Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Αύριο Πέμπτη 01/12/2011, απεργία!

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

H ένοπλη ορμή για απελευθέρωση.



Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2011

Τα κάστρα της λευτεριάς.



Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

Κλάσματα ομώνυμα και ετερώνυμα.

(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή κάντε κλικ στην εικόνα)
(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή κάντε κλικ στην εικόνα)
Πηγή:www.skoool.gr

Κριτήρια διαιρετότητας.

(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή κάντε κλικ στην εικόνα)
Πηγή: www.skoool.gr

Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες στην Ελλάδα.

  Το σχέδιο, με το οποίο η Ελλάδα χωρίστηκε σε δήμους και περιφέρειες ονομάζεται "Σχέδιο Καλλικράτης" προς τιμήν του αρχαίου αρχιτέκτονα Καλλικράτη που μαζί με τον Ικτίνο έκτισε τον Παρθενώνα. 
   Το σχέδιο "Καλλικράτης" αποτελεί τη συνέχεια του σχεδίου "Καποδίστριας" όπου οι δήμοι και οι κοινότητες προήλθαν από την αναγκαστική συνένωση μικρότερων δήμων και κοινοτήτων.
Χάρτες με τους δήμους που προήλθαν από το σχέδιο "Καλλικράτης" 
Περιφέρειες
  Οι 13 Περιφέρειες σύμφωνα με τον Καλλικράτη.
Κάθε Περιφέρεια έχει την πρωτεύουσά της. 
Πηγή: Οι χάρτες με τις Περιφέρειες προέρχονται από το εκπαιδευτικό blog Πέμπτη... και καλύτεροι.

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

Είδη μαγνητών.

  Οι μαγνήτες μπορεί να έχουν το σχήμα της ράβδου, οπότε λέγονται ραβδόμορφοι, ή το σχήμα πετάλου, οπότε λέγονται πεταλοειδείς ή να έχουν κάποιο άλλο σχήμα.
  Τα άκρα του μαγνήτη ονομάζονται πόλοι και διακρίνονται σε βόρειο και νότιο μαγνητικό πόλο.
  Το εντυπωσιακό είναι ότι στους μαγνήτες δε μπορούμε να διαχωρίσουμε τους δυο πόλους. Όσα κομμάτια κι αν κόψουμε το μαγνήτη πάντα σε κάθε κομμάτι θα υπάρχει ένας βόρειος και ένας νότιος πόλος.
  Η έλξη του μαγνήτη είναι ισχυρότερη στους πόλους απ' ότι στο υπόλοιπο μέρος του.

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

Μαθαίνω τις μεγάλες οροσειρές και πεδιάδες του πλανήτη μας παίζοντας!

  Σήμερα, μιλήσαμε για τις πεδιάδες και τις οροσειρές και φαντάζομαι ότι πολλοί θα δυσκολεύεστε να τις εντοπίζετε στον παγκόσμιο χάρτη! Σκέφτηκα λοιπόν να φτιάξω ένα μικρό παιχνιδάκι ώστε να διασκεδάσουμε και με την ευκαιρία να μάθουμε τη θέση των οροσειρών και των πεδιάδων του πλανήτη μας παίζοντας!
(Για να μεταβείς στο παιχνίδι κάνε κλικ στην εικόνα και μετά πάτησε το κουμπί που γράφει start, για να ξεκινήσει το παιχνίδι.)

Οι μεγάλες οροσειρές, οι μεγάλες πεδιάδες.

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Ο μαγνήτης.


  Ο μαγνήτης έχει την ιδιότητα να έλκει διάφορα υλικά όπως ο σίδηρος, το κοβάλτιο, το νικέλιο, το ατσάλι και άλλα, τα οποία ονομάζουμε σιδηρομαγνητικά υλικά. 
  Τι λέτε, ώρα δεν είναι για ένα παιχνιδάκι; Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα, ακούστε με προσοχή τις οδηγίες και προστατέψτε τα αντικείμενά σας από κλοπή! Οι οδηγίες είναι στα Αγγλικά.
Πηγή: BBC

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

"Τα σχολικά νέα", τεύχος 2ο.


(Για να διαβάσετε την εφημερίδα μας, πατήστε "Expand")

Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά!

