόλυρα!
  Τότε εμφανίστηκε η μάνα του κοριτσιού και είδε την κόρη της που απολάμβανε τη μουσική. Η γυναίκα συγκλονίστηκε, την έβαλε μέσα και γέμισε έναν κουβά με ζεστό νερό και τον πέταξε πάνω στα χρυσά μαλλιά του αγοριού! Το αγόρι απογοητεύθηκε και έφυγε. Η μαμά είπε στο κορίτσι ότι την προόριζε για άλλον πιο πλούσιο και πετυχημένο.
  Το κορίτσι τηλεφώνησε στο αγόρι και του είπε να βρεθούν κρυφά σε μια εγκαταλλελημένη αποθήκη. Συναντήθηκαν λοιπόν και το κορίτσι διηγήθηκε στο αγόρι όσα της είπαν οι γονείς της. Το αγόρι είπε στο κορίτσι να περιμένει το επόμενο βράδυ έξω από το σπίτι της με πολλά ρούχα. Εκείνο το βράδυ είχαν σχεδιάσει τη μεγάλη απόδραση και τα παιδιά κλέφτηκαν!
  Λίγα χρόνια αργότερα οι γονείς συμφιλιώθηκαν με την κόρη τους, τα παιδιά παντρεύτηκαν και έκανα πολλά παιδιά και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!
Από τους μαθητές Θάνο Φ. και Χριστίνα Π.  

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Τα λιανοτράγουδα


Σικάγο, φλεγόμενο κτίριο «πάγωσε» από το πολικό ψύχος!

  Ένα ασυνήθιστο περιστατικό κλήθηκε να αντιμετωπίσει η πυροσβεστική υπηρεσία του Σικάγου. Ένα τεράστιο κτίριο, που είχε μετατραπεί σε αποθήκη ξυλείας, είχε παραδοθεί στις φλόγες.
  Περίπου το ένα τρίτο της πυροσβεστικής δύναμης έσπευσε στο σημείο και άρχισε να ρίχνει νερό. Σύντομα διαπίστωσαν ότι το νερό πάγωνε καθώς στις μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ, και ιδιαίτερα το Σικάγο, επικρατεί πολικό ψύχος. Τη στιγμή που οι πυροσβέστες προσπαθούσαν να ελέγξουν την πυρκαγιά το θερμόμετρο έδειχνε μείον 23 βαθμούς Κελσίου, με αποτέλεσμα το νερό που έριχναν οι πυροσβέστες να παγώνει!
  Οι πυροσβέστες σταμάτησαν την προσπάθειά τους όταν το κτίριο «πάγωσε» ολόκληρο και υπήρχε ο κίνδυνος κατάρρευσης του κτιρίου. Άγνωστα παραμένουν τα αίτια της πυρκαγιάς στο κτίριο – αποθήκη ξυλείας.
Πηγή: iefimerida.gr

Ανοίγει σήμερα τις πύλες του το Βιομηχανικό Μουσείο στο Γκάζι

  Ανοίγει σήμερα στο Γκάζι τις πύλες του για το κοινό το πρώτο Βιομηχανικό Μουσείο της Αθήνας. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο παλιό εργοστάσιο φωταερίου, ανακαλύπτοντας ένα ξεχασμένο κομμάτι της ιστορίας της πρωτεύουσας.

