Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

Τραγούδια για τους Έλληνες μετανάστες.

   Ο Στέλιος Καζαντζίδης, είναι ο λαϊκός τραγουδιστής που συνδέθηκε στη μνήμη μας με το μεταναστευτικό ρεύμα των δεκαετιών 1950 - 1960. Είναι εκείνος που τραγούδησε τον πόνο της ξενιτιάς, τα βάσανα και τις δυσκολίες των Ελλήνων μεταναστών.




Ελληνική Μετανάστευση.

  Στις αρχές του 20ου αιώνα, οι σκληρές συνθήκες ζωής και η φτώχεια ανάγκαζαν χιλιάδες Έλληνες να μεταναστεύσουν σε άλλες χώρες του κόσμου αναζητώντας μια καλύτερη τύχη. 
  Μόνο στην Αμερική την περίοδο 1820-1920 μετανάστευσαν 350.000 περίπου συμπα-τριώτες μας, ενώ αμέσως μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο πολλοί έφυγαν με προορισμό τη Γερμανία, το Βέλγιο, την Αυστραλία και αλλού κυνηγώντας το όνειρο μια καλύτερης ζωής.

Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης στην αυλή των θαυμάτων.

  Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης γεννήθηκε το 1922 και απεβίωσε το 2011. Το 1934 λόγω οικονομικών προβλημάτων οι γονείς του, με τα εννέα τους παιδιά μετοίκησαν στην Αθήνα. 
   Τα προβλήματα όμως της οικογένειας αντί να λυθούν αυξήθηκαν. Έτσι ο Ιάκωβος αναγκάστηκε να εργάζεται την ημέρα και να σπουδάζει σε μια νυχτερινή Τεχνική Σχολή. Τη δίψα του για μόρφωση, την κάλυψε νοικιάζοντας μεταχειρισμένα βιβλία από τα παλαιοβιβλιοπωλεία. Στα δεκαοχτώ του χρόνια ήταν ήδη γνώστης μεγάλου μέρους της παγκόσμιας λογοτεχνίας.  
  Το 1942 σε μιαν απόπειρα απόδρασης από την Ελλάδα, συλλαμβάνεται από την Γκεστάπο και μεταφέρεται στο  Στρατόπεδο Συγκεντρώσεως Μαουτχάουζεν των Ες - Ες, στην Αυστρία. Εκεί μένει κρατούμενος μέχρι 5-5-1945 και είναι ένας από τους λίγους, επιζήσαντες.  
  Όταν επιστρέφει στην Αθήνα μια παράσταση στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ τον συναρπάζει και αρχίζει να μελετά θέατρο. Το 1950 παρουσιάζεται το πρώτο του έργο και το χειμώνα του 2000-2001 το τριακοστό του. 
                                                            
Πηγή: Εκπαιδευτική Τηλεόραση.

Πείραμα για τη διάδοση του φωτός.

Διαδραστική εφαρμογή για τη διάδοση του φωτός.

Για να μεταβείς στην εφαρμογή, κάνε κλικ στην παραπάνω εικόνα.
  Η εφαρμογή είναι στα Αγγλικά, αλλά δεν πιστεύω ότι θα σας δυσκολέψει. Το φως διαδίδεται ευθύγραμμα. Ανάψτε λοιπόν το κερί και παρατηρήστε τι γίνεται. Έπειτα κάντε κλικ σε ένα από τα χαρτόνια A, B, D και δείτε τι συμβαίνει.
Αναδημοσίευση από το blog: Δάσκαλος Κ.

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

Τσάμικος

Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011

Διαίρεση κλασμάτων, δες πώς γίνεται!

Για να δεις την εφαρμογή, κάνε κλικ στην παραπάνω εικόνα. 
Αναδημοσίευση απο το εκπαιδευτικό blog:  
Η e - πέμπτη αταξία στο δάσος

Τηλεοπτικά σποτ του Συνήγορου του Παιδιού.



Αφίσες για τα δικαιώματα του παιδιού.

Ο Συνήγορος του Πολίτη.

  Ο Συνήγορος του Πολίτη είναι Ανεξάρτητη Αρχή και ερευνά ατομικές διοικητικές πράξεις ή παραλείψεις ή υλικές ενέργειες οργάνων των δημόσιων υπηρεσιών που παραβιάζουν δικαιώματα ή προσβάλλουν νόμιμα συμφέροντα φυσικών ή νομικών προσώπων. Ερευνά επίσης ενέργειες ή παραλείψεις της δημόσιας διοίκησης και ιδιωτών που παραβιάζουν τα δικαιώματα του παιδιού.
  Κάθε πολίτης, προτού καταφύγει στην Αρχή, θα πρέπει να έχει έλθει σε επαφή με τη δημόσια υπηρεσία με την οποία σχετίζεται η υπόθεσή του. Μόνον εφόσον η επαφή αυτή με τη δημόσια υπηρεσία δεν έχει οδηγήσει σε επίλυση του προβλήματος μπορεί να καταθέσει αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη. 
  Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες, κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα.
  Στην ανεξάρτητη αυτή Αρχή λειτουργούν έξι τμήματα που συντονίζονται από έξι Βοηθούς Συνηγόρους. 
Ας τους γνωρίσουμε, κάνοντας κλικ στις παρακάτω εικόνες.
Ο Συνήγορος για την ίση μεταχείριση

Ο Συνήγορος για το Δημότη

Ο Συνήγορος για τον Ομογενή, τον Πρόσφυγα και τον Μετανάστη

Ο Συνήγορος για το Παιδί

Ο Συνήγορος για το Περιβάλλον

Ο Συνήγορος για την Υγεία και την Κοινωνική Αλληλεγγύη

Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011

Νέοι εχθροί εμφανίζονται και αποσπούν εδάφη απο την αυτοκρατορία.