  Ο Γιώργος Σεφέρης (1900-1971) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, βραβευμένος με το Νόμπελ Λογοτεχνίας.
  Το πραγματικό του όνομα ήταν Γιώργος Σεφεριάδης και γεννήθηκε στη Σμύρνη στις 29 Φεβρουαρίου/13 Μαρτίου 1900.
  Αν και η παιδεία του ήταν περισσότερο ευρωπαϊκή παρά ελληνική, όχι μόνο δεν απαρνήθηκε την ελληνική λογοτεχνία, αλλά την καλλιέργησε σε βάθος με σκοπό να την ανανεώσει. Στην ποίησή του επηρεάστηκε από τον Έλιοτ (T.S Elliot), τον Κλωντέλ, το Βαλερί κι από τον Πάουντ (Ezra Pound).
   Αυτό όμως που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στο μεγάλο μας ποιητή είναι η εθνική καταστροφή του 1922 κι ο ξεριζωμός του μικρασιατικού ελληνισμού.
   Το 1963 η φήμη του Σεφέρη ξεφεύγει από τα όρια της πατρίδας μας κι απλώνεται σε όλον τον κόσμο με τη βράβευσή του με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Είναι ο πρώτος Έλληνας που τιμήθηκε με το μεγαλύτερο πνευματικό βραβείο του κόσμου ενώ ακολούθησε το 1979 ο Οδυσσέας Ελύτης.
  Όταν το 1967 η δικτατορία στην Ελλάδα κατέλυσε το σύνταγμα κι ανέστειλε τις ατομικές ελευθερίες, ο Σεφέρης εκδηλώθηκε έντονα εναντίον της, τόσο γραπτά, όσο και με δηλώσεις του.
  Δυστυχώς όμως, τέσσερα χρόνια αργότερα το 1971, έκλεισε για πάντα τα μάτια του, αφήνοντας ένα δυσαναπλήρωτο κενό στη νεοελληνική λογοτεχνία.
  Μετά το θάνατό του εκδόθηκε το προσωπικό του ημερολόγιο με τίτλο «Μέρες…» καθώς και το «Πολιτικό» του ημερολόγιο.
  Το παραπάνω ποίημα μοιάζει με λίμερικ. Τα λίμερικ, είναι αγγλικά ποιηματάκια "με ή χωρίς νόημα" συνήθως με πέντε στίχους και έχουν τις πιο πολλές φορές αστείο περιεχόμενο.  Από τους 5 στίχους ομοιοκαταληκτούν ο πρώτος, ο δεύτερος και ο πέμπτος στίχος μεταξύ τους και ο τρίτος με τον τέταρτο.

  • Ο πρώτος στίχος μάς λέει ποιος είναι ο πρωταγωνιστής της ποιητικής μας ιστορίας, δηλαδή στον πρώτο στίχο δηλώνεται το Υποκείμενο (Ποιος;)
  • Ο δεύτερος στίχος μάς πληροφορεί για την ιδιότητα του πρωταγωνιστή, δηλαδή αποτελεί το Κατηγόρημα.
  • Ο τρίτος και τέταρτος στίχος μάς λέει τι έκανε ο πρωταγωνιστής ή τι είπε ο κόσμος γι’ αυτή του την πράξη. Λύνεται, με άλλα λόγια, το κατηγόρημα του δεύτερου στίχου.
  • Ο πέμπτος στίχος είναι αφιερωμένος στο τελικό επίθετο που χαρακτηρίζει τον πρωταγωνιστή.
  Ένα παράδειγμα λίμερικ
Ποιος; Ένα παιδί από την Παλλήνη
Ιδιότητα; τρελαινόταν να παίζει με πλαστελίνη
Τι έκανε; παντού, όπου κι αν πήγαινε
Τι έκανε; για πλαστελίνη μίλαγε
Επίθετο; το ταλαντούχο παιδί απ’ την Παλλήνη
  Το ποίημα του βιβλίου μας, που είναι από το βιβλίο του Σεφέρη, "Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά", μας μιλάει για τόπους μακρινούς και ανθρώπους τόσο διαφορετικούς αλλά και ταυτόχρονα τόσο όμοιους με εμάς.
  Ας δούμε για ποιους τόπους μιλάει και ας τους εντοπίσουμε επάνω στον παρακάτω παγκόσμιο χάρτη.
Πεκίνο, η πρωτεύουσα της Κίνας.
Λιβύη, κράτος της Β. Αφρικής.
Βραζιλία, κράτος της Ν. Αμερικής .
Γάγγης, ποταμός της Ινδίας .
Προύσα, πόλη της Τουρκίας στη Μ. Ασία.
Κογκό, κράτος της ΚΔ Αφρικής.

Πηγή: Αναδημοσίευση από το εκπαιδευτικό blog Εγκύκλιος Παιδεία

Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2011

Οι οδοί μας και τα ονόματά τους!

  Πόσοι από εμάς ξέρουμε από πού πήρε το όνομά της η οδός που μένουμε; Μάλλον λίγοι... Την ίδια απορία είχαμε και εμείς. Τι έπρεπε να κάνουμε; Απλά να ψάξουμε στο διαδίκτυο! Να τι βρήκαμε λοιπόν! 









Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011

Ελάτε να γνωρίσουμε κάποια από τα ιστορικά μέρη της Βοιωτίας!

  Αν και κατοικούμε σε ένα νομό με πλούσια ιστορία, λίγοι μας γνωρίζουμε την ιστορία του και τα πολύ ενδιαφέροντα μέρη που έχει. Αν θυμάστε μια προσπάθεια είχε γίνει πέρυσι με μια ομαδική εργασία στο μάθημα της Γλώσσας.
  Φέτος, επίσης, μια άσκηση του βιβλίου της Γλώσσας στάθηκε  αφορμή  να ψάξουμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για  ιστορικά μέρη της Βοιωτίας. Κάθε ομάδα αφού βρήκε όσα στοιχεία ήθελε, τα επεξεργάστηκε λίγο και έφτιαξε μια παρουσίαση με το θέμα της για να το γνωρίσουν και οι υπόλοιποι συμμαθητές μας.



 


 









 



Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

Κλέφτες και Αρματολοί.








Το Πολυτεχνείο σήμερα...

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Ζωγραφίζοντας με ξύσματα και τσόφλια!