   Το εργοστάσιο φωταερίου της Αθήνας ιδρύθηκε το 1857 για να καλύψει την ανάγκη της πόλης για δημόσιο φωτισμό. Υπήρξε η πρώτη μονάδα παραγωγής ενέργειας στην Ελλάδα και παρείχε φωτισμό και ενέργεια στην Αθήνα για σχεδόν 130 χρόνια, μέχρι το 1984 που έκλεισε οριστικά. Λίγα χρόνια μετά το κλείσιμο του εργοστασίου ξεκίνησαν οι πρώτες μελέτες για την αξιοποίηση των παλαιών εγκαταστάσεων. Ο χώρος κηρύχθηκε ιστορικό διατηρητέο μνημείο από το υπουργείο Πολιτισμού με την προοπτική να γίνει μουσείο και χώρος πολλαπλών εκδηλώσεων.
   Αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα τεχνολογίας και βιομηχανικής αρχιτεκτονικής του 19ου αιώνα, καθώς σώζεται το μεγαλύτερο μέρος των κτιριακών εγκαταστάσεων και σχεδόν ακέραιο ένα μεγάλο μέρος του μηχανολογικού του εξοπλισμού. Αυτό, σε συνδυασμό με τη συγκέντρωση αντικειμένων από το εργοστάσιο καθώς και συσκευών φωταερίου αποτελούν την πλούσια συλλογή του Βιομηχανικού Μουσείου.
   Η επισκευή και αποκατάσταση των παλαιών κτιρίων, καθώς και η οργάνωση του ελευθέρου χώρου του συγκροτήματος ολοκληρώθηκε το 2004. Το 2011 η νέα διοίκηση της Τεχνόπολης ανέλαβε το φιλόδοξο έργο της δημιουργίας Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου, αναθέτοντας σε μια ομάδα επιστημόνων την υλοποίηση του μουσείου.
  Ο επισκέπτης ακολουθώντας ένα μουσειολογικό περίπατο με συγκεκριμένες στάσεις έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, να παρακολουθήσει τη γραμμή παραγωγής του φωταερίου και να ανακαλύψει ένα έως σήμερα ξεχασμένο κομμάτι της ιστορίας της Αθήνας.
   Για ένα μήνα διοργανώνεται παράλληλα στην Τεχνόπολη έκθεση με τίτλο «Οι τέχνες συναντούν τη Βιομηχανία». Πρόκειται για ένα αφιέρωμα στη Βιομηχανία το οποίο περιλαμβάνει έκθεση 12 εικαστικών με τίτλο «Υποπροϊόντα» που επιμελήθηκε ο Αλέξανδρος Ψυχούλης, την έκθεση «Εργάτες» με την επιμέλεια του Πλάτωνα Ριβέλλη, μια φωτογραφική έκθεση αφιερωμένη στα βιομηχανικά θεματικά μουσεία του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς, προβολές κινηματογραφικών ταινιών με θέμα τη βιομηχανία που επιμελήθηκε η Σώτη Τριανταφύλλου καθώς και παραστάσεις θεάτρου σκιών από τον Σωτήρη Χαρίδημο με τίτλο «Ο Καραγκιόζης γκαζιέρης».
Πηγή: e-go.gr