 

Φεστιβάλ Ανοιχτού Κώδικα και Λογισμικού.

   Οι σπουδαστές των Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων του ΤΕΙ Πειραιά σας προσκαλούν για δεύτερη συνεχή χρονιά στο φεστιβάλ ανοικτού κώδικα και ελεύθερου λογισμικού που θα γίνει στον χώρο του ΤΕΙ Πειραιά στις 9 και 10 Απριλίου του 2011. 
  Με πολλές συμμετοχές από Ελληνικές κοινότητες όπως για παράδειγμα Αndroid, Archlinux, Drupal, Arduino κ.α, οι ομιλίες και τα workshops θα κινηθούν γύρω από τις εξής θεματικές ενότητες:
  Εφαρμογή Open Source στην εκπαίδευση και το δημόσιο.
Θέματα ασφάλειας λειτουργικών συστημάτων και εφαρμογών
Web / Networks / Programming
Mobile/ Embedded Development.
  Το φεστιβάλ απευθύνεται σε μαθητές, φοιτητές, προ- γραμματιστές αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για τις δυνατότητες που δίνει η χρήση ελεύθερου λογισμικού.
   Το πλήρες πρόγραμμα, καθώς και πληροφορίες πρόσβασης στο ΤΕΙ Πειραιά, μπορείτε να τα βρείτε στο site http://openfest.teipir.gr/
Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011

Αλλαγή ώρας τα ξημερώματα της Κυριακής.

  Μία ώρα μπροστά θα πρέπει να μετακινηθούν οι δείκτες των ρολογιών τα ξημερώματα της Κυριακής, καθώς τίθεται σε ισχύ η θερινή ώρα. Έτσι, στις 3 τα ξημερώματα οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να αλλάξουν και να δείχνουν 4 το πρωί.
   Η θερινή ώρα θα ισχύσει μέχρι την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου.

Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2011

Η ώρα της Γης.

  Η Ώρα της Γης 2011 πλησιάζει... Το Σάββατο 26 Μαρτίου, στις 20:30, σβήνουμε τα φώτα για μία ώρα και δίνουμε το σύνθημα για να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας. Φέτος, η Ώρα της Γης ξεπερνά τα 60 λεπτά!

Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2011

Ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα!