   H έµπνευση βρίσκεται παντού, αρκεί ένας καλλιτέχνης - και όχι µόνο - να µπορεί να την αναγνωρίσει όταν θα του κλείσει το µάτι. ∆ιαφορετικά… οδεύει απλώς προς τη χωµατερή µαζί µε τα θεωρητικά άχρηστα αντικείµενα στα οποία έχει βρει καταφύγιο. Και όταν λέµε έµπνευση, δεν εννοούµε τα προφανή, εννοούµε την έµπνευση που βρίσκεται στα σπασµένα τσόφλια των αυγών και στα ξύσµατα των µολυβιών!
   Η πρόταση είναι διά χειρός του Βρετανού καλλιτέχνη Kyle Bean, που κάποια στιγµή ξύνοντας τα µολύβια του είδε από τα περίτεχνα υπολείµµατα του λεπτού ξύλου να αναδύονται πορτρέτα και από τα τσόφλια των αυγών να ξεπροβάλλουν γλυπτά! Από εκείνη τη στιγµή ο Kyle άρχισε να µαζεύει τα ξύσµατα των µολυβιών του και τα σπασµένα αυγά από το πρωινό του για να τα χρησιµοποιήσει ως την επόµενη καλλιτεχνική του πρόταση. Τα ξύσµατα των µολυβιών έγιναν πορτρέτα για λογαριασµό ενός εκ των κορυφαίων περιοδικών του κόσµου, του «Wallpaper», όπου ο Kyle Bean φιλοτέχνησε τα πορτρέτα συντακτών του περιοδικού, το καθένα µε διαφορετικό χρώµα µολυβιού.
Πηγή: Kyle Bean, Μέσο: Ξύσματα μολυβιών Έτος: 2011 Φωτογραφία: Kyle Bean
  Το εκπληκτικό είναι ότι ο Βρετανός καλλιτέχνης για τη δηµιουργία των έργων του δεν χρησιµοποιεί προσχέδιο πάνω στο οποίο στη συνέχεια κολλάει τα ξύσµατα του µολυβιού, αλλά «ζωγραφίζει» απευθείας, έχοντας σαν οδηγό µόνο µια φωτογραφία του προσώπου που θα δηµιουργήσει, χρησιµοποιώντας ένα τσιµπιδάκι και επιστρατεύοντας δεξιοτεχνία και υποµονή για να φτάσει στο εξαιρετικό αποτέλεσµα. 
  Για κάθε πορτρέτο ο Kyle χρησιµοποιεί τα ξύσµατα από 1,5 έως 2 µολύβια και χρειάζεται, περίπου, µία ώρα για να ολοκληρώσει το έργο του.
   Αίσθηση προκάλεσε και το γλυπτό του, µια κότα φτιαγµένη από τσόφλια αυγών, µε τίτλο «Τι έγινε πρώτο;» και ευθεία χιουµοριστική αναφορά στο αιώνιο και αναπάντητο ερώτηµα «η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;»
  Όπως λέει ο 24χρονος καλλιτέχνης, έργα µπορούν να δηµιουργηθούν από οποιοδήποτε αντικείµενο και γι’ αυτό και δεν υπάρχει λόγος να πετάµε στα σκουπίδια πράγµατα που µπορούν να πάρουν νέα ζωή. Σχολιάζοντας το γλυπτό µε τα τσόφλια των αυγών, ο Βρετανός καλλιτέχνης επισηµαίνει ότι δεν έκανε τίποτε άλλο από το να πειραµατίζεται µε περίεργα κατά τους άλλους αντικείµενα και σκουπίδια, όπως έκανε πάντα από µικρός.

"Σύννεφα λέξεων" για τo Πολυτεχνείο.

  Με αφορμή τα επετειακά μαθήματα της Γλώσσας για το Πολυτεχνείο ασχοληθήκαμε με την εξέγερση των φοιτητών εκείνης της εποχής. Είδαμε, λοιπόν, βίντεο και εικόνες με τα γεγονότα που συνέβησαν στην Αθήνα, ακούσαμε τραγούδια, διαβάσαμε διάφορα κείμενα και συζητήσαμε για το Πολυτεχνείο. 
  Στη συνέχεια πήγαμε στο εργαστήριο πληροφορικής και με τη βοήθεια της σελίδας www.wordle.net φτιάξαμε σύννεφα λέξεων για την εξέγερση. 
  Ήταν μια διαφορετική δραστηριότητα από αυτές που έχουμε συνηθίσει και σκεφτήκαμε να τη μοιραστούμε μαζί σας. Αν μας ξέφυγε και κάποιο ορθογραφικό λάθος, μην μας κρίνετε αυστηρά!
 Από τους μαθητές: Γιώργο Π. - Κωνσταντίνο Β. - Παναγιώτη Π.
 Από τους μαθητές: Δήμο Χ. - Λεωνίδα Κ.
 Από τις μαθήτριες: Αστερούλα Κ. - Βίκυ Μ.
 Από τους μαθητές: Δημήτρη Α. - Δημήτρη - Νίκο Χ.
 Από τις μαθήτριες: Ισιδώρα Σ. - Αστερία Λ.
 Από τους μαθητές: Μαρία Π. - Νικόλα Π.

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

Όταν σφίγγουν το χέρι!

Αφιέρωμα στην εξέργεση του Πολυτεχνείου.

Οι οχτροί, Πολυτεχνείο 1973.

Ο περαστικός, Πολυτεχνείο 1973.

Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011

Η θερμότητα διαδίδεται με ακτινοβολία


Πηγή: Γρηγόρης Ζερβός

Εδώ Πολυτεχνείο...







Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011

Βιβλιοπαρουσίαση: "Η εκτέλεση".