20 συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο

  Το διαδίκτυο είναι ένας καταπληκτικός κόσμος μάθησης, επικοινωνίας και διασκέδασης. Είναι όμως και ένας κόσμος ανοιχτός σε όλους, καλούς και κακούς!  
  Ακολουθώντας μερικές απλές συμβουλές μπορούμε να απολαμβάνουμε το διαδίκτυο  με ασφάλεια αποφεύγοντας  τους κινδύνους που υπάρχουν.   
  • Δεν αποκαλύπτω τoυς κωδικούς πρόσβασης στο λογαριασμό που έχω στο διαδίκτυο. 
  • Σκέφτομαι καλά πριν δημοσιεύσω κάτι.
  • Συμπεριφέρομαι πάντα με κανόνες και με ηθική, όπως στον πραγματικό κόσμο.
  • Δεν κατηγορώ και δεν προσβάλω κανένα. 
  • Φέρομαι όπως θα ήθελα να μου φέρονται.
  • Δεν συναντιέμαι ποτέ με άτομα που γνωρίζω μόνο στο διαδίκτυο.
  • Σταματάω την επικοινωνία με όσους μου στέλνουν απρεπή μηνύματα.
  • Δεν πιστεύω όποιον μου προσφέρει πράγματα τα οποία μου φαίνονται υπερβολικά.
  • Δεν ενδιαφέρομαι για υλικό που απευθύνεται σε ενήλικες.
  • Ενημερώνω πάντα τους γονείς ή τους  δασκάλους μου για κάτι που με ενοχλεί ή με κάνει να αισθάνομαι άσχημα και για ύποπτες ή τρομακτικές σελίδες.
  • Διασταυρώνω πάντα το υλικό που βρίσκω στο διαδίκτυο με άλλες πηγές.
  • Δεν αντιγράφω έτσι απλά κείμενα από το διαδίκτυο γιατί είναι σαν να κλέβω.
  • Η αντιγραφή από το διαδίκτυο μπορεί να είναι παράνομη. Ζητώ πάντα την αδεία του συγγραφέα της ιστοσελίδας.
  • Δεν κάνω αγορές στο διαδίκτυο χωρίς την παρουσία των γονιών μου.
  • Σβήνω αμέσως e-mail από αποστολείς που δεν γνωρίζω.
  • Δεν προωθώ e-mail που έλαβα και θεωρώ απαράδεκτα γιατί είναι σαν να στέλνω ενοχλητική αλληλογραφία.
  • Γνωρίζω ότι το κατέβασμα φωτογραφιών, μουσικής, βίντεο μπορεί να είναι παράνομο.
  • Διασκεδάζω στον εικονικό κόσμο του διαδικτύου αλλά δεν ξεχνώ ό,τι διαφέρει από τον πραγματικό.
  • Κάνω τακτικά διαλείμματα στον υπολογιστή για να ξεκουράζονται τα μάτια μου.
  • Ασχολούμαι το πολύ μια ώρα την ημέρα στο διαδίκτυο.

Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

Κατασκευάζοντας την πόλη μας!

  Μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων αρχίσαμε να κατασκευάζουμε στην τάξη μια πόλη! Φτιάξαμε λοιπόν κτίρια, σχεδιάσαμε δρόμους, πλατείες, πινακίδες της τροχαίας και πολλά άλλα! Ακολουθεί ένα μικρό δείγμα της δουλειάς μας και μόλις την ολοκληρώσουμε θα επανέλθουμε με νέα ανάρτηση!

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

Πώς φτιάχνεται ένα αυτοκίνητο;


Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Θερμαίνοντας και ψύχοντας τα στερεά

Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός
Ώρα για πειραματισμό!
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην εφαρμογή)

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην εφαρμογή)
Πηγή: skoool.gr

Ισοδύναμα κλάσματα


Πηγή: Σουδίας Γιάννης
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)
Πηγή: skoool.gr

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Μαρτυρίες εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες ένταξης του Web 2.0 στην τάξη


Πηγή: Athina Grammatikopoulou

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Βρασμός


Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός
 Διαδραστική εφαρμογή
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στην εφαρμογή)
Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο
Διαφορές βρασμού - εξάτμισης
Πηγή: Στο Μικρόκοσμο της τάξης μας

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Τα ρομποτάκια μας!

Η έννοια του κλίματος - Διαφορές καιρού και κλίματος


Πηγή: Theodota
Καιρικές συνθήκες
Αντιστοίχισε τις εικόνες με τα κείμενα
(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

Ο καιρός στην πόλη μου
Αντιστοίχισε σε κάθε εικόνα την περιγραφή της.

 (Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή) 

 

Χάρτης πρόγνωσης καιρού

Τοποθέτησε τα σύμβολα στη σωστή θέση

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή) 

 

Επανάληψη στο κλίμα και τον καιρό

(Πάτησε στην εικόνα για να μεταβείς στην εφαρμογή)

Πηγή: eduportal. gr και in skool.gr

 

Κλασσικά εικονογραφημένα - Ο Διγενής Ακρίτας

                                                                                                                                   Για να διαβάσετε ευκολότερα το βιβλίο επιλέξτε Fullscreen.