   Γύριζα σπίτι μετά το σχολείο. Τελευταία ώρα είχαμε Ιστορία και κάναμε για τη «Χρυσή Εποχή» της Αθήνας. Το μάθημα μου άρεσε τόσο πολύ που το σκεφτόμουν καθώς περπατούσα. Ήμουν τόσο απορροφημένη στις σκέψεις που δεν πρόσεχα μπροστά μου. 
  Ξαφνικά κουτούλησα πάνω σε μια μεταλλική σφαίρα. Καθώς την περιεργαζόμουν είδα μια πινακίδα που έγραφε «Χρονο- μηχανή! Θέλεις να τη δοκιμάσεις; Πάτα το κόκκινο κουμπί!» Καθώς είμαι πολύ περίεργη και μου αρέσει η περιπέτεια, πάτησα το κόκκινο κουμπί. Αμέσως μια πόρτα άνοιξε και μπήκα μέσα στη σφαίρα.
  Μέσα στη χρονομηχανή ήταν πολύ σκοτεινά. Καθώς ψηλαφούσα τους τοίχους, πάτησα ένα κουμπί και ένα φως άναψε. Γύρω η χρονομηχανή ειχε πολλά κουμπιά και μια οθόνη. Πλησίασα την οθόνη και είδα ότι έγραφε: «Πού θέλεις να ταξιδέψεις;» Δακτυλογράφησα : «Στη χρυσή εποχή της Αθήνας.»
  Ακούστηκε ένας ήχος, σαν από μηχανάκι, που όλο και δυνάμωνε. Η χρονομηχανή τραντάχτηκε και άρχισε να πετάει. Μετά από λίγο προσγειώθηκε. Άνοιξα την πόρτα και βγήκα. Παρατήρησα ότι όλοι οι άνθρωποι ήταν ντυμένοι περίεργα. Τα σπίτια ήταν μονοκατοικίες και δεν φαινόταν να υπάρχουν ούτε αυτοκίνητα, ούτε λεωφορεία, ούτε τρόλεϊ… Γενικά η πόλη δεν έμοιαζε καθόλου με την Αθήνα που βρισκόμουν πριν λίγα λεπτά. Εγώ φορούσα ένα κόκκινο φόρεμα, μακρύ ως τον αστράγαλο. Φορούσα και δερμάτινα σανδάλια. Δεν χωρούσε αμφιβολία, ήμουν στην αρχαία Ελλάδα!
   Μια κυρία με πλησίασε και μου μίλησε σε μια γλώσσα που, ως δια μαγείας, καταλάβαινα.
-Πώς σε λένε; με ρώτησε.
-Πηνελόπη! απάντησα. Δεν είναι το κανονικό μου όνομα, αλλά δεν ήξερα αν το Παναγιώτα υπήρχε εκείνη την εποχή.
-Είσαι από εδώ; με ξαναρώτησε.
-Όχι, ήρθα από μακριά! είπα.
-Θέλεις να μείνεις μαζί μου; είπε γλυκά.
  Της απάντησα «Ναι» και με οδήγησε ανάμεσα από τα σοκάκια της πόλης στο σπίτι της. Έμαθα ότι τη λένε Ασπασία και τον άντρα της Περικλή. Ενθουσιάστηκα. Θα ζούσα με τον Περικλή στην «Αρχαία Αθήνα».
  Μόλις φτάσαμε στο σπίτι, μας καλωσόρισε ένας χαμογελαστός άντρας. Ήταν ο Περικλής. Με χαιρέτησε και μου είπε να μείνω όσο θέλω στην Αθήνα. Μου έδειξε το δωμάτιό μου και έπεσα αμέσως για ύπνο.
  Την άλλη μέρα η Ασπασία με ξύπνησε σχετικά νωρίς. Ντύθηκα με τα ίδια ρούχα που φορούσα και χτες. Ο Περικλής με πήρε μαζί του στην Εκκλησία του Δήμου. Εκεί αποφασίστηκε να είμαι η επίτιμη προσκεκλημένη στην Αθήνα. Αυτό ήταν μεγάλο κατόρθωμα!
  Στην ώρα του φαγητού ο Περικλής με ενημέρωσε για ένα δημόσιο ναό που θα έκαναν. Ήταν ο Παρθενώνας. Μετά ο Περικλής προσφέρθηκε να μου δείξει την Αθήνα. Πρώτα μου έδειξε τη μεγάλη αγορά. Μετά με πήγε να επισκεφτώ άλλα μαγαζιά. Καθώς άρχισε να νυχτώνει γυρίσαμε «σπίτι».
  Η δεύτερη μέρα στην «Αρχαία Αθήνα» είχε τελειώσει χωρίς «απρόοπτα». Το μόνο που με ανησυχούσε ήταν οι γονείς μου που δεν ήξεραν που ήμουν. Θεώρησα όμως πιο σωστό να πέσω για ύπνο από το να κάθομαι και να σκέφτομαι, εξάλλου την επόμενη μέρα θα πήγαινα με τον Περικλή να δω την οικοδομή του Παρθενώνα.
  Ξύπνησα και ξεκινήσαμε… Όταν φτάσαμε όλοι μας υποδέχτηκαν με χαρά και άρχισαν το χτίσιμο. Μόλις φύγαμε ο Περικλής με ρώτησε πώς μου φάνηκε. Εγώ απάντησα, «καταπληκτικά». Δηλαδή όχι απλώς καταπληκτικά! Έμαθα πως μετέφεραν και σήκωναν τα μάρμαρα. Έμαθα πως τους έδιναν σχήματα και άλλα πολλά. Ο Περικλής μου είπε ότι μπορώ να πηγαίνω στην οικοδομή κάθε μέρα. Τον ευχαρίστησα και έπεσα για ύπνο.
  Έτσι πέντε χρόνια πέρασαν γεμάτα εκπλήξεις, ευχάριστες και δυσάρεστες. Ο Περικλής και η Ασπασία με φρόντιζαν σαν παιδί τους, όμως νοστάλγησα το σπίτι μου. Τους το είπα και μου είπαν ότι την άλλη μέρα μπορούσα να φύγω. Η μέρα της αναχώρησης μου ήταν η ίδια με τα εγκαίνια του Παρθενώνα. Ήταν πολύ μεγαλοπρεπής και εντυπωσιακός. Όταν η γιορτή τελείωσε χαιρέτησα όλους και ξεκίνησα για την χρονομηχανή.
  Όταν έφτασα στην εποχή μας τα αρχαιοελληνικά ρούχα μου είχαν εξαφανιστεί. Τη θέση τους είχαν πάρει τα κανονικά μου. Όταν γύρισα σπίτι, συνειδητοποίησα ότι έλειπα μόνο ένα λεπτό. Παραξενεύτηκα. Αφού οι γονείς μου δεν είχαν ανησυχήσει, δεν θα είχα να δίνω εξηγήσεις.
  Το ταξίδι αυτό μου είχε λύσει πολλές απορίες. Πώς οι Αθηναίοι σήκωναν και μετακινούσαν τα μάρμαρα; Πώς έμοιαζε παλιά ο Παρθενώνας; Πώς ήταν η ζωή τότε; και άλλες.
  Είχε όμως δημιουργήσει και πολλές. Πέντε χρόνια στο παρελθόν αντιστοιχούν σε ένα λεπτό στο παρόν; Αυτό το ταξίδι ήταν αλήθεια ή φαντασία; και άλλες. Άραγε αυτές θα τις απαντήσω ποτέ; 
Από τη μαθήτρια Παναγιώτα Χ.

Πληροφορίες για τους ήρωες του 1821.

Πηγή: Nikos

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

Ελεύθερη είσοδος σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς χώρους την Παρασκευή.

Οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μνημεία και τα μουσεία του κράτους θα παραμείνουν ανοικτά κατά την επίσημη αργία της 25ης Μαρτίου 2011 με ωράριο λειτουργίας 08.30-15.00 (μονή βάρδια) και ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Κλειστά θα παραμείνουν τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011.
Πηγή: www. tvxs.gr

Παρουσίαση για την επανάσταση του 1821.


Πηγή: alexmichal.

Τρίτη, 22 Μαρτίου 2011

3ος Μαθητικός Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2011

  Η Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς  προκηρύσσει τον 3ο Φωτογραφικό διαγωνισμό, μεταξύ των μαθητών και μαθητριών των σχολικών μονάδων Λυκείων, Γυμνασίων και Δημοτικών Σχολείων (Ε΄- Στ΄) της πρώην Επαρχίας Λιβαδειάς.
   Όλοι οι μετέχοντες αποδέχονται ανεπιφύλακτα όλους τους όρους που διέπουν το διαγωνισμό και συγκεκριμένα:
ΟΡΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
1. Το θέμα είναι: Ελεύθερος χρόνος.
  Η έννοια ελεύθερος χρόνος είναι ένας σημαντικός παράγοντας δημιουργίας για τον άνθρωπο και ιδιαίτερα για το παιδί. Πρόκειται για τον χρόνο εκείνο κατά τον οποίο το παιδί αναπτύσσει πρωτοβουλίες, διευρύνει τις γνώσεις και τις εμπειρίες του, με δραστηριότητες που το ευχαριστούν και που το ίδιο επιλέγει.
  Κυρίως ο ελεύθερος χρόνος, μας χαρίζει ψυχική ηδονή αλλά και σωματική χαλάρωση.Πόσο μάλλον όταν στον ελεύθερο χρόνο μας δημιουργούμε…..
   Οι μαθητές λοιπόν καλούνται να απαθανατίσουν, τις στιγμές της ξενοιασιάς και της χαλάρωσης-εκτός των σχολικών τους υποχρεώσεων- που δεν αποκλείεται να συνοδεύονται κι από έντονη δημιουργική διάθεση. Έχουν να επιλέξουν από το ευρύ πεδίο της καθημερινότητάς τους εκείνο το κομμάτι στο οποίο αισθάνονται οι ίδιοι ελεύθεροι να το διαχειρισθούν όπως αυτοί θέλουν…
2. Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να αποστείλει, το ανώτερο, μέχρι τρεις (3) φωτογραφίες (ασπρόμαυρες ή έγχρωμες) τυπωμένες σε φωτογραφικό χαρτί διαστάσεων 20Χ30 εκατοστά. Επίσης, ο διαγωνιζόμενος θα πρέπει να παραδώσει CD με το ψηφιακό αρχείο της κάθε φωτογραφίας. Οι φωτογραφίες που δεν τηρούν τις παραπάνω προδιαγραφές δεν θα γίνουν δεκτές.
3. Προαιρετικά κάθε φωτογραφία μπορεί να συνοδεύεται με κάποιο τίτλο.
4. Οι ενδιαφερόμενοι, για να μετάσχουν στο διαγωνισμό, πρέπει να παραδώσουν τις φωτογραφίες τους, στο γραφείο της Φωτογραφικής μας Λέσχης κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 7.00 μέχρι 9.00 μ.μ., το αργότερο μέχρι 15 Ιουνίου 2011,
ή να τις στείλουν ταχυδρομικά, με ημερομηνία σφραγίδας ταχυδρομείου, το αργότερο μέχρι 15 Ιουνίου 2011, στη διεύθυνση Μπουφίδου 32-34 (εντός στοάς) Τ.Κ. 32 100 Λιβαδειά.
5. Στο πίσω μέρος όλων των φωτογραφιών αλλά και στο CD, πάνω σε αυτοκόλλητη ετικέτα, θα αναγράφονται υποχρεωτικά και με κεφαλαία γράμματα, τα παρακάτω στοιχεία των διαγωνιζόμενων :
- Ονοματεπώνυμο
- Διεύθυνση κατοικίας
- Τηλέφωνο επικοινωνίας
- Ηλεκτρονική διεύθυνση e-mail (αν υπάρχει)
- Σχολική μονάδα και τάξη φοίτησης
  Για την προστασία τους, οι φωτογραφίες, θα παραδίδονται τοποθετημένες μέσα σε φάκελο, στον οποίο θα αναγράφεται το Ονοματεπώνυμο και η Σχολική μονάδα του διαγωνιζόμενου.
6. Όλες οι φωτογραφίες θα παραδοθούν από τη Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς στην κριτική επιτροπή με καλυμμένα τα στοιχεία του συμμετέχοντα για τη διασφάλιση του αδιάβλητου του διαγωνισμού.
7. Η κριτική επιτροπή θα είναι πενταμελής αποτελούμενη από:
α. έναν εκπρόσωπο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Βοιωτίας
β. έναν εκπρόσωπο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Βοιωτίας
γ. το δάσκαλο της Φωτογραφικής Λέσχης Λιβαδειάς
δ. έναν εκπρόσωπο του Διοικητικού Συμβουλίου της Φωτο- γραφικής Λέσχης Λιβαδειάς
ε. έναν ιστορικό Τέχνης - Εικαστικό
8. Οι διαγωνιζόμενοι θα χωριστούν σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με τη σχολική μονάδα φοίτησης.
1η κατηγορία: Μαθητές και μαθήτριες Δημοτικών Σχολείων (Ε΄-Στ΄)
2η κατηγορία: Μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίων
3η κατηγορία: Μαθητές και μαθήτριες Λυκείων
9. Με τις φωτογραφίες, που θα μετάσχουν στο διαγωνισμό, θα πραγματοποιηθεί έκθεση, με ευθύνη του Διοικητικού Συμβουλίου της Φωτογραφικής Λέσχης Λιβαδειάς.
  Η ημερομηνία και ο χώρος της έκθεσης, θα γνωστοποιηθούν έγκαιρα στους ενδιαφερόμενους, από την ιστοσελίδα http://www.fotolesxilivadias.gr/ της Λέσχης μας, με προσωπικές προσκλήσεις και από τα Μ.Μ.Ε.
10. Στους μαθητές και μαθήτριες των οποίων οι φωτογραφίες επιλεγούν από την προαναφερθείσα κριτική επιτροπή, θα απονεμηθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι στις πρώτες, δεύτερες και τρίτες φωτογραφίες κάθε κατηγορίας. Η απονομή των διακρίσεων θα γίνει σε ειδική τελετή κατά το χρονικό διάστημα της έκθεσης.
Στους νικητές κάθε κατηγορίας θα δοθούν:
1η Κατηγορία: Μαθητές και μαθήτριες Δημοτικών Σχολείων
1ος νικητής: Ψηφιακή Φωτογραφική μηχανή Canon A3000 10.2Mp προσφορά της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Ν. Βοιωτίας
2ος νικητής: Ψηφιακή Φωτογραφική μηχανή Kodak mp 550 12.5Mp προσφορά του καταστήματος Newdata Μαυραγάνης Αθανάσιος
3ος νικητής : Ψηφιακή Φωτογραφική μηχανή Panasonic f562 10Mp προσφορά του καταστήματος Expert Λιβαδειάς
2η Κατηγορία: Μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίων
1ος νικητής: Ψηφιακή Φωτογραφική μηχανή Canon A1200 12Mp προσφορά της Φωτογραφικής Λέσχης Λιβαδειάς
2ος νικητής: Ψηφιακή Φωτογραφική μηχανή Panasonic Dmc-f3 12.1Mp προσφορά του καταστήματος Multirama
3ος νικητής: Φωτογραφικό τρίποδο προσφορά του Φωτογραφείου Καραγιαννάκης Αντώνης και Υιοί. 

3η Κατηγορία: Μαθητές και μαθήτριες Λυκείων
1ος νικητής: Ψηφιακή Φωτογραφική μηχανή Canon 3100 12.1Mp προσφορά της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Ν. Βοιωτίας
2ος νικητής: ένα Car mp3 fm modulator προσφορά του Φωτογραφικού Στούντιο Helen του κ. Χρήστου και Ανδρέα Λουκά
3ος νικητής: Φωτογραφικό Λεύκωμα προσφορά του Βιβλιοπωλείου Αθανασόπουλου Χάρη 

10. Όλες οι φωτογραφίες που θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό, μετά το τέλος της έκθεσης, θα επιστραφούν στους δικαιούχους
11. Για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία, οι ενδιαφερόμενοι, μπορούν να επικοινωνούν με τους υπεύθυνους του Διοικητικού Συμβουλίου της Φωτογραφικής Λέσχης Λιβαδειάς.

Τσουνάμι στην Ιαπωνία.



Υποθαλάσσιες εκρήξεις ηφαιστείων.



Ηφαίστειο και λάβα.

Ηφαίστεια στην Ελλάδα.

  Τα ηφαίστεια πάνω στη Γη βρίσκονται συνήθως εκεί όπου δύο ή τρεις τεκτονικές πλάκες συγκρούονται ή απομακρύνονται.
  Κάνε κλικ στην παραπάνω εικόνα για να μεταβείς σε μια διαδικτυακή εφαρμογή που εξηγεί το πώς "λειτουργεί" ένα ηφαίστειο.
Αναπαράσταση της έκρηξης του ηφαιστείου της Σαντορίνης
Το ηφαίστειο της Νισύρου

 Κάνουμε μια βόλτα στα ηφαίστεια του πλανήτη μας;
 Κάντε κλικ στην παραπάνω εικόνα για να δείτε ηφαίστεια του πλανήτη μας.
Πηγή: Εκπαιδευτικό blog,  Δως μοι πα στω και ταν γαν κινάσω...

Το Ε2 μαζεύει καπάκια για καλό σκοπό!

  Εδώ και δύο μήνες, ο Σύλλογος Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων του Νομού Πέλλας, σε συνεργασία με μια μεγάλη εταιρία ανακύκλωσης και εμφιάλωσης με έδρα τη Θεσ- σαλονίκη, ξεκίνησε μια πρωτότυπη συλλογή, για να βοηθήσει ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν αναπηρικό καροτσάκι.
   «Βοήθεια από το κράτος δεν υπάρχει, αποφασίσαμε λοιπόν να κάνουμε κάτι μόνοι μας. Αναπτύξαμε μια πρωτοβουλία που δεν κοστίζει τίποτα σε εκείνους που συμμετέχουν και μπορεί να βοηθήσει πολλούς συνανθρώπους μας», λέει η πρόεδρος του συλλόγου Δήμητρα Χριστάκη. Καθημερινά στα γραφεία του συλλόγου στα Γιαννιτσά φτάνουν δεκάδες σακούλες με πλαστικά καπάκια από όλη την Ελλάδα. «Με κούριερ, με ΚΤΕΛ, με το ταχυδρομείο. Η ανταπόκριση είναι μεγάλη».
   Μέλη του συλλόγου και εθελοντές, ξεχωρίζουν τα καπάκια, τα κατηγοριοποιούν και τα παραδίδουν στην εταιρία. Μέχρι σήμερα ο σύλλογος έχει συγκεντρώσει περίπου δυόμιση τόνους. «Είμαστε ακόμα στην αρχή. Χρειαζόμαστε σχεδόν τέσσερις τόνους για να αποκτήσουμε το πρώτο αμαξίδιο. Αλλά είμαστε αποφασισμένοι να τα καταφέρουμε και να συνεχίσουμε για πολύ καιρό. Η εταιρία παραλαμβάνει τα καπάκια, κάνει την καταμέτρηση και όταν φτάσουμε στην επιθυμητή ποσότητα, αντί χρημάτων, θα μας δώσει ένα αναπηρικό αμαξίδιο».
Στοιχεία επικοινωνίας:
Σύλλογος Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων Ν. Πέλλας
Κολοκοτρώνη 10, 58100, Γιαννιτσά Πέλλας
Τηλ.: 23820-81308
  Διαβάζοντας το παραπάνω άρθρο αποφασίσαμε σαν τάξη να βοηθήσουμε και εμείς  μαζεύοντας καπάκια! Τα αποτελέσματα της προσπάθειάς μας στις παρακάτω εικόνες! 

Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2011

1821 Ο ξεσηκωμός του Γένους.











Η επανάσταση του 1821 μέσα από τους ήρωες - Κολοκοτρώνης.

                                           
Πηγή: Εκπαιδευτική Τηλεόραση

Πρόσωπα της επανάστασης του 1821.

Κυριακή, 20 Μαρτίου 2011

Ο κουρέας της Σεβίλλης.

  Την Τρίτη 22-03-2011 θα επισκεφθεί το σχολείο μας ο θίασος του θεάτρου "Κάτια Δανδουλάκη" για να μας παρουσιάσει τη θεατρική κωμωδία   "Ο Κουρέας της Σεβίλλης".
Ας πούμε λίγα λόγια για το έργο:
  Όλα ξεκίνησαν στο Πράντο, μια μικρή πόλη της Ισπανίας πολλά χρόνια πριν, όταν η Ροζίνα, ένα χαριτωμένο κορίτσι από τη Σεβίλλη, είχε πάει να επισκεφθεί μια θεία της.
  Δεν είχε προλάβει να μπει στο σπίτι, όταν ξαφνικά αντίκρισε τον Κόμη Αλμαβίβα, που έτυχε να περνά από εκεί. Αυτό ήταν! Μια ματιά ανάμεσα σε ένα αγόρι και ένα κορίτσι και η αγάπη της ιστορίας μας έχει κιόλας γεννηθεί…
  Λίγες μέρες αργότερα, ο Αλμαβίβα στέλνει προξενήτρα στο γερο-Μπάρτολο, τον κηδεμόνα της Ροζίνας, για να ζητήσει το χέρι της. Εκείνος όμως αρνείται κατηγορηματικά!
   Τότε ο Κόμης αποφασίζει να πάει να τη βρει μόνος του. Με τη βοήθεια του Φίγκαρο, του ξακουστού Κουρέα της Σεβίλλης, μεταμφιέζεται και…
  Ας δούμε και ένα απόσπασμα του έργου που θα παρα- κολουθήσουμε. Προσοχή το απόσπασμα είναι από άλλο θίασο και όχι από αυτόν που θα μας επισκεφθεί!

Το κράτος αντιμετωπίζει μεγάλα εσωτερικά προβλήματα.

Σάββατο, 19 Μαρτίου 2011

Τα αγαπημένα τραγούδια των παιδιών του Ε2 (VIII)

Mετά από παράκληση κάποιων μαθητών ανέβασα μερικά τραγούδια ακόμα! Καλή διασκέδαση!





"Γεννιόμαστε με το γάλα, μεγαλώνουμε με το ψωμί": Ανακαλύπτω τις ομάδες των τροφίμων.

  Την Πέμπτη 27-01-11 οι τέσσερις αντιπρόσωποι των ομάδων διάβασαν στην τάξη το συμβόλαιο με τους κανόνες και έπειτα υπογράφτηκε από όλους μας.
  Μετά την υπογραφή του συμβολαίου, οι μαθητές συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο της διατροφής. Σκοπός μας ήταν να ανιχνεύσουμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις και στάσεις των μαθητών για τη διατροφή.  
   Αφού συμπληρώσαμε το ερωτηματολόγιο, ασχοληθήκαμε με το 2ο Φύλλο εργασίας. Μοιράσαμε εφημερίδες-περιοδικά και κόψαμε εικόνες με τρόφιμα, φαγητά κ.τ.λ. Όταν τελειώσαμε αυτή τη δραστηριότητα καταγράψαμε τις εικόνες μας στις ομάδες των τροφών.
Έπειτα κατασκευάσαμε κολλάζ για τις ομάδες των τροφίμων και τα κολλήσαμε στον τοίχο τη τάξης.



Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2011

"Γεννιόμαστε με το γάλα, μεγαλώνουμε με το ψωμί": Χωριζόμαστε σε ομάδες - Φτιάχνουμε το συμβόλαιό μας.

  Την Παρασκευή 21-01-11 ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας "Γεννιόμαστε με το γάλα, μεγαλώνουμε με το ψωμί". Τι θέμα έχει; Τι άλλο από τη διατροφή!
 Τη μέρα εκείνη τοποθετήσαμε τα θρανία στην άκρη της αίθουσας και με τις καρέκλες σχηματίσαμε ένα μεγάλο κύκλο στο κέντρο της αίθουσάς μας.
Όνομα - επίθετο που μας χαρακτηρίζει
  Η πρώτη δραστηριότητα που κάναμε ήταν για να χαλαρώσουμε και να αισθανθούμε άνετα μια και όλοι ήμασταν αμήχανοι!
   Σε ένα χαρτόνι τα παιδιά έγραψαν το όνομά τους και ένα επίθετο που τα χαρακτηρίζει. Η αρχή έγινε από το δάσκαλο και ακολούθησαν τα παιδιά, όσα βέβαια ήθελαν. Η αλήθεια είναι ότι η δραστηριότητα αυτή μας βοήθησε αρκετά μια και γελάσαμε πολύ!
Εννοιολογικός χάρτης
  Η δεύτερη δραστηριότητα περιλάμβανε την κατασκευή ενός εννοιολογικού χάρτη.
  Στο κέντρο ενός μεγάλου χαρτονιού κολλήσαμε μια καρδιά με την ονομασία του προγράμματος  και η περιέργεια των παιδιών έφτασε στα ύψη! 
  Αρχίσαμε να κουβεντιάζουμε για το θέμα και να λέμε για το τι θα μάθουμε, με τι θα ασχοληθούμε, αν θα μαγειρέψουμε κτλ. Όσα πιστεύαμε ότι ήταν απαραίτητα για τη σωστή  ενημέρωσή μας για τη διατροφή, τα καταγράψαμε στο χαρτόνι μας.

Κλήρωση σε ομάδες
  Μετά τον εννοιολογικό χάρτη έφτασε η ώρα να χωριστούμε σε ομάδες! Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε 4 ομάδες των 4-5 ατόμων και για να μην τσακωνόμαστε κάναμε κλήρωση με χρωματιστά χαρτάκια!

1ο Φύλλο εργασίας
Αμέσως μετά οι ομάδες αποσύρθηκαν στα θρανία και άρχισαν να δουλεύουν το 1ο φύλλο εργασίας.
  Τα παιδιά στο φύλλο εργασίας κατέγραψαν τα μέλη των ομάδων, έδωσαν ονόματα στις ομάδες τους, όρισαν τους εκπροσώπους τους  και πρότειναν κανόνες για τη σωστή λειτουργία των ομάδων και γενικότερα της τάξης.
  Αφού ανακοινώθηκαν στην τάξη όλοι οι κανόνες που σκέφτηκαν τα παιδιά, αποφασίσαμε να τους ομαδοποιήσουμε και να φτιάξουμε το συμβόλαιο της τάξης, το οποίο θα υπογράψουμε όλοι μας την επόμενη φορά.
Σύμβολα - εμβλήματα ομάδων
Έπειτα πήραμε τους μαρκαδόρους μας και φτιάξαμε τα σύμβολα των ομάδων μας! Σας τα παρουσιάζουμε:
"Οι Απίθανοι"
"Τα Θηρία"
"Super Breakfast"
Συμμετέχουν οι μαθητές: Λεωνίδας, Εύα, Αστερούλα και Κωνσταντίνα
"S.P.D."

Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2011

Κανόνες ηλεκτρισμού για εξωτερικούς χώρους.

Κάντε κλικ στην εικόνα για να ενημερωθείτε για τους κανόνες προστασίας από το ηλεκτρικό ρεύμα σε εξωτερικούς χώρους.

Κανόνες ηλεκτρισμού στο σπίτι.

Κάντε κλικ στην εικόνα για να ενημερωθείτε για τους κανόνες προστασίας από το ηλεκτρικό ρεύμα στο σπίτι.

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Μπαταρία από λεμόνι;


  Αν θέλετε να κατασκευάσετε μπαταρίες από λεμόνια, κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα για να διαβάσετε τις οδηγίες! Καλή επιτυχία!

Η αρχαία μπαταρία της Βαγδάτης.

  Ο Γερμανός αρχαιολόγος Wilhelm Konig ανακάλυψε το 1938 στο Ιράκ τη  διάσημη "μπαταρία της Βαγδάτης" και έφερε νέα δεδομένα για τη γνώση και τη χρήση του ηλεκτρισμού από τους αρχαίους λαούς. 
  Ο Konig την εποχή εκείνη βρισκόταν στη Βαγδάτη και σχεδίαζε το αποχετευτικό δίκτυο της πόλης. Στην ανασκαφή  κάποιου κτιρίου ανακάλυψε  μαζί με άλλα αντικείμενα και ένα ξεχωριστό δοχείο.
   Μελετώντας το δοχείο οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ότι  περιείχε ένα χάλκινο κύλινδρο επενδυμένο με πίσσα και στερεωμένο στο χείλος της οπής. Στο κέντρο της πίσσας είχε μια μικρή σιδερένια ράβδο πακτωμένη στο καπάκι. Αναλύσεις έδειξαν ότι το περιεχόμενό του ήταν κάποιο οξειδωτικό διάλυμα, πιθανότατα κρασί ή ξύδι. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα στο βάζο υπήρχε ένα υγρό που αλληλεπιδρούσε με το μέταλλο και παρήγαγε ηλεκτρικό φορτίο. Είχαν βρει μια μπαταρία!
  Το 1981  ο επιστήμονας  Δρ. Αρν Έγκεμπρεχτ  κατασκεύασε μια μπαταρία ίδια με αυτήν της Βαγδάτης και κατόρθωσε μέσα σε δύο μόνο ώρες να επιχρυσώσει ασημένια αντικείμενα. Μια εξήγηση λοιπόν που θα μπορούσε να δοθεί θα ήταν ότι χρησίμευε για την επίστρωση και επιχρύσωση μετάλλων με τη μέθοδο της ηλεκτρόλυσης.
Πηγή: Βισάλτης

Αποστολή στον πλανήτη Χ.

Από το μαθητή Λεωνίδα Κ.

Ένα φανταστικό ταξίδι στον Άρη!

  Αγαπητό μου ημερολόγιο σήμερα είναι μια υπέροχη μέρα, γιατί εγώ και η οικογένεια μου ταξιδεύουμε προς τον Άρη. Τώρα είμαστε σ’ ένα μεγάλο μπλε και κόκκινο διαστημόπλοιο. 
   Στο δρόμο μας συναντήσαμε πολλά παράξενα πράγματα που δεν υπήρχαν στη Γη. Υπήρχαν πολλά φανάρια που στέκονταν στον αέρα μόνα τους, επίσης υπήρχαν διαφορετικά διαστημόπλοια ροζ,  κίτρινα, πράσινα, πορτοκαλί και άλλα.   
   Μετά από λίγη ώρα φτάσαμε, πολύ απότομα λόγω του αέρα, σε μια διασταύρωση  και παραλίγο να χτυπήσουμε ένα άλλο διαστημόπλοιο. Τότε τρομάξαμε όλοι πολύ. 
  Μόλις φτάσαμε στον Άρη είδαμε πολλά αυτοκίνητα, πολλά σπίτια, μαγαζιά αλλά και παρά πολλούς εξωγήινους μεγάλους και μικρούς να κυκλοφορούν μαζί. 
   Εγώ μίλησα σ΄ έναν  εξωγήινο, τον ρώτησα πολλά πράγματα κ’ επίσης τον ρώτησα, αν μπορεί να μας ξεναγήσει. Εκείνος δέχτηκε. Ο Άρης είχε πολλά και διαφορετικά αξιοθέατα. Πιο πολύ μου άρεσε ο πύργος του ήλιου. 
   Ο Τζόι μάς είπε ότι μπορεί να μας φιλοξενήσει μέχρι να φύγουμε. Μόλις μπήκαμε μέσα στο σπίτι του, γνωρίσαμε την οικογένειά του, τη μαμά του, το μπαμπά του και την αδερφή του. Εκείνοι μας ρώτησαν από πού είμαστε. Εγώ και η αδερφή του γίναμε φίλες. Εκεί μείναμε για 3 μέρες. 
   Όταν φεύγαμε ο Τζόι μας χαιρέτησε κι εμείς τους ευχαριστήσαμε και πριν μπούμε μέσα στο διαστημόπλοιο η Λόρι μας έδωσε ένα δώρο στον καθένα. Ήταν ένα ενθύμιο από τον Άρη.      
Από τη μαθήτρια Ισιδώρα Σ.

Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011

Ντοκιμαντέρ: Το νησί του Πάσχα.




Άλμπερτ Αϊνστάιν (Albert Einstein)

  Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν  ήταν φυσικός γερμα-νοεβραϊκής καταγωγής, ο οποίος είχε βραβευθεί με το Νόμπελ Φυσικής. Ειναι ο θεμελιωτής της Θεωρίας της Σχετικότητας και της περίφημης εξίσωσης E=mc2. Για πολλούς θεωρείται ως ο σημαντικότερος φυσικός του 20ου αιώνα.
  
  Γεννήθηκε στο Ουλμ (Ulm) της Γερμανίας. Σπούδασε στην Πολυτεχνική Ακαδημία της Ζυρίχης στην Ελβετία, όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία τέσσερα χρόνια σπουδών στην Φυσική. Μετά την αποφοίτησή του, το 1900, πήρε την ελβετική υπηκοότητα, δούλεψε για δύο μήνες ως καθηγητής μαθηματικών και το 1902 προσλήφθηκε ως εξεταστής στο Ελβετικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών στη Βέρνη. Το 1921 τιμήθηκε με το βραβείο Νόμπελ «για τη συμβολή του στη θεωρητική φυσική, και για την εξήγηση του φωτοηλεκτρικού φαινομένου».
  Το 1940 εγκατέλειψε τη Ναζιστική Γερμανία και πολιτογραφήθηκε Αμερικανός, ενώ το 1952 του προτάθηκε η προεδρία του νεοσύστατου τότε κράτους του Ισραήλ, την οποία αρνήθηκε για διάφορους λόγους. Απεβίωσε στον Πρίνστον του Νιού Τζέρσεϊ στις 18 Απριλίου του 1955.

Η ανακοίνωση του θανάτου του μεγάλου επιστήμονα.

Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011

Εικονική περιήγηση στις Μυκήνες.

 Για να περιηγηθείτε εικονικά στις Μυκήνες, κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα.

Ντοκιμαντέρ για το Stonehenge.

Στόουνχεντζ.

 To Στόουνχεντζ είναι νεολιθικό μεγαλιθικό μνημείο που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις αρχαιολογικές εκτιμήσεις ανάμεσα στο 3000 π.Χ. και το 2000 π.Χ.
  Το όνομα Στόουνχεντζ (Stonehenge) προέρχεται από τις αρχαίες αγγλικές λέξεις Stanhen gist, που σημαίνουν "κρεμαστοί λίθοι". Το Στόουνχεντζ προστέθηκε στον κατάλογο της UNESCO για την Παγκόσμια Πολιτισμική Κληρονομιά το 1986. 
  Οι μελετητές και οι αρχαιολόγοι δεν γνωρίζουν ποιοι ήταν αυτοί που έχτισαν το μεγαλιθικό αυτό μνημείο. Οι μαρτυρίες που έχουμε είναι αμφισβητούμενες.  
  Τα μόνα σίγουρα στοιχεία για το Στόουνχετζ, την ανέγερσή του και τη χρήση του είναι ότι:
  Σύμφωνα με πετρογραφική ανάλυση των ογκόλιθων, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι αυτοί οι μονόλιθοι λαξεύτηκαν και μεταφέρθηκαν από λατομεία της Ουαλίας και της νοτιοδυτικής Αγγλίας.  
  Σύμφωνα με τη χρήση αστρονομικών διαγραμμάτων, οι αρχαιολόγοι υπολόγισαν ότι το μνημείο παρέμεινε σε χρήση για 1.500 χρόνια περίπου ως λατρευτικός χώρος και ως αστρονομικό παρατηρητήριο. 
  Με τη χρήση ραδιενεργών μετρήσεων οι αρχαιολόγοι υπολογίζουν ότι ανεγέρθη μεταξύ του 3000 π.Χ. και του 2000 π.Χ.