Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

Η εκδρομή μας στον Ορχομενό και τον Άγιο Σπυρίδωνα.

  Σήμερα επισκεφτήκαμε τη γειτονική μας πόλη, τον Ορχομενό, και θαυμάσαμε δυο πολύ σπουδαία μνημεία, τον τάφο του Μινύα και την Παναγία τη Σκριπού!
  Δύο συμμαθητές μας, η Νατάσα και ο Λεωνίδας, στην αρχή της χρονιάς είχαν κάνει εξαιρετική εργασία για τον τάφο του Μινύα. Μια και τον επισκεφτήκαμε σήμερα, ευκαιρία να την θυμηθούμε!

  Η δεύτερη στάση αφορούσε την Παναγία τη Σκριπού! Ο εφημέριος του ιερού ναού, πάτερ-Χαράλαμπος, μας ενημέρωσε για την ιστορία της εκκλησίας και μας ξενάγησε σε αυτήν!
(Για να θυμηθείτε όσα είπαμε σήμερα, πατήστε στην εικόνα)
  Μετά το τέλος της ξενάγησης, εκμεταλλευτήκαμε την υπέροχη ημέρα και επισκεφτήκαμε τα γήπεδα ποδοσφαίρου που βρίσκονται στον Άγιο Σπυρίδωνα!  Εκεί παίξαμε με την ψυχή μας και ξεχάσαμε για λίγο τις σκοτούρες της καθημερινότητας και την γκρίνια του δασκάλου!!! 

Τρίτη, 27 Μαρτίου 2012

Η ανεργία στο μέλλον (χιουμοριστικό βίντεο).

 Ο συμμαθητής μας Λεωνίδας Κ. εντόπισε στο διαδίκτυο το παρακάτω χιουμοριστικό βίντεο για την ανεργία και θέλησε να το μοιραστεί μαζί μας!
 Βέβαια όσο και αν γελάσουμε, το μήνυμα που μας αφήνει στο τέλος είναι  πικρό. Πολλοί συνάνθρωποί μας στην προσπάθειά τους να βρουν ή να διατηρήσουν τη δουλειά τους είναι αναγκασμένοι να κάνουν πολλές υποχωρήσεις!

Στη Γη κατέπεσε ο πρώτος Σοβιετικός δορυφόρος, έπειτα από 43 χρόνια παρατηρήσεων!

  Στη Γη κατέπεσε σήμερα, έπειτα από 43 χρόνια, ο πρώτος σοβιετικός δορυφόρος μετεωρολογικών παρατηρήσεων, ο Meteor 1-1, δήλωσε ένας εκπρόσωπος της ρωσικής υπηρεσίας Διαστήματος, ο Αλεξέι Ζολοτούχιν, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων RIA Novosti.

 «Ο διαστημικός δορυφόρος Meteor 1-1 εισήλθε στα πυκνά στρώματα της ατμόσφαιρας στις 22:17 GMT της Δευτέρας (01:17 την Τρίτη ώρα Ελλάδας) και κατέπεσε στο έδαφος της Ανταρκτικής, κοντά στην Γη της Βασίλισσας Μοντ», είπε ο κ. Ζολοτούχιν.
  Θραύσματα έπεσαν κυρίως στο 80,9° νότιο γεωγραφικό πλάτος και στο 5,6 δυτικό γεωγραφικό μήκος, είπε ο εκπρόσωπος.
  Ο Meteor 1-1 ο οποίος ζύγιζε 1,2 τόνους, είχε εκτοξευτεί στις 26 Μαρτίου του 1969 από το κοσμοδρόμιο Πλέσετσκ (βόρεια Ρωσία) και τέθηκε σε τροχιά σε ύψος 650 χιλιομέτρων.
  Σύμφωνα με την αμερικανική υπηρεσία διαστήματος (NASA), ο δορυφόρος σταμάτησε να λειτουργεί το 1970.
Πηγή: Το Έθνος

Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2012

Οι κάτοικοι και τα κράτη της Ευρώπης


Από τη γενιά του '21 σε μια νέα γενιά πολιτικών.