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:
  Ήταν ένα καυτό απομεσήμερο του 1920 – με τον ανελέητο ήλιο του Iουλίου να πυρακτώνει την οδό Bασιλίσσης Σοφίας, που τότε ακόμα λεγόταν Kηφισίας. O Ίων Δραγούμης προχωρούσε μπρος από το εκτελεστικό απόσπασμα, ακούγοντας πίσω του τις βαριές αρβύλες των οκτώ στρατιωτών που τον συνόδευαν. 
  «Σε πειράζει να σου δέσουμε τα χέρια;» τον είχε ρωτήσει ένας λοχίας μισή ώρα πριν, όταν τον είχαν συλλάβει οι άντρες του Παύλου Γύπαρη στους Aμπελοκήπους. O Δραγούμης δεν είχε απαντήσει. Ήξερε ότι σε πέντε-δέκα λεπτά θα πέθαινε – τι ωφελεί να περνάς απ' τον έναν κόσμο στον άλλο με τα χέρια λυτά ή δεμένα; 
  Tώρα ο ίδιος αυτός λοχίας προχωρούσε δεξιά του, με το πιστόλι στο χέρι, οδηγώντας το απόσπασμα: οκτώ αμούστακα παιδιά που ανήκαν στο τάγμα ασφαλείας του Παύλου Γύπαρη και που σε λίγο θα έκοβαν το νήμα της ζωής του. «Θα σε πάμε στο Φρουραρχείο!» του είχε πει κάποιος την ώρα που ξεκινούσαν απ' τη βίλα του Θών, όπου ήταν το τάγμα του Γύπαρη, αλλά ο Δραγούμης ήξερε ότι θα πέθαινε. 
  Ήξερε καλά τη μυρωδιά του θανάτου, από τα δεκαεννέα του χρόνια, που την είχε γευτεί σαν εθελοντής στον πόλεμο του '97. «Ήταν χλομός αλλά ήρεμος», θα θυμόταν μετά ένας απ' τους στρατιώτες του αποσπάσματος. «Ωστόσο δεν μίλησε – δεν έλεγε λέξη. Ως το τέλος δεν ακούσαμε τη μιλιά του».
Συγγραφέας: Φρέντυ Γερμανός
Θέμα: Ιστορικό Μυθιστόρημα
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Σελίδες: 272
Ημ. Έκδοσης:1999

Βιβλιοπαρουσίαση: "Ακριβή μου Σοφία".

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:
  Όλα θα πρέπει να άρχισαν στα 1907. Ένα χειμωνιάτικο απομεσήμερο του Δεκέμβρη, την ώρα που οι χωροφύλακες οδηγούσαν εφ' όπλου λόγχη στον ανακριτή έναν νεαρό ταραξία της Νομικής, με σγουρά μαλλιά και φλοτάν γραβάτα, που λεγόταν Γεώργιος Παπανδρέου. 
  «Τον έσπρωχναν θυμωμένοι να κατέβει τα σκαλοπάτια του Πανεπιστημίου», θυμόταν η Σοφία, που θα γινόταν αργότερα γυναίκα του. Αυτός και οι συμφοιτητές του είχαν αναστατώσει για κάμποσες μέρες την Αθήνα, κάνοντας τον πρωθυπουργό Θεοτόκη, να χάσει τον ύπνο του. Εκείνη την ώρα η Σοφία, φοιτήτρια της Φιλολογίας, στεκόταν πλάι στο άγαλμα του Ρήγα Φεραίου με μωβ φόρεμα και μωβ ομπρελίνο. Τα βλέμματα τους συναντήθηκαν. Είχαν συναντηθεί κι άλλες φορές, στους διαδρόμους του Πανεπιστημίου. Αυτή όμως θα πρέπει να ήταν διαφορετική από τις άλλες. Ήταν Πέμπτη, 6 του Δεκέμβρη. 
   Το 1907 ήταν καλή εποχή για αγάπη. Η Αθήνα ζει μια ροζ εποχή. Ο πρίγκιπας Γεώργιος, δύο χρόνια μετά τη σύγκρουση του με τον Βενιζέλο στην Κρήτη, ετοιμαζόταν να απαλύνει τα ψυχικά του τραύματα με ένα γάμο η νύφη είναι μια απόγονος του Ναπολέοντα, η Μαρία Ρολάνδου, Βοναπάρτη. Στην Πάτρα μια νεαρή ηθοποιός που λέγεται Κυβέλη Ανδριανού παρουσιάζει την Παριζιάνα του Μπεκ. Στη Θεσσαλία σκοτώνεται ο Μαρίνος Αντύπας. Στη Μακεδονία γεννιέται ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. 
   Την ίδια ώρα, ο Γεώργιος Παπανδρέου οδηγείται από τους χωροφύλακες στο Φρουραρχείο της Αθήνας με τα μάτια του μαγεμένα από την εικόνα του μεγάλου έρωτα, που μπήκε στη ζωή του πριν πέντε λεπτά. Η μεγάλη περιπέτεια αρχίζει.  
Συγγραφέας: Φρέντυ Γερμανός
Θέμα: Ιστορικό Μυθιστόρημα
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Σελίδες: 197
Ημ. Έκδοσης:1999

«Κούρεμα» στα κονδύλια των σχολικών επιτροπών.

  Σχολεία που λειτουργούν χωρίς θέρμανση, καθηγητές που φέρνουν αναλώσιμα από το σπίτι, παιδιά που μπαίνουν για μάθημα πεινασμένα, αίθουσες χωρίς φως... Επιστροφή στο κρυφό σχολειό ή προσαρμογή στα νέα εκπαιδευτικά δεδομένα τροϊκανής έμπνευσης; 
  Η κατακόρυφη μείωση των κονδυλίων που προορίζονται για τις σχολικές επιτροπές, αρμόδιες για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολείων, αποτελεί γεγονός με πολλά παρεπόμενα και δυσάρεστες εκπλήξεις για όλους τους εμπλεκόμενους. Οι υπουργικές εξαγγελίες περί «διά βίου μάθησης» και «πειραματικών σχολείων» απέχουν από την πραγματικότητα όπως καταγράφεται στην καθημερινότητα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών.
   «Τα χρήματα είναι μειωμένα κατά 2/3 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή δόση. Τα 246 χιλιάδες ευρώ έγιναν 86 χιλιάδες. Υποτίθεται ότι θα "καλύψουν" ανάγκες 9 νηπιαγωγείων, 10 δημοτικών, 4 γυμνασίων, 3 λυκείων και ενός πολυκλαδικού! Αν και έφτασαν στο δήμο αρχές Σεπτέμβρη έχει επιδειχθεί απερίγραπτη ολιγωρία στην προώθησή τους προς τις σχολικές επιτροπές» καταγγέλλει ο διευθυντής του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Φιλαδέλφειας Μανώλης Φουλεδάκης.
   Αποτέλεσμα; «Κανένα σχολείο της περιοχής δεν μπορεί να λειτουργήσει. Δεν έχουν χρήματα για να πληρώσουν ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, για να αγοράσουν πετρέλαιο και να κάνουν απολυμάνσεις. Οι ευθύνες μετακυλίονται στους γονείς», συμπληρώνει. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν έχει απαντήσει σε έγγραφο των διευθυντών σχολείων της Ν. Φιλαδέλφειας.
   Όπως σημειώνει ο Γιάννης Ζαμπετάκης, μέλος του συλλόγου γονέων του 7ου Δημοτικού, «πριν από ένα μήνα τελείωσαν απαραίτητα είδη για την υγιεινή των παιδιών του νηπιαγωγείου. Αναγκαστήκαμε να δώσουμε από το δικό μας απόθεμα. Είναι πλέον 800 ευρώ».
   Αλλού η κατάσταση έχει ξεφύγει εκτός ορίων. Στο 19ο Λύκειο Αθήνας η ΔΕΗ επιχείρησε να διακόψει την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος το οποίο παρέμενε απλήρωτο. Σε σχολείο της Γκράβας έκοψαν το φυσικό αέριο για τους ίδιους λόγους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει θέρμανση. Ιδιαίτερα οξύ είναι το πρόβλημα θέρμανσης στη βόρεια Ελλάδα.
   Ο Δημήτρης Κοντός, αντιπρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΜΕ), υπογραμμίζει ότι «καταγγελίες διδασκόντων κάνουν λόγο για παιδιά που μπαίνουν σε παγωμένες αίθουσες, ελλείψει χρημάτων για πετρέλαιο. Φανταστείτε τι θα γίνει όταν πιάσει πολύ κρύο»...
   Όπως σημειώνει η Χρύσα Χατζηιωάννου, καθηγήτρια Βιολογίας στο συγχωνευμένο 8ο-47ο Γυμνάσιο Λύκειο Αθήνας, «δεν συζητάμε αν μας φτάνουν τα χρήματα αλλά αν έχουν κατανεμηθεί τα ήδη μειωμένα. Στο ένα από τα σχολεία τελείωσε το μελάνι του φωτοτυπικού και αναγκαζόμαστε να πάμε στο άλλο κτίριο, δύο τετράγωνα μακριά. Ζητήσαμε από το κληροδότημα του σχολείου να μας στείλουν αναλώσιμα, μολύβια, χαρτί, μελάνια κ.λπ.».
   Περισσότερο από 50% μειωμένη είναι και η δόση που θα πάει στις σχολικές επιτροπές δημοτικών διαμερισμάτων της Αθήνας. «Το 5ο δημοτικό διαμέρισμα έπαιρνε 310 χιλιάδες και τώρα θα πάρει 120 χιλιάδες ευρώ. Σε σχολεία 320 μαθητών υπάρχει μία καθαρίστρια αντί για δύο. Περίπου 20 ολοήμερα στο 5ο διαμέρισμα χρειάζονται τραπεζοκόμους. Όπου υπάρχουν τους πληρώνουν οι γονείς. Αλλού δίνουν μόνο... ξηρά τροφή» σημειώνει ο Ανδρέας Θεολόγος, μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας.
   Ψάχνοντας στοιχεία για το ρεπορτάζ, ήρθαμε ξανά αντιμέτωποι με φαινόμενα υποσιτισμού παιδιών. Σε σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών σύλλογοι γονέων αναζητούν μέσω του δήμου και της εκκλησίας λύση για συσσίτια 100 τουλάχιστον μαθητών δημοτικού και γυμνασίου. Στην Ελλάδα του 2011 παιδιά λιποθυμούν, κάποια τρώνε μία φορά την ημέρα! 

Δυνάμεις.

(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή κάντε κλικ στην εικόνα)
Πηγή: www.skoool.gr
Βάλε καλάθια υπολογίζοντας τις δυνάμεις!
(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή κάντε κλικ στην εικόνα)
Υπολόγισε τις δυνάμεις και στόχευσε το σωστό αστεροειδή! 
(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή κάντε κλικ στην εικόνα)
Πηγή : Αναδημοσίευση από το εκπαιδευτικό blog: Η τάξη μας

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011

Για βιβλία, καλό... Φλεβάρη!!!

  Η περιπέτεια με τα σχολικά βιβλία δεν έχει τέλος αλλά μακρά συνέχεια, η οποία πλέον δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους ώστε το μεγάλο αυτό φιάσκο να τινάξει, εν τέλει, στον αέρα όλη τη φετινή σχολική χρονιά. 
  Στις αρχές του νέου χρόνου, και για την ακρίβεια τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου, εκτιμάται ότι θα έχουν φτάσει τα βιβλία σε όλα τα σχολεία, αρκεί ο ΟΕΔΒ (Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων) να προλάβει μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου να ολοκληρώσει το έργο του, καθώς στο τέλος του χρόνου καταργείται. Δύσκολο λένε οι έχοντες γνώση. Μέχρι τώρα είναι έτοιμη η παραγωγή του 70% των βιβλίων, χωρίς ωστόσο να έχει προχωρήσει ικανοποιητικά η διανομή τους, ενώ από τα βιβλία πρώτης προτεραιότητας (βλ. πρώτα τεύχη Πρωτοβάθμιας, βιβλία πανελλαδικών) η εκτύπωση και η βιβλιοδεσία έχουν φτάσει στο 90%, αλλά η αποστολή δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του Νοεμβρίου.
Έληξε η προθεσμία
   Από το τέλος Οκτωβρίου έχει λήξει η προθεσμία εντός της οποίας η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε δεσμευθεί ότι θα έχουν σταλεί στα σχολεία τουλάχιστον τα βασικά βιβλία. Ούτε αυτά έχουν βρει το δρόμο τους ούτε και τα υπόλοιπα, τα οποία, μάλιστα, φαίνεται ότι θα αργήσουν να τον βρουν.
   Το χρονοβόρο σύστημα παραγωγής και διανομής, σε συνδυασμό με το αρνητικό δεδομένο της κατάργησης του φορέα έχουν ήδη δημιουργήσει τους φόβους για παρατεταμένες καθυστερήσεις, ακόμα και τον κίνδυνο να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις το πρόβλημα που εξαρχής ήταν καταδικασμένο: να φτάσουν 32 εκατ. βιβλία (από τα 40 που χρειάζονται ετησίως, ήταν έτοιμα τα οχτώ) μέσα σε δύο μήνες στα σχολεία...
   Στελέχη του Οργανισμού λένε χαρακτηριστικά πως ενόψει της κατάργησης στις 31/12/2011 όλες οι λειτουργίες θα πρέπει να σταματήσουν στις αρχές του Δεκέμβρη (10, το αργότερο μέχρι τις 15). Αυτό όμως απαιτεί πρώτα και αρκετά νωρίτερα την παύση της εκτύπωσης και βιβλιοδεσίας ώστε να υπάρξει χρόνος για την αποστολή αυτών που είναι έτοιμα στις αποθήκες, καθώς το πλάνο διανομής είναι ιδιαιτέρα χρονοβόρο. Για κάθε βιβλίο ο κύκλος όλης της διαδικασίας διαρκεί έως και ενάμιση μήνα. Για παράδειγμα, αυτές τις ημέρες μπήκε στις αποθήκες το βιβλίο της Βιολογίας Γ' Λυκείου (Θετικής Κατεύθυνσης), και δεν θα έχει φτάσει στα σχολεία πριν από το τέλος του μηνός. Την ίδια στιγμή, οι ρυθμοί του Οργανισμού επιβραδύνονται περισσότερο, με δεδομένη τη συνεχιζόμενη αποψίλωση του προσωπικού (με πρόωρη συνταξιοδότηση, εφεδρεία κ.ά.).
Μετρά αντίστροφα
   Με άλλα λόγια, έχει αρχίσει να μετράει αντίστροφα ο χρόνος για τον ΟΕΔΒ και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η διανομή του 70% των βιβλίων, ενώ δεν έχει καν ξεκινήσει η παραγωγή του υπόλοιπου 30%, για την τύχη του οποίου ουδείς μπορεί να εγγυηθεί. Σ' ένα μήνα οι μηχανές θα σταματήσουν, οι συμφωνίες με τους εργολάβους (εκτυπωτές, μεταφορείς) θα λήξουν και θ' αρχίσει η διαδικασία μετάβασης στο νέο καθεστώς, βάσει του οποίου ανατίθεται όλη η ευθύνη στο νέο οργανισμό «Διόφαντος». Παρ' όλ' αυτά, δεν έχει ληφθεί καμία πρωτοβουλία για να αποφευχθούν τα χειρότερα. Το μόνο που έχει γίνει είναι η προκήρυξη δύο διεθνών διαγωνισμών για την επόμενη χρονιά, ο ένας για την αγορά χαρτιού και ο άλλος για την εκτύπωση-βιβλιοδεσία.
Πρόβλημα διδασκαλίας
   Οσο για τη φετινή χρονιά, έχουν αρχίσει οι προσευχές. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Μ. Λυκόπουλου, μέλους του Δ.Σ. του ΟΕΔΒ: «Μεσοσταθμικά η εκτύπωση και η βιβλιοδεσία των βιβλίων είναι στο 70% και περίπου στο 90% οι βασικοί τίτλοι βιβλίων. Η αποστολή τους θα ολοκληρωθεί περίπου στο τέλος Νοεμβρίου για όλη την Ελλάδα. Αισιοδοξούμε ότι η κατάσταση θα έχει ομαλοποιηθεί στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκέμβρη».
   Την ίδια στιγμή, πολλά σχολεία ειδικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν σοβαρό πρόβλημα στη διδασκαλία πολλών μαθημάτων, ενώ το πρόβλημα μεγεθύνεται στην περίπτωση των βιβλίων που αφορούν τις πανελλαδικές. Η ΕΛΜΕ Χανίων διαμαρτύρεται έντονα για τα βιβλία της Γ' Λυκείου (Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά της Θεωρητικής Κατεύθυνσης) που δεν έχουν λάβει ακόμα, χαρακτηρίζοντας ειδικά για τις ανάγκες των πανελλαδικών «ανεφάρμοστες» τις λύσεις του Διαδικτύου, των DVD και των (ακριβών) φωτοτυπιών.  