Ο Διγενής ακρίτας και τα ακριτικά τραγούδια


Πηγή: Κατερίνα Μακριδάκη

Πηγή: leniw b
Νίκος Ξυλούρης - Ο Διγενής ψυχομαχεί

Η φύλαξη των ανατολικών συνόρων και οι Ακρίτες


Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Κλασματικές μονάδες


Πηγή: Παύλος Κώτσης
  (Για να μεταβείτε στην εφαρμογή, κάντε κλικ στην εικόνα)

Οι Βυζαντινοί και οι Άραβες


Το υγρό πυρ
  Το υγρό πυρ ήταν ένα από τα ισχυρά όπλα των Βυζαντινών και ταυτόχρονα ένα από τα κρατικά μυστικά της αυτοκρατορίας. Λίγοι γνώριζαν από ποια υλικά κατασκευαζόταν και το μυστικό φυλασσόταν με κάθε τρόπο, ώστε να μην πέσει στα χέρια των εχθρών της αυτοκρατορίας και να παραμείνει στο βυζαντινό οπλοστάσιο.

Μουσικά όργανα




Πηγή:  Γιάννης Φερεντίνος

Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Άγνωστοι έκαναν καυσόξυλα την ελιά του Πλάτωνα!

  Την ελιά του Πλάτωνα στην Ιερά οδό ξερίζωσαν άγνωστοι προκειμένου να την χρησιμοποιήσουν για καυσόξυλα. Η ελιά βρισκόταν στον Βοτανικό, κοντά στο σημερινό Γεωργικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά ξεριζώθηκε από άστεγους προκειμένου να την χρησιμοποιήσουν για καυσόξυλα.
   Κάτω από το δέντρο ο Πλάτωνας δίδασκε τους μαθητές του τον 5ο αιώνα π.Χ. ωστόσο το 1978 καταστράφηκε από χτύπημα λεωφορείου, ένα μέρος του μεταφέρθηκε και διατηρείται στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ ο κορμός του παρέμενε μέχρι σήμερα στην περιοχή.
Πηγή: Το Ποντίκι

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

"Γνωρίζω ένα ρομπότ", επίσκεψη στο ΣΕΚ Λιβαδειάς


Η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου από το διάστημα!

  Μια φωτογραφία από το διάστημα της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και της ευρύτερης περιοχής ανέβασε στο twitter ο Καναδός αστροναύτης Chris Hadfield. O αστροναύτης, εντυπωσιασμένος από τη γέφυρα, έγραψε πως είναι καταπληκτικό το πόσο καθαρά  ξεχωρίζει η γέφυρα από το γαλάζιο της θάλασσας.
Πηγή: enikos.gr

Κόψαμε βασιλόπιτα στην τάξη μας!

Τη Δευτέρα που μας πέρασε κόψαμε βασιλόπιτα στην τάξη μας! 
  Το φλουρί έπεσε στο συμμαθητή μας Γιάννη Π. και το δώρο ήταν ένα βιβλίο που προσέφερε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας! Καλή χρονιά!

Εξάτμιση και συμπύκνωση


Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Θεατρική παράσταση στο σχολείο μας: "Η Ειρήνη του Αριστοφάνη"