Το Σύνταγμα του 1864
(Για να διαβάσετε το Σύνταγμα του 1864, κάντε κλικ στην εικόνα)

Κυριακή, 25 Μαρτίου 2012

Δικαιώματα και υποχρεώσεις του πολίτη.

Προλήψεις
(Κάντε κλικ στην εικόνα για να διαβάσετε το απόσπασμα από το κόμικ "Εγώ,  ρατσιστής;!")

Συνέντευξη με τον κύριο Μανόλη και τον Αντώνη.

 Η Αντίπαρος (αρχ. Ωλίαρος) είναι μικρό βραχώδες κατοικημένο νησί του Νοτίου Αιγαίου στην καρδιά των Κυκλάδων, το οποίο απέχει λιγότερο από ένα ναυτικό μίλι από την Πάρο.

Η Αντίπαρος του χθες

Η Αντίπαρος του σήμερα
Πηγή: Η ιδέα για την ανάρτηση προέρχεται από το εκπαιδευτικό ιστολόγιο Εγκύκλιος Παιδεία

Χτίστες


  Γιατί νομίζετε ότι είδαμε το απόσπασμα από την τηλεοπτική σειρά "Πενήντα - Πεντήντα"; 
  Με ποιο επάγγελμα λέτε ότι θα ασχοληθούμε σήμερα;

Πηγή: Η ιδέα για τα τραγούδια προέρχεται από το εκπαιδευτικό ιστολόγιο Εγκύκλιος Παιδεία
Οι οικοδόμοι σήμερα
Ερωτήσεις για συζήτηση στην τάξη
  Βλέποντας την παραπάνω εικόνα, τι προβλήματα νομίζετε ότι αντιμετωπίζουν οι οικοδόμοι στις μέρες μας; 
  Μόνο οι οικοδόμοι αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη δουλειά τους;
 Γνωρίζετε άλλα επαγγέλματα που πλήττονται από την οικονομική κρίση;

Σάββατο, 24 Μαρτίου 2012

Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012

Λύνουμε προβλήματα με αντιστρόφως ανάλογα ποσά!

Πηγή: ...τα βλέπει η Στ΄ και γελά!

Λύνουμε προβλήματα με ανάλογα ποσά!

Πηγή: .... τα βλέπει η Στ΄και γελά

Ζωγραφίζουμε τους ήρωες του 1821.


Πηγή: Υπερκινητικός Δάσκαλος

Στιγμές του 1821 μέσα από έργα Ελλήνων δημιουργών.

24 εργαλεία web 2.0 για την τάξη

Πηγή: George Palaigeorgiou

Τρίτη, 20 Μαρτίου 2012

Το τέλος των ηρώων του 1821.


 Πηγή: George Konstantinou

Η ανάπτυξη του εμβρύου.


Φωτογραφίες εμβρύων από υπερήχους

Φυσιολογικός τοκετός

Μπαρμπαγιάννη Μακρυγιάννη

Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι

Ο Απρίλης με τον Έρωτα χορεύουν και γελούνε,
κι όσ'ανθια βγαίνουν και καρποί,τοσ΄άρματα σε κλειούνε.
Λευκό βουνάκι πρόβατα κινούμενο βελάζει,
και μες στη θάλασσα βαθιά ξαναπετιέται παλι,
π'ολονυχτίς εσύσμιξε με τ'ουρανού τα κάλλη.
Και μες στης λίμνης τα νερά, οπ'έφθασε μ' ασπούδα,
κι έπαιξε με τον ίσκιο της γαλάζια πεταλούδα,
που ευώδιασε τον ύπνο της μέσα στον άγριο κρίνο
το σκουληκάκι βρίσκεται σε ώρα γλυκιά κι εκείνο.
Μάγεμα η φύσις κι όνειρο στην ομορφιά και χάρη
η μαύρη πέτρα ολόχρυση και το ξερό χορτάρι.
Με χίλιες βρύσες χύνεται, με χίλιες γλώσσες κρένει:
"Όποιος πεθαίνει σήμερα, χίλες φορές πεθαίνει"
Άκρα του τάφου σιωπή στον κάμπο βασιλεύει.
Λαλεί πουλί, παίρνει σπυρί κι η μάνα το ζηλεύει.
Τα μάτια η πείνα εμαύρισε στα μάτια η μάνα μνέει
στέκει ο Σουλιώτης ο καλός παράμερα και κλαίει.
"Έρμο τουφέκι σκοτεινό, τι σ' έχω 'γώ στο χέρι;
Οπού συ μου 'γινες βαρύ κι ο Αγαρηνός το ξέρει".
Έξοδος - Δρόμο να σχίσουν τα σπαθιά
Και βλέπω πέρα τα παιδιά και τες αντρογυναίκες
γύρου στη φλόγα π' άναψαν και θλιβερά τη θρέψαν
μ' αγαπημένα πράματα και με σεμνά κρεβάτια,
ακίνητες, αστέναχτες, δίχως να ρίξουν δάκρυ.
Και 'γγίζ' η σπίθα τα μαλλιά και τα λιωμένα ρούχα.
Γλήγορα στάχτη να φανείς, οι φούχτες να γιομίσουν.
Είν' έτοιμα στην άσπονδη πλημμύρα των αρμάτων
δρόμο να σχίσουν τα σπαθιά κι ελεύθεροι να μείνουν
εκείθε με τους αδελφούς, εδώθε με το χάρο.
Δρόμο να σχίσουν τα σπαθιά κι ελεύθεροι να μείνουν.
Και βλέπω πέρα τα παιδιά και τες αντρογυναίκες
γύρου στη φλόγα π' άναψαν και θλιβερά τη θρέψαν
μ' αγαπημένα πράματα και με σεμνά κρεββάτια,
ακίνητες, αστέναχτες, δίχως να ρίξουν δάκρυ.
Και 'γγίζ' η σπίθα τα μαλλιά και τα λυωμένα ρούχα.
Γλήγορα στάχτη να φανείς, οι φούχτες να γιομίσουν.
Είν' έτοιμα στην άσπονδη πλημμύρα των αρμάτων
δρόμο να σχίσουν τα σπαθιά κι ελεύθεροι να μείνουν
εκείθε με τους αδελφούς, εδώθε με το Χάρο.
Αφηγήτρια:
Σαν ήλιος όπου ξάφνου 'σκεί
πυκνά και μαύρα νέφη,
τ' όρος βαρεί κατάραχα
και σπίτια ιδές στη χλόη.
Δρόμο να σχίσουν τα σπαθιά κι ελεύθεροι να μείνουν!
Αφηγήτρια:
Κι απ' όπου χαράζει ώς όπου βυθά,
τα μάτια μου δεν είδαν τόπον ενδοξότερον
από τούτο το αλωνάκι.
Δρόμο να σχίσουν τα σπαθιά κι ελεύθεροι να μείνουν!

Η θέλησή μου βράχος
Πάλι μου ξίπασε τ' αυτί γλυκιάς φωνής αγέρας.
Κι έπλασε τ' άστρο της νυχτός και τ' άστρο της ημέρας.
Του πόνου εστρέψαν οι πηγές από το σωθικό μου,
έστρωσ' ο νους κι ανέβηκα πάλι στον εαυτό μου.
Ήταν με σένα τρεις χαρές στην πίκρα φυτρωμένες,
όμως για μένα στη χαρά τρεις πίκρες ριζωμένες.
Χιλιάδες ήχοι αμέτρητοι, πολύ βαθιά στη χτίση
η Ανατολή τ' αρχίναγε κι ετέλειωνέ το η Δύση.
Έστρωσ', εδέχθ' η θάλασσα άντρες ριψοκινδύνους
κι εδέχθηκε στα βάθη της τον ουρανό κι εκείνους.
Κι όπου η βουλή τους συφορά κι όπου το πόδι χάρος.
Η δύναμή σου πέλαγο κι η θέλησή μου βράχος.

Τρία μπαϊράκια (Της Λένως του Μπότσαρη)

Κάτω στου Βάλτου τα χωριά.

Βάλτος-Ξηρομέρι: περιοχές του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, όπου ήταν ορμητήριο Κλεφτών και Αρματολών κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας
Άγραφα: Ορεινός όγκος της ΝΑ Πίνδου. Αποτέλεσαν στα χρόνια της Τουρκοκρατίας το "προπύργιο" του Ελληνισμού, μαζί με τα Σφακιά, τη Μάνη και το Σούλι
βιλαέτι: διοικητική περιοχή στον καιρό της Τουρκοκρατίας
Κομπότι: χωριό κοντά στην Άρτα. Ήταν πατρίδα του ιδρυτή της Φιλικής Εταιρείας Νικ. Σκουφά
κατής: Τούρκος δικαστής
αρματολίκι: περιοχή που βρισκόταν στον έλεγχο των Αρματολών
    Πηγή: Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο Εγκύκλιος Παιδεία

    Δευτέρα, 19 Μαρτίου 2012

    Υπενθύμιση για τους ελέγχους.

       Παιδιά μην ξεχάσετε να θυμίσετε στους γονείς σας ότι αύριο στις 12.00 ο διευθυντής του σχολείου μας, κ. Γιαννιός, περιμένει τους κηδεμόνες σας στην αίθουσα εκδηλώσεων για να τους ενημερώσει για τα τρέχοντα ζητήματα του σχολείου. Μετά το τέλος της ενημέρωσης θα δοθούν οι έλεγχοι των μαθητών.
      Η συμμαθήτριά σας Βασιλική Μ. προτείνει τα απαραίτητα σύνεργα για την αυριανή ημέρα.
    ΥΓ. Όπως σας είπα στην τάξη σήμερα, δεν κάναμε τυχαία το κείμενο από το Ανθολόγιο "Οι έλεγχοι" με το μικρό Νικόλα. Αν έπρεπε να σας ταυτίσω με κάποιον από τους ήρωες της ιστορίας, τότε θα επέλεγα τον Ανιάν και όχι κάποιο από τα άλλα παιδιά της παρέας! Βέβαια τη γκρίνια μου, για κάποια πραγματάκια, δε θα τη γλιτώσετε αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα!

    Ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμβουλές για γονείς και παιδιά.



    Children see, children do.

    Κυριακή, 18 Μαρτίου 2012

    Ελεύθεροι Πολιορκημένοι

                                 

    Η καθημερινή ζωή στα χρόνια του Όθωνα.


    Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
    Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
    Πρώτη εκτέλεση: Σταμάτης Κόκοτας

    Ένα μεσημέρι
    στης Ακρόπολης τα μέρη
    άπονοι ληστές
    κάναν τις πέτρες τις ζεστές
    λημέρι


    Στο Μοναστηράκι
    Βαυαροί χωροφυλάκοι
    μες στην αντηλιά, χορεύουν μπρος στον βασιλιά
    συρτάκι


    Στην Κρήτη και στη Μάνη
    θα στείλουμε φιρμάνι
    σε πολιτείες και χωριά
    θα στείλουμε φιρμάνι
    να'ρθούν οι πολιτσμάνοι
    να κυνηγήσουν τα θεριά.


    Κάτω στο λιμάνι
    τραγουδούν οι πολιτσμάνοι
    ήρθαν τα παιδιά
    μα έχουν ακόμα την καρδιά
    στην Μάνη


    Ήρθανε την Τρίτη
    τα παιδιά του Ψηλορείτη
    πίνουν τσικουδιά, μα έχουν ακόμα την καρδιά
    στην Κρήτη


    Στην Κρήτη και στη Μάνη
    εστείλαμε φιρμάνι
    σε πολιτείες και χωριά
    εστείλαμε φιρμάνι
    κι ήρθαν οι πολιτσμάνοι
    και διώξαν όλα τα θεριά.

    Προσδοκίες των Ελλήνων από το νέο κράτος


    Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

    Σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και «φίλοι».

      Το τελευταίο καιρό οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook ή το Google+, έχουν γίνει στοιχείο της καθημερινότητας πολλών ανθρώπων. 
      Πολλά άτομα και ιδιαίτερα οι νέοι διαγωνίζονται για το ποιος έχει τους περισσότερους «φίλους». Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει μια συζήτηση για το αν είναι πραγματικοί "φίλοι"  οι επαφές που έχουμε στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. 
      Σήμερα βρήκα τυχαία την παρακάτω γελοιογραφία, η οποία κατά τη γνώμη μου ξεκαθαρίζει με τον πλέον εύστοχο τρόπο το θέμα!
    Πηγή: Η γελοιογραφία προέρχεται από το ιστολόγιο Διαδρομή

    Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

    Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στο σχολείο μας!

      Τον τελευταίο καιρό, στα πλαίσια της κυκλοφοριακής αγωγής, εφαρμόζουμε με βιωματικό τρόπο τα όσα έχουμε μάθει το προηγούμενο διάστημα. Μετά τη βόλτα μας στη Λιβαδειά, σειρά είχε να εκπαιδευτούμε με τα ποδήλατά μας!
      Γι' αυτό το λόγο, φέραμε στο σχολείο τα ποδήλατά μας και δημιουργήσαμε στο προαύλιο ένα μικρό πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής!




     Ήταν μια τόσο ευχάριστη δραστηριότητα για όλους μας  που αποφασίσαμε να την επαναλάβουμε την άνοιξη!!! 

    Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012

    Η χλωρίδα και η πανίδα - Η βλάστηση της Ευρώπης











      Το πλούσιο ανάγλυφο της Ευρώπης και οι διάφορες κλιματικές συνθήκες, που υπάρχουν στην ήπειρο, έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη όλων των ζωνών βλάστησης, εκτός της τροπικής.
    Η χλωρίδα της Ευρώπης
    Η πανίδα της Ευρώπης


    Καλό είναι να ξεκαθαρίσουμε κάποιους όρους του μαθήματος!

    Η αρχή της ζωής.

      
      Ο Οβελίξ πιστεύει ότι τα παιδιά τα φέρνει ο πελαργός, όπως δείχνει η διπλανή εικόνα, ενώ ο Αστερίξ δείχνει να έχει διαφορετική άποψη! Αλήθεια, εσείς τι πιστεύετε; 
     Την εξήγηση αυτή ίσως την έχετε ακούσει όταν ήσασταν μικρότεροι, αλλά καιρός να μάθουμε τι συμβαίνει στην πραγματικότητα!
    Ας γνωρίσουμε  το αναπαραγωγικό σύστημα της γυναίκας.
     (Για να δείτε την εφαρμογή, πατήστε στην εικόνα)
    Ας δούμε και το αναπαραγωγικό σύστημα του άνδρα.
    (Για να δείτε την εφαρμογή, πατήστε στην εικόνα)
    Τα όργανα του αναπαραγωγικού μας συστήματος.
    Μια και γνωρίσαμε τα αναπαραγωγικά όργανα του ανθρώπου, ας δούμε και πώς γίνεται η γονιμοποίηση!

    Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012

    Το κλίμα της Ευρώπης και οι ανθρώπινες δραστηριότητες.


      Η Ευρώπη βρίσκεται στη βόρεια εύκρατη ζώνη και περιβάλλεται στο μεγαλύτερο μέρος της από θάλασσα. Επομένως, το κλίμα της είναι σε γενικές γραμμές εύκρατο, με εξαίρεση τις βόρειες περιοχές της ηπείρου.
     Βέβαια το κλίμα από τόπο σε τόπο παρουσιάζει διαφορές μια και το κλίμα μιας περιοχής εξαρτάται από...
    • το γεωγραφικό πλάτος
    • την απόστασή της από τη θάλασσα
    • το υψόμετρο και
    • τις ειδικές τοπικές συνθήκες


    Το ρεύμα του Κόλπου του Μεξικού
    (Για να διαβάσετε το κείμενο, πατήστε στην εικόνα)

    Ας δούμε και διαδραστικά το ρεύμα του Κόλπου
    (Για να δείτε την εφαρμογή, πατήστε στην εικόνα)
      Το εύκρατο κλίμα ευνοεί την ανάπτυξη κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας, γι' αυτό οι ήπιες καιρικές συνθήκες μαζί με την πλούσια βλάστηση έδωσαν τη δυνατότητα στους ανθρώπους να αναπτύξουν πρόοδο σε πολλούς τομείς της ζωής.
    Πηγή: Η ανάρτηση έγινε με πληροφορίες και υλικό από τα εκπαιδευτικά ιστολόγια Εγκύκλιος Παιδεία και Δάσκαλος Κ

    Κυριακή, 11 Μαρτίου 2012

    Κυκλοφοριακή αγωγή, βόλτα στην πόλη της Λιβαδειάς!

      Μια και μιλήσαμε στο σχολείο για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί, είπαμε να εφαρμόσουμε στην πράξη τα όσα μάθαμε! Τι καλύτερο λοιπόν από μια βόλτα στο κέντρο της πόλης μας;
      Δυστυχώς στη διαδρομή μας εντοπίσαμε πολλά εμπόδια, που δυσκόλεψαν την κίνησή μας. Ενδεικτικά αναφέρουμε μικρά και στενά πεζοδρόμια όπου υπήρχαν, παρκαρισμένα αυτοκίνητα στις διασταυρώσεις, κίνηση μοτοποδηλάτων στον πεζόδρομο και πολλά άλλα.
      Επειδή η διαδρομή μας ήταν μεγάλη, κάναμε μια μικρή στάση στα γραφεία της Φωτογραφικής Λέσχης Λιβαδειάς, όπου είδαμε την έκθεση φωτογραφίας "Αισθητές Παραλληλίες" των κυρίων Πολυτάρχου Σπύρου και Κοτσώνα Κώστα και μιλήσαμε για το έργο της Λέσχης!
      Στη συνέχεια περπατήσαμε στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης με τελικό προορισμό την κεντρική πλατεία της Λιβαδειάς. Εκεί, αφού ξεκουραστήκαμε και παίξαμε στη παιδική χαρά που υπάρχει, πήραμε το δρόμο της επιστροφής στο σχολείο.
       Ήταν μια πολύ ευχάριστη δραστηριότητα για όλους μας μια και ξεφύγαμε από τα συνηθισμένα και ταυτόχρονα μας βοήθησε να εφαρμόσουμε στην πράξη τα όσα συζητούσαμε τις προηγούμενες ημέρες για την κυκλοφοριακή αγωγή.

    Οι 12 άθλοι του Αστερίξ

    Σάββατο, 10 Μαρτίου 2012

    Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η ζωή: Η προέλευση της ζωής

    Έμβια - Άβια (2)

    Αστερίξ ο Γαλάτης

    Τρίτη, 6 Μαρτίου 2012

    Επανάληψη στα γεγονότα της επανάστασης από το 1824 έως το 1831.

     

    Το κύτταρο


    Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

    Δευτέρα, 5 Μαρτίου 2012

    Έμβια - Άβια


    Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

    Κυριακή, 4 Μαρτίου 2012

    Το καυκασιανό παραμύθι.





    Σάββατο, 3 Μαρτίου 2012

    Γεώργιος Σουρής: Φόροι

    Φόροι 
    Βάλετε φόρους, βάλετε εις την πτωχή μας ράχη,
    ποτίστε με το αίμα μας την άρρωστη πατρίδα,
    σεις το κρασί και τον καπνό να πίνετε μονάχοι,
    κ' εμείς να σας κυττάζωμε με μάτι σαν γαρίδα.
    Βαρειά φορολογήσετε και το νερό που τρέχει...
    βάλετε φόρους, βάλετε, κι' η ράχη μας αντέχει...

    Ό,τι καλό κι αν έχωμε απάνω μας ας μείνη,
    στα πρόσωπά μας ας χυθή του μαρασμού το χρώμα,
    μ' εμάς το ισοζύγιο του έθνους μας ας γίνη,
    φορολογήσετε κι' αυτή τη σάρκα μας ακόμα.
    Του κρέατός μας κόβετε καμμιά παχειά λωρίδα,
    και τρώγετέ την λαίμαργα μαζί με την πατρίδα.

    Ό,τι κι' αν τρώνε οι πτωχοί, το έθνος ας τα τρώγη,
    ό,τι κι' αν πίνουν οι πτωχοί, το έθνος ας το πίνη,
    χορταίνετε σαν Λούκουλλοι μ' εμάς το σκυλολόγι,
    κι' εμείς θα σας γνωρίζωμε γι' αυτό ευγνωμοσύνη.
    Τέτοιοι χωριάταις πούμαστε αντέχομε εις όλα,
    και ούτε τόσο εύκολα τινάζομε τα κώλα.

    Πρέπει να είναι οι πολλοί πτωχοί και πεινασμένοι
    και οι ολίγοι πάντοτε να βρίσκονται χορτάτοι,
    πρέπει να στέκουν οι πολλοί στα σπίτια των κλεισμένοι
    και οι ολίγοι να πηδούν απάνω στο Παλάτι.
    Πρέπει ο κόσμος ο πολύς να δέχεται τα βάρη,
    κι ο λιγοστός απάνω του κανένα να μην πάρη.

    Μ'αυτόν τον νόμο έζησε ο κόσμος και θα ζήση,
    τη δύναμή του προσκυνά η κάθε κοινωνία,
    δεν ειμπορεί καθένας μας βεβαίως να πλουτίση,
    γιατί του κόσμου έπειτα χαλά η αρμονία.
    Φτώχια και πλούτος!... ζήτημα του καθενός αιώνος,
    ιδού το τέλος κι' η αρχή του φοβερού αγώνος.

    Λοιπόν κανένας πρόστυχος κεφάλι μη σηκώση,
    για τόσα νομοσχέδια μη βγάλη τσιμουδιά,
    εις της πατρίδος τον βωμόν το αιμα του ας δώση,
    χωρίς ν'αφήση στεναγμό η μαύρη του καρδιά.
    Κι αν τώρα πάλι έπεσε επάνω του ο κλήρος,
    πρέπει και πάλι να φανή γενναίος, μάρτυς, ήρως!
    (ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΡΗΣ, Ιανουάριος 1883)

    Πηγή: Δημόσια Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς

    Διαδίκτυο και γονικός έλεγχος.

      Ο καθηγητής Πληροφορικής Γιώργος Χατζηνικολάκης δημιούργησε μία πολύ χρήσιμη παρουσίαση για τους τρόπους που μπορούν οι γονείς να ελέγξουν τις ιστοσελίδες τις οποίες επισκέπτονται τα παιδιά τους.

    Πέμπτη, 1 Μαρτίου 2012

    Διενέργεια πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού σκίτσου με θέμα την οδική ασφάλεια.

       Σας ενημερώνουμε ότι εγκρίνεται τη διενέργεια πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού σκίτσου με θέμα «Η χρήση του δρόμου... είναι στο χέρι σου - Αύριο εγώ θα οδηγώ», που προτίθεται να διοργανώσει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαί- δευσης Σερρών, σε συνεργασία με την επιστημονική ομά- δα EDUCARTOON, στο πλαίσιο δράσεων του προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής. 
      Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές δημοτικών σχολείων (Δ'-Ε'-ΣΤ' τάξεων), Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας, δημοσίων και ιδιωτικών, όπως και ελληνόφωνων σχολείων του εξωτερικού.
      Τα παιδιά καλούνται με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών να δημιουργήσουν έργα ατομικά ή ομαδικά (χιουμοριστικά σκίτσα, γελοιογραφίες, ζωγραφιές). Κάθε μαθητής ή ομάδα μαθητών μπορεί να υποβάλει μέχρι δυο έργα με το όνομα και το σχολείο των διαγωνιζομένων να αναφέρεται υποχρεωτικά στο πίσω μέρος του έργου. Το μέγεθος τους πρέπει να είναι από 210 Χ 297 mm (A4) έως 297X420 (A3).
      Ο διαγωνισμός ξεκινάει την 15η Φεβρουαρίου 2012 και λήγει στις 6 Απριλίου 2012, οπότε και θα πρέπει να έχουν υποβληθεί τα μαθητικά έργα στην ταχυδρομική διεύθυνση: Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών για το μαθητικό διαγωνισμό «Η χρήση του δρσμου.,.είναι στο χέρι σου. Αύριο εγώ θα οδηγώ» Κερασούντος 2, Γραφείο 7, 62110 Σέρρες.
     Τα σχολεία που επιθυμούν να συμμετάσχουν θα πρέπει να συμπληρώσουν την επισυναπτόμενη φόρμα και να τη στείλουν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση kykloforiaki@dipe.ser.sch.gr  ως τις 9 Μαρτίου 2012.
       Η αξιολόγηση των έργων θα γίνει τον Απρίλιο από επιτροπή που θα οριστεί από τους συνεργαζόμενους φορείς και το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Θα απονεμηθούν τρία βραβεία και δεκαεπτά έπαινοι, ενώ βεβαιώσεις συμμετοχής θα λάβουν εκτός από τους μαθητές, οι σχολικές μονάδες και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί.
     Πηγή: Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Σερρών

    Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2012.

      Από τις 22 έως τις 28 Απριλίου 2012 η ActionAid θα συντονίσει για 9η συνεχή χρονιά την Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση.
      Μαθητές όλων των βαθμίδων, εκπαιδευτικοί και επαγγελματίες που ασχολούνται με την ανάπτυξη του παιδιού σε ολόκληρη τη χώρα καλούνται να συμμετάσχουν και φέτος για να ενώσουν τη φωνή τους με εκατομμύρια άλλους από ολόκληρο τον κόσμο.  
     Η φετινή εκστρατεία εστιάζει σε έναν από τους πιο παραμελημένους στόχους που τέθηκαν από την UNESCO και αφορά στην εκπαίδευση και φροντίδα των παιδιών στην πρώιμη παιδική ηλικία. Θεωρητικοί και ερευνητές της αναπτυξιακής επιστήμης δείχνουν ότι τα πρώτα χρόνια της ζωής του ανθρώπου, και πιο συγκεκριμένα από 0 έως 8 ετών, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην κατοπινή του ανάπτυξη και τη μετέπειτα πορεία τους στο σχολείο. Η προσχολική φροντίδα και εκπαίδευση είναι μια σημαντική πτυχή της δια βίου μάθησης, μια διαδικασία που αρχίζει κατά τη γέννηση, με την πρώιμη παιδική ηλικία είναι η πιο κρίσιμη περίοδο στην ανθρώπινη ανάπτυξη.
    Πώς μπορείτε να συμμετέχετε;
    1. Δήλωση συμμετοχής. Συμπληρώστε τη φόρμα συμμετοχής και στείλτε την στο education.hellas@actionaid.org 
    2. Παραλαβή εκπαιδευτικού υλικού. Εφόσον έχετε συμπληρώσει τη σχετική φόρμα θα παραλάβετε το εκπαιδευτικό υλικό που θα περιλαμβάνει: συλλογή πραγματικών ιστοριών σχετικά με την εκπαίδευση και τη φροντίδα παιδιών υποστηρικτικό υλικό για τη θεματική και σχέδιο εργασίας με προτεινόμενες δραστηριότητες ξεχωριστές για κάθε ηλικιακή ομάδα. Η αποστολή του υλικού θα γίνει στο τέλος Μαρτίου 2012.

    3. Δράση!
     Την εβδομάδα 22 - 28 Απριλίου αφιερώστε όσο χρόνο θέλετε για να συζητήσετε στην τάξη τη θεματική, να κάνετε σχετικές δραστηριότητες που προτείνονται στο υλικό που θα παραλάβετε και να δημιουργήσετε τη δική σας εικόνα, την οποία θα μας στείλετε και θα δημοσιεύσουμε!
    Δηλώσεις συμμετοχών έως 7 Μαρτίου. 
    Πηγή: ActionAid