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

6η εβδομάδα Γαλλικού Κινηματογράφου στη Λιβαδειά (4/11 – 2/12/11).

  Το Γαλλικό Ινστιτούτο Λιβαδειάς, η Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς, η Κινηματογραφική Λέσχη Λιβαδειάς και η ΑΜΚΕ ΠΟΛΙΣ διοργανώνουν την 6η εβδομάδα Γαλλικού Κινηματογράφου στη Λιβαδειά από 4/11/2011 – 2/12/2011.
  Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 4 γαλλικές ταινίες που ανήκουν στην πρόσφατη κινηματογραφική παραγωγή και αντανακλούν τις γαλλικές κινηματογραφικές τάσεις σε διαφορετικά είδη.

Πρόγραμμα προβολών

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011, 21.00
LES BEAUX GOSSES - Τα ομορφόπαιδα
Κομεντί 2009 | Έγχρ. Διάρκεια: 90'
Σκηνοθεσία Ριάντ Σατούφ
Πρωταγωνιστούν: Βενσάν Λακόστ, Αντονί Σονιγκό, Αλίς Τρεμολιέρ
  Ο Herve και ο Camel είναι δυο φίλοι στην εφηβεία τους. Δεν είναι κι ακριβώς ομορφόπαιδα, μιας και το άχαρο της ηλικίας τους δεν τους επιτρέπει να συμφιλιωθούν ακόμα με την εξωτερική τους εμφάνιση και δεν είναι δημοφιλείς. Παρόλα αυτά ψάχνουν απελπισμένα κορίτσι, κατά προτίμηση την ομορφότερη κοπέλα της τάξης, που αυτονόητα προτιμάει τον μάγκα του τμήματος) μα στην τελική είναι διατεθειμένοι να συμβιβαστούν με... ό,τι κάτσει. 

  Όταν απροσδόκητα η γλυκιά, όσο και κυκλοθυμική, Aurore αποφασίζει να δώσει μια ευκαιρία στον Herve, οι ευαίσθητες ισορροπίες τόσο στην αδερφική φιλία των δύο αγοριών, όσο και στον εσωτερικό κόσμο του Herve, θα διαταραχθούν, όμως, θα βοηθήσουν τους πρωταγωνιστές μας να ωριμάσουν και να προετοιμαστούν για την νέα φάση της ζωής τους που τους περιμένει.

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011, 21.00
LES AVENTURES EXTRAORDINAIRES D' ADELE BLANC-SEC - Οι απίστευτες περιπέτειες της Αντέλ
2010 , Έγχρ. Διάρκεια: 107'
Σκηνοθεσία: του Λικ Μπεσόν
Πρωταγωνιστούν: Ματιέ Αμαλρίκ, Λουίζ Μπουργκουάν, Ζιλ Λελούς, Ζαν-Πολ Ρουβ
  Το 1912, η Αντέλ, μια ατρόμητη νεαρή δημοσιογράφος κάνει τα πάντα για να πετύχει τους στόχους της. Έτσι, πετάγεται μέχρι την Αίγυπτο για να ανακαλύψει
κάθε είδους μούμιες. Εν τω μεταξύ στο Παρίσι, το αβγό ενός πτεροδάκτυλου 136 εκατομμυρίων ετών, που βρίσκεται στο ράφι του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας, έχει μόλις εκκολαφθεί μυστηριωδώς και το νεογνό έχει ξεχυθεί στην πόλη… Τίποτα δεν σταματά την Αντέλ, της οποίας οι απίστευτες περιπέτειες κρύβουν πολύ περισσότερες εκπλήξεις, καθώς αναμετριέται με απατεώνες, διεφθαρμένους πολιτικούς και τρελούς επιστήμονες.

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011, 21.00
LES PETITS MOUCHOIRS - Μικρά αθώα ψέματα Δραματική κομεντί
2010 Έγχρ. Διάρκεια: 154'
Σκηνοθεσία: Γκιγιόμ Κανέ
Πρωταγωνιστούν: Μαριόν Κοτιγιάρ, Μπενουά Μαζιμέλ, Ζαν Ντιζαρντέν, Φρανσουά Κλουζέ, Φρανσουά Κλουζέ
  Κάθε χρόνο, ο Μαξ, ένας επιτυχημένος ιδιοκτήτης εστιατορίου και η σύζυγός του προσκαλούν μια χαρούμενη παρέα φίλων στο εξοχικό τους σπίτι  για να γιορτάσουν τα γενέθλια του φίλου τους Αντουάν και να ξεκινήσουν έτσι τις διακοπές τους. Όμως φέτος, προτού εγκαταλείψουν το Παρίσι, ο φίλος τους Λούντο τραυματίζεται σε ένα ατύχημα, γεγονός που οδηγεί σε μια αλυσίδα αντιδράσεων και ανάμεικτων συναισθημάτων.
  Οι διακοπές αυτές ωθούν τον καθένα από την παρέα να ανακαλύψει τι τον ενοχλεί και τι τον αναστατώνει. Είναι καιρός πλέον να "πέσουν οι μάσκες" και να ειπωθούν αλήθειες.


Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
Villa Amalia - Βίλα Αμαλία
2009 , Έγχρ. Διάρκεια: 91'
Σκηνοθεσία: Benoit Jacquot
Πρωταγωνιστούν: Isabelle Huppert, Jean-Hugues Anglade, Xavier Beauvois, Maya Sansa, Clara Bindi, Viviana Aliberti, Michelle Marquais, Peter Arens, Ignazio Oliva.
  Σαν σταγόνα νερού που ξεχειλίζει το ποτήρι, η Ann βλέπει τον Thomas να αγκαλιάζει μιαν άλλη και αποφασίζει να τον εγκαταλείψει, να τα παρατήσει όλα. Είναι μουσικός, μόνο η μουσική την κρατάει αλλά δεν τη συγκρατεί.
  Διαλύει τη φιλική της σχέση με τον Georges, που εμφανίζεται τώρα μπροστά της ενώ τον ήξερε από τότε που ήταν παιδιά και δραπετεύει, φεύγει για να αναζητήσει τις ρίζες και τη μοίρα της και καταλήγει σε ένα νησί,  όπου βρίσκεται η βίλα Amalia.

Δημοτικό Θέατρο Λιβαδειάς Δωδεκανήσου 5 
Ώρα έναρξης προβολών: 21.00  
Είσοδος ελεύθερη

Εκδήλωση από τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας για την εγκυκλοπαίδεια Wikipedia.

Σεμινάριο δημιουργικής γραφής από τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς.

Πνευματική ανάπτυξη στη σκλαβιά.


Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011

Διαιρέτες ενός αριθμού - Μ.Κ.Δ. αριθμών.

(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή κάντε κλικ στην εικόνα)
Πηγή:www.skoool.gr 
Παίζοντας μαθαίνω για το Μ.Κ.Δ 
(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή κάντε κλικ στην εικόνα)
Οδηγίες
  Με τα βελάκια επιλέξτε δύο αριθμούς που θέλετε να δημιουργήσετε για βρείτε τους κοινούς τους διαιρέτες. Με το βελάκι στα αριστερά  επιλέγετε δεκάδες και με το βελάκι στα δεξιά επιλέγετε μονάδες.
  Σύρετε τα κυκλάκια με τα νούμερα που βρίσκονται κάτω από το διάγραμμα για να τα τοποθετήσετε μέσα του.  Ο αριθμός  θα γίνει κόκκινος όταν είναι στη λάθος θέση και πράσινος αν είναι στη σωστή. 
Πηγή : Αναδημοσίευση από το εκπαιδευτικό blog: Η τάξη μας

Πρώτοι και σύνθετοι αριθμοί.

(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή κάντε κλικ στην εικόνα)
Πηγή:www.skoool.gr

Τα σχολεία και οι δάσκαλοι του Γένους.



Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

Η θερμότητα μεταδίδεται με ρεύματα.



Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

Μια πόλη στην τάξη μας!!!

  Τη σχολική χρονιά 2009-2010 υπηρετούσα στο Δημοτικό Σχολείου Αγίου Δημητρίου του νομού Βοιωτίας. Τη χρονιά εκείνη με τους μαθητές μου (Γ΄ Δημοτικού), στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης, είχαμε ασχοληθεί με την "Κυκλοφοριακή Αγωγή". Μια από τις  πολλές δραστηριότητές μας ήταν η κατασκευή μια πόλης στην τάξη!


Ανάλυση ενός αριθμού με δεντροδιάγραμμα.

(Κάνε κλικ στην εικόνα για να ανοίξει η εφαρμογή)
Οδηγίες:
  Με τα βελάκια επιλέξτε όποιον αριθμό θέλετε, μετά πατήστε πάνω αριστερά το εικονίδιο GO και το δενδροδιάγραμμα του συγκεκριμένου αριθμού θα εμφανιστεί στην οθόνη σας.
  Κάνοντας κλικ σε κάθε φυλλαράκι θα βλέπετε και το νούμερο που κρύβεται από κάτω.


  Κάνε κλικ στην παρακάτω εικόνα για να εξασκηθείς περισσότερο στα δεντροδιαγράμματα.
Γλωσσάρι:
factor trees=δεντροδιαγράμματα
find the prime factorization of 1 number=βρες το γινόμενο πρώτων παραγόντων από έναν αριθμό.

Πηγή : Αναδημοσίευση από το εκπαιδευτικό blog: Η τάξη μας