  Αύριο θα επισκεφτεί το σχολείο μας η Θεατρική Σκηνή "Ονειροπόληση" του θεάτρου "Κάτια Δανδουλάκη" για να ανεβάσει τη θεατρική παράσταση "Ειρήνη" του Αριστοφάνη!
  Τον Αριστοφάνη σας θυμίζω ότι ήδη τον γνωρίζουμε μια και παίρνουμε μέρος στο 2ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο με θέμα τις κωμωδίες του μεγάλου αρχαίου κωμωδιογράφου. Για όποιον δεν έχει διαβάσει ακόμα το βιβλίο θυμίζω περιληπτικά την υπόθεση.
 Βρισκόμαστε στην περίοδο του πελοποννησιακού πολέμου, όπου η Αθήνα με την Σπάρτη μάχονται η μια την άλλη. Ο Πόλεμος έχει πιάσει την Ειρήνη και την έχει φυλακίσει σε μια σπηλιά. Οι άνθρωποι έχουν παρατήσει τα σπίτια τους, τις οικογένειες και τις δουλειές τους και τρέχουν στις μάχες. Η γη είναι εγκαταλελειμμένη, αφού δεν υπάρχει κανείς να την καλλιεργήσει. Ο Τρυγαίος ένας απελπισμένος αμπελουργός αποφασίζει να βρει και  να ελευθερώσει την Ειρήνη. Αρχίζει το μεγάλο του ταξίδι πετώντας πάνω σ' ένα τεράστιο σκαθάρι με πρώτο προορισμό τον Όλυμπο! Μετά από πολλές περιπέτειες και με τη βοήθεια του θεού Ερμή καταφέρνει να βρει και να φέρει ξανά την Ειρήνη στους ανθρώπους! 
 Ένα μικρό δείγμα της παράστασης που θα παρακολουθήσουμε
 

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Αναγωγή στη δεκαδική κλασματική μονάδα


Πηγή: Παύλος Κώτσης

Εγώ σε συναυλία;




Πηγή: Γιάννης Φερεντίνος
Πώς να  ξεχωρίσεις το Υποκείμενο,το Ρήμα και το Αντικείμενο μιας πρότασης!
(Πάτησε την εικόνα για να μεταφερθείς στην εφαρμογή)

Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013

Δημόσιο σχολείο και Αρκάς

Πηγή: Αρκάς

Ευθύς και πλάγιος λόγος


Πηγή: Κουρδιστή τάξη

2ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Σκίτσου

   Η επιστημονική ομάδα της EDUCARTOON, στο πλαίσιο της εκστρατείας ενημέρωσης για την κυκλοφοριακή αγωγή, συνδιοργανώνει με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, τον 2ο πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό σκίτσου με τίτλο: «Η χρήση του δρόμου…είναι στο χέρι σου – Αύριο εγώ θα οδηγώ». 
   Ο διαγωνισμός διεξάγεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Αθλητισμού και Πολιτισμού. Θέμα του διαγωνισμού: «Οδική ασφάλεια» Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές δημοτικών σχολείων (Δ΄- Ε΄- Στ΄ δημοτικού), Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας, δημόσιων και ιδιωτικών αλλά και σε ελληνόφωνα σχολεία του εξωτερικού.
  Σκοπός του διαγωνισμού είναι να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε θέματα ασφάλειας στο δρόμο και να διαμορφώσουν σωστή οδική κουλτούρα μέσα από την καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία. Η συνεργασία αυτή συνδυάζει αποτελεσματικά την ευρεία διδακτική εμπειρία του εκπαιδευτικού δυναμικού της Νομαρχίας Σερρών στα θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και την πρωτοποριακή εκπαιδευτική πλατφόρμα της Educartoon, που εισάγει τη γελοιογραφία στην εκπαίδευση. Η προετοιμασία για το διαγωνισμό Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων που θα προετοιμάσουν τους μαθητές τους για το διαγωνισμό μπορούν να αντλήσουν υλικό από τον ιστότοπο της educartoon: www.educartoon.gr.

«Ειρήνη» – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

 Η Ειρήνη είναι ένα μικρό κορίτσι που αναγκάζεται να εγκαταλείψει το σπίτι της. Στην αρχή βιώνει την ανασφάλεια και την απόρριψη μέχρι να βρει προστασία, αγάπη και ζεστασιά στο πιο απίθανο μέρος.
  Η «Ειρήνη» είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά 5-8 ετών και έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν μέσα στην τάξη θέματα όπως η διαφορετικότητα, η ανεκτικότητα και οι πολιτισμικές διαφορές.
Πηγή: 5ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού